2.391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 61 Svar

Rent hjem - det er mig en gåde :o) Rent hjem - det er mig en gåde :o)

Hvordan gør I?

Jeg kan jo se, det sker - på billeder rundt omkring på HG.

Pæne, ordentlige hjem, hvide møbler, rene gulve, vægge, der altid ser nymalede ud...

Gør I rent HELE tiden?

Her i huset ligger der fine totter ca. ti minutter efter støvsugning.
Cassius "maler" gerne væggene med mudder fra haven, og sætter også de fineste fodaftryk, hvor han kan komme til det.
Under panelerne gemmer der sig en sand økokultur af sager, der er medbragt udefra, og som jeg er sikker på, ville overtage HELE hjemmet, hvis vi ikke kom efter det med tandbørstens skrubben en gang imellem..

Jeg fatter overhovedet ikke, at så mange, kan holde deres hus SÅ pænt og så samtidig have hund... Nogle gange flere.

Laver I ikke andet end at gøre rent???????

Rengøringshjælp - se her
Har du brug for rengøringshjælp i dit hjem? På HandyHand.dk er der mere end 6000 handyhand'ere klar til at hjælpe dig med dine opgaver. Få rengøringshjælp med få klik.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rent hjem - det er mig en gåde :o)
  • #1   22. feb 2009 ha ha nogle gange tager jeg billeder og tænker. kors dem kan jeg bare ikke være bekendt at sende ind.

spindelvæv, nullermænd, rod, ja alt muligt

• #2   22. feb 2009 Jeg gør rent 1 x om dagen = støvsuger, vasker gulv , tørre støv af , vasker tøj og vasker op .

Elsker her dufter rent og ser rent ud selv om her er hund , kat , kanin. smiley

• #4   22. feb 2009 Fam. Sørensen - har du også et fuldtidsjob oveni?

Hvor finder du tiden henne?

Hvor stor er din bolig?

• #5   22. feb 2009 THEO - definer lige hus *GG*

Synes NOK det varer længe at gøre vores hus rent fra top til bund... sådan RIGTIG længe :o)))))

• #6   22. feb 2009 *LOOOOOOOOL*

Hvorfor tror du at der er så få billeder af mit hjem i profilerne?? Her er en rodebutik og nullermænd, hundehår, mudder og småpinde alle vegne...... MEN hundene har lov at være her:-))

Min farmor sagde altid, når hun BURDE gøre rent, men hellere ville hygge med os: "Vi lader nullermændene ligge i hjørnerne og sætter os ind på midten og hygger os"............Klog kvinde........*GGGGGGGGG*

• #7   22. feb 2009 Skal lige siges Lady ligger i sofa og seng smiley mega hyggeligt , sååå gør bare lidt extra rent .. gg

• #8   22. feb 2009 Totter ligger der ikke her... TM'ere fælder ikke men smider pelsen om foråret...((o:
    Til gengæld er der hundepoteaftryk på alle gulvene (fliser og trægulve), et fint lag af grus alle vegne (overvejer at leje stuen ud til square-dancing - mener det er bedst på grus??) og kropsaftryk + ca. 1 kg. mudder/grus hvet sted der har ligget en hund...../o:
    Nå, ja... så glemte jeg at nævne at mine skabslåger bærer præg af de våde hundehaler, der har ramt dem, der er snudeaftryk på glasbordet og i alle vinduer og så ligger der små itu-bidte stykker pap og brændestykker overalt......

• #9   22. feb 2009 FANTASTISK, Mette!!!!

Hvis man kan hygge sig i skidtet uden at blive stresset, så er det jo lige i øjet :o)

• #11   22. feb 2009
    *Tibetansk Mastiff- *Wannabe mafioso*

Det lyder umiskendeligt som mit hjem :o)))))))))

• #12   22. feb 2009 *så glemte jeg at nævne at mine skabslåger bærer præg af de våde hundehaler, der har ramt dem,*

Fodpaneler, vægge, døre, dørpaneler!!!!!!!!!!

• #13   22. feb 2009 haha, jeg kan huske at der engang var hvidt sæbebehandlet gulv inde i stuen altid......... nu har jeg hvidt sæbebehandlet gulv i ca. to timer efter at det er nyvasket, så upraktiskt smiley

• #14   22. feb 2009 CH .

Jep , det har jeg , samt 2 børn og en hund , en kat og en kanin smiley
    Bolig er på 107 m2 , jeg elsker mit hjem er pænt og rent , derfor finder jeg tid og overskud til det ..

