{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækker min forsikring?
  • #1   17. dec 2010 ring og spørg smiley kommer vel også an på hvilken en du har smiley

  • #2   17. dec 2010 ja det må jeg gøre mandag, men måske en herinde vidste det

  • #3   17. dec 2010 Den er lidt svær.....
    Gennerelt er det sådan:
    Hvis du gør skade på dit eget indbo så kaldes det "fjummerskade" altså hvis du under rengøring kommer til at vælte en PH lampe på gulvet, så er du dækket - dog er der altid en mindre selvrisiko.
    Hvis du sætter dig på dine brille (eller en andens briller) så dækker din forsikring.
    Hvis du væltes omkuld af din hund under gå-turen så er evt. skade på tøj/briller dækket af hundeansvarforsikringen som jo er lovpligtig.

    Nu kommer du uforsætlig til at gør skade på (din kæreste? samlever? en ven som er på besøg?) så vil jeg også mene denne skaden er dækket ind.
    Hvis nu han havde gået ude på de glatte fortove - faldt og slog tanden i stykker så vil han være dækket af hans ulykkeforsikring - hvis han havde sådan en.


  • #4   17. dec 2010 Den er dækket ind under din ansvarsforsikring via din indbo :O)

    En "fjumre-forsikring" dækker ikke skade på andre, eller deres ting, men skader man selv påfører sine egne elektriske apparater :O)


  • #6   17. dec 2010 Michélle hvis man skal have dækket el-artikler så skal man have det på sin forsikring som tillæg smiley

    "Fjummerskader" som det betegnes internt i forsikringsbranchen dækker som jeg siger de skader du kommer til at gøre på dine egne ting - efter selvrisikoen er fratrukket.

    Hilsen en som har siddet i forsikringsbranchen smiley


  • #7   17. dec 2010 Lone - jeg er sådan set uddannet i branchen så jeg ved udemærket hvad jeg snakker om... smiley

  • #8   17. dec 2010 Det er så også i orden at du er uddannet i branchen, men så kik lige på din sætning igen smiley

    En "fjumre-forsikring" dækker ikke skade på andre, eller deres ting, men skader man selv påfører sine egne elektriske apparater :O)

    Du siger denne "fjummer-forsikring", som egentligt er en del af indbo forsikringen,dækker egne elektriske apparater og hertil må jeg altså korrigere dig, for ikke alle forsikringer har denne dækning. Den dækker som hovedregel kun elektriske kortslutninger.

    Men igen der er jo forskel på acceptreglerne afhængig af hvilket selskab man snakker om smiley


  • #9   18. dec 2010 Han er ulykkesforsikret.. men det er jo i bund og grund mig der har påført ham skaden.. Men nu må vi se hvad dommen lyder mandag.. Vi var jo nødt til at tage til vagttandlægen da roden var blotlagt, så det gjorde jo en smule ondt på den stakkels mand.. Slut med at lege i sofaen mere smiley

Kommentér på:
dækker min forsikring?

Annonce