{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Dyrepoliti i DK {{forumTopicSubject}}

Her kommer så lige en debat, omkring dyrepoliti i DK.

Jeg har altid undret mig over, hvorfor vi ikke har fået lavet et dyrepoliti her i Danmark. Er det fordi vi ikke har penge og resourcer nok, eller hva? Jeg aner helt seriøst ingenting omkring det punkt, så hvis der er nogle mennesker der har undersøgt sagen, må de meget gerne skrive.

Men alt i alt handler debatten om, hvorvidt DU syntes der skal være et politi eller ej. Kom gerne med forklaring til dit valg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrepoliti i DK
  • #1   5. sep 2009 Jeg ved (har spurgt dem selv) at de uddanner to politibejtente om året til netop dyrepoliti .. men det kræver en del arbejde og en del penge og det har polititet desværre ikke ..

Jeg synes vi skal ha et dyrepoliti ligesom de har i USA ..

• #2   5. sep 2009 Jeg forstår det heller ikke, vi går og bryster os med vores "fantastiske" dyrelov og i bund og grund stinker den....

• #3   5. sep 2009 Ja jeg går ind for det. Så kunne det være at der var nogle der havde tid til at opretholde dyreloven og gøre Danmark til et bedre sted for dyr.

• #4   5. sep 2009 De dyrepoliti-organisationer der er i Amerika er finanseret af sponsorer og ikke staten..

Så der skal være nogen til at starte det op..
    Tvivler stærkt på at staten i disse sparetider, går ind og siger at NU sætter vi flere mia. til side til dyrepoliti, når alt andet i forvejen bliver skåret helt ind til benet og kommunerne hvert år får at vide at nu skal de spare så og så mange flere mio...
    + At politiet i forvejen ikke engang har tid til de opgaver de i forvejen har...

Så for mig ser det ret urealistisk ud som tingene på nuværende tidspunkt er..

At det så ville være fantastisk at der VAR et dyrepoliti, kan vi så godt blive enige om !

• #5   5. sep 2009 Hvis bare folk gad at overholde de love vi har nu vil det måske ikke være nødvendigt med et dyrepoliti.

Det gider de jo så ikke, så JA, jeg synes det ville være fantastisk med et dyrepoliti der faktisk tog sig tid til at komme ud til klager, overfald osv...
    Jeg vil gerne have dyrepoliti fordi jeg synes der er for lidt fokus på hvor mange der egentlig mishandler eller vanrøgter deres dyr... Jeg synes der burde være et nummer man ku ringe på og man så faktisk blev taget alvorligt!

• #6   5. sep 2009 JA til dyreploti, men IKKE som lovgivningen ser ud nu. Dyreværnsloven er rent til grin og HVIS der skal oprettes et dyrepoliti, skal de have LANGT flere beføjleser til at gribe ind og domstolene skal have LANGT større mulighed for at ramme folk på pengepungen, hvis de ikke følger loven:-)

• #7   5. sep 2009 Mette: Nemlig... plus at de skal fratages retten til at holde dyr...

• #8   5. sep 2009 Jeg har på facebook oprettet en gruppe som hedder: Indfør den tyske hundelov i DK. Der er bl.a. en som skriver at hun ikke vil give 600-700 kr om året i hundeskat. De penge kunne ellers fint gå til et dyrepoliti. Sjovt nok råber folk gerne op, når dyr ikke behandles ordentligt, men ingen vil i sidste ende betale for at hjælpe!

• #9   5. sep 2009 *Der er bl.a. en som skriver at hun ikke vil give 600-700 kr om året i hundeskat. De penge kunne ellers fint gå til et dyrepoliti*

Etr eller andet sted kan jeg godt forstå hende. For det første tror jeg simpelthen ikke at de penge ville gå til et dyrepoliti og for det andet, så er det IKKE de uansvarlige hundeejere (som i forvejen hverken har hundene registreret i DHR eller lovpligtigt forsikret) som vil/kommer til at betale. Det er os andre, som er ansvarlige hundeejere!!

• #10   5. sep 2009 Mette, ja, hvis ikke der er nogle til at håndhæve loven! Jeg vil da med glæde give 2800 kr om året (jeg har fire hunde) for at jeg kan føle mig mere sikker på ikke at møde en hjernedød amstaffblanding.

Kommentér på:
Dyrepoliti i DK

Annonce