803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

er jeg urimelig. er jeg urimelig.

lige et lille ægteskabeligt problem.

min mand kan godt lide at spille poker. han har været heldig at vinde nogle store beløb et par gange og det er selvfølgelig fint. men senest er det mest tilsæt..

han spiller om småbeløb -- 2 dollers her og to dollers der.. ikke så slemt og det har været helt fint.

vi har så en dreng som skal konfirmeres her om tre mdr. og derfor har vi besluttet at spare alt hvad vi kan - da vi sidste år måtte tage lidt af pengene til konfirmatioene og betale for et par dyre operationer osv.

ikke noget problem - der er bare ikke til tant og fjas.

nu har jeg så snuppet ham i at indsætte 300 kr over tre dage på sin pker konto. og jeg er ret muggen og har spurgt om det ikke er en ide han lige holder en pause.

det kan han sådan set godt se. men undskylder sig med at det jo ikke engang er en udstilling. og at jeg har fem hunde som er min hobby.

det blev jeg ærlig talt lidt pist over. for jeg har for det første meldt fra til et par ellers planlagte udstillinger for at have de ekstra penge til uforudsete udgifter i forbindelse med konfirmationen. og der ud ove -- så betaler jeg faktisk selv for mine hunde. - dvs. hvis jeg vil have noget til dem eller lig. så arbejder jeg ekstra så pengene ikke skal tages ud at vores fælles økonomi..

er det urimeligt at jeg brokker mig når jeg selv har en dyr hobby

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er jeg urimelig.
  • #1   6. feb 2010 Tjaaa.....jeg synes det lyder "urimeligt", men det skal jeg heldigvis ikke afgøre.....

Manden kobler vel af med sit pokerspil og det er vel ikke noget brok, når der tikker gevinster ind på kontoen og livet kan forsødes lidt på den baggrund ?

• #2   6. feb 2010 Jeg ville blive muggen som mand hvis fruen herhjemme blev sur over at jeg brugte penge...

Jeg vil væde med at hvis du sætter dit forbrug op mod din mand så bruger du sikker flere penge end ham.... : D

Kvinder har det mange gange med at købe creme og shampo til mindst 50 - 60 kr på flaske hvor mænd kan bruge noget til 20 kr eller mindre....

Ja jeg ved godt jeg nok bliver upopulær nu heheheh men hva fan......

Lad ham da hygge sig lidt.....
    300kr er da ik meget mere end hvad en dvd film koster....

Kan klipper sig vel også med trimmer hvor i mod du bruger benge på hos frisør heheheh

hehhe
    Nu får jeg nok huk hehehe : )

• #3   6. feb 2010 Jeg synes du er lidt urimelig. Jeg falder over at du "bare" kan tjene nogle ekstra penge - hvis han ikke kan, så kan jeg godt forstå han bliver sur. For det vil i realiteten betyde at han aldrig kan få noget som han gerne vil have, fordi I skal spare sammen til noget.

Jeg kan heller ikke tjene ekstra, det kan min mand, så hans ekstra penge bidrager da også til at jeg kan noget ekstra, selvom jeg ikke tjener ekstra penge. Jeg havde aldrig kunnet udstille så meget, hvis ikke der var kommet ekstra i posen.

Enten har man fælles økonomi eller så har man ikke. Har man ikke, så kan man ikke brokke sig over at den anden bruger penge. Har man, så må man dele indtægter og udgifter.

• #4   6. feb 2010 Hvis der er "dine" penge og "jeres" penge, er der vel også "hans"..

Jeg kan godt se ideen, men hvis det blot er 300 kr kan jeg ikke se problemet..
    Er det derimod 300 hver uge, synes det er er problematisk, når nu I har aftalt at skære ned, for at have penge til konfirmationen..

• #5   6. feb 2010 jeg har sådan set ikke noget problem i at han har brugt 300 kr på poker -- mere det at vi netop har lavet en aftale om at skulle holde lidt igen indtil konfirmationen er overstået..

min hobby bliver som sagt ikke finanseret af vores fælles penge.. det er udelukkende penge jeg tjener ekstra ved ekstravagter. så han lider pp ingen måde under det.

har har selv holdt adskillige foredrag om at jeg skal holde mig i skindet og jeg har som sagt meldt fra flere udstillinger her i foråret for at være lidt spar sommelig.

• #7   6. feb 2010 det er ikke af hans egne penge han har sat i på poker..

for at sige det lige ud - så har han ikke sine egne penge... *ggg*

vi har altid kørt med en total fælle pulje -- der er ikke noget som hedder dit og mit. vi klarer alt i fælles skab. der har været perioder hvor han har tjent mest og der har været perioder hvor jeg har forsøget os alle samme inc hans to børn.

og det er helt fint.

det som skuffer mig er at efter flere fordrag fra hans side - så overholder han ikke den aftale selv.

lidt som en person der sætter hele familien på kur men æder shokolade i smug

• #8   6. feb 2010 anette -- nej - men jeg tager heller ikke af fælles kassen til dem. som sag. så tager jeg en ekstra vagt hvis jeg vil købe noget til dem.

