{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundkurv til "kamphunde"
  • #1   18. maj 2009 Hvis min race bliver indbefattet af sådan en lov så følger jeg loven!

• #2   18. maj 2009 Ja det er sku godt man bor i Sverige, tror bare jeg bliver her;-)

• #3   18. maj 2009 Jeg vil følge den, men under dyb protest!

Jeg har allerede en ide om speciallavede kurve, med tekster på som f.eks "jeg så ikke farlig ud før denne" eller lign..

Jeg synes det er til grin at hunde der ikke er aggressive skal bruge den slags. Jeg forstår det godt med hunde som har haft aggressive tendenser, eller på anden måde har gjort sig bemærket som farlige, men ikke hos helt almindelige hunde..

Jeg får det dårligt bare over at tænke på hvordan hun vil lege.. Tænk engang et tage i skoven med en hund som ikke kan finde pinde? Bare det at hun ikke længere vil stå og smile på alle billederne! Jeg er lige ved at tude over det..

• #4   18. maj 2009 Jeg vil helt sikkert også nok holde mig til loven selv om jeg er imod den ..

Men hvis jeg har en race der skal bære mundkurv vil jeg hellere benytte den ind at skulle af med min hund eller leve uden den race jeg er til ..

• #5   18. maj 2009 Jeg synes virkeligt det er til at lukke op og brække sig over.

Stakkels de hunde som aldrig i deres liv kunne finde på at bide! - Og alligevel skal vænnes til mundkurv.. Ej ved du hvad.

• #6   18. maj 2009 Og så kan man ikke undgå at gispe over hvad det næste bliver, og HVILKEN race den næste bliver.

• #7   18. maj 2009 Håber da virkelig at folk har tænkt sig at følge loven, ellers synes jeg det beviser at de ikke vil erkende hvad de har med at gøre. Hvis deres hunde har mundkurv på så må de for min skyld godt være løse.

• #8   18. maj 2009 Pia :
    Du har ret men hvis det er det der skal til for at man må gå med sin hund på gaden så er man desværre nød til det ..

Ved ikke om jeg vil ændre HVIS jeg fik sådan en race igen ..

Men ærlig talt sns jeg det hele er kørt for langt ud og det gør mig sku ked af at alle skal straffes fordi der er nogle idioter der ikke kan finde ud af at have hund ...

• #9   18. maj 2009 Mia, "hvad de har med at gøre"?
    Hvis det IKKE er en agressiv hund, så synes jeg simpelthen det er grotesk at give den sådan noget på.

Men ja, man kan da håbe at folk får deres øjne op, og så kan begynde at tælle alle de tilfælde der ellers er med angreb. For så er det ikke længere "kamphunde" der er problemet.
    Gad vide hvad det næste bliver....

• #11   18. maj 2009 Noah, jeg tror ISÆR der vil komme fordomme og dumme kommentarer, når man så følger denne lov.. For så ser hunden endnu farligere ud.

• #12   18. maj 2009 Pia:
    det tror jeg så ikke..... det vil jo blive et "hverdagsbillede" med alle de muskel/kamphunde der er....((o:

• #13   18. maj 2009 Ikke herude på bøhlandet ;O)

• #14   18. maj 2009 Er de nået frem til hvilke racer?

• #15   18. maj 2009 Anja...det rørte mig det du skriver til sidst...sådan har jeg ikke lige tænkt på det...Puha, stakkels hunde, taget som gidsel af inkompetente tosser, der ikke fatter en meter, øv:'(

• #16   18. maj 2009 Rie,
    det er jo desværre den slags ting der sker.. Jeg er som sagt for mundkurve, når de bruges rigtigt..

Men det andet er synd, rigtig synd!..

• #17   18. maj 2009 Jeg ved ikke om de har fundet 100% ud af det endnu... Jeg så det lige hurtigt på dr1. :O)

Men som sagt.. Jeg håber VIRKELIGT at folk ikke bliver ved med at følge med på bølgen, når det næste gang vil være andre racer, der bliver kastet lys over. For det VIL ske.

