{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skimmelsvamp
  • #1   27. mar 2011 Lytter lige med her :o)

  • #2   27. mar 2011 allergi, hovedpine, astma og mange andre grimme ting. Hvis du har skimmelsvamp i dit hjem, så skal du se at få det fjernet hurtigst muligt. svampesporerne er ret usunde for helbredet.

  • #3   27. mar 2011 Er bare ude på at finde ud af, om det er DET.... Hader at bo her, og leder efter noget andet - men vil bare gerne vide hvad jeg - OG dyrene fejler!

  • #4   27. mar 2011 Hvad er dine symptomer?


  • #5   27. mar 2011 Klør ekstremt nogle steder på kroppen. Nogle steder har jeg plamager, der virker som fortykket hud, og har rødt kløende udslæt andre steder på kroppen (varme forværret det)

    Har været træt siden jeg flyttede ind (har også haft travlt, men tænker bare at nogle gange MÅ man da få sovet ud...

    Øjnene svier (men det kan være pga begyndende pollensæson-det har de ikke gjort hele tiden)

    Kæresten har været syg mange gange, og bliver ikke ordentligt rask

    Hunden har bunker af skæl og katten har haft hudbetændelse og har tabt hår....


  • #6   27. mar 2011 Rie:

    De symptomer jeg havde var nogle af de symptomer man kan have hvis man har en blodprop i lungerne og hjertet..

    Jeg havde f.eks. så mange smerter i brystet af jeg knap nok kunne gå eller komme ind og ud af min daværende bil, fik taget en EKG test ved miin læge som viste lidt negativt og kom så på sygehuset til en masse test og ultralyds scanning de fandt heldigvis ikke noget..

    Det skal lige siges at jeg ikke vidste at der var skimmelsvamp i mit hus på daværende tidspunkt men fandt det da jeg fjernede et indbygningsskab i mit soveværelse og bagefter læste jeg om Skimmelsvamp på nettet og havde stort set alle de symptomer :s



  • #7   28. mar 2011 Følger lige med da vi har skimmelsvamp, og trods klager igennem 1½ år har bestyrrelsen endnu intet gjort...

    Vi har symptomer som konstant træthed, hovedpine, svimmelhed, meget tør hovedbund (sidder kun bestemte steder hvor det føles som sår-skorper)..

    Hundene har/har haft symptomer som opkast, diarre, udslæt, allergi og blødninger i kroppen... Vi ved dog ikke med sikkerhed at dette skyldes skimmel, men har en ide om det...


  • #8   28. mar 2011 vi har osse lidt med skimmelsvamp i 2 år og de vil heller intet gøre da de renovere i 2012 2013 og vi har det ligesom michelle

  • #9   28. mar 2011 Kan kun sige en ting til folk med skimmelsvamp i boligen..

    UD OG DET ER NU!!!

    Vi boede i et hus hvor der over en vinter kom skimmelsvamp og hussvamp..
    Min søster på 5 rallede hver gang hun var hjemme, min bror, stedfar og jeg hostede meget og min mor, hun fik opereret sin hånd, og der blev ved med at gå betændelse i operationssåret.. Staflykokker, Streptokokker, osv osv.. Det ar resulteret i at hendes hånd aldrig bliver funktionsdygtig igen, og er nu igang med at søge pension..
    Alt sammen pga. svamp i huset..

    Så ud af huset eller få svampen fjernet i en helvedes fart..

    for jeres eget bedste..


  • #10   28. mar 2011 Nå ja, udover det før nævnte så skrænter vi hele tiden meget og min kæreste er oftere syg end før.... Vi har begge problemer med luftvejene - føler nogle gange det er sværer at trække vejret, irritation i halsen næsen..

    Det værste er sgu hundene... Havde jeg vidst at det var svampen der kunne være skyld i at Micha og Ziggie blev syge, så havde vi selvfølgelig ikke hentet Hazel..
    Hun er hentet i Berlin, og på intet tidspunkt på vejen hjem i bil var hun køresyg... De første 2-3 uger havde hun også fin aff. og ingen opkast... Men derefter begyndte hun at blive køresyg, og har ofte blød aff eller diarre... smiley

    Carina - vi har desværre ikke råd til at flytte... Det er en andelsbolig, så vi sidder fast.. Men har nu fået advokat på sagen så vi håber at der snart sker noget..
    Ked af at høre at det har været skyld i at din mors liv har taget så voldsom en drejning..


