Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidt? Af hvilken hund -test
  • #1   18. jan 2009 Gravhund og Malinois

• #2   18. jan 2009 ruhåret hønsehund

• #3   18. jan 2009 Dette indlæg kan der kun komme balade ud af, siger det bare på forhånd.

• #4   18. jan 2009 Blanding af lab/gravhund.

• #5   18. jan 2009 Og min datter af en mellemstor terrier, fuldstændig umotiveret.

• #6   18. jan 2009 Ruhåret hønsehund
    Dansk/Svensk gårdhund x 2

Kærsten er blevet af
    Gravhund.

• #9   18. jan 2009 Så tager vi balladen med...

Men allerede nu er der gengangere!

• #11   18. jan 2009 Hov jeg tilføjer lige at min datter blev snappet i hovedet af et mix af d/s og terrier

• #12   18. jan 2009 Langhåret gravhund, Skotte (skotsk terrier)

• #14   18. jan 2009 Pekingeser

• #15   18. jan 2009 Er aldrig blevet snappet eller bidt efter. Har nok bare været heldig.

• #16   18. jan 2009 Nåe ja, så af en golden..

• #17   18. jan 2009 Min gamle han labrador. Han var en enormt kærlig hund og en kæmpe tøsedreng lige indtil han fik en blodprop i hjernen. Så vendte han 180 grader og måtte aflives smiley

Både mig og min kusine blev bidt af min gamle nabos gravhund. Den gik bare løs rundt omkring hvor den havde lyst til og når han var ude og gå tur med den var han pisse ligeglad med om den hoppede op og ned af folk og knurrede og snappede :S

• #18   18. jan 2009 Gravhund

• #19   18. jan 2009 det fordeler sig således indtil videre

D/S Gårdhund 9 (mix heraf 1)
    Gravhund 6 (mix heraf 1)
    Schæfer 5
    St Bernard 3
    Pekingeser 3
    malinos 1
    Hønsehund 2
    Labrador 2 (mix heraf 3)

• #22   18. jan 2009 det fordeler sig således indtil videre

D/S Gårdhund 9(mix heraf 1)
    Gravhund 9 (mix heraf 1)
    Schæfer 5
    St Bernard 3
    Pekingeser 3
    malinos 1
    Hønsehund 2
    Labrador 3 (mix heraf 3)
    Skotte 1
    Coton 1
    Golden1
    Grand Danois 1

(gik lige stærkt før:-) )

• #23   18. jan 2009 Min nabos westie bed mig. Men jeg var et lille barn og gav den et kram, så helt umotiveret var det nok ikke. Men det gjorde nullernaller.

Og min venindes gravhund bed mig en gang. Hun kom helt op at køre og sagde at jeg ikke måtte sige det til hendes mor, for det var tredje gang, så han skulle aflives hvis hun hørte det.

• #24   18. jan 2009 Aldrig blevet bidt....

• #25   18. jan 2009 Mange alaskan malamute hvalpe gennem tiderne ,0) men det gælder vist ikke helt ;0)
    Bidt 2 gange af en gammel schæfer ( samme hund ) som undskyldes med at han var gammel og gigtplaget og jeg var dum.. og 1 gang af en møjforkælet gravhund som ikke helt var klar over den var en hund.

• #26   18. jan 2009 Den der bed mig som barn, var også en møgforkælet gravhund/lab. blanding smiley

• #28   18. jan 2009 Gravhund 12 (mix heraf 2)
    Schæfer 8
    St Bernard 3
    Pekingeser 3
    malinos 1
    Hønsehund 2
    Labrador 3 (mix heraf 3)
    Skotte 1
    Coton 1
    Golden1
    Grand Danois 1
    Westie 1

• #29   18. jan 2009 Puddel ........da jeg var 6 år......for maaaange år siden... *GG*

• #30   18. jan 2009 Basset - Det er vel den mest rigtige måde at få en bred "afgørelse" på? Hvis du ber alle gravhundeejerne klikke ind samtidig kunne det da godt ske der kom et par bid mere ved gravhunden??
    Det her må vel være så tilfældigigt som det kan blive?