Og ja, det er fandme synd for de gode hunde...
    Især dem som ikke har en chance for at vokse op med det, men i stedet skal lære at affinde sig med det, efter at have oplevet en masse sjov og leg i naturen med bolde og grene og lign.
    Jeg væmmes sku.

• #18   18. maj 2009 Og en anden holdning jeg har...

Hvis de virkeligt vil undgå angreb og lign... Så burde det måske være ALLE hunderacer der fik mundkurv på? For vi undgår dælme da ikke overfald og lign, bare ved at give "kamphundene" de lorte dimser på.

• #19   18. maj 2009 -Og hvordan skal denne race kunne forsvare sig, når en løbsk agressiv hund så kaster sig på den?

Puha, jeg tror det blir et helvede.

• #20   18. maj 2009 Jeg ved sq nok ikke.. NITA SKAL IKKE HAVE MUNDKURV PÅ! Basta!

• #21   18. maj 2009 Jeg har det lige som anja. Jeg vil følge det, hvis det bliver loven. Men ork ja hvor bliver det trist!!

Og jeg vil konstant være bange for løse hunde. Vi oplever så tit løse hunde der tager kontakt, selv om man har sin hund i snor. Og det bliver virkelig ubehageligt for en hund med mundkurv.

Så måske det kommer til at betyde at jeg anskaffer mig en peberspray.

• #22   18. maj 2009 er super ærgelig over denne kollektive straf, der jo på ingen måde vil ændre noget... for dem der burde bruge mundkurv på deres hunde vil SKIDE på den lov....

Lykke

• #23   18. maj 2009 Tja, jeg tror sku nok jeg ville blive grov, hvis jeg oplevede en hund blive overfaldet, og den havde mundkurv på!

Men til jer der vil følge loven.. Hvorfor??
    Tror simpelthen ikke jeg kunne byde min hund det, medmindre den havde en chance for at lære det fra helt lille. Alt andet er satme synd :O(

• #26   18. maj 2009 Theo, jeg tror netop det er håbløst. Måske ikke for denne race, men så bliver det en ny. Og det princip pisser mig sku af...
    Det er jo ikke kun disse racer der har været skyld i angreb og lign.

Jeg synes sku det her må stoppe et eller andet sted.. Men folk æder det råt, fordi de hører alle disse skræk historier.

Næste gang bliver det vel schæfere.. Altså, jøsses.

Hvorfor laver de så ikke bare en lov der hedder : mundkurv OG snor på ALLE hunde?

• #27   18. maj 2009 Ja jeg ville godt nok være bange for at gå tur med kærestens hund, velvidende at alle andre racer går uden mundkurv, og man kan risikere et angreb.. Fy for den smiley

• #29   18. maj 2009 Theo, jeg mener en snor burde være nok...
    Har man sin hund i snor, kan den ikke fare over til andre. Men ikke engang denne lov bliver overholdt... Hvorfor skulle den nye idé så blive det, mht mundkurve? :O)

Jeg ville kunne forstå denne idé, hvis det var alle store racer. (Hvis vi virkeligt skal så langt ud i det ekstreme, som vi åbenbart skal).
    Det andet ender med katastrofe.

• #31   18. maj 2009 Theo, ja det er sandt...
    Men så vil den ikke have en jorddisk chance for at forsvare sig, overfor de hunde som ikke har mundkurv på.

Og så kører den forfra.. For så vil der blive lavet statestikker om hvilke hunde der så angriber oftest.

Det er skruen uden ende.

• #33   18. maj 2009 Ja det må man sige...
    Men som jeg ser det, kommer det til at fortsætte på den måde.

For alle ved da forhåbentligt at det ikke kun er nogle muskelhunde der er skyld i sådanne ting..

