{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

12 kg tung hund på armen!! {{forumTopicSubject}}

Så var jeg jo lige hjemme på besøge fra fredag til lørdag, jeg bor i esbjerg og min mor bor midt imellem billund og grindsted.., lillesøster, Basse og jeg er alene hjemme og råhygger smiley
Jeg vågner ALTID før min lillesøster, så ville da lige gå en morgen-tur med Basse-manden smiley

Vi er måske nået 1.5 kilometer da jeg ser en forholdsvis ung schæfer og golden retriever komme løbende mod os uden ejer (det skal siges min mor bor på landet)
Jeg får Basse til at sidde ved min venstre side, og prøver med stemmens kraft at få de to hunde til at stoppe, hvilet de også gør i to sekunder??
Schæferen er utrolig legesyg og vil møffe Basse, og får Goldenen med på den, og Basse kan slet ikke snuppe sårn noget, bestemt ikke i snor..
Jeg løfter Basse op i et snuptag og bærer ham hele vejen hjem da det er umuligt at få de to hunde til at vende om og umuligt at Basse kan gå i fred.., da jeg kommer hjem med Basse, får jeg fat i hundene og nummeret på deres skilt, hvorefter de så bliver hentet..


Ellers søde hunde, specielt goldenen ville super gerne kæles med, men schæfen kom og buldrede ind i den hver gang, indtil jeg fik den til at falde til ro og på den måde få fat i nummeret smiley

Jeg har ikke det der ligner muskler, så spørg mig lige om mine arme gør ondt idag smiley hehe..
Ikke hver dag man lige går halvanden kilomet med ca 12 kg på armen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  12 kg tung hund på armen!!
  • #1   8. nov 2009 Avav - sikke en dum oplevelse.... Og hele "konflikten" mellem hundene bliver jo altid værre af, at man løfter hunden op, men forstår dig udmærket godt!!!

    Jeg er i daglig træning, for min hund blev opereret i knæet for 3 uger siden. Vi bærer ham op og ned fra 2. sal tre gange om dagen. Han vejer 17 kg, så pyyyyhhhh hvor har jeg lange arme efterhånden ;o)


  • #2   8. nov 2009 Jaaa vidste bare ikke lige hvad jeg ellers skulle gøre smiley det gik da også fint da jeg bar Basse, hundene viste ingen interesse for ham så og Basse slappede bare af.., men hvad kunne man evt. ha gjort? Nogle forslag til hvad jeg kunne gøre hvis det skulle ske en anden gang?
    Hehe, May, dumå da efterhånden være halv-stærk nu så? smiley

    Ja det er lidt øv, damen sagde de måtte være stukket af fra hundegården.. Jeg prøvede at følge dem hjem, men de veg jo nærmest ikke fra min side, men fik da heldigvis hundene til at sidde stille sårn jeg ku få nummeret til dem som ejer dem.. Det hjalp nok også på det at de fandt Basse's gemte lammekødben uden for og derfor sad stille og gnavede i den, hehe..


  • #3   8. nov 2009 Hehe, det er ikke små nymfer vi render rundt med smiley Basse tog 3 kilo på efter kastration, fra 9 til 12 kilo, hold da op hvor kan man se det smiley

  • #4   8. nov 2009 jeg løfter os Gonzo hvis der kommer andre løse hunde.. for hvis de fare hen til ham bliver han sur.. han kan bar ikk lig det.. og kan jeg da godt forstå når han ikk vedhvem de er..

  • #5   8. nov 2009 Lige præcis, Anne Mette,Basse bliver også sur, han kan ikke klare det tumult der lige kom omkring ham, så han markerede lige, men hundene forstod ikke et "nej" fra både Basse's og min side!
    Tror nu kun de ville lege, men alligevel, Basse var ikke lige frisk på den når han nu var i snor og havde ikk liiige lyst til at slippe ham løs med hunde han ikke kendte.. smiley


  • #6   8. nov 2009 Ja malou vejer 10 kilo og nu her hvor hun er i løbetid har jeg op til flere gange måtte tage hende op, da der er en masse hundeejere der ikke fatter at tage deres hunde i snor også når jeg råber at hun er i løbetid. Det er sku tungt en gang imellem, men så kan vi jo takke os selv for at vi ikke er ejere af en schæfer eller en golden for så kunne vi ikke bare tage dem op. hihi-

  • #7   8. nov 2009 Hehe, ja det ville nok være en udfordring at have sådan en krabat på armen smiley
    Der er mange der tager lidt for let på det med hund og snor i de forkerte situationer, det jo ikke lige altid hundene hører efter smiley


  • #8   8. nov 2009 Er glad for at Giz kun vejer 8 kg *GG*.
    Sikke da en oplevelse, men det lyder til Basse er godt tilfreds med sine lammeben ;O).


  • #9   9. nov 2009 Hehe, jaaa Basse er lige liiiidt større end Gizmo ;D
    Hehe, det er han HELT bestemt! smiley villle have skrevet idag at det var en stor succes smiley han fik self. et nyt da de bøller havde spist det andet smiley hehe..
    Vil smutte over til Gizmo nu her, dejligt det ikke regner idag smiley


  • #10   9. nov 2009 Men alle i der hele tiden tager jeres hunde op. I forstærker deres frygt. For hver gang i tager dem op så fortæller i dem at de bør være bange for det der kommer. Og på den måde kan de gå hen og blive rigtig bange for andre hunde.
    I burde i stedet lærer dem, fx at sætte sig ned og forholde sig roligt til andre hunde. Så skal de andre nok gå igen når jeres ikke udviser interesse for dem


  • #11   9. nov 2009 Camilla: det var også det jeg lidt tænkte, men Basse kunne ikke sidde stille når de to andre var over hamog i numsen på ham på en hel hyper måde, det var noget værre rod smiley

  • #12   9. nov 2009 men det er stadig ikke løsningen at løfte ham....
    Hvorfor tror du at små hunde har ry for at være hysteriske??? Det er fordi de bliver taget op og lærer det. Man ville aldrig løfte en lab eller en golden og de lærer derfor bedre at begå sig med andre hunde


  • #13   9. nov 2009 Hvad ville du have gjort?

    Basse er nu ikke hysterisk pånogen måde, han kan bare ikke lide at blive møflet på den måde af fremmede hunde når han har snor på smiley


  • #14   9. nov 2009 Jeg lader altid Enzo være på jorden... Tager ham aldrig op!



  • #15   9. nov 2009 Også selvom han bliver overfaldet og markerer?

  • #16   9. nov 2009 Jeg samler normalt ikke malou op, men har gjort det nu her fordi hun er i løbetid og der er mange løse hunde her hvor jeg bor. Jeg har ikke andre valg for ellers ville vi blive over faldet.

  • #17   9. nov 2009 Jeg gjorde det jo også kun fordi det var absolut sidste mulighed, jeg havde prøvet alt andet først for at holde dem væk smiley normalt samler jeg heller ikk Basse op, for vi plejer ikk at møde løse hunde smiley There is a first time for everything!

Kommentér på:
12 kg tung hund på armen!!

Annonce