• #31   18. jan 2009 Tror aldrig jeg er blevet bidt af en hund - i så fald er det fortrængt eller har været et uheld fra hundens side...

• #32   18. jan 2009 en rotwailer. han blev aflivet efter det, da det ikke var første gang... ellers en skide dejlig hund...
    en masse westier kan ikke andtallet da jeg var i hundesalon..
    et par skotter
    en del pudler.
    en pappillion..

• #36   18. jan 2009 Jeg er heller aldrig blevet bidt ...

Forstår ikke helt hensigten med denne tråd ? Er det ikke ligegyldigt hvilken hund der bider egentlig?

• #37   18. jan 2009 Collie..

• #38   18. jan 2009 Undrer mig over at nogen er blevet bidt så mange gange af diverse hunde - der må da være nogen der ikke har tække ....

• #39   18. jan 2009 Meningen er, at trådstarter vil lave hendes egen lille test. Det fremgår i hendes første kommentar..

• #40   18. jan 2009 Jeg er blevet bidt tre gange på 27 år.. De to første gange var mens jeg var barn..

• #41   18. jan 2009 Er aldrig blevet bidt... Medmindre man tæller hvalpe-bid med. For så er jeg bidt af maaange..((0:

• #42   18. jan 2009 Sugar - ja så langt er jeg med - men forstår staidg ikke ideen i at man skal lave sådanne tråde ...
    Folk ved jo at folk beskytter deres hunderace ... Sådan er det jo altid ...

• #43   18. jan 2009 majse.. nogle af os har jo haft mere omgang med hunde end de fleste.. bla en del af mine bid forgik i hundesaloen... er aldrig blevet bidt så jeg var nød til at komme på skadestuen... men tæller nu stadig som bid...

• #44   18. jan 2009 Jeg har skam haft masser af omgang med div. hunde - men jeg er aldrig blevet bidt :o)

• #45   18. jan 2009 jamen majse - der er da ikke nogen der beskytter "deres" race??
    der er en artikel på MSN med nogle hunde jeg ikke lige troede ville bide - derfor denne tråd. ville se om de hunde havde bidt folk herinde. Det er ikke de samme hunde som er med på listen som vi herinde er blevet bidt af

• #46   18. jan 2009 Hun syntes åbenbart at det kunne være sjovt.. Hvis der en nogen der beskytter deres egen hunderace, er de jo 5 år gamle..

To af de bid jeg har oplevet, var af mine/forældres hund..

Jeg syntes der er rart med lidt afveksling fra stamtavle vs ikke stamtavle snakken..

• #47   18. jan 2009 Gravhund 13 (mix heraf 2)
    Schæfer 9
    St Bernard 3
    Pekingeser 3
    malinos 1
    Hønsehund 2
    Labrador 3 (mix heraf 3)
    Skotte 2
    Coton 1
    Golden1
    Grand Danois 1
    Westie 2
    Pudel 2
    papillon
    Rottweiler 1
    Chow chow 1
    Collie 1
    Chihuahua 1
    Dværg pincher 1

• #48   18. jan 2009 Collie 2

• #49   18. jan 2009 Sugar - jeg har skut andet at lave sådan en dødsyg regnvejs søndag:-)

Brug den til hvad i vil... Jeg var bare nysgerrig

• #50   18. jan 2009 Gravhund 13 (mix heraf 2)
    Schæfer 9
    St Bernard 3
    Pekingeser 3
    malinos 1
    Hønsehund 2
    Labrador 3 (mix heraf 3)
    Skotte 2
    Coton 1
    Golden1
    Grand Danois 1
    Westie 2
    Pudel 2
    papillon
    Rottweiler 1
    Chow chow 1
    Collie 2
    Chihuahua 1
    Dværg pincher 1

• #51   18. jan 2009 armen så må du helt bestemt være en super tålmodig vidunder woman... for hvis du har stået i de samme siturationer som mig uden at blive bidt.. woow du er hermed andsat... ej gemmer lige grinet væk... i mit tilfælde er det tit hunde der ikke har oplevet den rigtige pelspleje.. bla. en old englisch sheepdog (staves) som vi måtte trimme (maskine) i et stort tæppe fordi han var så filtreret sammen.. på maven var hele maven dækket ind i tis, der var så mange knuder.. har aldrig set noget lign... eller retter sagt det kom jeg til en del efter den oplevelse..