• #34   18. maj 2009 min hund får ikke mundkurv på. så vil jeg sgu hellere tage de bøder, end at gå tur med en hund der er snot forvirret fordi den lige pludselig skal have mundkurv på. snor har han altid på uanset hvor vi går tur henne, selv på stranden. ingen mundkurv her

• #35   18. maj 2009 Jeg vil følge loven i når vi går i by , men i skoven vil jeg helt klart tage den af min hund ! ...

Men det kommer også an på hvad straffen er for at man ikke går med mundkurv, for hvis det er omgående aflivning så vil jeg ingen risiko løbe, men er det bødesum så vil jeg ikke have den på hende i ubefærdede steder !

• #37   18. maj 2009 Og i øvrigt... Hvis folk havde fulgt den regel der ER med snor på deres hunde, så havde dette aldrig kommet så vidt.

Det kan man så takke disse typer for.

• #38   18. maj 2009 Theo, gør de så også det?

Jeg ved godt deres bid er forskelligt, alt efter race.. Men UANSET race, gør det da altid meget skade, hvis de bliver ved og ved.. Og DE tilfælde har der satme også været mange af, hvor mennesker fik deres ansigt fuldstændigt ødelagt. Og ikke af muskelhunde.

• #39   18. maj 2009 Camilla, i en skov bør man netop have snor på sin hund. :O)

• #40   18. maj 2009 Pia - Jeg har heller ikke udtalt at jeg ville tage snoren af hunden i skoven? .. Overskriftet i dette forum er "mundkurv til kamphunde", så jeg svarede udfra at det er mundkurve vi taler om og ikke hundesnore ! ..

• #42   18. maj 2009 Jeg ville ikke ønske at sende de signaler jeg mener det gør hvis ikke vi følger loven.. Derfor ville jeg gøre det, og fordi vi følger reglerne. Men jeg mener absolut heller ikke det her kommer til at ramme de rigtige og sætter ikke ind der hor jeg mener problemet egentlig er..

Hårlak var da en god ide.!!

• #43   18. maj 2009 Camilla, Arh min fejl :O) Ved ikke lige hvor tankerne var henne der. Gg.

Theo, Hmm ja det er muligt. Men jeg vil så sige at jeg absolut aldrig har set disse gener i "vores" amstaff.. Han er sku en lille pivskid:O)

• #44   18. maj 2009 misja, kan jeg godt følge dig i. Men jeg tror folk vil danne de indtryk de vil. Uanset hvad man sætter på disse hunde. :O)

• #45   18. maj 2009 Ja enig, nogle mennesker har bare de holdninger de nu vil have.. , men jeg vil hellere fremstå som en ansvarlig ejer der følger loven, og så forklare folk at hun kun har mundkurv på fordi sådan er loven, og ikke fordi hun er farlig.

Alternatiet er at gå tur med hende uden, og forklare om at det er en lattelig lov som jeg i hvert fald ikke vil følge.

Ja jeg er sikker på at jeg vil blive taget mest seriøst som nummer et.

• #46   18. maj 2009 Præcis Misja,
    mundkurven får hundene til at se farlig ud. Men fraværet af samme får os som ejere til at se uansvarlige, uintelligente og kriminelle ud..

• #47   18. maj 2009 Misja og Anja - Der giver jeg jer ret og der tænkte jeg mig nok ikke lige om ! Det er klogest at følge loven , selvfølgelig !

• #48   18. maj 2009 Selvf er det altid bedst at følge loven.. Et eller andet sted får jeg bare lyst til at gå imod den, da jeg ikke tror på den hjælper/gavner en dyt.
    Og egentlig er jeg ligeglad med hvordan folk ser på os.. For der vil altid være folk der er imod disse hunde og deres ejere.. Altid.

