{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hund fra dyreinternat.
  • #1   31. jan 2010 Jeg har ikke selv, men har en veninde der har hentet hund på internat. Rigtig dejlig dreng hun har nu haft han i 4 år og der har aldrig været noget med ham. Han var ca 6 mdr da hun hentede ham og ved det ikke er sidste gang hun har gjort det

  • #2   31. jan 2010 Ja, gode erfaringer!
    Vi hentede vores nu 9 år gamle Schæfer på Roskilde Dyreinternat, han var dengang en ret destruktiv unghund på 11 måneder og var blevet opgivet af et par unge mennesker.

    Det gode ved formidlere fra Dansk Dyreværn er at de er ganske objektive i deres beskrivelse af hunden, ingen "rosenrøde" salgstaler, men konkrete oplysninger om hundens gode og mindre gode sider.


  • #3   31. jan 2010 Ja min den ene hund er fra dyreinternatet i Rødovre.
    det kan være problematisk og det kan være ganske nemt.
    det kommer an på hvad hunden baggrund er fra start af.
    Ikke alle hunde som bliver anbragt på dyreinternatet får man af vide hvad baggrund de har, da folk ikke altid vil være ved f.eks at de har tævet en hund.

    Min Bravi havde fået tæv da vi købte hende, og var derfor meget underkuet og underdanig, hun var bange for stort set alle mænd, og kunne absolut IKKE være alene hverken hjemme eller i bil eller noget.
    Hun tisse og det der var større når man gik fra hende, jeg gætter på hun gjorde det af ren skræk, for hun hylede samtidig som et barn der virkelig skriger når man gik fra hende.

    Vi har brugt ca. 2 år indtil videre på at rette hende og og har fået en super god og harmonisk hund ud af hende.
    Hun har været det hele værd nu når vi ser hende i dag, men det kræver tålmodighed at have sådan en hund.
    Jeg har selv lært meget omkring tålmodighed, især når hun havde ødelagt jeg ved ikke hvor meget når man gik fra hende.

    Kan kun sige hun har været det hele værd, men sikke et arbejde, og nu begynder så lydigheds træningen med hende udover de mental trænings opgaver jeg har lavet herhjemme.

    Hvis du køber en ung hund kan du måske undgå alle problemerne, især hvis den er fjernet i tide og derfor ikke har fået problem adfærd.

    Men tænk dig godt om, det er et sort arbejde, ikke at jeg fraråder dig det, det er skønt at se hunden vokse for hver dag der går. :o) i takt med at selvtillid øges og problemerne forsvinder....






  • #4   31. jan 2010 Indtil jeg flyttede hjemmefra, havde vi stort set kun internathunde. Med undtagelse af en enkelt som desværre bare var for "skadet" af sin triste fortid (hvilket internatet var meget ærlige omkring da vi hentede hende) har det udelukkende været positivt.

    Man skal self være opmærksom på at nogen af hundene kan have uheldig bagage, og at der kan være en del arbejde i hunden (man kan self osse være heldig og få en super velopdragen og veltrænet hund -men de omplaceres sjældent via internater).

    Generelt kan man jo sige at enhver voksen hund vil have noget bagage. Det kan være både godt og skidt, men man overtager jo sjældent en hund der er 100% som man selv ville have opdraget/trænet den, hvis man havde haft den fra hvalp.
    Men er hunden mantalt sund og rask, og er man selv villig til at lægge lidt træningstimer i den (og det havde man jo osse skullet med en hvalp), så synes jeg det er en udemærket måde at få hund på.

    Men det afhænger jo af hvad man forventer.

    Jeg selv skal have en hvalp næste gang... denne gang er det 100% sikkert. Jeg har pt omplaceringshund nr 2 og 3 (ikke fra internat) og jeg ville ikke undvære dem for noget i verden. De er absolut fantastiske:o)
    -men næste gang vil jeg gerne kunne nøjes med at dunke mig selv i hovedet, når noget ikke fungerer optimalt;o)


  • #5   31. jan 2010 Hvis det er der fra hvor du linker til du vil købe hund så prøv at snakke med Tinna hun kender internatet godt.