• #53   18. jan 2009 Jeg har skrevet pekingeser, selvom det er nr. 1 på min hundeliste over små hunde.. Er selv opvokset med dem..

• #54   18. jan 2009 diverse hunde slanger skildpadder og alle mulige andre mærkelige dyr via mit tidl. arbejde i en dyrebutik smiley

er blevet bidt af langt over 100 forskelige dyr, tror det mest smertefulde var skildpadde biddet hehe

• #55   18. jan 2009 Betina, nu spørger jeg måske dumt, men ville man ikke med fordel kunne have lagt sådan en hund i narkose og på den måde have klaret problemet langt nemmere og så derefter gøre sådan at den fik en god "oplevelse" ud af at blive trimmet ?

• #56   18. jan 2009 En schæfer og en Kleiner Münsterlænder her. Begge gange pga. egen dumhed.

• #57   18. jan 2009 Min egen schæfer og min træners aussie

• #58   18. jan 2009 Jeg er blevet bidt af en blandingshund (kan ikke huske hvad den var blandet med) i hovedet da jeg ikke var særlig gammel. Den lå under en dyne hvor jeg kom til at ligge mig oven på. Fik en ordentlig blodtud.

En schæffer, men ikke dens skyld mere min egen, jeg havde stillet mig oven på hunden heller ikke særlig gammel, har stadig et ar efter det.

En D/S gårdhund op til flere gange mest nap men engang var det alvorligt, men det er blevet bedre efter han er blevet kastereret. Hvis dette ikke havde blevet bedre, ja så ville han blive aflivet. Det er min mands hund.

En rottweiler, svigerindes hund, lever i dag i bedste velgående selvom han har flere bid og alvorlige bid på sin konto. Han kom selv hen og satte sig, så han kunne blive nusset, pludselig helt umotiveret, bed han sig fast i mit ene bryst (fik fat i det yderste af brystvorten, hvor han havde bidt igennem), og jeg kunne se, hvis jeg gjorde udfald ville han have gået til angreb yderligere. Så jeg fik ham til at slippe først før nogen udfald fra min side.
    Den dag i dag har jeg mén i mit ene bryst. Der skal ikke så meget til at det bliver ømt.
    Svigerinden siger stadig at det var min egen skyld.

• #59   18. jan 2009 Ruhåret hønsehund

• #60   18. jan 2009 Jeg er blevet bidt af en Amstaff og en gravhund.

• #61   18. jan 2009 Skal måske nævne at jeg var en 8 år. Og stod og snakkede med min mor. Hunden angriber og bider mig i kinden. Havde intet gjort... Ikke en gang kigget den vej den var. Og det var en hund som vi var på besøg hos - måske den ikke kunne lide børn?!

• #62   18. jan 2009 Betina G - Nej jeg er skam ikke wonder woman det har jeg aldrig sagt ....
    Og nej vi har aldrig oplevet den samme situation - det er jo lidt svært eftersom vi er 2 forskellige mennesker ....

Men stadigvæk er jeg aldrig blevet bidt.... Det gør mig hverken til det ene eller det andet - og det gør slet ikke dig bedre end mig at du er blevet bidt (?!) Så ja gem du bare grinet væk for der er skam intet at grine af...

Som Rene også stiller spørgsmålstegn ved - hvorfor vælger man ikk at lægge en old eng. sheepdog i narkose hvis den er så filtret ? Alt andet er da synd for hunden og den vil da aldrig få et godt forhold til et trimmebord...

• #63   18. jan 2009 rene... jo gjorde vi også i nogle tilfælde... lige det jeg nævner, var hunden gangske rolig under det hele.. han nød bare at det kom af, jeg holdt "tæppet" mens min chef klipped, så det ikk sku rive alt for meget i huden.. bagefter fik han et godt bad.. han blev til en helt anden hund... men jo i nogle tilfælde var vi simpelthen nød til at sende dem til dyrelægen..
    der kom faktisk nogle ind med en angora kanin, det var frygteligt.. vi sendte dem til dyrelægen velvidne om at dyrelægen højst sandsyndlig ville andbefale aflivning

• #64   18. jan 2009 Dværgpincher
    schæferhund
    samojede
    west highland white terrier
    jack russell terrier

• #65   18. jan 2009 har jeg skam heller ikke hentydet til at jeg var.. tværtimod.. jeg ville da langt hellere fortrække ikke at blive bidt... det er så trælst...

