{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Svinet til pga kommentar i annonce {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet ringet op privat og i den grad svinet til, fordi jeg tillod mig at skrive i en annonce.
Jeg er udemærket klar over, at man kun må skrive i annoncerne, hvis man er interesseret i at købe. Men denne opdrætter af amstaff har jeg fulgt, da jeg synes det har været nogle fine hvalpe igennem tiden og jeg troede at netop denne opdrætter var en god diplomat for sin, til tider noget udskældt race.
Om personen er en god opdrætter skal jeg ikke kunne sige - men som person med alm opdragelse, er det sørme lang vej endnu.
Opdrætteren har i en periode haft hvalpe, som er blevet ret store, inden de har fundet nyt hjem. Nu er der endnu et kuld. I denne annonce er der en der kommentere at disse hvalpe, som jo nu er under den nye lovgivning, ikke ville kunne sælges. Det svare opdrætteren ikke passer. Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig 100% ind den nye lov, da den jo ikke omhandler min race. Men jeg synes det ville være rigtig trist, hvad det virkelig skulle forholde sig sådan, at disse søde hvalpe, ikke kan sælges til et nyt hjem.
Derfor skriver jeg pænt i annoncen at jeg håber han har ret, men som jeg læste et bestemt punkt i paragrafferne, så troede jeg det ikke. Men jeg håbede at de fandt kærlige hjem.

Nu er jeg så blevet ringet op privat, af denne opdrætter og i den grad svinet til. Jeg prøvede flere gange pænt at forklare at der intet ondt var i det jeg skrev og det udelukkende var ment som en oplysning - men det var helt umuligt at få gang i en dialog. Selvfølgelig kunne jeg have valgt at sende en privat besked, men jeg kunne i min vildeste fantasi ikke drømme om at denne person var så ustabil, at man i den grad kunne springe en sikring og ringe og råbe af mig og kalde mig diverse ting .... jeg må sige at jeg håber personen får Emma Gad's bog "takt og tone" i julegave.
Jeg fik slet ikke en chance for at forklare mig - der blev bare råbt i den anden ende og så blev der smidt på.

Det er helt fint at personen ikke synes det er ok, men der er da måde med hvor meget man bør flippe ud over noget så uskyldigt - hvis man ellers har ren mel i posen.

Desværre må jeg sige at jeg desværre rigtig har fået styrket alle de fordomme man høre, omkring personer med netop denne race. Det er rigtig trist, for jeg er sikker på at der er mange gode opdrætter og ejer af denne race.

Hvad mener i om, at man bliver overfuset privat, fordi man skiver en besked i en annonce? Beskeden var vel at mærke pæn og sober??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svinet til pga kommentar i annonce
  • #1   5. jun 2010 Men der er vel og mærke også mange smarte kommentarer i annoncerne herinde. Nu ved jeg jo ikke hvad du har skrevet? Hvor har personen dit nummer fra?

• #2   5. jun 2010 Jeg skrev intet grimt eller svinede ... jeg skrev at jeg håbede at han have ret og han kunne sælge hvalpene til gode hjem. Så klippede jeg den paragraf ind som jeg havde læst. Det var det eneste.
    Men uanset næsten - ligefrem at ringe til folk og svine dem til, kalde dem so, kost osv .. er det ikke lidt at overreagere??

hvor personen har mit numme fra, det aner jeg ikke..

• #3   5. jun 2010 Ja, det lyder da vildt.. Hold da op. Kan man virkelig finde folks nummer ud fra oplysningerne herinde? Skræmmende hvis ja.

• #4   5. jun 2010 han er vel klikket ind på din hjemmeside og snuppet nummeret der?? men hvor er det lavt at svine folk til på den måde

• #5   5. jun 2010 Det tror jeg nemt ... mine hunde er jo oplyst med fulde navne og det er min hjemmeside jo også. men havde da i min vildeste fantasi aldig troede at jeg skulle opleve dette.

Må nok sige, at jeg er chokeret over at en persone tåler så lidt, inden personen bliver så uforskammet. Vil da nødig møde denne person i trafikken - tænk hvis man kom til at dytte ......

• #7   5. jun 2010 Jeg ville gerne linke denne tråd til personen, så han har mulighed for at komme med sin forklaring ... men jeg er desværre sat på filter... hmmm

• #8   5. jun 2010 Loui: nu var han bare pænt meget uforskammen, så det var da en oplevelse jeg godt kunne have været foruden.

helene: Ja, han har slette både min og de andre beskeder. Ja, det er en annonce her inde.

