{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Seperationsangst?? {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer måske har læst før har jeg gået sygemeldt derhjemme, i nu 3½ måned. Jeg skal starte stille op på arbejde fra 1. juni ca, og så fra 1. juli er det fuldtid.
I mellem tiden er Louis, 14 mdr. gammel, blevet dårlig til at være alene hjemme, han ødelægger ikke noget, men piver helt enormt. (har vi fået afvide) Og jeg har trænet meget intenst med ham, men der er stadig problemer. smiley
Men den anden dag slog det mig da jeg læste at hendes hund havde seperationsangst, at det kunne være Louis også havde fået det. Jeg har bare tænkt han var meget mor syg, men efter jeg blev sygemeldt er det blevet værre.
Han følger mig overalt, sidder mellem mine ben når jeg laver mad, ligger sminke, sætter hår - generelt altid. Han går med mig på toilet og sidder imellem mine ben. Når jeg ikke er hjemme siger min kæreste han bare ligger foran vores hoveddør og kigger. Når vi begge er hjemme er det også altid mig han ligger hos og følger. Kan det godt tyde på det? Og hvad søren gør jeg lige ved det?
Håber der er nogle herinde som har nogen gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperationsangst??
  • #1   28. maj 2010 Tror det er meget normalt det du fortælle..
    Min hund som er en smule ældre følger mig også over alt. med på toilettet og nå hun ikk og komme med krasser hun på døren uden for og priver og ligger sig til jeg kommer ud.. derfor er hun altid med nå jeg skal i bad eller på toilettet.
    Plus nå kæresten er hjemme alene så ligger hun ude i sit bur og venter på jeg kommer hjem. Følger mig hver gang jeg rejser mig. Dog efter hun har fået adgang til haven (kan selv gå derud er hun også derude og lave ballade nogen gange) men nå hun kommer ind smider hun sig for mine føder.

    Dog har ejg gjort meget ud af det er hyggeligt nå vi gå med hun få godbider nå vi går og det tager hun super godt så hun er ikk ked af det mere nå vi går


  • #2   28. maj 2010 Melander : Tror også det er meget normalt at de har en "favorit", det var bare mere at sådan var det ikke før jeg begyndte at gå hjemme. Der var det ligeså meget min kæreste han lå hos og puttede osv.

  • #3   28. maj 2010 Av, av- ja, hunden har jo bare lært det I har kodet ind i hjernen på den.
    Hvorfor i alverden skal hunden dog med på toilettet ????

    Mette A : Hvis du skal starte i job på tirsdag, er det i den grad ikke for tidligt at din hund lær at den ikke skal med dig alle vejende. Når du fek går på toilettet, må du smide en håndfuld godbidder på gulvet til hunden- og så lukke døren ind til toilettet. Lad vær med at tal med hunden mens du er derinde og ignorer den når du kommer ud.
    Når du og din kæreste sidder og ser fjernsyn el. og du så rejser dig for at hente noget i køkkenet, så bed din hund om at blive i stuen.
    Du synes helt sikkert også at det er dejligt at din hund ligger og putter hos dig og den har vænnet sig til at I to er sammen om alt.


  • #4   28. maj 2010 jeg har også gået hjemme med min og hunden ligger aldrig ved min kæreste og min kæreste kan kalde noget så meget men er altid hos mig hun ender.. Hun går ikk med min kæreste med på toilettet..
    Min kæreste bliver så sur nå han kalde hende fars piger også vælger hun altid mig jeg sys det er sjovt for hun er min pige ligemeget hvor meget han prøver


  • #5   28. maj 2010 Lea A : Tror du også det er af det den pludselig piven når han er alene er opstået??
    Det har bare ikke slået mig før nu, og har forsøgt siden at han ikke skulle med mig altid. F.eks. besluttede vi at han skulle sove i sit bur om natten nu, som står ved siden af vores seng, det gav godt nok en afbrudt søvn, men han klarede det rigtig flot, og blev først lukket ud da min kæreste stod op.
    Men vil helt klart gøre som du skriver med toiletbesøgene smiley Grunden til det er at når jeg er alene hjemme, står døren altid åbent, og har den altid gjort, og så er han jo bare gået derud, men det er slut nu smiley


  • #6   28. maj 2010 Melander : Jeg synes da også det er dejligt at han synes jeg er bedst, men bare ikke når han bliver ked af det når jeg går. Og det bliver han jo klart når han bare ligger sig til at kigge efter mig, i stedet for at gå ind til min kæreste i sofaen og hygge osv.

  • #7   28. maj 2010 jamen er noget du skal vende ham til som sagt kan min sagtens være alene hjemme og piver ikk engang. som sagt så giver jeg nogle lækre godbider som hun elsker hun stå helt klar nå hun kan se vi er på vej ud af døren så er hun hoppet i kurv klar til sine godbider også nå hun har spist dem så sover hun lige ind til vi kommer hjem igen..