• #49   18. maj 2009 Det ville pine mig at se en glad og god hund blive frarøvet så mange ting..
    Ingen chance for at spise græs. Ingen chance for leg i naturen. Ingen chance for at forsvare sig selv mod løse hunde. M.m

• #50   18. maj 2009 Jeg har absolut heller IKKE lyst til at følge den. Det vil gøre mig SÅ meget mere bange på en gåtur, og da især i nærheden af løse hunde.

Anja: Lige netop. Det vil være de uheldige der ikke gidder og følge loven, og ved at vælge mundkurven fra kommer man i bås med dem. Og det ønsker jeg ikke.. Man kan da så håbe at en hund med mundkurv vil blive forbundet med seriøsitet og anvar. (jeg håber, nok lidt naivt smiley

• #51   18. maj 2009 Camilla,
    det er i hvert fald en god måde at se på den forbandede mundkurv på..

Misja,
    jeg tvivler også på det.. Men der er ikke rigtig noget at gøre!..
    Uanset hvad vil flere og flere tro at hundene er farlige, for hvordan kan de tro andet når de nu skal holdes nede og hæmmes i hverdagen?
    Men vi er jo nødt til det..

Endnu en ting jeg lige tænkte på er, at når vi er til træning, plejer vi bagefter at gå over på modsatte side af vores træningsbane og lade hundene løbe og lege.. Det er i noget højt græs, som ligger ved siden af en golfbane.. Jeg aner ikke om hun vil kunne finde ud af det. Til hverdag er hun nem og rolig, men hvordan mon hun vil opføre sig hvis hun har mundkurv på som den eneste? Hun er i forvejen underdanig og kryber og kravler for alle.. Jeg er lidt bange for at det vil gøre hende så lille, at jeg kan risikere hun udvikler nogle uheldige tendenser..

• #52   18. maj 2009 Jeg tror at en mundkurv gør at færre mennesker vil hilse på muskelhunde + lade deres hunde hilse på muskelhunde .. Tror mundkurven sætter mere frygt i folk i det at jeg personligt syntes at en hund med mundkurv på kan se "voldsom" ud !

• #53   18. maj 2009 Anja, jeg er også bange for at de vil gå helt i panik med sådan en på.
    Synd er det skisme!

• #54   18. maj 2009 Jeg tænker, at de suspekte typer, der har hundene som våben og potensforlænger vil da elske at deres hunde ser endnu farligere ud, tror I ikke? En mundkurv kan vel også afmonteres med et snuptag kan den ikke, altså jeg tænker når de gerne vil lave lidt gang i gaden:(( Jeg synes det er et problem, som ikke bli'r løst, men når linepåbud foreslås så afvises det også...jeg ved snart ikke hvad man kan gøre...jeg kan ikke finde op eller ned. JEG synes at loven som den er nu, skal vendes på hovedet, så der er linepåbud alle de steder hvor der ikke er skiltet med, at hunden må være fri og ikke omvendt som det er nu. Vi skal nok ha' flere friløbsområder så, netop så der ikke bliver kamp om pladsen i de gyselige hundeskove. Men hvem skal tjekke et...suk, hvor er det svært:/

• #55   18. maj 2009 Jeg ville overholde det - men hade det. Two Face blir snart 7 år - jeg synes det er SÅ synd at skulle til at vænne hende til en mundkurv... Oveni, så er hun blevet overfaldet af en løs hund 1 gang - hun kom til skade, den gjorde ikke. Hvor efterlader det så mig og hende en anden gang?

Jeg mener absolut ikke det er det rigtige at lovgive på denne måde - den rammer de forkerte...

• #56   19. maj 2009 det jeg tænker mest på er de hunde som har haftt en opvækst hvor de måske har været bange for andre mennesker eller i det hele taget er en trygget hund, som måske er kommet langt i forløbet og endelig er blevet en god hund, ikke aggresiv ikke bange men en sød og rar hund, det vil være at køre den lige tilbage til dag et igen med angst og uttyghed mod mennesker at skulle have mundkurv på

Kommentér på:
Mundkurv til "kamphunde"

Annonce