Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mink Pels
  • #1   12. mar 2011 ja ja ja... det var jo ikke dit første bud vel? :oP

• #2   12. mar 2011 Hvornår er mink begyndt at gå på pels??

• #3   12. mar 2011 Jema - åååhr du skal ikke læse hvad jeg skriver, men hvad jeg mener ;o)

hvor mange mink går der på en pels = hvor mange mink bruges der til at lave en pelsfrakke?

så er det vist skåret ud i pap også ;o)

• #4   12. mar 2011 30-70.
    http://www.dyrenesret.dk/151.htm

• #5   12. mar 2011 jeg skal prøve og lave et kanin tæppe her til sommer smiley

• #6   12. mar 2011 Brug Hjernen - du var så bedre til at google end os ;o)
    har så bare svært ved at se, hvad de gør af alle de pelse..... for den er egentlig ret stor sådan en pels, når den blir sprættet op osv.....

• #7   12. mar 2011 Uden og vide det bruger de vel kun en del ad pelsen og kun det bedste, hvor resten bruges til småring, Men aner det ikke . Kun et gæt.

• #8   12. mar 2011 og lige et tillægsspørgsmål.....
    nogen der ved, hvad de gør ved hullerne? (her tænker jeg huller efter ben osv)

• #9   12. mar 2011 jeg ved at de pelse der er "grimme"... dvs med sår osv, får de ikke ret meget for på en auktion.... så tror egentlig allerede de er 2. sortering fra start, og fx går til hårelastikker, og andre småting....

• #11   12. mar 2011 Der kan man bare se smiley
    så lærte jeg noget nyt i dag smiley
    tror egentlig ikke at der er meget pels der går til spilde... de er jo pænt dyre de kære skind....
    men når jeg kigger på svigermors pels, er den ikke strimlet... tværtimod er det ret brede stykker, der er brugt der..... hmm det er nok en større videnskab smiley

men kunne forestille mig, at de pelse der er "strimlede" er noget dyrere, da der jo ligger et større arbejde i, at fremstille pelsen.....

• #12   12. mar 2011 kan godt være at det er farligt at stille så mange spørgsmål, og kan godt mærke, der ikke er den store respons ;o)
    men det har aldrig skadet nogen, at suge viden til sig smiley

• #13   12. mar 2011 Kai - så du har været med til det ? smiley
    hold da op, du må have duftet skønt efter endt arbejdsdag ;o)
    kan simpelthen ikke klare den lugt smiley
    hvornår er det den klamme lugt kommer?
    lugter det sådan i hallerne, eller er det først, når man pelser?

• #14   12. mar 2011 Kai - så du har været med til det ? smiley
    hold da op, du må have duftet skønt efter endt arbejdsdag ;o)
    kan simpelthen ikke klare den lugt smiley
    hvornår er det den klamme lugt kommer?
    lugter det sådan i hallerne, eller er det først, når man pelser?

• #15   12. mar 2011 Jeg har altid troet det var pågrund af deres foder der stank. Men har også kun et 1 mink farm synes ikke det virker til at de lugter

• #16   12. mar 2011 Jeg har altid hørt at den klamme stank, kom når de blev pelset, men kunne godt forestille mig, at en han der pisser, stinker ret voldsomt også.... :-S
    og nu spør jeg blondinedumt (IGEN) -- nu skriver du fælderne.... hvornår bruger man så en fangsttang? troede faktisk at det var det nemmeste, at fange dem med sådan en fætter... ?

• #17   12. mar 2011 *set

• #18   12. mar 2011 Trine - jeg har stadig til gode at sætte mine ben på en farm smiley
    men vil gerne smiley
    se det hele IRL... smiley

• #19   12. mar 2011 Har været ude på "Danish Fur something", i Glostrup mener jeg det var, hvor pelsene endda var tørrede, de blev vist bare sorterede og skåret til der hvor jeg var på besøg, men føj for en Stank.
    Man skal godt nok vænne sig til den, hvis morgenmaden skal blive nede..
    det var ikke et sted jeg ville kunne jobbe, så hellere en stald el.lign.
    lugt genere mig som regel ikke, men pels lugter bare meget specielt..