    Så hun ser det posivtivt som i nå vi går så bliver hun lgiesom belønnet for hun få ngoet hun eeeeelsker også glæder hun sig jo til vi skrider så hun kan få dem..=)


  • #8   28. maj 2010 Melander : Louis får skam også godbidder når vi går, og han får også sin kong med leverposteg i, så det er hvertfald ikke det som er problemet smiley

  • #9   28. maj 2010 Jamen så er det vel bare et spørgsmåkl om at lære det vores pev også lidt i starten lige nå vi gik men faldt til ro lidt efter

  • #10   28. maj 2010 Mette : Når nu din hund har lært at sove i sit bur om natten- så ryk buret længer og længre væk fra sengen. Til sidst skulle hunden meget gerne kunne sove væk fra jeres værelse om natte. Ved godt at det er hyggeligt at hunden tæt på sig, men når den viser at den ikke kan klre et sekund uden dig, bliver man jo nød til at bekræfte den i, at det ikke er så farligt at være mere end fem meter væk fra dig.

  • #11   28. maj 2010 Forresten min sover også i bur om natten det stå helt nede i gangen..

  • #12   28. maj 2010 Lea A : Det har du ret i, problemet er bare at buret er stort, og det kan ikke rigtig stå andre steder. Han skal også være i der når han skal være alene hjemme, så det prøver vi at vænne ham til, så har vi fået afvide at så er det bedst buret står i det samme rum hele tiden.
    Men ak, det ville være nemmere med at større soveværelse smiley Så kunne det hvertfald rykkes længere væk fra sengen. Det står forresten ikke ved siden, men ved fodenden.
    Når jeg f.eks. sidder ved computeren (i vores stue) ligger han altid ved mine fødder, vil det så også være bedre hvis jeg får ham til at lægge et andet sted?


  • #13   28. maj 2010 Tror ihvertfald du gør ham en bjørnetjeneste ved hele tiden at lade ham ligge hos dig.. Den er jo slet ikke selvstændig?

    Mine hunde sov i sengen i en periode, men der blev de os vildt morsyge, så kom de i deres bur om natten og så gik det over...
    De har godt af ikke hele tiden at skulle være hvor vi er..

    Så engang i det program med hende englænderen der hjælper familier med problemhunde, at hvis de sover i sengen tror de at de er ledere og skal passe på os.. Måske din hund tror han skal passe på dig og derfor hele tidne følger dig... Tror den ville slappe meget mere af hvis han lære du kan klar dig selv smiley


  • #14   28. maj 2010 Jeg ville da blie helt sindssyg af at hae en hund rendende i hælene på mig hele tiden, og det ville hunden også. Det er stressadfærd og et tegn på utryghed.
    For 14 dage siden overtog jeg en hund på 1½ år der også fulgte mig overalt hver gang jeg rejste mig, og jeg kunne ikke gøre noget ved det, eftersom hun bare så dum ud, når jeg bad hende om at lægge sig.
    Når jeg sad ned, lå hun bare foran mine fødder, men hun var der med det samme jeg rejste mig.

    Det virkede enormt stressende for hende hele tiden at skulle holde øje med om jeg nu rejste mig og hvor jeg gik hen.
    Så jeg begyndte at klikkertræne og hun lærte hurtigt at lægge sig og blive liggende, og det har virkelig givet en meget mere afslappet hund.
    I starten troede hun jo det var et must at følge mig overalt, men nu har hun lært at hvile, selvom jeg går rundt i huset. Det har især været nyttigt om morgenen, at jeg bare kan sige hun skal lægge sig, og så ligger hun og hvilet imens jeg gør mig klar til at gå på arbejde, og er derfor stadig helt rolig når jeg tager hjemmefra.
    Inden jeg går ud af døren beder jeg hende også om at lægge sig, og så får hun et marvben.

    Så jeg er overbevist om at "Læg dig". og "bliv" er nogle af de vigtigste kommandoer man skal lære en hund idet det mindsker stress og seperationsangst.
    At have hunden rendende i hælene hele tiden, er simpelthen misforstået godhed.


  • #15   28. maj 2010 Thilde J : Tak for dit indslag. Og jeg kan også godt se det nu at det er en bjørnetjeneste, og jeg er igang med at lave om på det smiley Men jeg har overhovedet ikke skænket det en tanke før, for det har jo ikke været et problem før jeg blev sygemeldt.
    Men ja, det er jo sikkert derfor han bliver ked af det, fordi han vil passe på mig.

    Karina O : Det vil jeg helt sikkert også bruge nu smiley dog ikke med klikker, da det ikke er noget vi har trænet, og jeg ikke aner hvad man skal gøre. Idag da jeg skulle i bad lukkede jeg ham også ind i buret imens, ellers ligger han foran brusekabinen, men nu er det kommer andre boller på suppen jo smiley Og han accepterede det også fint, brokkede sig en smule, men ikke noget slemt smiley


  • #16   28. maj 2010 Det er bare et par gange der skal til.. Så acceptere han det, og begynder sikkert at nyde et pusterum i sit bur smiley

Kommentér på:
Seperationsangst??

Annonce