• #9   6. feb 2010 chokolade skulle der selvfølgelig stå

• #10   6. feb 2010 Jeg synes det problematiske i det er, du betragter det som "at snuppe ham i"... Jeg er sikker på han ikke har skænket det en tanke, at 300kr kunne være et problem...
    Måske i skulle snakke om jeres fornøjelsesforbrug inden i bruger dem... Eller aftale hvad i hver i sær har til førnøjelse uden snak med samleveren først..
    (men ærligt så synes jeg 300 kr må høre under bagatelgrænsen..) I skal nok få en god konfirmation uden dem alligevel! Det er jeg sikker på smiley

• #12   6. feb 2010 Og derfor er det så urimeligt i mine øjne at du kan tjene til dine fornøjelser og at han ikke kan, så skal han gå "tiggergang". Det er ikke ligeværdigt i et forhold at det er sådan. Fælles økonomi betyder også ligeværdighed i brugen af penge uanset hvem der bidrager med hvad.

• #13   6. feb 2010 Jeg synes du er urimelig...... Hvis du vil købe noget ekstra, så tager du bare noget ekstra arbejde - og pengene for dette arbejde erjo så åbenbart dine og går ikke i den fælles pulje?

• #15   6. feb 2010 jeg tror i misforstår det hele lidt..

normalt ville jeg på ingen måde løfte brynet over han bruger 300 kr på poker - eller 3000 kr på poker.. vi har heldigvis en sund økonomi og mangler ikke noget..

det som pisser mig af er som før nævnt at han først holder taler om mådehold osv. også selv lige sniger lidt ud af kassen.

lidt som jeg før nævnte -- som en der sætter familien på slankekur også selv æder chokolade i smug

• #16   6. feb 2010 Uanset hvordan du stiller det op, så synes jeg stadig du er urimelig....

Men ok, penge er årsagen til langt de fleste skænderier i et forhold.

• #17   6. feb 2010 det skal så også lige siges at det pt er mit overarbejde der betaler for konfirmatioenen

• #18   6. feb 2010 Jo lidt urimelig synes jeg faktisk det er...
    Dog synes jeg også man skal overholde sine aftaler..
    Jeg synes du skal snakke med ham om det som egentlig er problemet - nemlig aftalebrudet og ikke pengeforbruget!
    Og ellers se at komme videre og nyde han er glad for sin hobby (og kan kontrolere det) smiley

• #19   6. feb 2010 Hmm... det lyder nu altså som om der er en del Dit/Mit selvom du siger der ikke er smiley

Synes det lyder til at du går meget op i at det er dit job der betaler konfirmationen, dig der tjener dine penge til din hygge...

Hvor skal han få penge fra til at hygge?

I lyder ikke så fælles om det som du gerne vil have det til??

• #20   6. feb 2010 (dermed ikke sagt at det er i orden hvis han faktisk HAR brudt jeres aftale... Men mon ikke bare det er fordi han ikke har tænkt over det?)

• #21   6. feb 2010 Jo mere jeg læser i tråden, des mere sikker bliver jeg på at det ikke er de 300 eller aftalen der er problemet her....

Tror snarere problemet er at du føler han bruger dine penge og dig der henter alt hjem.

Men det er så bare min tolkning

• #23   6. feb 2010 Og for øvrigt er jeg lidt enig med René - er det overhovedet de 300kr der går dig på, eller?

• #24   6. feb 2010 Jeg kan udemærket godt forstå dig. Var helt sikkert også sådan noget jeg selv ville hidse mig op over.

Men hvis jeg skal se tingene helt "udefra" er jeg enig i hvad de andre har skrevet.

• #25   6. feb 2010 ginne -- tjaa - du har nok ret...

det handler nok mre om aftale bruddet end pengene.. igen så er der jo ikke fordi vi sidder hårdt i det. har bare været uheldige og derfor aftalt at gøre en ekstra indsats.

jeg tror aldig man vil kunne del sol og vind lige.. og selvom jeg har mulighed for at tjene ekstra. så er hans forbrug alligevel væsentligt større end mit fordi han har to børn som han betaler til.. børn som jeg forøvrigt også betaler til. eks imens han læset. der var jeg eneste indtægt stort set. vi betaler efterskoler - børnepenge og privatskole ud af vores fælles pulje. så hvis man skal dele det 50/50 op - så er jeg ret langt bag efter i at bruge penge..

jeg har aldrig gået så voldsomt op i det med hvem der betaler hvad. men blev bare skuffet over at han har holdt tale også selv bruger..

• #26   6. feb 2010 Tro mig, jeg ville gerne kunne tjene ekstra, så jeg kunne bidrage på lige fod, for det er ikke altid morsomt at være den der ikke kan det. Hvis man ikke deler, så bliver der en ubalance i forholdet, og det er farligt.