• #20   12. mar 2011 Gad vide hvor mange mink avlere der skal bruges til at lave en pels? kan ik finde det på google gggggg

• #21   12. mar 2011 T: og lige et tillægsspørgsmål.....
    nogen der ved, hvad de gør ved hullerne? (her tænker jeg huller efter ben osv)

dem bruger de til knaphullerne;)

• #22   12. mar 2011 Kai - ja jeg synes da det du forklarer, lyder lidt mere humant smiley ingen grund til at stresse dem mere end højest nødvendigt smiley
    men jo de køber skod, der passer til redekasserne smiley
    men der findes jo også indsatser til redekasserne? troede faktisk også de blev brugt til det samme? smiley
    og ja smiley de handsker er riiimelig godt "polstrede"... men sådan et sæt minktænder er vist heller ikke lige at spøge med ;o)
    små bidske bæster er de... skindet bedrager, kan man vidst roligt sige ;o)

• #23   12. mar 2011 Karin J - LOOL! hvor er du vittig ;o)
    synes det er fedt at Kai svarer smiley rart at høre fra en, der selv har stået der....
    og wooow... han er ikke blevet "slagtet" endnu ;o)

• #24   12. mar 2011 Når pelsene bliver skåret op og syet sammen igen er det ikke særligt meget der går til spilde. Man bruger en særlig type "symaskine" der syr pelsen sammen i den yderste kant, lidt som en slags overlock'er, bare lidt anderledes. Når man skærer dem op og syr med samme kan man f.eks. forskyde stykkerne lidt for hindanden, så du kan få en "bane" pels der er kan nå hele vejen ned af ryggen på en lang frakke.Man kan også sy små stykker skind ind i mellem pelsstykkerne, så pelsen "rækker" længere og så skal der ikke helt så mange skind til.

Iøvrigt godt med den slags spørgsmål man kan blive klogere på smiley

• #25   12. mar 2011 Så vidt jeg ved, bruges hele pelsen fra sådan en mink. De fineste rygstykker, går til de fineste og dyreste pelse, hvor der ikke er så mange sammensyninger (30-40 stykker eller mere) men til andre sys de mindre dele sammen, så de danner et større sammenhængende stykke. De bruges ofte til kraver o.lign. eller billigere pelse.
    Jeg har f.eks. en rævekrave fra min mormors gamle pels. Den er syet sammen af bitte små "mosaik" stykker. Så nej, der går intet til spilde.
    De aller mindste rester bliver sikkert lavet til nøgleringe og "mus" til katelegetøj.

M.h.t. lugten kan jeg kun sige at der ikke lugter specielt grimt på en minkfarm - hvis man altså er vant til at færdes på en havn, for det lugter lidt af fisk *G*. Men jeg kender ikke lugten, der hvor de bliver slagtet(pelset.

• #26   12. mar 2011 Kai - ja nemlig smiley indsatsen er den lille firkantede trådkasse der er nede i smiley men nu jeg tænker over det, er den ene side egentlig helt åben på dem? men hvorfor er de der så?

jeg synes sådan en mink ser helt vildt nuttet ud.... men jeg skulle ikke nyde noget af at "dikke dikke" smiley

og helt sikkert at der er farme, hvor minkene har det godt smiley det er jo ligesom med alt andet.... der findes også dårlige hunde- , heste - og katteejere....
    og i dag er der faktisk mange muligheder for, at farmerne kan give deres dyr nogle bedre tarv.... der er legerør og hylder i div. udformninger, overbygninger til bure osv smiley
    og tror på at der findes mange ansvarsfulde farmere rundt omkring...
    det er jo en dårlig forretning for dem, hvis alle dyr så ud som i Anima's videoer smiley

og jeg synes de værste handsker er dem der har deciderede stålwirer indbygget i dem smiley det vidner da om, at det virkelig er rovdyr, man har med at gøre.....

var det ikke spændende, at se tingene fra den side af?

• #27   12. mar 2011 Henriette - tusinde tak smiley lyder som noget du kender lidt til smiley

Jeg er faktisk glad for at tonen i denne tråd, er som den er smiley
    kan godt være, at der ikke er vildt mange der deltager i den, men den er da lærerig smiley

Mie - jeg ville da også mene, at det ville være helt sindssygt at kassere ret meget af sådan et skind, når man tænker på prisen .... smiley
    men der er jo faktisk rigtig mange ting, der er lavet af mink-pels smiley

så mangler der bare, at blive fundet et eller andet konstruktivt at bruge resten af minken til ;o)