• #66   18. jan 2009 nok mig der prøved på at lave en lille joke.. det blev vist ikk så god hehe sorry

• #67   18. jan 2009 ok, så fatter jeg bare ikke den episode skulle nævnes i sammenhæng med bid....men sådan er der så meget

• #68   18. jan 2009 Aldrig blevet bidt !

• #69   18. jan 2009 Rene - du er ikke den eneste der er lost her ... :o/

• #72   18. jan 2009 jeg er aldrig selv blevet bidt, men bidt efter af en schæfer, og min yngste søn er belvet bidt af en schæfer

de hunde der har bidt de hunde jeg har haft, har været: 2 labber, en golden, 3 schæfere, 3 gravhunde (på en gang) og en border

• #75   18. jan 2009 det var for at danne et billed af hvad der var jeg tit og ofte stod med, gik ud fra at i nok godt ku tænke jer selv til at ikk alle hunde reagedere med at være venlig i sådanne siturationer...

• #76   18. jan 2009 Gravhund 15 (mix heraf 2)
    D/S Gårdhund 10(mix heraf 1)
    Schæfer 15
    St Bernard 3
    Pekingeser 3
    Westie 3
    Hønsehund 3
    Labrador 3 (mix heraf 3)
    Dværg pincher 2
    Skotte 2
    Rottweiler 2
    Chow chow 2
    Collie 2
    Pudel 2
    papillon 1
    Chihuahua 1
    Coton 1
    Golden1
    Grand Danois 1
    Keiner Münsterländer 1
    Australian Sheppherd 1
    Amstaff 1
    Samojede 1
    jack Russel 1
    Cocker Spaniel 1
    schanuzer 1
    Hollandsk Hyrdehund 1
    Dobermann 1
    malinos 1

• #77   18. jan 2009 Betina, jeg kan sagtens forestille mig et utal af situationer, men tråden omhandler bid og du skriver du er blevet bidt flere gange, hvorfor så skrive om en episode der ikke førte til bid.....det er det jeg undrede mig over.....

Det er da underligt at vælge en hvor der intet skete...men ok

• #78   18. jan 2009 Manden er blevet bidt af en golden retriever og jeg selv af vores Aiko fordi han ville have fat i en knude jeg gik med og jeg ikke flyttede fingrene hurtigt nok (ikke ordentlig bid, mere sådan en hjørnetand der snittede min den ene kno)... ellers har det kun været hvalpebid tror jeg.

• #79   18. jan 2009 Jeg er da også blevet bidt af en korthåret hønsehund, endda min egen

• #81   18. jan 2009 Jeg undrer mig virkelig over, at nogen er blevet bidt SÅ mange gange.

Jeg har aldrig prøvet det, og har været omkring hunde hele mit liv.

Hvad mon det er, der giver den forskel?

Det kan vel ikke være definitionen af et bid?

• #82   18. jan 2009 hvad menes der med bid? er deet bare lige en makering, eller hvor den tager fat og rusker?

har da prøvet hvor en hund marker, men aldrig det jeg ville kalde et rigtig bid.

• #83   18. jan 2009 Bid er vel når der kommer hul/sår og når det ikke blot er ment som en markering?

• #84   18. jan 2009 maiken: der kan jo osse komme hul ved makering, har prøvet en amstaff har makeret, sig der kom der da en rift og lille hul, men slet ikke som det ville have set ud som hvis den havede bidt, bidt .

• #85   18. jan 2009 Mener sår, ikke bare en rift eller lille hul :o)

• #87   18. jan 2009 Schæfer!

• #88   18. jan 2009 Min søster af en boxer og min veninde af en D/S gårdhund.

• #89   18. jan 2009 Theo, grundlæggende bider en hund jo, når man overskrider dens grænser.
    Jeg overvejer, hvad det er for nogle situationer, der gør at vi kommer til at overskride grænser.