Hvis der skulle være retfærdighed til, så lod I begge være med at bruge ekstra penge til konfirmationen var vel overstået, så er det lige for begge sider.

Lad det nu ikke blive en tvist imellem jer. Der er ikke noget værre end uløste "problemer", for børnene opsnapper det prompte, og I skulle jo gerne kunne fejre en god konfirmation sammen uden "uvenskab".

• #27   6. feb 2010 rene -- tjaaa du har nok ret..

nu har vi eks en masse små ting som skal laves hjemme - han er så heldig at have et job som giver ham stor frihed. og han arbejder i snit 30 - 37 timer om ugen - hvor jeg ligger på omkring 220 timer i gennemsnit om mdr for tiden.

men der sker ingen ting hjemme. jeg kan komme hjem og alt står som da jeg forlod det hele. -- men der er blevet spillet poker *gg*

• #28   6. feb 2010 Jeg ville ærlig talt også blive muggen, hvis jeg arbejdede ekstra for at finansiere en fælles ting, og så opdagede at manden på få dage lige havde hygget sig for 300 kroner. 300 kroner her og 100 kroner der, det kan da blive til mange penge på en måned.

Det er jo ikke fordi han for altid bliver forbudt poker, men bare lige holde lidt igen indtil den store fest er overstået.

• #29   6. feb 2010 Har man aftalt at man ikke rører fællespuljen, så rører man den ikke.. Da ikke uden at snakke om det først!

• #30   6. feb 2010 nu ved jeg godt at nogle mænd elsker og spille poker om penge.. men 300 kr er alligevel næsten maden til 2 couverter. jeg ville da blive sur hvis det var mig.. hvis man aftaler at spare op til konfirmation og han absolut skal spille poker så må han sgu finde et sted hvor man kan gøre det gratis indtil konfirmationen er overstået. og den med at hundene er din hobby, den holder sgu ingen steder, for de bor vel hos jer begge, og jeg tror ikke på at han ikke kæler dem eller giver dem mad bare engang imellem..

• #31   6. feb 2010 350 kr. for tilmelding til en udstilling render da også op i en del der kunne bruges til andet. Det er nok at der ikke bliver lavet noget derhjemme der måske er problemet, eller tager jeg fejl?

• #32   6. feb 2010 gitte -- nej efter gennemgang og indput - så handler det sku ikke om de 300 kr -

men om at der ikke sker en skid hjemme - og at jeg knokler røven ud af bukserne for at hans øn kan få en sotr konfirmation. og han havde lovet at få gjort en masse hjemme imens men alt hvad der sker er at der bliver spillet poker

• #33   6. feb 2010 Hundemutter - nu med dkch vaps ., det syns jeg ikke man kan fortænke dig i at være utilfreds med.
    Og ej heller at han tager 300 fra jeres fælles-opsparing, uden at snakke med dig om det, når i nu har den aftale i har.

• #34   6. feb 2010 Har ikke læst alle indlæg...

Men har du mulighed for ekstra vagter for at betale dine udstillinger, og han ikke har mulighed for at tage ekstra vagter for at tjene til sin hobby, og du siger at i har fælles økonomi, mener jeg at noget af det du tjener på dine ekstra vagter burde gå til at han også kan ha´det lidt sjovt....

Og så er der jo det der mand , kvinde ting... tror det er mere nedværdigene for en mand at spørge om penge end det er for en kvinde...

Du siger at han ikke laver noget hjemme, det er selvf. ikke ok, hvis han er den hjemmegående, men mange mænd ser bare ikke tingene som vi gør ang hjemmet, så måske du skulle tage en snak med ham om det, og evt lave en "hvad der skal laves liste" til ham... Men dette vil jeg også gå forsigtigt med, det skal ikke siges bebrejdene, men få det sagt som "om det kan være en hjælp for dig"...

• #35   7. feb 2010 Sidsel, så forstår jeg bedre. At han ikke laver noget i dine øjne er så heller ikke rimeligt. I stedet for at det er de 300 kr. I diskuterer, så synes jeg du stille og roligt fortælle ham hvor ked af det du er at han ikke bidrager med at få lavet tingene derhjemme. Få ham til at forstå at hvis han har tid til overs imens du arbejder, så er der noget der venter på at blive gjort. At han ikke kan forvente at du har overskud til så meget med alle de ekstra timer du har. Glem alt om økonomi men tal med ham om dagligdagen derhjemme der efter din mening ikke hænger sammen.

Men det er da ikke underligt at du får tanken om de "forbandede" 300 kr. som det største problem.

• #37   7. feb 2010 Interessant, som en tråd faktisk kan opklare det virkelige problem.
    Kan sagtens forstå dig Sidsel, og synes virkelig at du skulle tage en snak med ham om det der faktisk er problemet.
    Fat om roden !!

Kommentér på:
er jeg urimelig.

Annonce