• #28   12. mar 2011 Kai - LOOOL! masser af selvtillid i den lille krop smiley kan lige se det for mig... en lille hysterisk mink, der forsøger at rykke dig igennem et hul, der endda er for lille til hele din hånd smiley
    men av av av smiley
    hvad vejer sådan en fuldvoksen han egentlig? har en rimelig ide om det, men alligevel?
    kan jo se på skindet, på tanerne, at de faktisk er ret lange.... eller det kan skindet ihvertfald blive :oP

• #29   12. mar 2011 Kai - ja jeg mente nok at nogle af dem, kunne blive nogle halvstore krabater smiley

ja jeg kunne forestille mig, at de gav helt godt at nappe sådan en tjans en gang imellem i pelstiden....
    men det er garanteret hårdt? ku forestille mig at sådan en arbejdsdag er lang og hård smiley

• #30   12. mar 2011 Kai - se NU kan jeg spille klog kan jeg smiley
    de nye skrabemaskiner, kan klare op til 120 skind i timen:-) de har et touch-display, hvor du kan indstille efter, hvilken pelstype du arbejder med smiley det gør jo unægteligt tingene en DEL lettere smiley
    andre maskiner, er simpelthen selvrensende, og med varme i "stokkene", så fedtet er lettere at få af....
    de kan sågar sættes til et modem, så fabrikanten, kan fjernstyre den smiley det er brandsmart smiley og jeg ved at der findes et HAV af forskellige skraberuller... har dog ikke helt luret forskel/formål endnu smiley
    det lyder som en overordentlig hård tjans du der har haft dig smiley
    det meste er jo automatiseret i dag... men tror nu stadig det er hårdt arbejde smiley
    jeg ved også hvad en fedt-tromle er.... eller rettere hvordan den ser ud, også når den kører, men hvad gør den egentlig?

• #31   12. mar 2011 Kai - lige præcis smiley det var det jeg mente smiley

jamen de nye maskiner er rigtig smarte, og hvis man kan se lidt objektivt på det, er det faktisk ret imponerende, hvad man kan lave smiley
    bevares... det ER barbarisk... men minkene mærker jo ikke noget smiley
    og det er faktisk imponerende så hurtigt det går... de klasker en mink i maskinen, og VUPTI er skindet væk, overflødige dele klippet af, skindet på vej af det ene transportbånd, og kroppen den anden vej....:-)
    men det er nok ikke alle farmere der har toppen af poppen indenfor alle maskiner.... men for min skyld, skulle de også hellere bruge penge på legerør, overbygninger osv, så dyrene har det godt mens de lever smiley

og jeg synes det er rigtig dejligt at høre, at dyrene på den farm hvor du var, havde det godt, og at et par stykker sågar var små-tamme smiley

• #32   12. mar 2011 Kai - he he det kan man vel godt sige ;o)
    og er jo nysgerrig af natur.. smiley
    så når folk siger : "den gør sådan og sådan..." så er jeg fluks klar med et : "jamen HVORFOR gør den sådan, og hvad så bagefter?" ;o)

og jeg synes det er interessant, at se/høre ting fra forskellige vinkler smiley

• #33   12. mar 2011 Kai - åååhr lille mink smiley men sådan gør man vist stadig?

det er da et eller andet lidt.... ja jeg ved ikke... lidt cool at du kender det gamle "håndværk" smiley
    ser jo tingene fra en helt anden side til hverdag smiley

kan være du kan svare på et meget simpelt spørgsmål egentlig smiley
    sidder her med sådan en lille krog... en såkaldt kassekrog.... den hænger på redekasserne... men hvorfor??? but why?? hvad hænger man på den bette krog? smiley

• #34   12. mar 2011 nej nej.... den hænger på... øøøhhhh... ydersiden af redekassen.... gir det mening? LOL
    irriterer mig voldsomt, at jeg ikke ved, hvorfor den sidder der smiley

• #35   12. mar 2011 ej hold kæft.... :-S du har sq ret.... UPS! er ved at være grusomt træt tror jeg :-S

(link fjernet)

det er de der små kroge smiley

• #36   12. mar 2011 Kai - jeg ved det jeg ved det smiley jeg dummede mig lige smiley (IGEN) LOL smiley

Nu er det desværre over min sengetid smiley men tusinde tak for en dejlig debat smiley
    og tak for tålmodigheden *GG*
    kan være jeg overfalder dig med dumme spørgsmål igen smiley

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Svar: 1
    #37   2. aug 2012 Der bruges ca. 70 tæveskind/hun skind og ca. 50 han skind til en minkkåbe.

Kommentér på:
Mink Pels

Annonce