903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Er jeg urimelig? Er jeg urimelig?

Nogle klassekammerater ville gerne besøge mig og vi blev enig om i morgen. Det var meningen at vi bare skulle se et par film, men nu vil de også have mad. Jeg er på SU og det er December måned, så der er ikke vild overskud i økonomien. Jeg sagde så at de gerne måtte betale lidt til maden. Det brokker de sig meget over det. Men er jeg urimelig? Der er jo tale om 10-20 kr og ikke flere 100´rede kr. Jeg må indrømme at jeg er lidt sur over deres brok og har påpeget at jeg altså til forskel fra dem er flyttet fra reden og at min økonomi er anderledes end deres.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg urimelig?
  • #1   3. dec 2010 Tja, så ville jeg nok sige at så måtte de selv tage mad med eller købe deres egen pizza hvis de vil have noget.

Jeg havde nok foreslået sammenskudsgilde i stedet smiley

• #2   3. dec 2010 Del opgaverne ud, så i hver især skal tage lidt med smiley

• #3   3. dec 2010 hvis det var mig og de havde brokket sig så havde jeg bedt dem om at blive hjemme ... jeg ville også ha bedt om en lille sjat penge for man har da ikke særlig meget at gøre med når man er på s.u og især ikke nu når det er december....

• #4   3. dec 2010 Sådan er det. Jeg flyttede også hjemme fra tidligere end mine gymnasieklasse, og de fattede simpelthen ikke, at man ikke bare havde penge til alt og man f.x selv sku betale mad. Især da vi blev studenter var det et problem. De syntes sagens man kunne hive 1500 ud af økonomien til en tur i hestevogn

Men nej du er ikke urimelig. De må hoste op eller selv hente en pizza

• #5   3. dec 2010 Jeg er nærmest i chok, hvis det er foregået præcis som du skriver. I første omgang, kan jeg slet ikke forestille mig at "kræve" at få mad, hvor jeg kommer på besøg og dernæst, hvis jeg så havde talt med nogle venner om at finde ud af noget med spisning og værten bad om hjælp til det, ville jeg ikke løfte et øjenbryn

• #6   3. dec 2010 Jeg forslog at vi kunne købe pizza, så folk skulle betale for sig selv, men de ville hellere have flødekartofler....

Rotterne: Øhhh ja de har inviteret sig selv på mad, hvilket også irriterer mig lidt.

• #7   3. dec 2010 Har du prøvet at foreslå, at man hver især står for et eller andet?

• #8   3. dec 2010 synes bestemt ik du er urimelig... synes faktisk de lyder meget forkælede og egoistiske over først at invitere sig selv på mad ved dig og dernæst brokke sig over du ik har penge til at spise dem af.

• #9   3. dec 2010 Stella - Så bed dem om at tage madpakke med.

• #10   3. dec 2010 Det lyder altsåå som nogle besynderlige venner smiley

• #12   3. dec 2010 Maj-Britt: Alle tiders! Det vil jeg foreslå og se hvad de siger smiley

• #13   3. dec 2010 Slet ikke urimeligt, jeg er selv på SU så kender situationen.. Men det lyder som nogle lindt strenge finker du har af veninder.. Hvis jeg aftaler noget med et par tøser, er det dem der tilbyder altid at hjælpe til, uden jeg har nævnt noget, og uden det er nødvendigt... Synes du skule forklare dem det og skære det ud i pap, hvis ikke de kan imødekomme dig og forstå rimeligheden af det du spørger om, er det simpelthen nogle tarvelige veninder - ikke sikker på om det overhovedet er værd, at have dem på besøg fremover..

• #14   3. dec 2010 jeg kan nu rigtig godt lide grønkål smiley Er også vokset op med en rigtig god gammeldavs farmor, der ofte lavede mad smiley Gule ærter derimod, det kender jeg nu ikke nogle unge der bryder sig om smiley

• #15   3. dec 2010 Jeg er glad for at hører at jeg ikke er helt galt på den.
    Jeg blev også noget overrasket at de begyndte at brokke sig for jeg ville heller ikke selv have noget i mod at give et tilskud hvis det var mig.

