{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hej.

!!!FØRT VIL JEG GERNE SIGE: INGEN DUMME KOMMENTARER!!!!

Har i nogle erfaringer med et lidt billigere hundefoder.
Jeg fodre min Golden Retriever på Kronch.
Det koster omkring 400 kr for 15 kg.
Det er self ikke galt. Men vi snakker om at få hun nr. 2.
Men da vi begge er studerende, synes vi det er rigtig mange penge på foder om mdr.
Min hun skal ikke have discount. Hun skal have noget der er godt for hende og hendes pels.
Det der er et ekstra + ved Kronch, er at der er en del lakse olie i, som gør at der er en mindre chance for hoftedysplasi. (staves?)

Hvad fodre i med, og hvad ligger prisen på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder
  • #1   8. maj 2009 Jeg ved ikke om det betragtes som en dum kommentar hvis jeg foreslår I venter med nummer to til I begge, eller hvertfald én af jer er færdig med SU.

Og så vil jeg tilføje at det vidst er RC der har "ti-turs kort" sådan så man får 10. eller 11. pose på 15 kg. gratis.

Og så læste jeg lige igår at det skulle være billigere at BARFE, jeg er ikke selv startet endnu, så jeg ved ikke om det passer.

• #2   8. maj 2009 Vi har før haft to hunde. Men vores labrador gik bort i januar.
    Min kæreste er ikke på SU. han er elev.
    Men det er også lige meget.

Det er ikke billigere at barfe. Det har jeg undersøgt.
    Og det er heller ikke noget jeg kunne tænke mig. Eller har plads til, da man handler meget stort ind.

Men tak for svar.

• #3   8. maj 2009 Hvis det er en hvalp i overvejer, så skal denne jo have korrekt foder til de mange stadier i vokseperioden ?

Hvad vil i have af rådighedsbeløb til foder om måneden ?

Hvordan med dyrlægeregningerne ? :0)

• #4   8. maj 2009 Jeg køber enten Arion eller select gold .. Hvis de er på tilbud så er det 399,- for 15 kg ellers så ligger priserne omkring 6-700,-.

Arion har sådan nogen rabat-kort også.

• #6   8. maj 2009 jeg fodre med Regal...

Men ved at mange der ønsker et billigt men godt foder bruger Kingsmoore

• #7   8. maj 2009 Det er jo ikke fordi vi er dumme smiley

som sagt skriver jeg at min hund ikke skal fodres på discount.
    Jeg skrev bare at vi synes det var mange penge.
    Dyrlægereginger osv er der råd til. Og hvis ikke, skal vi da nok finde ud af det.
    Min hund mangler bestemt ikke noget. Og vi har ikke bestilt en hvalp endnu. da der er mange ting der skal overvejes, inden vi får en lille hvalp hjem.

• #8   8. maj 2009 www.arion-foder.dk

Hver 7 sæk gratis :o)

• #9   8. maj 2009 men nu kan jeg jo ikke sammenligne joeys kostpris med så mange andre.. bruger under 50 kr om mdr... tror jeg giver 160 for 1,8kg foder.. grunden til jeg bruger regal er at grundstenene i fodret er rene råvarer, og der er ikke unødvendige fyldstoffer i.. også findes der et hav af smagsvarianter man kan skifte imllem så hunden ikke kører træt i samme smag.. lige nu får joey en blanding af laks og råvildt... nogle gange er det lam, kalkun eller okse alt efter hvad vi lige har bestilt hjem...

• #10   8. maj 2009 * Amicus fidelis protectio fortis *
    Det lyder meget spændende. Kiggede lige på deres hjememside. Det er dyrere end det jeg bruger nu. Men det så meget fornuftigt ud.

Tak for svarene.
    Vi skal i hundeskoven.
    Så hvis der er nogle fra Næstved, så kan i jo tage med smiley

• #11   8. maj 2009 Man kan jo sagtens fodre med pedigree / chappi og hvad det ellers hedder... Men det må jo være smag og behag.

En pris på 15 kg omkring 400,- blir jo til 200,- om måneden, og det er da billigt uden at være discount foder.

• #12   8. maj 2009 En sæk holder ikke i to mdr her.
    Den holder i ca 1½.
    Og det siger jeg heller ikke er dyrt.
    Slet ikke i forhold til hvad jeg får.

Spurgte bare for at høre hvad der ellers var af muligheder.

• #14   8. maj 2009 Det handler jo ikke om hvor meget 15 kg foder koster.
    Spørgsmålet er hvor meget foder en hund skal have pr dag.

Eks: butik 1: 10 kg foder koster 500 kr
    Butik 2 10 kg foder koster 250 kr.

Umiddelbart skulle man mene at fodret fra butik nr 2 er billigst, men....
    Hvad nu hvis: din hund skal have 100 g foder om dagen fra butik nr 1 og 200 g foder fra butik nr 2?
    Tja, så ville prisen pr dag jo være den samme.
    Ud fra de 2 eksempler ville jeg vælge det foder hvor hunden kun skal have 100 g pr dag, for det fortæller meget om, hvor godt fodret bliver udnyttet, og hvor meget "affald" der er i fodret.
    "Affaldet" kommer jo ud igen, i form af hundebæ.

• #15   8. maj 2009 et rimelige alternativ kunne være Kingsmoor - det er et ok foder til en ok pris...
    selv fodre jeg med pro-plan!!

Kommentér på:
Foder

Annonce