{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Tænk over hvad i spiser i udlandet.... {{forumTopicSubject}}

Fra WSPA' s hjemmeside:
Hundekød på menuen
I mange asiatiske lande spiser man hundekød. Salget af hundekød steg betydeligt, efter et stort salgsfremstød i 1980, hvor kødet blev opreklameret som helsekost. Også troen på, at hundekød virker som et elskovsmiddel, har været medvirken til at gøre denne spise utrolig populær. I Korea findes der dyreværnslove, som yder en vis beskyttelse til landbrugsdyr, men hunde er kategoriseret som familiedyr og derved ikke omfattet af nogen lov.

I Korea har WSPA besøgt markeder, hvor op til 2.000 hunde ventede på deres endeligt, under helt forfærdelige forhold. Dyrene ankommer til markedet i lastbiler. De bliver læsset af og sat lagvis i bokse så små, at det er helt umuligt for dem at røre sig. Mange hvalpe bliver smidt direkte fra lastbilen til
indhegninger, hvorved mange pådrager sig kvæstelser af faldet.

Aflivningsmetoden er hængning, hvorefter kødet hænges op i markedsboderne og udbudt til interesserede købere. Andre steder, som fx i Kina, dræbes bl.a. Skt. Bernhards hunde med slag i hovedet, hvorefter en kniv stikkes i halsen og trækkes ned mod hjertet, så hunden forbløder.

WSPA undersøger eksporten af St. Bernhard og andre større racehunde fra Europa til asiatiske lande. Hunde som St. Bernhards er på grund af deres størrelse eftertragtede at avle til føde.

På kort sigt arbejder WSPA på at forbedre forholdene for hunde og katte på de koreanske markeder og på at få indført en dyreværnslov, som sikrer en human behandling af familiedyr. På langsigt vil WSPA gennem oplysningskampagner forsøge at komme myterne til livs.

Selvom det betyder, at vi i første omgang må acceptere, at hundene bliver slagtet og anvendes til føde, sikrer vi, at det
sker humant. Herefter er WSPA´s opgave at informere den koreanske befolkning om, at det er unødvendigt at spise katte- og hundekød, da det ingen gavnlig virkning har.

Også katte spises. De bliver pakket levende i store trykkogere, hvor de bliver kogt, til de er næsten flydende. Suppen bliver drukket som gigtmiddel.

Taiwan har indført en ny lov, som gør det ulovligt at spise hundekød. Under den nye lov straffes folk med en bøde på godt kr. 2.000 for at slagte hunde og sælge kødet.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk over hvad i spiser i udlandet....
  • #1   16. maj 2006 Her er den.... (link fjernet)

  • #2   16. maj 2006 Igen... mennesker er sgu nogle overlegne bastarder!! Hvad fanden bilder man sig egentlig ind??

  • #3   16. maj 2006 Det skal så siges at det ikke er *mange* asiatiske lande, KUN Korea og de nord-østlige Kinesere med Koreansk afstamning.

    Det er også det eneste land brugt som eksempel i teksten...



  • #4   16. maj 2006 Annemie - Du har ret, det er ikke "mange"... :o) men det er det der står på hjemmesiden... og så kan man jo så sige at det da er nok med de lande....

  • #5   16. maj 2006 Må indrømme at jeg ikke kunne få mig selv til at læse hele din historie.. Læste til det med hængning og så fik jeg lige læst det med kattene.. Er simpelthen ved at gå amok herhjemme.. Er det bare mig der er ved at blive sindsyg over tanken om hunde der bliver hængt, eller hunde der bliver spiddet og brugt til hajmadding? Kan folk forhelvede da ikke få sig et hjerte, og en hjerne nu vi er i gang.. Kan blive så GAL!

  • #6   16. maj 2006 ~¤~Team GC~¤~ .

    Og så kan man spørge sig selv om hvad de ellers har overdrevet for at få deres pointe igennem.

    IKKE at jeg bifalder dyreplageriet, men spisning af hunde (aflivet humant) vedkommer ikke mig.
    Fokus i den artikel er helt forkert lagt hvis du spørger mig. De vil standse spisning frem for at lægge mere vægt bag human aflivning.

    *det er unødvendigt at spise katte- og hundekød, da det ingen gavnlig virkning har*
    : og i samme dur kunne inderne fortælle os at oksekød ikke er livsnødvendig mens muslimerne belærer os om at svinekød sagtens kan erstattes med et mere *rent* dyr...

    Jeg er ligeglad med hvad folk spiser, så længe dyret ikke lider og jeg slipper for at smage.

    For at opsummere: Spis hvad i vil kære Korea, men gør det humant.


  • #7   16. maj 2006 Det er jo det der er problemet.... dyret lider!! Og de nævner da også at de gør noget for at de bliver aflivet humant...

    <b>*Selvom det betyder, at vi i første omgang må acceptere, at hundene bliver slagtet og anvendes til føde, sikrer vi, at det
    sker humant.*</b>

    Så helt ligeglad kan du da ikke være, når dyrene jo lider....!


  • #8   16. maj 2006 Marie- Det er rigtigt, men nu faldt jeg bare lige over denne side, og da det jo mest er hunde der er herinde, syntes jeg bare det var mest oplagt......! Jeg er slet ikke ligeglad med får, geder høns osv....

