{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til CV
  • #2   6. jul 2009 Helena, tak for dit svar... Det var faktisk også sådan jeg havde tænkt det... Det sværeste synes jeg bare er at komme igang.. De første par linier...... Hvad skriver man der? Bare hej jeg hedder Camilla og skriver til jer.... bla bla? Synes det lyder dumt?

  • #4   6. jul 2009 Tak MMJ og Nala.. Men jeg vil hellere lave en selv, så den virker lidt mere personlig... smiley

  • #5   6. jul 2009 Der er forskel på et CV og en ansøgning. Ansøgningen er sådan noget - hvem er jeg, hvad laver hvorfor søger jeg hos jer. CV er en side med fakta - bare navn, alder, civil status, liste med erhvervserfaring, liste med skolegang, sprogkundskaber mv. Prøv at google "CV".

  • #6   6. jul 2009 Man sender som regel en ansøgning og vedlægger CV'et :o)

  • #7   6. jul 2009 Man kan jo - uanset definitionen - lave et CV på mange forskellige måder. - men det skal jo tilpasses det job man søger.. Kan huske jeg var ved at gabe mig ihjel over min kærestes CV, da han søgte i )

    Mit eget cv udformede jeg som en "minibog" - en a4-side, som skulle foldes midtpå - med en fin forside, og startede med navn, adresse, tlf osv, og så ellers de normale "overskrifter" - hvorunder jeg skrev tingene ned i stikordsform, og afsluttede hver overskrift med at fortælle hvorfor de nævnte ting kvalificerede mig til jobbet... Fik rigtig god respons på CV´et!!


  • #8   6. jul 2009 En ansøgning, som der vist snakkes om her, deler jeg op, så der først står lidt om min motivation for at søge jobbet. Hvad der tiltrækker.
    Herefter følger personlige oplysninger og kvalifikationer, der er relevante for jobbet, og til sidst de faglige kvalifikationer og også faglige reflektioner i forhold til jobbet.

    Jeg vedlægger CV og relevant dokumentation for erfaring og uddannelse.


  • #9   6. jul 2009 Rie, det er nu ikke et spørgsmål om defintioner. Et CV ER kun en opremsning i kronologsik rækkefølge.

  • #10   6. jul 2009 Hold da op med bogstaver der mangler, jeg beklager *GG*

  • #11   6. jul 2009 CH; Ja da, - en definition er en definition smiley - Men derfor kan man da sagtens udforme sådanne forskelligt. Selvfølgelig skal de vigtigste ting stå i ansøgningen, men derfor kan man godt gøre noget ud af CV´et, og også lave et par ekstra tilføjelser - men som jeg sagde tidligere er det jo afhængigt af hvad man søger... Og står der eksplicit i jobannoncen at de vil have et CV, så ville jeg nok heller ikke lave andet end en dataliste med facts...

  • #12   6. jul 2009 Ganske enig, Rie...

  • #13   6. jul 2009 Fordelen ved at ha' det hver for sig er jo, at du så ikke behøver rette i CV'et alt efter hvor du søger, men kan målrette din ansøgning, som så til gengæld bliver kortere og mere overskuelig og så vedlægge CV'et med de mere "tørre facts".
    Gør du det hver for sig, som jeg også ser som det "normale", skal du jo heller ikke ha' en indledning på dit CV, men det er til gengæld en en god idé med et fast brevhoved, hvor der står Curriculum Vitae og dit navn, adresse og evt. et foto af dig selv.


  • #14   6. jul 2009 Mange tak for jeres svar..... Jeg kan godt se forskellen nu... Har bare aldrig rigtig skrevet hverken det ene eller det andet før smiley
    Men det er så en ansøgning jeg skal skrive..... Og det er starten på den jeg finder svær.. Om man bare skriver til x ang stillingen. Hej jeg hedder Camilla....... Eller hvordan man lige skriver først.


  • #15   7. jul 2009 Ja tak den var god.. har jeg flettet ind et sted smiley

  • #16   7. jul 2009 Mine starter altid temmelig formelt:

    Jeg tillader mig hermed at søge om stillingen opslået i xxx d. xx/xx/xx.

    Jeg er... Og videre.


Kommentér på:
Hjælp til CV

Annonce