internat hund {{forumTopicSubject}}
hejsa det er måske et lidt dum spørsgmål men her kommer det altså :o)
jeg er kommende første gangs hunde ejer
og jeg har tænktå på om den hund jeg skal have skal komme fra et internat
jeg så hørt at de fra dyrnes beskydttelse er godt til at mache hund med den nye ejer
og det er så har fra mit spørgsmål kommer
hvordan griver man det lige and
skriver men simpelhen til dyrnesbeskydtelse og fortæller om en selv og hvad man kan tilbuder
eller skal man renger hvad gør man lige
jeg syndtes mine tanker er såden har at endten skal det være en lille internat hund og ellers skal det været en chihuahua hvalp eller voksen.
men jeg har det også sådan at hvis der dukker en hund op af anden race og den ville være perfekt så er det heller ikke udlykket :o)
håber i kan hjælpe lidt
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
Jeg synes du skal gå ind på ddaa.dk, det er dansk dyreværn Århus her kan du finde en liste over de hunde de har på deres internater over hele landet, jeg tager virkelig hatten af for dig at du køber hund på et internat hundehvalpe vil alle ha, det er noget andet med "brugte" hunde, jeg selv når jeg igen skal ha hund vil også hente den ved dansk dyreværn.
Mvh Bente
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
jeg syndtes net op når man er førstegang hunde ejer og aldrig rigtig har haft noget med hunde at gøre så virker det med en hvalp lidt skrammende tror jeg konstant ville være bange for at gøre noget forkert
hvor med en lidt eldre hund har lært de forskelige ting men måske bare skal have det genopfresket :o)
men som jeg også skriver er jeg open for alle mulighedder så længe at jeg føler at jeg kan opfylde hunden krav :o)
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Og dem fra dyreinternaterne som håndtere hundene til hverdag lærer deres forskellig personligheder at kende.
Når de matcher nye ejere med en hund, så forsøger man at finde en ejer som kan tilbyde netop den hund de ting som den har brug for.
man skriver ikke en ansøgning, man tager ud og "kigger på hundene" og vælger måske en man f.eks går en tur med så man kan se om man "kan sammen".
Men som de andre også skriver tag derud og snak med dem det er meget nemmere...
Jeg har selv en internat hund, og jeg syns det er stort at kunne tilbyde en hund et nyt hjem, som måske har haft et lidt trist liv tidligere :o)
jul 2009
godmorgen til mig man
jul 2009
jeg bor i esbjerg er der et her i nærheden som er god ?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Men vær opmærksom på private internater, det kan være noget af en hundehandel. Gå efter steder der er ejer af en dyreværnsorganition.
internat hund