1.059 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Højt blodsukker - mennesker? Højt blodsukker - mennesker?

Hej med jer.

Er der nogle der ved om højt blodsukker kan give symptomer, selvom det ikke har udviklet sig til sukkersyge?
Jeg har fået svar på en blodprøve jeg har fået taget. Normalen for blodsukker ligger mellem 5 og 6,3 og min ligger på 6. Så det ligger i den høje ende. Sukkersyge ligger desværre til familien og derfor er jeg selvfølgelig blevet opmærksom på at intage så lidt sukker som muligt.

Jeg har mange symptomer, såsom MEGET hyppig vandladning, har ofte kvalme, har let ved at blive stresset, er meget træt, generelt ubehag i kroppen og jeg har svært ved at tabe mig. Selvom jeg spiser meget sundt og forsøger at dyrke regelmæssig motion (styrketræning og bruger det meste af min fritid på at træne med hundene og gå gode ture). Burde højt blodsukker at kunne give lidt af de samme symptomer som sukkersyge?

Håber der er nogle der kan hjælpe. smiley

/ Dina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højt blodsukker - mennesker?
  • #1   24. feb 2009 6 er ikke et højt BS...... Du får først problemer når du kommer over 10. Så snakker man om at diagnostisere dig som diabetiker.... Så bare rolig

• #3   24. feb 2009 ... kan så se du har misforstået flere ting...... et "normalt Bs er ikke mellem 5 og 6 men 3,6 og 8......

Desuden får man ikke sukkersyge af at spise sukker. Men enten pga arvelighed hvor bugspytkirtlen stopper med at virke. Hvilket du hverken kan gøre fra eller til over.

• #4   24. feb 2009 Så vidt jeg har forstået kan man IKKE få "forkert" blodsukker med mindre man har sukkersyge..

• #5   24. feb 2009 Camilla aka Pylremor: Det var min lægesekretær der fortalte mig de ting. Hun sagde at nromalen var på mellem 5 og 6,3 og at jeg derfor lå i den høje ende..

Ang. det med sukker, så ved jeg godt at det er arveligt. Men når du har sukkersyge skal du jo netop være påpasselig med hvor meget sukker du indtager, da det kan forværre sygdommen..??

Geser: Okay.. Har du noget erfaring med det? Ikke at jeg betvivler dig, men det er jo meget rart at vide hvis du nu kunne svare på eventuelle andre spørgsmål.. smiley

• #6   24. feb 2009 Dina, din lægesek ved ikke hvad hun snakker om så..... Sorry... Men hun har sagt noget forkert til dig. Og det er skuda ærgerligt at du skal gå og være bange for ingenting.....

Og Nina har ganske ret.. Man kan ikke få et "forkert" BS når ikke man har diabetes. Får man først "forkerte tal, over 10 siger man, så får man diagnosen diabetes....

Og der er ingen grund til at passe på med at spise sukker så længe du ikke har sukkersyge. (ud over vægt og sådan self) Men du får ikke mere sukkersyge, eller før sukkersyge af at spise sukker..... Det er misvisende og gammel tro.....

• #8   24. feb 2009 http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/diabetesblodsukker.htm

"Normalt bevæger blodsukkeret sig inden for snævre grænser i løbet af dagen (imellem cirka fire-otte mmol/l)." se selv - ikke noget jeg bare finder på smiley

• #9   24. feb 2009 BS målinger normal ligger imellem.
    Morgen............................. 4.................. 7
    Før frokost...................... 4................. 7
    Før aften.......................... 4................... 7
    Før nat............................. 6................... 10

Gennemsnit for dag/periode.............4...........7

Og det skal lægge noget laver når man er fastende.

• #10   24. feb 2009 Iben R

Ikke nødvendigvis... :O)

• #11   24. feb 2009 Uha, der kom mange svar lige pludselig.. hehe..

Det er meget muligt at min lægesekretær ikke har vidst hvad hun snakkede om.. Har aldrig rigtig snakket med hende så meget før, så ved ikke hvor stor hendes viden er..

Jeg ved godt at man normalt taber sig af type 1 diabetes. Dte er dog type 2 som ligger til familien og som jeg har fået at vide er arvelig. Flere fra min familie har fået 2 diabetes uden at være overvægtige.

Iben: Jeg er i gang med undersøgelse for den hyppige vandladning. Og det er ikke fordi jeg drikker for meget. Drikker nomalt kun mellem 1-1½ liter vand på en dag, som jeg har fået besked på at jeg skal af lægerne på hospitalet. Jeg har irritabel tyktarm som måske kan være årsagen til kvalme, osv, men det er omkring 2 år siden at jeg har fået konstateret dette og jeg har siden været meget bevidst om hvad jeg indtager. Derfor burde dette vær ei bedring og ikke foreværres. smiley
    Men kom bare til at tænke på om det andet kunne give symptomer. Men det kan da godt være at jeg skal snakke med lægen personligt, så han kan fortælle mig lidt om blodsukkerniveauet i stedet for *S*

• #12   24. feb 2009 Iben R: Jamen, jeg har lige fået tjekket alverdens ting og sager ved den sidste blodprøve? Både nyrer, blodsukker, kolesteroltal, osv... Er det ikke det samme jeg ville få tjekket ved et almindeligt sundhedstjek? smiley

• #13   24. feb 2009 Iben: Han sagde faktisk ikek så meget. Der snakkede han om at vi lige skulle se resultatet af blodprøven.. Og nu afventer jeg så at komme til gynækolog med mit underliv...

• #14   24. feb 2009 Iben R: Mange tak smiley Og tak for svarene.. Det til jer alle sammen.. *S*

• #15   24. feb 2009 er du blevet tjekket for stofskifte sygdomme?

• #16   24. feb 2009 Lone S: Nej.. Det vidste jeg slet ikke at der var noget der hed?? Hvad går det ud på?

• #17   25. feb 2009 Iben: Jamen, jeg er næsten sikker på at jeg har lavt stofskifte.. Jeg har aldrig været en lille streg i luften og bliver det heller aldrig.. Så tænkte ikke videre over at det er noget man skulle/kunne tjekkes for..?
    Det er mere når Lone skriver decideret stofskifte sygdomme at jeg lige fangede den..
    Er det noget man kan gøre noget ved? Og hvordan bliver man tjekket for det?

• #18   25. feb 2009 Stofskiftet vil kunne ses i en blodprøve, er det lavt kan man få piller for det.

Det kan give flere af de symptoner du skriver om.

Så då mu lige have fat i lægen og spørge om de tjekkede dit stofskifte sidste gang de tog blodprøver

• #19   25. feb 2009 det er da værd at få tjekket op på.
    højt/ lavt blodsukker/ stofskifte er jo alle problematikker hvor din krop er i uballance.

• #20   25. feb 2009 René: Okay.. Det må jeg da lige høre ham om så..

Lone: Okay.. Det har jeg slet ikke tænkt videre over.. Har dog fundet ud af at jeg faktisk har tabt mig 3 kg på de sidste 6 mdr. Men det er stadig ikke meget når man tænker over hvor meget jeg egentlig har omlagt min kost og motionsvaner.

Kommentér på:
Højt blodsukker - mennesker?

Annonce