• #15   22. feb 2009 *LOOOOOL*

Lyder til at alle sætter mere pris på et hyggeligt hundehjem end rengøring...*G*

• #16   22. feb 2009 Imponerende Fam. Sørensen!!!

Jeg elsker også et pænt og rent hjem, men det er dælme sjældent, jeg har et :o))))

• #18   22. feb 2009 PUDSET VINDUER TO GANGE OM MÅNEDEN????????????

VILDT!!

(og NEJ, capslock sad ikke fast, jeg RÅBER :o))))) )

Her bliver det til to gange om året :o))))))))

• #19   22. feb 2009 Synes godt nok også der er meget rengørring ved at have dyr. Vi valgte at få klinker i hele hytten, undtagen værelserne da vi renoverede og jeg har godt nok ikke fortrudt det. Shit vores gamle gulvtæppe så ud.

• #23   22. feb 2009 ej nej nej nej...jeg GIDER ik spilde mit liv på at gøre rent...og slet ik hvis det ik er mig der roder...desværre støvsuger hundene kun krummer op og halerne sidder alligevel for lavt til at nå spindelvævet i loftet....mén jeg har løsningen...for min mand har vanish i årene og render gladeligt rundt med klud og støvsuger klokken l-å-r-t om aftenen...hvilket jeg ikke forstår helt, for dagen efter ligner huset sku sig selv igen :o))

hovedrengøringen er delt ud på familiens fødselsdage og juleaften...dét må være rigeligt for mit vedkommende, og resten af året må gæster finde sig i at det ikke er spejlrent hos os....men bare "alm" hunderent....

• #24   22. feb 2009 Ch

Lady må være i møbler og seng smiley har købt lædermøbler pga børn og hund , det er dejlig nemt at tørre af ..
    Og sengetøj bliver vasket hver eller hver anden dag. Dog har lady et tæppe i fod enden , men ik altid hun ligger der men helt oppe i hovedet på en smiley gg

• #25   22. feb 2009 Godnat allesammen smiley

• #26   22. feb 2009 Pheeew, Fam. Sørensen.

Her går jeg hjemme og bliver da helt stresset ved tanken :o))))

Det må slide enormt på jeres sengetøj at blive vasket så ofte...

• #27   22. feb 2009 ja gør rent hele tiden!!!

• #28   22. feb 2009 Den anden dag sad jeg og nød min mad foran fjernsynet : Frisk pasta med krydret tomatsovs, lidt grøn salat og kyllingestykker....
    Maden knaste lidt meget, syntes jeg..... og ved nærmere eftertanke blev jeg enig med mig selv om at det sædvanlige var sket: Hundene havde rystet sig og sendt 5 kg grus flyvende rundt i rummet - og de 2 kg var så, som sædvanligt, landet i min mad..... Yaaark, mange ting kan man vænne sig til men grus i maden.......)o:

• #29   22. feb 2009 Ch

Vi har mange sæt , så det er ik slemt smiley ønsker også sengetøj til jul og fødselsdag hvert år , så kan de "gamle" ryge ud og de nye taget i brug .. smiley

Godnat smiley skal op allerede kl 05 . så tid til nat turen med Lady og så i seng ..

• #31   22. feb 2009 Jeg har bagt boller idag..... Men allerførst måtte jeg rydde køkkenbordet for hundenes madskåle, Blackies medicin, tomme køkken- og tolietruller (til Kaidos fodring), foderbolde, ½ liters flasker (også til fodring).

SÅ kunne jeg komme til.....Og jeg vaskede og skurede bordet..... Lavede mine fiiiine boller. Da vi sad og spiset dem tidligere idag, kunne vi finde en HEL del sorte hundehår i....... Gad vide, hvor de kom fra??,..........

• #32   22. feb 2009 Jeg har lige brugt 2 dage på at rydde op og gøre rent fordi svigerflokken kom til kaffe idag. Jeg er TOTALT smadret! og så er det faktisk kun stuen + lidt af køkken og badeværelse jeg har nået, så min standard er laaangt under middel.
    Jeg fatter ikke hvordan folk gør....;-{
    Her er konstant rodet og beskidt og jeg er ikke født med hverken oprydnings- eller rengøringsgen.