  • #9   16. maj 2006 Helt enig med Annemie!
    Folk må for min skyld også spise , hvad de vil, så længe dyret bliver aflivet humant , og ikke lider.


  • #10   16. maj 2006 Jeg er ligeglad med at de <b>spiser</b> hunde, men jeg er ikke ligeglad med at de plages. Problemet er at jeg ikke har tillid til at WSPA ikke overdriver forholdene.
    Men netop dit citat: Selvom det betyder, at vi <b>i første omgang</b> må acceptere, at hundene bliver slagtet og anvendes til føde, sikrer vi, at det
    sker humant.* henleder jo til at der er et motiv der hedder at man derefter vil begynde at blande sig i hvad folk spiser og ikke kun hvordan.

    Men så længe de ikke kommer på fanatisk PETA-niveau så går det nok alt sammen...



  • #11   16. maj 2006 Jamen de bliver jo ikke aflivet humant......

    DE LIDER!!!!!

    WSPA har skriver så godt nok at de sikrer at det sker humant.... men de kan da ikke styre det alle steder... eller hvad??


  • #12   16. maj 2006 Annemie ¤ Kbh K ¤

    Dejligt at høre en anden formulere mine egne tanker - ikke dejligt i den forstand, at emnet på nogen måder er dejligt - men bare rart ikke at dukke mit hovede, fordi mit fokus her primært er på, under hvilke forhold dyre bliver lever sin sidste tid i.

    Har nogen af jer set et kyllingeslagteri herhjemme fra?

    Jeg kan ikke spise kylling længere, for de metoder vi acceptere at slagte på i danmark er efter min mening horrible og fuldstendig uden hensyntagen til dyret (her hønsfugle) og jeg får denne her film for øjnene hver gang jeg sukker efter hønsekød...

    Alle må vel i prencippet for min skyld, spise alt, så længe den pågældene art ikke er truet og ikke på nogen måder lider overlast i form af pine, smerte og angst under indfangning, transport, opbevaring og slagtning.

    Når dyret er dødt er det dødt og mærker ikke mere, hvad det bruges til...Det er det inden, jeg bliver syg ind i min sjæl over...


  • #13   16. maj 2006 sorry taste fejlene....... hvilke forhold dyre bliver lever sin sidste tid i...... der skulle have stået: hvilke forhold dyrene lever deres sidste tid i.
    smiley


  • #14   16. maj 2006 Stadig... vi er i hundegalleri.... derfor lagde jeg den ind. Jeg ku da sagtens finde noget om andre dyr, men nu fandt jeg jo så lige den om hunde......
    Ja pyt med hvad folk spiser, bare jeg heller ikke skal gøre det. Syns bare det er synd med de forhold de har, og måden de afliver dem på........


  • #15   16. maj 2006 ~¤~Team GC~¤~ .
    Jeg synes det er udemærket at du har lagt det herind, så kan vi jo netop få mulighed for både at blive informeret og tage en stille og rolig snak om, hvordan og hvorledes for hver enkelt af os smiley


  • #16   16. maj 2006 Lige præcis :o)

  • #17   16. maj 2006 ~¤~Team GC~¤~ .

    Jamen, det har du så evigt ret i. Det er skam ikke dig men WSPA jeg stiller spørgsmålstegn ved.


  • #18   16. maj 2006 Det er jo det..... Men så håber jeg ihvertfald ikke det er så slemt som de skriver....

  • #19   16. maj 2006 Marie *Køge*
    Det er da altid noget... men måske skjuler de også det... som de gør med salg af aber, og andre ulovlige dyr.... hvem ved....


  • #20   16. maj 2006 Nå, men jeg bliver nødt til at smutte.... tak for snakken :o) og hav en god tirsdag!

  • #21   16. maj 2006 Takker og ILM smiley

  • #22   16. maj 2006 Marie *Køge *

    Apropos haj-kød, der synes jeg næsten at det er værre end det hundene udsættes for..

    Puha... Når man høster hajfinner, så skærer man den af og smider den levende haj tilbage i vandet hvor den får lov til at dø en smertefuld død.
    Prøv lige at overveje at skære benene af en levende ko for så at lade den ligge ude på marken for at dø *af sig selv*.. ad!

    Det kan jeg huske blev omtalt meget da jeg boede i Hong Kong (er født derude og kom til dk som 10-årig.. har aldrig smagt hverken hund eller haj)... Gad vide mon om det har forandret sig nu egentlig?


  • #23   16. maj 2006 Marie *Køge *

    Det værste jeg har hørt er en MEGET speciel delikatesse i den sydlige Kina.

    STOP LÆSNING HER HVIS DU ER SART

    Man placerer en levende abe med hovedet op gennem et hul i midten af bordet. Mens den sidder der og skriger, kapper man issen af og alle griber sine spisepinde for at spise frisk abe-hjerne (man kan evt hælde alkohol eller kogende vand ned først)...
    Denne ret betragtes nærmest som en vandrehistorie, da det i dag er uhyre sjældent at man ser det, men bare det at man har kunnet finde på det er nok til at give mig kuldegysninger.


Kommentér på:
Tænk over hvad i spiser i udlandet....

Annonce