• #11   5. jun 2010 "Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015."
    http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/L163/som_vedtaget.htm#dok

Pga at det er ulovligt at eje hunde født efter en vis dato, formoder jeg at det betyder at dansk opdrættet hvalpe dermed skal sælges til udlandet. Men jeg er ikke stensikker her.

Ellers skal du huske at man slet ikke må bruge kommentarfelterne i annoncerne til andet end at udvise interesse for "varen". Alt andet tager man over pb eller debatterer i forum.

• #12   5. jun 2010 syntes ikke det er iorden at han sviner dig til men på den anden side kan man også selv blive sur over folk blander sig,,du hæmmer jo hans mulighed for at sælge så derfor bliver han sur

• #13   5. jun 2010 JN: det er absolut ok hvis han bliver sur .. det er jo hans ret. Men det giver ikke ret til den opførelse.... langt fra.
    Og nej jeg hæmmer ikke hans muligheder for at sælge hunde - hvis han har loven på sin side, så er det smarteste da at han smider nogle facts ind ... det med modgreb, for da kun folk til at tro at han skjuler noget. Så er det nogen der hæmmer hans muligheder, så er det da hans opførelse.

• #14   5. jun 2010 Karen: det var jo lige netop med dette i baghovedet at jeg skrev - netop for at han kunne give et reelt billed af situationen, så mulige køber, som helt sikkert er i lige så meget vildrede, som alle vi andre, faktisk kunne se at tingene var ok.

Et er at han bliver sur, men at de det holde så længe at han finder mit nummer, ringer mig op og gennem hele samtalen er totalt umulig at komme i dialog med og senere i en sms kalder mig en so .... så er det ikke bare fordi han lige pt havde fået nok

• #15   5. jun 2010 LOL.. Kaldte han dig so via sms? Sikke en moden, voksen og udadtil meget ansvarlig person. Gad vide hvad DKK mener om den slags opførsel hos deres opdrættere?

• #16   5. jun 2010 Platugler: hvis du sender mig en pb med navnet på ham der har oprettet annoncen, så vil jeg gerne linke tråden for dig?

• #17   5. jun 2010 Puha det er en ubehagelig en at få. Det var dog frygtelig uforskammet!!
    Fint han blir stødt, men få dog lige en forklaring, inden man flipper (selvom man nu ikke flipper på sådan en måde!)

• #18   5. jun 2010 Jeg har på sms fortalt ham om tråden, men han ønsker ikke at deltage

Charlotte: nemlig - det var også sådan jeg læste det - det siger han ikke er korrekt. Men hvorfor så ikke komme med nogle facts .. det vil da alt andet lige hjælpe på salget af hvalpene...

• #19   5. jun 2010 Sikke noget latterligt halløj at ringe dig op privat for at svine dig til, forstår slet ikke den slags!

Jeg har engang kommenteret en annonce på G&G, med merle chihuahuas der var til salg, fordi jeg er meget imod denne avl (sendte beskeden privat til annonceejer, netop for ikke at ''ødelægge'' hans annonce, men blot gøre ham opmærksom på risikoen ved denne avl).
    Det resulterede i at avleren ringede mig op, råbte og skreg truede mig på livet og svinede mig til!
    Da jeg så lagde på da jeg ikke orkede at høre mere på ham, ringede han HELE aftenen konstant, hvor jeg undlod at tage den + han sendte en masse sindsyge sms'er!
    Han fandt så min kærestes nummer, og ringede til ham i stedet, svinede ham til og truede også ham på livet og sagde vi skulle passe på når vi gik udenfor, for pludselig ville det gøre ondt mv. mv.! Han gik også ind på vores facebook profiler og begyndte at kommentere ting derfra og fortælle hvor grimme og dumme vi var, og at nu vidste han hvordan vi så ud! Han var virkelig psykisk ustabil!
    Dén slags er mig SÅ langt fra, at jeg slet ikke kan forstå sådanne en handling! Og jeg indrømmer gerne at i mange uger efter dette, havde jeg det elendigt når jeg gik udenfor en dør, for han virkede som typen der godt kunne gøre sine trusler til handling!
    - Flere mente jeg skulle melde ham til politiet, som vi også havde sagt til ham at vi ville (vi havde hans navn, adresse og tlf. numre), meeen...

• #20   5. jun 2010
    platugler ;

Man kan se din hjemmesideadresse, og der står dit tlfnr.

• #21   5. jun 2010 HOLD da op..........

Der er da kun EN der kan være skyld i, hvis man ikke kan få solgt sine hvalpe. Og det er opdrætter selv!! Ingen tvinger folk til at lave hvalpe!!