Fam. sørensen - du kommer bare forbi..... smiley

• #33   22. feb 2009 Nope - jeg gør rent døgnet rundt - har knap tid til at sove

Ville meget gerne have en kvinde i huset - det ville give mig en smule frihed til hunden

• #34   22. feb 2009 Cecilie:
    Det ER der også bare i al mad herhjemme............*GGGGGGG*

• #35   22. feb 2009 Hehe, kan nikke genkendende til meget af dette.
    Jeg er også TOTALT smadret, har også gjort rent i to dage, da vores gamle forældre var til fødselsdag, det er helt umuligt at have et rent hus med to hunde og en kat.
    Jeg fik engang et råd, lad støvsugeren stå fremme, så tror folk at man lige skulle i gang med at støvsuge hehe.

• #36   22. feb 2009 Doyle du har jo en syg humor.. smiley Du skal ha dig en kone som i Fam. Sørensen.. Gs

Her er der næsten altid pænt og tror i det år jeg har boet her, har der været rodet måske tre gange.. smiley

Janicks værelse skal og må ikke medregnes i lejligheden, for han elsker rod og hans legetøj skal helst ligge alle andre steder end i de der tilhørende kasser. Men fred være med det, han elsker det, og jeg kan lukke døren til rodet. smiley Han skælder mig endda nu når jeg rydder op derinde for at støvsuge, vaske gulv, tørre støv af og rengøre legetøj.. :s

• #37   22. feb 2009 Den med at have støvsugeren stående fremme har jeg også prøvet, men så endte det med at jeg skulle støvsuge støvsugeren før jeg kunne gå igang med at støvsuge........

• #38   22. feb 2009 Ta' eet rum ad gangen.... så er det ikke så slemt.....når man er færdig i det sidste rum... starter man bare forfra.....så er der nydeligt hele tiden.... *LOOOOL*

bare se her.....

(link fjernet)

Hun gør rent for mig,,,,,
    .....................................................................
    (link fjernet)

Kunstige fugle fælder ikke....
    ...................................................................
    (link fjernet)

Hjemmelavede soveværelser til hundene hjælper på sengetøjsvask
    .................................................................

*LOOOOOOOL*.......

• #39   22. feb 2009 Hov.... dette link er ikke godt..... nyt kommer her

(link fjernet)

• #40   22. feb 2009 Øv, Nittib.....
    Du ville bare vise dit fine hjem med de lyse vægge og møbler, i lyse sarte farver, frem, ....Øv, altså....*GGG*

• #41   22. feb 2009 Ja, så fik vi da lige den :o)))))))))))

• #42   22. feb 2009 Frk - Nej har faktisk ingen humor, er så træt af alt den rengøring at det er forsvundet - så selv det vil en kvinde kunne forbedre her

• #44   22. feb 2009 Fatter altså ikke det med rengøringsvanvid...

Tror vi støvsuger max 2 gange i ugen... Gulvvask, hmm det er vist ikke så tit det sker, kun ude i køkkenet ellers kan der godt gå en måned imellem..
    Dog er jeg lidt hysterisk omkring badeværelse og køkken ellers ikke smiley

Man har jo også andet at tage sig til smiley Nå ja og så har vi en vinduespudser smiley Vi bor nærmest i et glas hus smiley

• #45   22. feb 2009 Har faktisk kun tid til at være her, fordi jeg samtidig pudser sølvtøj med tæerne

• #46   22. feb 2009 Doyle Åhhh nej da.. smiley Det er da slet ikk sjovt så.. Se at find en kvinde så du kan få din gode humor igen da.

• #47   22. feb 2009 Ha ha ha......alt er hvidt herhjemme......der ser man lortet på alt, så man snupper en klud med det samme.......ellers får man en prop......

Naaaa..... jeg har skiftet sofaerne ud med ... sorte lædermøbler her for nylig....... og i havde da ikke regnet med , jeg tog billeder og satte herind... når her var møgbeskidt.....

Næææ jeg ledte da efter nogen der så fiiine rene ud... bare for at drille jer stakler ....*LOOOOOL*

• #49   22. feb 2009 Det handler vel bare om at fotografere på livet løs.. og så ha det rigtige billederedigerings-program på puteren ??

Jeg tog et par rigtige flotte og skarpe billeder en dag i haven af et par vintergækker, da billedet så kom op på min skærm i stor størrelse så spottede jeg den grimmeste hundebæ i baggrunden..så måtte jeg jo lige cutte og sløre lidt der.

