{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Skimmelsvamp. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er nu flyttet ind i stuen med sengen. Vi har skimmelsvamp i soveværelset.
Imorgen kommer min kæreste's forældre, og mine forældre for at kigge på det, så hjælper de os med at få fat i udlejer, og får det hele ordnet på en ordenligt måde.

Jeg lufter ud 20 min når vi står op, og 20 inden vi går i seng., vi har døren åbnet så der kommer luft ind til os. Jeg har prøvet at vaske af i rodalon, noget af det kan jeg ikke få af.

Jeg ville se om vi også havde noget bag skabene. Væggen er helt grøn. Min næse stopper, og jeg hoster hele tiden når jeg er inde i soveværelset.

Øv hvor er det træls. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skimmelsvamp.
  • #1   29. dec 2012 er det betonbyggeri?

    Vi fik ordnet for skimmelsvamp i et af vores værelser sidste sommer - og det var ikke nær så slemt som det du beskriver. Her kom de stadig med masker på, og fik hevet al maling/tapet af væggene og filede væk af og gjorde ved.


  • #2   29. dec 2012 Udenfor - Var det en lang proces`?

  • #3   29. dec 2012 Vores lejers hus er bygget lidt underligt, den ene side er gips den anden side er beton.. og skimmel er på gips væggen.

  • #4   29. dec 2012 Vi har også haft skimmelsvamp og vi vaskede det i rodalon.. Der skal luftes ud 3-5x10 minutter om dagen og så skal der skrues op for varmen.

    Der må ikke være uens varme i forskellige rum, så trækker det fugt til sig..
    Der må ikke tørres noget indvendigt
    Vores så heller ikke ud til at komme af, men det var bare misfarvning som kunne males over
    Sørg for at de steder som der er svamp altid er frie fra nu af
    Der kan købes sådan nogle fugtsugere forskellige steder til ca 100 kr, det er sådan nogle poser som hænger og tager fugten

    Edit - Hvis det er gipsvæggen skal lortet bare rives ned smiley Gå til din læge, for det kan godt have grimme konsekvenser at have skimmel, især når du hoster af det


  • #5   29. dec 2012 tusind tak for at dele viden Kim! Det vil jeg huske. smiley

  • #6   29. dec 2012 Skimmel der er grønligt er sjældent det værste - og heller ikke det hvide tråd-agtige skimmelsvamp. Noget af det sorte er farligt (det lyder ikke fandens videnskabeligt at nævne farver - men kan ikke huske navnene for det)

    Stod med massiv skimmelvækst i gulve og hele køkkenet (så meget, at der voksede 1 cm grønne mug-hår fra mine køkkenredskaber lavet af træ - efter de havde ligget i køkkenet 1 uge!!!)

    Her skulle alt ud - og det tog omtrent 4 måneder for renoveringen!

    HVis der virkelig er grund til bekymring, så få kontakt til Skadesservice, hvor du bor. DE kan konstatere og afhjælpe skidtet...


  • #7   29. dec 2012 Grøn – den uskadelige skimmelsvamp

    - Den synlige skimmelsvamp findes typisk i vinduesrammen helt ude ved glasset. Og den samme uskadelige form for skimmel ses i fugerne i badeværelsets bruseniche og på selve badeforhænget. Forekomsten er et resultat af fugt og varme og kan fjernes med jævnlig rengøring og Rodalon, fortæller Anne Pia Koch.

    Når det gælder de mere omfattende og måske skjulte skader, skal der fagfolk til. Har du købt et hus med skimmelsvamp, er det vigtigt at få klarlagt, hvad skimmelen kommer af, så der kan udfærdiges en plan, og skimmelen kan forsvinde for evigt.


  • #8   29. dec 2012 Rie - adr, det lyder ulækkert smiley Godt du fik gjort noget ved det!
    Det ligner det er grønt, noget er lidt mørkt i det. Jeg vil aller først kontakte udlejer, for at se hvad vi kan gøre ved det, det går ikke vi sætter alt mulig igang, og han kommer og spørg hvad der lige forgår smiley


  • #9   29. dec 2012 nej det var faktisk ikke langvarigt... mener at det tog en uges tid, hvor vi ikke måtte være i værelset.

  • #10   29. dec 2012 Man kan blive rigtig syg af det..

    Vi flyttede i et hus som vi lejer i oktobermåned. Alt så fint ud og nyt.
    14 dage efter kommer der skimmelsvamp i alle rummene der er sorte, grønne, gule, røde og hvide farver.. Tapetet buler ud.. Der lugter ikke særlig godt.. Det drypper med vand nede fra listerne så meget fugt her er..
    Vores udlejer har ikke rigtig gjort andet end at sat en affugter op.Jeg fik at vide fra sygehuset at vi skulle komme ud af det hus så hurtigt som muligt.. Den hjælper ikke.
    Jeg har været på Odense sygehus og blive testet. Jeg er blevet allergisk for skimmel, kat og husstøvsmidler pga det og har fået udslæt, hovedpine, infektioner i kroppen, træthed.. Skimmel ha sat sig i vores møbler..
    Det bliver en lang proces for alle vores ting skal renses før vi kan flytte i noget nyt så vi tager fat i en advokat efter nytår.. Da vores udlejer skal betale alle omkostninger osv.


  • #11   29. dec 2012 Jeg har et vennepar med tre børn der boede i tjenestebolig. Der var massiv skimmelsvamp, de er fraflyttet huset da de alle især moderen blev meget syge af at bo der - same symptomer som JC og Trine beskriver.

    Huset skulle renoveres for millioner af kroner ( der var tre etager og mange m2), så man har valgt at det skal rages ned, det er for omfattende at sætte i stand.

    Langt de fleste af deres møbler blev smidt ud og erstattet af forsikringsselskabet - senge, stole og sofaer med stofbetræk, legetøj, tøj, linned, bøger, gardiner - alt det røg ud, for det kan ikke renses ordentligt.

    Jeg synes I skal finde et helt andet sted at bo, så I ikke risikerer at blive alvorligt syge,


  • #12   29. dec 2012 JC - Vi prøver også at hive fat i udlejer, for at se hvad vi kan gøre. Jeg håber det kan fixes, ellers må vi jo flytte ud.
    Jeg håber du er okay, det lyder frygteligt at du er blevet så syg af det! smiley

    Kennelmor - Jeg har også overvejet om vi bare skal flytte ud af huset. For det er ikke rart at hoste så meget, når jeg kommer ind i soveværelset.


  • #13   29. dec 2012 Hold døren helt hermetisk lukket derind til og gå ikek derind overhovedet. Har det nået at sætte sig i jeres tøj eller møbler i har sløbt ud fra det rum, så kan du stadig blive syg. Og ja sæt affugter derind og hav varme på.

Kommentér på:
Skimmelsvamp.

Annonce