• #22   5. jun 2010 Luca: det ved jeg ... det skriver jeg også længere oppe;-)

Men det kan da ikke være rigtig at man skal være annonym her på HG, for ikke at opleve dette.

• #23   5. jun 2010 synes faktisk at det er en rigtig træls situation at være havnet i....

jeg har hvalpe på vej og derfor blive jeg jo kontaktet af interesseret køber. Men nu har jeg modtaget 2 opkald med privat nummer og jeg har valgt ikke at svare. Det kunne jo være hvalpekøber, men det kunne jo også være en der vil råbe af mig og det orker jeg ikke.
    Det er sgu ikke ok at være havnet i den situation, pga en pæn og ordenlig besked på i et forum ....

• #24   5. jun 2010 Det gider jeg ikke bøvle med ... synes det er pinligt at et voksent menneske kan falde ned på det plan og så end tro at en trusel om at melde mig til adm, har nogen indvirkning på mig..... ja der er meget jeg ikke fatter

• #25   5. jun 2010 Charlotte: jeg må sige at jeg har undret mig over de samme ting, som du har ... det forstår man jo ikke. Man ved fra tidliger kuld at man har svært ved at komme af med hvalpene, at der er en lov på vej og alligevel laver man flere hvalpe?

• #26   5. jun 2010 Karen: en udstationeringtæve - hun er datter af vores franske han - faderen til hvalpene er en polsk han.... glæder mig vildt smiley

• #27   5. jun 2010 jeg så det godt. jeg havde skrevet først hvor jeg så røg på filter.. men han har dog ikke ringet til mig... tænk sig at lukke øjene sådan for virkeligheden.. ja og enormt fine hvalpe..

• #28   5. jun 2010 Nismo: der var du da heldig ... det var ikke en oplevelse jeg ønsker for andre.

• #29   5. jun 2010 det var ikke ment på den måde.. Jeg er ked af det pådine vegne at han har ringet dig op.. men det siger vel egentlig alt om ham.. smiley han sætter hundene i dårligt lys.. men hvad er det med hvalpe efter d 17 marts? skal de aflives eller hvordan

• #30   5. jun 2010 Nej det tror jeg bestemt ikke .... jeg læser det sådan, at hunde af de nævnte racer ikke må sælges efter den 1. juli. Da han jo tidliger har haft rigtig svært ved at komme af med hvalpene, så kunne man jo frygte at det ikke er blevet mindre svært med den nye lov. Så skal han enten beholde de hvalpe de ikke er solgt p 1. juli, sælge dem til udlandet eller aflive dem.
    MEN jeg kan bestemt tage fejl... derfor jeg skrev til ham, så kunne han jo forklare sig og dermed ville flere måske overveje de hvalpe alligevel.

Ja, jeg forstår heller ikke at man som opdrætter tror at sådan en opførelse, på nogen mulig måde gavner sin race - tvært imod..

• #31   5. jun 2010 Iben: det kan desværre ikke komme bag på ham, at det er svært for ham at komme af med hvalpe. De to sidste kuld, blev rigtig gamle inden de fandt et nyt hjem - nogen blev vist omkring 6 mdr. Så forstår man jo ikke at med den nye lov på vej, at man så stadig laver flere ... men ham om det .... bare man kan tage en rolig dialog om tingene.

• #32   5. jun 2010 Iben: det sagde du smiley

• #33   5. jun 2010 Jøsses hvor lavt!
    Det skal du sq ikke finde dig i..!!

• #34   5. jun 2010 Karin: næ, men kan jo ikke rigtig gøre noget. Det er bare trist at sådan en person lige netop oprætter en så udskældt race ... det fremmer jo intet

• #36   5. jun 2010 Giver dig helt ret! Meget uheldigt

• #37   5. jun 2010 platugler..man kan ihvertfald godt tale pænt til folk,,det var han nok også kommet lidt længere med pænt at sige han var vred over din kommentar
    håber du er ok

• #38   5. jun 2010 jn: helt bestemt ... naivt troede jeg først han ringede for at fortælle mig hvordan tingene hang sammen, så jeg svarede pænt ja, til at det var mig der havde skrevet i annoncen. Men det skulle jeg da aldrig have gjort, for der startede det store møgfald. Det var tydeligvis en person der var vant til at kunne tryne folk, til at makke ret. Nu er jeg bare af den overbevisning at man kan og bør tale ordelig samme om tingene - også selv om man er uenig... så jeg lod mig heldigvis ikke falde ned på samme niveau .. men jeg var helt bestemt noget rystet bagefter ... det er jo ikke ligefrem den type mennesker jeg normalt omgåes.