Jeg tror faktisk at de er lidt forkælede på det punkt og åbenbart vant til at få tingene serveret.

• #16   3. dec 2010 giv dem et par flade og sig de skal vågne op til dåd smiley

bare vent når de selv flytter hjemme fra bliver de også nogle "fattigrøve" og så inviterer du sku bare dig selv på mad.

så de mere end gerne må komme på aftensmad men at det bliver efter hvad pengepunge kan klare smiley leverstejs madder med rødebeder kan man komme langt med ha ha

• #17   3. dec 2010 Fint de lige inviterer sig selv på mad - nu må de da lige komme ind i kampen

• #18   3. dec 2010 De er da mildest sagt frygteligt uforskammede og virker som nogle møg-forkælede unger smiley
    Selvfølgelig skal de betale deres andel af maden, ellers må de selv tage noget med, købe noget take-away eller blive væk.

Kan du ikke sige til dem : Jamen du bor hjemme, så du kan da lige få din mor til at lave en gryderet og tage den med...... eller hva'?!!

• #19   3. dec 2010 Jeg ville skrive menuen - flødekartofler. hamburgerryg og grøntsager (hvis det nu var det i skulle have) og så sige at det blev 30kr på person - og de skulle huske og have drikkevarer med til dem selv...!

Og så synes jeg iøvrigt på ingen måde det er urimeligt at forlange at man deles om udgifterne - vil nærmere sige det er urimeligt at forlange at få serveret uden at tilbyde hverken hjælp eller tilskud til omkostningerne..

• #20   3. dec 2010 Selvfølgelig skal de da have mad..... ha ha

Lav en kæmpe portion RISENGRØD i en stor skål..... stik dem hver en ske .... så kan de sidde i en rundkreds og lege nisser på loftet....
    Og så har de fået mad.... og det er rigtig billigt..... ha ha ha

• #21   3. dec 2010 Jeg elsker gule ærter..

og nej du er ikke urimelig.. hvis de vil have flødekartofler så må de jo betale ved kasse et

(er selv på SU)

• #22   3. dec 2010 Det var dog nogen krævende, og uforskammede kammerater du har smiley
    Enten må de selv ta deres mad med, eller betale......!

• #23   3. dec 2010 jeg var da blevet rigtig skuffet og ked af det smiley

jeg ville nok sige til dem, at så måtte vi aflyse, for jeg har ik råd til at invitere til middagsmad til dem alle...

hvis de gerne vil have noget at spise, må de altså selv komme med maden eller et tilskud, eller hver betaler sin egen pizza smiley

• #25   4. dec 2010 Rotterne: What?!!!!!! Øh, og han skulle spise med til aftensmad, som du lavede for dine penge?

Hvis jeg beder min kæreste købe noget for mig, nægter han at få penge, og ofte har han købt noget ekstra til mig. Han nægter også at få benzinpenge, når vi kører sammen ud for at handle. (vi bor ikke sammen og spiser sjældent sammen, skal lige siges)

Stella: Jeg synes virkelig du skal gøre klart for dine kammerater at du ikke kan lave mad til dem, med mindre de vil nøjes med havregrød eller til nød risengrød, med mindre de giver et bidrag.

• #26   4. dec 2010 Stella
    Hvordan er det endt?

• #27   4. dec 2010 Tak for opbakningen og de gode råd. Jeg har besluttet at det bliver sådan at de skal betale 20 kr og hvis de ikke vil det kan de selv vælge om de vil kigge på jeg og dem har har betalt spiser eller gå deres vej.

Og ja de har råd til at gå i kantinen og i supermarked i frikvarterene.

• #28   5. dec 2010 Stella : det synes jeg lyder som et ok kompromis. Men synes også 20 kr er i underkanten. Nu ved jeg ikke hvad menuen er, men 30-50 kr synes jeg ville være fair. Håber i har haft en hyggelig os sjov aften alligevel smiley

Kommentér på:
Er jeg urimelig?

Annonce