Usikkerhed - det er jeg bestemt meget enig med dig, kan være en årsag til, at man opfører sig sært omkring en hund, der så kommer op på dupperne.
    Det er også klart, at dyrlæger, veterinærsygeplejersker og andre, der skal handle fremmede hunde og måske påføre dem ubehag - de er særligt udsatte.

Er der mon flere oplagte grunde (foruden de tilfælde, hvor hunden fejler et eller andet)?

• #90   18. jan 2009 CH Hvis de føler sig truet og trængt op i en krog og ikke kan komme væk - så kan de vil også finde på at bide?

• #91   18. jan 2009 Jeg må indrømme at jeg er meget skeptisk over denne tråd....
    Definerer folk, det at blive bidt, ens?
    Hvad situationer..... umotiveret bid eller et uheld (f.eks. når man skiller 2 hunde ad der slås)
    Selvforskyldte situationer... Hundens grænser overskrides af et barn eller en fremmed person.

Der er alt for mange "løse ender", efter min mening.
    Er som nævnt heller aldrig blevet bidt og har altid haft hund(e) både i mit barndomshjem og som voksen.

• #92   18. jan 2009 jeg er blevet bidt af en Ruhåret hønsehund der ellers skulle være såååå veltrænet og dygtig.... Min bare røv den var.... smiley Den bed mig både i armen, hånden, og store dele af det venstre lår... LORTE hund

• #93   18. jan 2009 Blev engang som lille (4-5 år) bidt af min farfars hund en arrig lille satan, husker ikke hvilken race men det var vist en terrier af en slags. Havde flere gange snappet efter min lillesøster og mig.
    Da jeg var 10-11 år blev jeg bidt af en schæffer. Var til børnefødselsdag, hende vi var hos, en anden og jeg fik lov til at gå ind til hundene og snakkede stille og roligt med et par minutter, Shcæfferen gik pludselig til angreb på mig, resultatet var 2 hjørnetænder der blev plantet i hovedbunden på mig av av det gjorde ondt. Var heldigvis vant til at tumle med vores tyske hønsehund så fik afværget ar i ansigtet og flere andre bidemærker og fik den skubbet væk. Den blev aflivet bagefter...
    Blev bidt af min labrador da hun var et halvt år, hun fik sat en hjørnetand i min hånd i stedet for et bidetov som vi legede med.
    Og sidst min/forældrenes gravhund, fordi han blev jaloux på en af de andre gravhund som jeg sad og kælede og så satte han tænderne i min hånd i stedet for den anden hund, har et fint ar derfra idag...
    Min mor er også blevet bidt af 2 af ders andre gravhunde, den ene også pga. et slagsmål og den anden gang da en af gravhundene var til dyrelæge og han ikke ville bedøve ham, selvom han skulle have nogle fingre op i enden på hunden pga. forstoppelse, dyrelægen mente ikke det gjorde særlig ondt men Chivas mente noget andet, og det gik så ud over min mor der holdte ham og hendes hånd. Og var så sidste gang den dyrelæge blev brugt...

• #95   18. jan 2009 * CH * Postbude er også ret udsatte, hvis hunden er ude og man kommer ind på dens grund, så er der flere hunde der godt kan finde på at bide hvis de mærker postbudet er bange. Har selv været postbud næsten 3 år fuldtid og ½ år som lørdags-/ferieafløser og har stået i den situation at der pludselig stod en hund i haven MANGE gange eller at de har stået ved lågen, men har kun meget få gange ikke kunnet gå ind alligevel. Er aldrig blevet bidt på jobbet, men havde flere kollegaer der blev bidt.
    Og jeg er bestemt ikke bange eller utryg ved hunde, er født og opvokset med mindst 2 hunde i huset, så det er ikke derfor jeg alligevel er blevet bidt 4 gange.

• #96   18. jan 2009 Jeg kommer til at tænke på, hvor mange der "følte" sig bidt af min gamle schæfer, der altid tog folk i hænderne, når han sagde daw og var glad.

Jeg tror nogengange der er forskel på, at føle sig bidt og at være det :o)

• #97   18. jan 2009 Da jeg var ca 3 år , blev jeg bidt alvorligt af en golden retriever og måtte akut med ambulance på sygehus og sys .

