{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Ville loven bide sig selv i halen? Sex {{forumTopicSubject}}

Jeg så dokumentaren sent i aftes om et luderliv. Så kom jeg bare til at tænke på, om ikke loven ville bide sig selv i halen, hvis vi gør som i Sverige...
I Sverige er det ikke forbudt at sælge sex, men forbudt at købe det.
Så tænker jeg bare, at vi har da, mig bekendt, alle pligt til at melde det vi ser, der sker af ulovligheder. Nu tænker jeg ikke på om vi <i>vil</i> og om vi <i>gør</i>, men bare rent hypotetisk.
For hvordan kan man så sælge sex? Hvis man ikke må købe det, så har luderne vel teoretisk set pligt til at melde samtlige af deres kunder? Fordi de jo kender til ulovligheder...

Det ville vel være at bide sig selv i halen :s

Bare lidt undren herfra - og ikke en diskussion om, hvorvidt prostitution er i orden eller ej smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville loven bide sig selv i halen? Sex
  • #1   14. jan 2011 Ej en medløber - Helt sikkert! Synes alt for tit vi ser dokumentarer, hvor man kun får det fra én vinkel. Det var heldigvis ikke tilfældet her. smiley

  • #2   14. jan 2011 Maria - Nej, men nu skriver jeg jo også hvis det bliver som i Sverige. Og så ville det netop være ulovligt at købe. Også selvom der bliver betalt skat.

  • #3   14. jan 2011 Ej en - Forstår ikke helt hvad du mener, tror jeg? Men det er klart de ikke betaler skat i Sverige, når det er ulovligt jo. Og tror da bestemt heller ikke det er mange der betaler skat i Danmark af den slags, men ja, synes bare det er skørt..

  • #4   14. jan 2011 Arh, på dén led! smiley Nu er jeg ligeglad med om det er lovligt eller ej, synes bare det ville være "sjovt" hvis man forbød det ene, men ikke det andet, eftersom de to ting (at købe og at sælge) er afhængige af hinanden.. Når man vel har pligt til at opgive hinanden :s
    -Og nej er ikke ligeglad, men nu var det ikke det der var min undren smiley hehe


  • #5   14. jan 2011 Hvis kvinder frivilligt sælger en ydelse til en mand som måske ellers bare ville "tage" ydelsen fra en der ikke var indforstået (voldtægt) så synes jeg da det er etisk helt fint...

    Jeg forstår bestemt ikke at nogen har lyst til det.. Hverken dem der sælger eller dem der køber, men vi er jo så forskellige, så fred være med det


  • #6   14. jan 2011 Der er så vidt jeg ved ting man gerne må sælge men ikke bruge i DK.. Og det er virkelig underligt synes jeg.. Feks noget tunings halløj til knallerter.
    kan sagtens følge din undren


  • #7   14. jan 2011 Ej en med - jo det er tankevækkende... men sådan er dk mere og mere i mine øjne.. der er ikke NOGET SOM HELST der går statskassens næse forbi...

  • #8   14. jan 2011 Tina - Ja, det er jo faktisk lige præcis hvad jeg mener, super eksempel! smiley

  • #9   14. jan 2011 Jeg tror det i Sverige handler om det medmenneskelige syn... grunden til de forbyder det at købe sex, men ikke at sælge det er at de kvinder som jobber indenfor faget ofte er hårdt nok ramt i forvejen, de har ikke brug for at blive underlagt yderligere had...

    Jeg synes det virker fornuftigt som de har gjort det, i sidste ende er det jo op til den evt. kunde.

    Tina og Alex, -den der med "at ellers havde han jo bare begået en vildtægt" den holder simpelthen ikke en meter.. det er slet ikke derfor voldtægter finder sted, det er noget HELT andet det handler om... og stakkels prostituerede hvis det var.


  • #10   14. jan 2011 vildtægt=voldtægt smiley

  • #11   14. jan 2011 Vildtægt er ellers et meget sejt ord :o)
    Det er meget muligt du har ret Karen. Jeg har ikke været inde i hovedet på en sådan mand... Men HVIS nu det kunne forhindre bare et overgreb ??


  • #12   14. jan 2011 Apropos det Ej en medløber nævner, så bliver der også solgt jointpapir fuldt lovligt MED afgift til statskassen - på trods af det er ulovligt at ryge hash...

  • #13   14. jan 2011 Bente.. hehe ja utroligt men er det ikke også sådan med de der pighalsbånd... de må sælges men ikke bruges..

    Men ja ej en medløber har sgu en point "aaaaah små piger.. i må altså ikke sælge sex i dk... eller... vent lidt... jo hvis vi får penge hvergang i gør det, så må i alligevel gerne.. for så blev det pludselig meget mere etisk korekt smiley


  • #14   14. jan 2011 God pointe fra Suzy

  • #15   14. jan 2011 Maria: Præcis - det er en væsentlig pointe.. og giver anledning til undren

Kommentér på:
Ville loven bide sig selv i halen? Sex

Annonce