{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Var aflivning det rette valg? {{forumTopicSubject}}

For nogle år siden er det efterhånden ved at være.. Havde jeg mig i sammenskab med min familie en en hund, en blanding af schæfer, og collie. en helt og fuldkommen fantastisk hund. Da han var omkring de 2-3 år.. begyndte vi at finde sår rundt omkring på kroppen.. sårerne helede ikke, selvom der kom flere og flere - og vi kunne simpelthen ikke finde ud af hvor sårerne kom fra. Han sov meget, og hans gnist i øjnene var efterhånden væk - han var ikke den hund han altid havde været. Det eneste tidspunkt han ikke var helt flad og trist var når han fik lov at lege med sin elskede bold - så længe bolden var i nærhedden var der intet at mærke på ham. Men han var ikke glad og der var tydeligt noget helt galt. vi havde på daværende tidspunkt kontakt med en dyrlæge som mente at han rev sig når han løb gennem hækken og legede med nabo hundene. Men hvorfor ville sårene ikke hele hvis dette var grunden? og hvorfor den manglende energi? Hvorfor var han så fraværende? det var tydeligt at han havde ondt... så vi måtte ha fat i en ny dyrlæge, og det kunne kun gå for langsomt.
Hans hår rundt om munden var efterhånden helt væk, og bare et stort "sår" eller bart - jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det..

Da vi kom til dyrlægen mente hun med det samme at han havde ondt, men kunne hun sige hvad det var? hvor han havde ondt? nej, det kunne hun ikke..

hun tilbød os, at vi kunne sende ham gennem en masse undersøgelser, blodprøver, og div andre tester. hun kunne ikke sige hvor længe det ville tage, og hun var sikker på at resultatet ikke ville åbne nogle døre - men derimod lede mod slutningen. og det var bestemt ikke fair, ikke over for den hund der havde givet så meget.
han skulle ikke lide, ikke mere.

vi valgte derfor at aflive ham på stedet.

men eftersom jeg er blevet ældre, kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke på om hvorvidt aflivning var det rigtige at gøre?

skulle vi ha ladet ham gå igennem undersøgelserne, og håbe på et mirakel?

Og hvad var det han fejlede?
var der grund til aflivning?

Er der nogle her, der har oplevet hunde med samme symptomer?
Jeg tror efterhånden bare jeg søger en afklaring, der er gået mange år, men det plager mig stadig en gang i mellem... og han hænger stadig trofast på mit værelse (et billede altså!)
Han fortjente kun det bedste. Sov godt Rex!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Var aflivning det rette valg?
Kommentér på:
Var aflivning det rette valg?

Annonce