• #40   5. jun 2010 ja de skulle nok ikke have noget klinket ... men så slipper man som opdrætter jo sikkert også for at skulle betale refusion.

det er faktsik lidt skræmmende, for jeg har modtaget et par private beskeder, fra folk som har haft sammenstød med personen og på det kraftigste råder mig til at holde totalt lav profil over for personen.... hvad pokker er det for er verden vi lever i ??

• #41   5. jun 2010 også her .. desværre, for det var jo lige netop det modsatte jeg havde håbet på...

• #43   5. jun 2010 Charlotte

Den med "For-dum" passer sq maget godt smiley

• #44   5. jun 2010 Platugler.....
    Synes virkelig det er alt for galt at han henvender sig privat til dig!! Han skulle virkelig tænke sig om, og godt det ikke var mig han gjorde det ved for så havde jeg sq meldt idioten for chikane, eller noget andet hvis man kunne det overhovedet!!!

• #45   8. jun 2010 Var lige inde og kigge på hvilke tiltag Terrier klubben laver, nu den lye lov har ramt dem. Her er bla hvad de skriver til deres medlemmer:

"Du skal ikke alene være en god, kompetent og ansvarlig hundeejer. Du skal også være en exceptionel god ambassadør for racen. Det kræver, at både du og din hund fremviser upåklagelig opførsel og fremtoning. At du er venlig og hensynsfuld, når du færdes med din hund - samt at du altid er villig - og har den nødvendige viden til - at indgå i en saglig, høflig og oplysende dialog med omgivelserne."

Den sidste del har denne opdrætter da vist ikke lige læst ....

http://www.bull-image-gruppen.dk/

• #46   8. jun 2010 Jeg har godt set annoncen og undret mig!..

Vedkommendes sidste kuld gik hjemme i meget lang tid, da de simpelthen ikke kunne sælges.

Så da jeg i morges så at der IGEN var hvalpe fra den kennel var jeg meget overrasket.

For det første lyder det til at være mange hvalpe, som der ikke er købere til, og for det andet er de på nippet til at være ulovlige..

De nye hvalpe er jo først salgsklare den 23/6, så sælger har nøjagtig en uge til at skille sig af med dem.. Det virker meget optimistisk når man tænker på det forrige kuld!..

Og at h*n så kontakter dig på den måde, viser jo i den grad at det ikke er studenterhuen der gør vedkommende platfodet... Hvor er det skuffende!..

• #47   8. jun 2010 Helene: nix - de tvar i en sms han kaldte mig for en so - i telefonen var det andre knap så pæne gloser.

Det der efterhånden chokere mig mest er hvor mange private beskeder jeg efterhånden har fået, om at dette ikke er en person man skal blive uvenner med - folk der beder mig passe på.
    Men så længe jeg kan stå indefor det jeg skriver, så må der da være ytringfrihed i Danmark - også selv om det er i hundeverden....

• #48   8. jun 2010 Helene: ja og ikke kun af en enkelt person, men flere uafhængige personer

• #49   8. jun 2010 Kan du ikke melde ham???

• #50   8. jun 2010 Mia: nix, så meget skal man vist ikke ligge sig ud med denne person. Men jeg har nu heller ikke brug for at melde en fordi han kalder mig en so ... syntes bare det er trist at der ikke er mulighed for at lave en rolig dialog. Men han faldt da ned tildsidst i de sms'er der gik mellem os - så må vi så se om dem der advare mig har ret - håber jeg selvfølgelig ikke... men man gør sig sine tanker

Men jeg har nu mest ondt af racen - den er udskældt nok, uden en opdrætter at denne kaliber

• #51   8. jun 2010 Ja det har du selvfølgelig ret i!!! Men ja idioter som ham giver den race et dårlig rygte.....
    Også flere af rockerne jeg har som naboer har disse hunde, og det er kun som potens forlænger!!! Synes det er søgeligt og pinligt for dem!!!
    Men hvis han sq gøre alvor ud af noget så meld ham i en fart....

• #53   8. jun 2010 Er blevet gjort obs på at noget at det jeg tidlige har skrevet, kunne tolkes som om jeg skære alle opdrætter af denne race over en kam - det er bestemt ikke min mening og det beklager jeg, hvis det kan tolkes på denne måde.

• #54   8. jun 2010 hmm det er utroligt hvad folk kan finde på og sige bare for at de får lidt ret!!! Men sådan er det når man har at gøre med fjolser som ham...

Kommentér på:
Svinet til pga kommentar i annonce

Annonce