  • #11   28. mar 2011 Michélle - Lyder godt.. Så må vi håbe at der sker noget hurtigt..
    Men burde det ikke være andelsboligforeningen der skal sørge for at sådanne problemer bliver lavet?
    Og ja det er ikke sjovt for hende.. Hun er jo kun lige blevet 40 her i feb.. smiley


  • #12   28. mar 2011 Jeg tænker lidt på om i ikke har en forsikring som dækker skimmelsvamp så må de jo køre en sag imod boligforeningen eller andelsboligselskabet bagefter jeres helbred er jo vigtigst eller ihvertfald mindst genhuse her i en lejlighed midlertidig smiley

  • #13   28. mar 2011 Carina - det er netop andelsboligforeningen der skal betale for at udbedre skaderne, men de prøver konstant at tørre den af på os, da de ikke har en forsikring der dækker... smiley Men det kan aldrig være vores skyld at det er kommet - vi har kun boet her i 1½ år og har gjort dem opmærksom på problemet siden vi flyttede ind.. I lang tid fik vi bare at vide det skulle vaskes af med rodalon, men det kommer hurtigt tilbage..

    Henrik c - da vi bor i andel har vi "kun" en indbo da resten er boligforeningens "hovedpine"...


  • #14   28. mar 2011
    michelle bor vi i samme forening. ha ha ej de er bare skide ligeglade vores er ligedan..


  • #15   28. mar 2011 Vi havde skimmelsvamp i vores gamle lejlighed.
    Vi opdagede det ikke før ret sent i forløbet. Jeg har altid haft et godt immunforsvar, og har meget sjældent været syg. Men efter et stykke tid startede jeg med at få kronisk øregangs betændelse, konstant hovedpine og træthed.. det hele kulminerede med 3 ugers indlæggelse pga en meget sjælden lungebetændelse. Siden vi flyttede har jeg måtte bruge astma inhalator da jeg ofte får vejrtrækningsproblemer.
    Det er blevet bedre efter vi er flyttet, men det har taget lang tid. Jeg ved ikke om mine lunger nogensinde kommer sig 100 procent.

    Så hvis det er skimmelsvamp er det bare med at komme væk i en fart!


  • #16   28. mar 2011 Michélle - sådan er de fleste boligforeninger, andel eller ej.. Det er en dyr fornøjelse med sådan noget skimmelsvamp..
    Min mormor boede i Bellahøjhusene i Kbh, og der kom skimmelsvamp.. boligforeningen ville ikke gøre noget ved det, før momse truede med bål og brand,,


  • #17   28. mar 2011 *Michélle aka Fie *

    Hmmm. Ja, jeg glemte da også lige den tørre og kløende hovedbund...

    Sidst jeg var ved lægen, fik jeg nogle stærke antihistaminer, og de hjalp super godt - men efter jeg er stoppet med dem, er det kommet tilbage.

    Ved ikke om antihistaminer kan hjælpe i forbindelse med skimmel-allergi???

    -Skal til læge på torsdag igen, og skal have en prik-test. -Går udfra, at de til dels også kan teste for allergi mod skimmel...???


  • #18   28. mar 2011 Rie - de kan godt teste for skimmel-allergi og der kan også tages en blodprøve som evt kan vise om du udsættes for for store mængder skimmelsvamp.. Dog kan sådan nogle jo være negative..

    Min kæreste skal nu til en speciallæge som skulle kunne tage nogle bedre test for om han udsættes for skimmel - ergo om vores lejlighed er fyldt med skidtet.. Selvom vi kan se det så ved vi jo ik præcis hvor meget der er..

    "sjovt" at du også døjer med tør kløende hovedbund - jeg havde noget lign som 11 årig som er kommet tilbage efter jeg flyttede hjem til kæresten, og hans er også først kommet efter han flyttede ind i denne lejlighed.. Alligevel påstod en hudlæge at det intet havde med skimmelsvampen at gøre... Hvileket lyder mærkeligt i mine ører når du er 3. eksempel...


Kommentér på:
skimmelsvamp

Annonce