Og for ca 8 år siden af en schæfer til hundetræning.

= 1 Golden retriever og
    1 schæfer

• #99   18. jan 2009 Skal jeg definere et "bid", så skal der være tydeligt hul, kender også en lab der skal have hele armen eller hånden i munden når man siger hej til dem *GG*

• #101   18. jan 2009 Nej det er ikke et bid efter min mening, så er jeg blevet bidt flere gange, når jeg har kørt Fie for højt op i legen....

Men stadig vil jeg mene der er tydelig forskel på et bid i leg og et hvor man f.eks skiller 2 hunde ad der slås

• #102   18. jan 2009 Hvis bid i leg tæller med, så er jeg dælme blevet bidt mange gange :o)))

• #103   18. jan 2009 Boxer, terrier og Dobermann

• #105   18. jan 2009 Ja ok Theo, jeg gik ud fra spørgsmålet gik på "rigtige" bid *G*

• #107   18. jan 2009 en Schæffer er jg bliver bidt af.

• #108   18. jan 2009 Ha jeg vidste det! Har nogle "farlige" hunde. Bliver bidt hver eneste dag, men det bløder nu aldrig :))

• #109   18. jan 2009 Birthe ja de er jo sindsyge og burde forbydes straks;-)

• #110   18. jan 2009 Lars M - Ja du har sikkert det samme problem med dine for de er dælme også farlige sådan nogle. Er du gal hvor blir´man våd af savl når de går til "angreb" :))

• #111   18. jan 2009 En stor (!) blandingshund markerede omkring min hånd
    Jeg havde spurgt ejeren (en af dem, der altid står med en øl...!) om jeg måtte sige hej til hunden. Ja det måtte jeg da gerne, og så markerede den rundt om min hånd (faktisk meget blødt og ingen mærker) og bagefter sagde han: "Ja jeg har overtaget hunden fordi den bider...!"
    Tak for oplysningen... hmmmm
    Den så ellers super sød ud, en ordentlig basse. (Aner virkelig ikke hvilke racer der var i, men den var stor og robust)

• #112   18. jan 2009 Aldrig blevet bidt.. Ikke som jeg betegner et bid..

• #113   18. jan 2009 Hunde bider IKKE umotiveret.. . .at mennesket ikke har forstået hvorfor den gjorde det, eller hunden har en kysefejl, der gør den bider af mærkelig årsager kan være grunde til man ikke opfanger grunden. . . men aldrig umotiveret. . . gør nogen nogensinde noget umotiveret????

• #114   18. jan 2009 Birte ja det er slet ikke til at spøge med, har du ikke et håndklæde lige i nærheden så er du altså i store problemer hihi

• #115   18. jan 2009 Jeg ved ikke helt hvilken type bid der tæller med.
    Jeg er blevet bidt så der gik hul 2 gange. Af en Golden Retriever (fordi jeg tog fat i halsbåndet på den) og en Norsk Buhund (fordi jeg blandede mig i et slagsmål mellem 2 hunde).

Derudover er jeg blevet bidt af en Old English Sheepdog, som dog ikke fik bidt igennem jakken, men det gav nogle voldsomme blå mærker. Den bed da jeg rakte hånden frem mod ejeren for at få nogle godbidder.

Som barn blev jeg bidt af to schæferblandinger og en pommeranier, men det var kun været markeringer. De ikke bed hul.

I leg er jeg blevet bidt af alle mulige racer. Det mener jeg ikke skal tælle med. Det er jo ikke fordi hundene ønsker at bide, men bare fordi de fejlbedømmer afstanden.

• #116   18. jan 2009 En collie

• #117   18. jan 2009 1 gang af en puddel fordi jeg overskred dens grænser (den var madagressiv og jeg forstod ikke som barn at respektere dette).

Er ellers aldrig blevet bidt og har hele mit liv været omgivet af hunde.

• #118   19. jan 2009 cavalier king charles her

• #119   19. jan 2009 Bidt af:
    Schnauzer

Snappet af:
    Schæfer
    Lab. blanding

Kommentér på:
Bidt? Af hvilken hund -test

Annonce