• #50   22. feb 2009 CH: Der er også stor forskel på, hvor meget hunde sviner. Da jeg havde schæferhunde, var der også konstant beskidt og hundehår OVERALT. I fældningsperioderne gik der altså kun en halv time, så gik man i hundehår til anklerne (overdrivelse fremmer forståelsen). Enten måtte vi leve med totter, der susede hen over trægulvet eller støvsuge konstant. Jeg valgte så totterne smiley For livet er altså for kort til konstant rengøring. Og min sidste schæferhunds største fornøjelse var mudderbad i diverse grøfter smiley

Min nuværende hund (Shetland Sheepdog) sviner stort set ikke. Små tynde poter og ingen forkærlighed for mudder og desuden fælder hun stort set ikke. Selvfølgelig kommer der noget snavs og nogle hår, men prioriterer alligevel at gribe hunden fremfor støvsugeren, når jeg kommer fra job. For at forsømme hende ville give mig dårligere samvittighed end et par hårtotter. Og så har jeg altså nået en alder, hvor jeg ikke længere vil foregive at være superwoman.

I øvrigt er min erfaring, at jeg bliver mere sløv af at gå hjemme (har lige haft en periode med arbejdsløshed) og selv små ting kan forekomme uoverkommelige. Jeg er ligesom i gang, når jeg arbejder og kan bedre lave noget praktisk. Men ellers så får rengøringen en skalle i forbindelse med weekenden, så der er i hvert fald mandag morgen er pænt og rent overalt.

Lige nu kan Bo Bedre bare komme forbi, for har lige malet og har været ALLE steder, men sådan er det altså ikke normalt.
    Det handler vel om at finde den grænse, hvor man kan leve med det - uden at blive stresset over rod og skidt smiley Kort sagt, om de forventninger man har til sig selv... For har erfaret, at de rent faktisk er de værste smiley

• #52   23. feb 2009 Nete: Ja, de er godt nok hurtige - he he... Nogle gange tror jeg, de laver væddeløb...... Og så har de også samlingspunkter... Lidt skummelt, synes jeg. Her er det ofte bag fjernsynet - her holder de åbenbart generalforsamling?

• #53   23. feb 2009 Beanmor: Det har jeg også ofte undret mig over. Når der nu lige er så pænt og rent - og så ligner det skod, når folk liiige kommer forbi. Men jeg gider ikke undskylde mere... De må tage det, som det er smiley Her bor levende mennesker og dyr og sådan er det bare.

• #55   23. feb 2009 Nete: Så kan vi vel konkludere, at det er fjernsynet, der er hjemmets fjende nummer 1? Og ikke hundene og deres aflagte hår?

• #56   23. feb 2009 Jeg har billeder af Dumle jeg ikke vil være bekendt at smide ind, men jeg har også nogle hvor jeg tænker "Hvorfor smed jeg dem ind? Burde jeg ikke bare slette dem igen? Hunden er smuk, men hjemmet ligner lort" *gg*

Jeg tror tricket er at tage billeder af hunden lige efter rengøringen *gg*

• #57   23. feb 2009 Hvorfor er det liiige du tror at der ikke findes et eneste indedørsbillede af mine hunde i deres profiler...? ;o))

Rent hjem er ikke et koncept jeg kender til med 4 hunde og en kat i huset hvor af den ene hund fælder konstant, 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dag om året... :o( Og de 3 andre fælder to gange om året, men synkronisere jo ikke nødvendigvis deres fældeperioder... Der til kommer naturligvis skidt og grus, mudrede aftryk over alt, savl og skidt der bliver rystet ud over vægge og skabslåger, støv i store mængder fra både dyr og brændeovn -sådan én sviner altså også temmelig meget! :o( Samt ikke at forglemme Chivas der er ekspert i at feje sin hale hen ver askebærget -og alle løse genstand på sofabordet... Og det jeg hader mest i verden er nok at støvesuge og vaske gulv, så jeg indrømmer gerne at det ikke bliver gjort nær så tit som det burde med den zoologiske have vi holder os, men jeg har virkelig andet at lave, så billeder, de må tages uden for i guds grønne natur og hvis jeg ikke tager billederne i haven, så er jeg på ingen måde ansvarlig for hvordan baggrunden ser ud, så den løsning vælger jeg som regel ;o))

• #58   23. feb 2009 Vi bruger den der Furminator kam til hunde og kat hold op det hjælper godt, desuden har i udestue hvor der er lagt måtter ud så kan hundene lige sidde der og få det værste skidt af poterne, at lære hunden den skal ligge på en pude foran brændovnen mens den er våd hjælper også på skidtet, efter jeg bruger den der Furminator kan jeg nøjes med at støvsuge hver anden dag.
    et andet triks er at købe billigt tæppe til under sofabord osv. vi køber gerne en stak i ikea og smider de gamle ud hver halve år.

badeværelser får en hurtig tur rundt med sæbe og så bruger jeg brugseren til at spule alle flader over (wc, vask, gulve mm), smart og hurtig, tager 5 min og så lige svabe gulve til sidst for vand så er det rent..
    støvkost er uundværlig, den er nem lige at tage hårene rundt lags panelerne, sofaen for hår osv. den bruger jeg hver gang jeg støvsuger.