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4263


  • Philip H
    Philip H Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   31. jan 2010 Mange tak for jeres gode indlæg. Rart at høre om de gode erfaringer. Fortsat god søndag smiley

  • #7   31. jan 2010 En snak med "brug hjernen før du køber hund" kunne osse være en idé. Hun har osse rigtig godt styr på det med internathunde

  • #8   31. jan 2010 Jeg synes det er utrolig sympatisk at få hund fra internat og jeg beundre virkelig de mennekser der gør det. Men jeg tør ikke, ihvertfald ikke pt. Jeg vil vide hvad hundens baggrund er, jeg vil vide hvem der er i familie med, vide at den er renracet osv. Jeg tror man skal have rigtig meget overskud og have viden om problemhunde. Naturligvis er det ikke sikkert at den hund man får hjem er skadet på nogen måde, men jeg tror det er en god ide at forberede sig på det værste.

  • #9   31. jan 2010 Jeg har købt min Bobby (se min profil) derude fra hvor du linker til, og især Rikke er super sød derude. Vi køber nu vores foder derude, bl.a. for at holde kontakten til dem, og så de kan se Bobby :o)

  • #10   31. jan 2010 Anne Julie F som oftest er en internat hund sjældent et alternativ til en velopdrættet racehund, men tværtimod til et UPS eller BYB produkt, og der mener jeg, du er bedre stillet med en internathund, hvor nogle kompetente mennesker, uden økonomisk interesse i dit hundekøb, kan råde og vejlede.
    De færreste internathunde er mishandlede eller forsømte, der er ofte hvalpe, idet mange BYB har overvurderet deres produkts markedsværdi.
    Og du kan, som jeg, finde stambogsførte hunde, hvor familier af forskellige grunde har måttet opgive deres hund.


  • #11   31. jan 2010 Altså jeg har selv haft en hund fra internatet i Rødovre og har også været frivillig derude og lige nu arbjeder min ene træner derude og jeg har aldrig oplevet noget dårligt med dem..

  • #12   31. jan 2010 Uanset hvor dygtige de ansatte på diverse internater er så er det svært at bedømme en hund adfærd 100% når den er på internat, så der kan komme overraskelser. Det bevidner denne tråd jo også.

    Jeg har forøvrigt en gang henvendt mig til internatet i Rødovre (det var inden jeg fik Sigurt), der var en cocker blandig og en amsatff som jeg var interessert i. Cockeren var afsat og damen jeg talte med var ikke just interessert i at sælge hund til mig. Det var helt tydeligt, faktisk var hun simpelhen så uforskammet at jeg helt opgav at få hund derfra.


  • #13   31. jan 2010 Jeg har Koko fra en dyreklinik/internat i Viborg, og kunne ikke elske hende mere :o) Så det kan fint anbefales, men er sevfølgelig svært at vurdere de forskellige hunde når man ikke har mødt dem :o)

  • #14   31. jan 2010 Altså, hvis jeg havde været formidler på et internat, havde jeg også fundet det tankevækkende, hvis en Amstaff blanding er et acceptabelt alternativ til en Cocker???
    Og jeg havde sikkert bedt dig gå hjem og overveje, hvad du ønskede dig af en hund....


  • #15   31. jan 2010 Ja, og det er også svært at forudse en fremtidig adfærd på en hvalp indeholdende gener fra 2-3 eller flere racer, måske med hvert sit stærke driftanlæg...

  • #16   31. jan 2010 Jeg har både arbejdet og haft hund på/ fra internat..
    Jeg fik min til dato bedste hund fra internat. Men det er vigtigt man også selv bedømmer hunden. Gå en tur med den og se på hvordan hunden reagere på dig og familien. Lad være og kik for meget på hunden indendørs, det er udendørs man bedst ser hvad for en hund man står med i hænderne.


  • #17   31. jan 2010 Marietta F:Jeps, jeg ville egetlig bare have en hund. Men så kunne man jo fra internates side melde det ud, eller hjælpe med at finde den rigtige hund.

  • #18   19. feb 2013 Jeg har selv en fra dyreinternat som har været mishandlet som hvalp og hun er en dejlig og trofast hund men man skal ikke tage sådan en hund hvis man aldrig har haft hund før for der er et stort arbejde at ratte sådan en hund op

Kommentér på:
Køb af hund fra dyreinternat.

Annonce