Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at bo i et sommerhus
  • #1   13. mar 2009 Hvis I nu finder et sommerhus med tilladelse til at bo der året rundt, må man så ikke have adresse der?

• #2   13. mar 2009 kunne jo være jeg ville bruge mine 5 ugers ferie i vinterhalvåret.. og må godt være der i ferier...

• #3   13. mar 2009 Maria F: nej det må man ikke, man må være der i kortvarige ophold, og domme viser at det ikke er ugers ferie, men nærmere weekendophold :o)

• #4   13. mar 2009 hmm okay.. fik ellers afvide at i ferier og weekender måtte man godt bo der...

• #5   13. mar 2009 Nej det er desværre kun kortvarige ophold i vinterperioden, men hvordan man tolker kortvarig er jo også forskellig, men det er ihvertfald ikke en sammenhængende uge ;o))

• #6   13. mar 2009 hmm okay.. så hopper jeg sku nok fra.. var ellers et mega lækkert hus smiley
    -tak for svar smiley

• #7   13. mar 2009 http://boligportalen.dk/lejebolig/vis_annonce.php?annonceId=490043&fraSoegning=true vil det sige at denne annonce er lavet på noget som er ulovligt?

• #8   13. mar 2009 Ja det er den jf. planlovens § 40 :o)

• #9   13. mar 2009 Mener ikke at annoncen er ulovlig, da man må benytte det i nogle weekender i vinterhalvåret - derfor er det jo godt at det er isoleret til anvendelse hele året smiley

Men bag om en sådan annonce, bliver der nok bejlet til folk der står uden andre boligmuligheder - hvem vil leje et sommerhus for kr. 4000 pr. md, hvis de kun er der en enkelt weekend???

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #10   13. mar 2009 Jep, annoncen med sommerhuset er ik gangbar.

Man må ik bo fast i det, adressen skal et andet sted hen. Sommerhuset er ude ved mig, og jeg har dispensation med boligsikring og det hele *S*

• #11   13. mar 2009 Gundaogs, jamen du skriver at det er et helårshus, så er der jo ingen ko på isen, men hvis det var et fritidshus så gælder den jo ikke :o)

• #13   13. mar 2009 du kan få post restante på posthuset - så kommer alt dit post på det posthus du måtte ønske og så skal du bare møde op og hente det.
    Men hverken det eller en post box, kan være din folkeregisteradresse - så der må du finde en dæk adresse hos nogle bekendte

• #14   14. mar 2009 "Det er ikke lovligt at bo i et sommerhus fra 1. oktober til 31. marts, bortset fra weekender og kortvarige ferieophold"
    Sådan lyder reglen ifølge planlovens § 40, men hvad er kortvarige ferieophold? Ifølge Vejledning til Planloven skal kortvarige ophold forstås som en periode på sammenlagt 3-4 uger samt weekender og helligdage.
    Så det der er skrevet tidligere er ikke rigtigt. En anden lille ting, man må godt opholde sig der om dagen, det er kun det at overnatte dér der er forbudt. Men det er meget få steder hvor det rent faktisk bliver tjekket af kommunen, og hvordan kan de bevise om man man har boet der over 3-4 uger? Haveforeningerne ved godt at mange bor der helårligt, men så længe man bare har en folkeregister adresse et andet sted er der ingen problemer.

Angående en postbox så mener jeg, at det koster 800 kr. om året for en almindelig privat postbox. Men det kræver stadig at du har en adresse et sted, du er jo nødt til at have en folkeregister adresse et sted. Det man kan gøre er, at have folkeregister adresse hos sine forældre, anden familie eller venner, og så lave en midlertidig flytning til en postbox (á 6 måneders varighed og derefter kan den fornyes) eller lave poste restante hvor du faktisk får c/o adresse på det nærmeste posthus og så kan hente posten der.

• #15   14. mar 2009 Sofie: der er ingen grund til at batale for en postbox, når man gratis kan få post restante

• #16   14. mar 2009 Platugler: Det siger jeg skam heller ikke, synes personligt det er alt for dyrt og at en privat postbox skulle være gratis som den var indtil for ca 2 år siden smiley Men nu spurgte Maria jo selv vedrørende postbox, så svarede bare hvad mulighederne var: midlertidig flytning til postbox til 800 kr. om året eller gratis poste restante...

• #17   14. mar 2009 Ligenu er de meget opmærksomme på ulovlig brug af sommerhuse.

Der er jo også grude til at sommerhuse som udgangspunkt ikke må benyttes til fast bolig.

• #18   14. mar 2009 har en privat postbox været gratis ?? er du sikker på det?

• #19   14. mar 2009 Så blev jeg frue: Jeg har nu ikke hørt noget som helst om kontrol af det her på Sjælland.
    Jeg har også kendskab til en sag hvor haveforeningen havde kontaktet kommunen, for at få ændret status til helårsbeboelse. Kommunen ville dermed også tjene ejendomsskat på alle husene, men de sagde nej. Tror du ikke godt den kommune ved at folk bor der helårligt, hvorfor skulle de ellers søge om helårsstatus? Men der har ikke været foretaget en eneste kontrol og det er altså flere år siden nu...

• #20   14. mar 2009 Sofie>> Det er ikke længe side, det var i fjernsynet at der var uddelt dagbøder til folk der bor i deres sommerhuse hele året

Så tror du ikke godt kommunerne vil have folk til at overholde loven?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #21   14. mar 2009 For ca 10 år siden, der indledte de nordsjællandske kommuner et nyt tiltag - sommerhusene måtte ik beboes fast. Det blev vedtaget, og den kommune jeg bor i, var ik begejstret, men de måtte følge trop.
    Grunden til at min kommune ik var begejstret, det var, fordi de ik havde haft nødig at bygge nyt, folk boede jo i sommerhuse....
    Så vi fik 10 års dispensation som lige er udløbet. Alt imens at kommunen byggede på livet løs. Hvis folk ik kunne flytte over i noget lovligt, så ville de flytte til en anden kommune, og skattepengene ville blive tabt.
    På min vej som består af 25 sommerhuse, der bor der 12 fast, de 2 lovligt *S*

• #22   14. mar 2009 Platugler: Jep det har det, det er jeg 100 på, har tidligere arbejdet i Post dk i næsten 3½ år... smiley

Så blev jeg frue: Jo det vil de sikkert gerne, men det kræver da bare mere kontrol, og der har ikke været kontrol en eneste gang der og det er vist 3 år siden de fik afslag sidst... Har ikke set det med dagbøder, så skal ikke kunne udtale mig om det, men det har jo været et "problem" der har eksisteret i mange år... Men man har ret til at være der i weekender og holde ferie i et sommerhus i vinterhalvåret, men har de resurcerne til at kontrollere hvornår folk har boet der i mere end 3-4 uger som jo er tilladt? Jeg tror det ikke...

• #23   14. mar 2009 * Sofie - med krudtuglen Molly *>> Det finder dem der bor der, og allerede har fået dagbøder, jo selv ud af.

• #24   14. mar 2009 Så blev jeg frue: Det er rigtigt nok... Men kender mange der bor i sommerhuse eller fritidshuse, og det er nok derfor jeg har den mening at kontrol af det er en by i Rusland...
    Problemet er jo, som Anne R også skriver, så mangler der simpelthen boliger hvis alle der bor ulovligt i sommerhuse skal ud og finde en anden bolig... Og det er nok derfor nogle kommuner vælger, at "overse" problemet...

• #25   14. mar 2009 er det lejer eller ejer der får dagbøderne??

Kommentér på:
at bo i et sommerhus

Annonce