2.078 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar

4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
dækker min forsikring? dækker min forsikring?
Dan og jeg legede for sjov i sofaen, og jeg fik ramt ham uheldigt med knæet i hovedet så han knaldede tænderne sammen og knækkede en tand...
er der en forsikring der mon dækker det?
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Gennerelt er det sådan:
Hvis du gør skade på dit eget indbo så kaldes det "fjummerskade" altså hvis du under rengøring kommer til at vælte en PH lampe på gulvet, så er du dækket - dog er der altid en mindre selvrisiko.
Hvis du sætter dig på dine brille (eller en andens briller) så dækker din forsikring.
Hvis du væltes omkuld af din hund under gå-turen så er evt. skade på tøj/briller dækket af hundeansvarforsikringen som jo er lovpligtig.
Nu kommer du uforsætlig til at gør skade på (din kæreste? samlever? en ven som er på besøg?) så vil jeg også mene denne skaden er dækket ind.
Hvis nu han havde gået ude på de glatte fortove - faldt og slog tanden i stykker så vil han være dækket af hans ulykkeforsikring - hvis han havde sådan en.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
En "fjumre-forsikring" dækker ikke skade på andre, eller deres ting, men skader man selv påfører sine egne elektriske apparater :O)
mar 2010
"Fjummerskader" som det betegnes internt i forsikringsbranchen dækker som jeg siger de skader du kommer til at gøre på dine egne ting - efter selvrisikoen er fratrukket.
Hilsen en som har siddet i forsikringsbranchen
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
mar 2010
En "fjumre-forsikring" dækker ikke skade på andre, eller deres ting, men skader man selv påfører sine egne elektriske apparater :O)
Du siger denne "fjummer-forsikring", som egentligt er en del af indbo forsikringen,dækker egne elektriske apparater og hertil må jeg altså korrigere dig, for ikke alle forsikringer har denne dækning. Den dækker som hovedregel kun elektriske kortslutninger.
Men igen der er jo forskel på acceptreglerne afhængig af hvilket selskab man snakker om
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
dækker min forsikring?