Sele eller halsbånd? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og bliver snart hundeejer, og der er lige så mange meninger om at hvad der har med hunde at gøre, som der er hundeejere. Og dyrelægerne har jo også fyrre forskellige meninger... Jeg holder hovedsageligt fast i at rådføre mig med den avler jeg køber min hund fra, og andre avlere inde for den race, eftersom jeg tror på at det er dem der ved mest om racen, men jeg ved ikke om dette spørgsmål har så meget med racen at gøre...
Så nu spørg jeg jer alle sammen... Er der nogle der ved om det er bedre med det ene eller det andet, eller om det er ligegyldigt om man bruger sele eller halsbånd til sin hund når man skal ud og gå med den? Dette ud fra det det fakt at hunden er trænet til at gå pænt og ikke trækker...! Nogle siger halsbånd trykker for meget om halsen. Andre siger seler kan trykke på brystmuskulaturen og knoglerne, specielt i det første af hundens år. Men hvis først den har lært at gå pænt og ikke trækker, er det så ikke ligegyldigt om det er det ene eller det andet, eftersom der så ikke burde være noget der trykker nogle steder...?
Er der overhovedet noget der er at foretrække over det andet? Kender nogle til artikler inden for emnet?
Jeg er selvfølgelig interesseret i alle gode råd og tip, men efterlyser begrundelser for hvorfor det ene skulle være bedre end det andet, ud over "fordi det syns jeg!"
På forhånd tak.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Store hunde kan også sagtens bruge sele, så der er det fifty fifty (:
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 20
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 20
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
Sele eller halsbånd?