• #59   23. feb 2009 smiley Her hos mig har jeg 287kvm at holde rent... Og står op kl ca 5 , da jeg skal ha luftet hunde , og når de så er lukket ind i stuerne , skal jeg støvsuge og vaske gulve i køkken og en stor gang , da jeg er dagplejer og børnene opholder sig der , plus i legeværelset (der kommer hundene dog aldrig) Men jeg støv suger to til tre gange om dagen... af nødvendighed. smiley Da børnene jo helst ikke skal ha hundehår på sig.
    Men ja det kræver meget rengøring når man har flere hunde. *SS* Dog har Vi min eks til at pudse mine vinduer... det passer min mand fint *SSS* så slipper han nemlig. Men ja man har ikke meget afslapnings tid når man arbejder 48 timer om ugen og har en flok hunde , samt vi har fem unge mennesker + to børnebørn. *SSS*

• #60   23. feb 2009 Rengøring - det er da nemt!
    Du venter bare til nullermændene er blevet tilstrækkeligt velvoksne, så kan du klikkertræne dem til selv at hoppe op på fejebakken :o)

(Gad vide hvorfor jeg kun har udendørsbilleder på vuffernes profiler)

• #61   23. feb 2009 Louise

kan du ik lige komme hjem til mig og klikkertræne mine nullermænd :o)

• #62   23. feb 2009 Jeg kommer gerne hjem til Brak's og klikkertræner nullermænd, men det kan godt være du skal tælle 14-lingerne inden jeg går igen :o)

• #63   23. feb 2009 LooooooooL ska de klikkertrænes til fejebakken også de små 14:o))

jeg behøvs ik tælle...er sikker på at Bonnie nok skal klare bevogtningen af alle udgangene..så du ska være så hjerteligt velkommen :o)

• #64   23. feb 2009 Sjovt så mange der indrømmer der roder og ikke altid er rent derhjemme... For jeg synes godt nok ofte, hvis folk lægger billeder ud med rod i baggrunden, at de bliver høvlet vildt og voldsomt ned for det------

• #65   23. feb 2009 der er en løsning på det Camilla...bare ind med udendørs billederne, og gem rodet bag skærmen... :o)

• #66   23. feb 2009 Nå ja men jeg mener bare..... Hvis 99% herinde har hjem der ikke ligner katologer, hvordan kan det så være at folk nærmest bliver beskyldt for at være dyremishandlere pga deres hjem roder???

• #67   23. feb 2009 Camilla:
    En tråd eller kommentar om at man nærmest er dyremishandler har jeg da aldrig set....?

• #68   23. feb 2009 Står det dog så slemt til, Camilla?

Jeg har også set, at rod er blevet kommenteret, men der er jo trods alt forskel på rod :o)))

Ikke at det behøver at være relevant for et hundehold overhovedet.

• #69   23. feb 2009 Jeg har engang set en havde lavet et album hvor der var rod i baggrunden og hun blev beskyldt for ikke at burde ha hund når hun ikke kunne holde hjem, for det var næsten mishandling at lade hunden gå i det.
    Hun slettede sig selv igen....

• #70   23. feb 2009 Du skriver det jo som om det er noget der sker tit.... og så er det sket en (1) gang?
    Altså, ikke at forstå sådan at jeg forsvarer at det er sket.... Og jeg kan jo heller ikke se hvordan der så ud....

• #71   23. feb 2009 Det var bare det værste tilfælde jeg husker. Synes stort set altid folk har kommentare hvis andre har lidt rod i baggrunden...

• #72   23. feb 2009 Jeg synes at det er ganske uinterressant at gøre rent - og jeg lever fint med det.
    Men godt at vi går gæster en gang imellem - det er en god anledning til at få gjort hele hytten ren :0) - men det er da en sur pligt, - rengøring er der da ikke meget sjov ved.....

Kommentér på:
Rent hjem - det er mig en gåde :o)

Annonce