Køb af hund fra dyreinternat. Køb af hund fra dyreinternat.
Hej Hundegalleri.
Mig og kæresten skal til at have hund. Vi faldte over muligheden for at købe en hund fra et internat. Ex. http://www.danskdyrevaern.dk/
er der nogle af jer som har erfaring med dette ?
Mvh. Philip.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Vi hentede vores nu 9 år gamle Schæfer på Roskilde Dyreinternat, han var dengang en ret destruktiv unghund på 11 måneder og var blevet opgivet af et par unge mennesker.
Det gode ved formidlere fra Dansk Dyreværn er at de er ganske objektive i deres beskrivelse af hunden, ingen "rosenrøde" salgstaler, men konkrete oplysninger om hundens gode og mindre gode sider.
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
det kan være problematisk og det kan være ganske nemt.
det kommer an på hvad hunden baggrund er fra start af.
Ikke alle hunde som bliver anbragt på dyreinternatet får man af vide hvad baggrund de har, da folk ikke altid vil være ved f.eks at de har tævet en hund.
Min Bravi havde fået tæv da vi købte hende, og var derfor meget underkuet og underdanig, hun var bange for stort set alle mænd, og kunne absolut IKKE være alene hverken hjemme eller i bil eller noget.
Hun tisse og det der var større når man gik fra hende, jeg gætter på hun gjorde det af ren skræk, for hun hylede samtidig som et barn der virkelig skriger når man gik fra hende.
Vi har brugt ca. 2 år indtil videre på at rette hende og og har fået en super god og harmonisk hund ud af hende.
Hun har været det hele værd nu når vi ser hende i dag, men det kræver tålmodighed at have sådan en hund.
Jeg har selv lært meget omkring tålmodighed, især når hun havde ødelagt jeg ved ikke hvor meget når man gik fra hende.
Kan kun sige hun har været det hele værd, men sikke et arbejde, og nu begynder så lydigheds træningen med hende udover de mental trænings opgaver jeg har lavet herhjemme.
Hvis du køber en ung hund kan du måske undgå alle problemerne, især hvis den er fjernet i tide og derfor ikke har fået problem adfærd.
Men tænk dig godt om, det er et sort arbejde, ikke at jeg fraråder dig det, det er skønt at se hunden vokse for hver dag der går. :o) i takt med at selvtillid øges og problemerne forsvinder....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Man skal self være opmærksom på at nogen af hundene kan have uheldig bagage, og at der kan være en del arbejde i hunden (man kan self osse være heldig og få en super velopdragen og veltrænet hund -men de omplaceres sjældent via internater).
Generelt kan man jo sige at enhver voksen hund vil have noget bagage. Det kan være både godt og skidt, men man overtager jo sjældent en hund der er 100% som man selv ville have opdraget/trænet den, hvis man havde haft den fra hvalp.
Men er hunden mantalt sund og rask, og er man selv villig til at lægge lidt træningstimer i den (og det havde man jo osse skullet med en hvalp), så synes jeg det er en udemærket måde at få hund på.
Men det afhænger jo af hvad man forventer.
Jeg selv skal have en hvalp næste gang... denne gang er det 100% sikkert. Jeg har pt omplaceringshund nr 2 og 3 (ikke fra internat) og jeg ville ikke undvære dem for noget i verden. De er absolut fantastiske:o)
-men næste gang vil jeg gerne kunne nøjes med at dunke mig selv i hovedet, når noget ikke fungerer optimalt;o)
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4263
feb 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 303 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.837
sep 2006
De færreste internathunde er mishandlede eller forsømte, der er ofte hvalpe, idet mange BYB har overvurderet deres produkts markedsværdi.
Og du kan, som jeg, finde stambogsførte hunde, hvor familier af forskellige grunde har måttet opgive deres hund.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
maj 2007
Jeg har forøvrigt en gang henvendt mig til internatet i Rødovre (det var inden jeg fik Sigurt), der var en cocker blandig og en amsatff som jeg var interessert i. Cockeren var afsat og damen jeg talte med var ikke just interessert i at sælge hund til mig. Det var helt tydeligt, faktisk var hun simpelhen så uforskammet at jeg helt opgav at få hund derfra.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 246
sep 2006
Og jeg havde sikkert bedt dig gå hjem og overveje, hvad du ønskede dig af en hund....
sep 2006
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Jeg fik min til dato bedste hund fra internat. Men det er vigtigt man også selv bedømmer hunden. Gå en tur med den og se på hvordan hunden reagere på dig og familien. Lad være og kik for meget på hunden indendørs, det er udendørs man bedst ser hvad for en hund man står med i hænderne.
maj 2007
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 66
Køb af hund fra dyreinternat.