9.970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Er alle tilknyttet en sagsbehandler? Er alle tilknyttet en sagsbehandler?

Jeg er røget ind i det i min verden forbandede kommunale system og har været i det i alt for lang tid, både som sygemeldt og nu på kontanthjælp, og har altid været tilknyttet en sagsbehandler.

Indtil for ca 3 måneder siden havde jeg en skøn sagsbehandler som endelig var ved at få styr på min sag, og vi manglede bare nogle småting før jeg kunne søge om at få et fleksjob.

Men selvfølgelig er der igen igen en om rokering i kommunen og jeg mister min sagsbehandler.

Jeg har siden da forgæves forsøgt at finde ud af hvem der var min nye sagsbehandler så jeg kunne komme videre i systemet, men desværre uden held. Jeg har en del gange fået af vide at der ikke var fundet en ny sagsbehandler til mig, en del gange fået af vide at jeg skulle kontakte afdelingslederen (som jeg ikke kan få fat i) og senest i dag snakkede jeg med en vejleder i den ungeafdeling jeg er tilknyttet, og det eneste hun havde at sige var at det jo bestemt ikke var alle der fik en sagsbehandler tilknyttet, og at jeg skulle ansøge om at få en. Jeg skulle så selvfølgelig også lige stå og retfærdiggøre overfor hende at jeg gerne ville snakke med en sagsbehandler. Og så skal jeg IGEN forsøge at få fat i afdelingsleden, hvilket jeg ser som en mere eller mindre umulig opgave.

Kan det virkelig være rigtigt at det skal være så svært at få fat i en sagsbehandler?
Det skal lige siges at hvis der var nogen der bare gad at kigge de sidste sider i mine sagsagter ville de kunne se at jeg ikke bare er en normal kontanthjælps modtager, men en der har brug for lidt ekstra hjælp....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er alle tilknyttet en sagsbehandler?
  • #1   5. jul 2010 Rikke:
    Jeg har snakket meget med min far om alt det her, og desværre er det her med min sagsbehandler lagt fra det eneste der er gået galt i behandlingen af min sag. Min far har rådet mig til skrive til en af politikerne i kommunen og fortælle hvad der er for en behandling men får, og hvis der ikke sker noget med det samme (altså inden for rimelighedens grænser) vil jeg gå til medierne. Jeg er ret sikker på at de ville elske min historie, og da jeg frygter at der er mange i min kommune der ikke får den hjælp de har brug for, synes jeg virkelig at det er på tide at der sker noget.

• #2   5. jul 2010 Karina, du er desværre ikke den eneste der får den behandling, jeg havde på 6 mdr. 8 forskellige sagsbehandlere, og min sag er blevet syltet gud ved hvor mange gange, og vi to er slet slet ikke de eneste.

ring til dem i morgen, for der er en der kan finde din sag, det er ikke sikkert de har en 'fast' sagsbehandler, men de skal stille dig ind til en:-)

• #3   5. jul 2010 Man har ikke krav på en fast sagsbehandler. Men self. skal der hele tiden være en som man kan snakke med om sin sag.
    Vi har ikke faste sagsbehandlere inde ved os, og man kan heller ikke komme til at snakke med dem i "baglandet", men derimod med vores telefongruppe.

Det skal nok blive rigtig sjovt at være borger når de nye centre for objektive kontantydelser kommer. Jo jo held og lykke! smiley

• #4   5. jul 2010 Kontakt din fagforening.. det er eneste kommunen har respekt for da de også kender loven og hvad du har ret til.. jeg har selv været den mølle igennem og først da min fagforening kom på banen så skete der noget i min sag. En anden ting er at skrive direkte til borgmesteren.. det rykker også;-)

Kommentér på:
Er alle tilknyttet en sagsbehandler?

Annonce