800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hvad kan man tillade sig når man låner hvad kan man tillade sig når man låner

noget?

Ja det er måske lidt underligt at spørger om, men jeg har undret mig over hvad nogen af vores venner tillader sig og nu må jeg høre jeres mening om det.

Vi har en barnevogn som vi ikke bruger, vores venner er gravide med deres første og lånte så derfor vognen. Nu køber vores venner så en ny barnevogn men vælger at købe en kombi vogn som har et mindre ligge mål og vil så beholde vores stadig.

Min svigermor passer ofte vores børn og hendes andre børnebørn og ville gerne have den barnevogn hvis de ikke skulle bruge den, det skal de jo egentlig ikke men pigen vil nu ikke af med barnevognen fordi deres kombi vogn jo er mindre i ligge mål.. Men kan de godt tillade sig at sige de nu ikke vil af med den?

Og kunne vi tillade os at sige vi faktisk gerne vil have den igen nu hvor de alligevel køber en ny?

Ribe Dyrskue
Ribe Dyrskue
Slå lyden til
Læs mere
00:00
/
00:45
LIVE

Ribe Dyrskue

NOW PLAYING

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad kan man tillade sig når man låner
  • #2   4. maj 2011 Hvis de kun har "lånt" den kan du sagtens tillade dig at bede om den igen .. har du derimod givet den bort er det jo noget helt andet ::)

• #3   4. maj 2011 Det er din vogn så du skal bare gå ind og hente den der har de ikke en skid at skulle ha sagt....... JEg var blevet tosset hvis det var mig.

• #4   4. maj 2011 de har kun lånt den, og pigen der viste ikke rigtig om de kunne bruge den fordi hun syntes ikke super godt om den.. Men nu regner hun med at de kan bruge den til at stå ude så deres dreng kan sove i den, når han bliver for stor til deres egen..

Og så er det jo bare at jeg tænker, de kan vel i bund og grund ikke tillade sig at ville have vores barnevogn stående i tæt på 2 år, uden de skal bruge den og uden at vi kan/må få den igen af dem? Hun skal først føde til september og i det første år til halvandet kan barnet sove i den nye barnevogn. Og først når barnet er for stort vil de begynde at bruge vores

• #5   4. maj 2011 Jeg synes godt at du kan tillade dig at sige at du vil have vognen tilbage. Da de jo, som du selv skriver, faktisk ikke står og skal bruge den nu alligevel.

• #6   4. maj 2011 vi prøvede lidt igår at tale med dem om det.

Min kæreste sagde sådan her, Øhh forresten den der barnevogn der, min mor spurgte om hun ikke kunne få den hvis i ikke skulle bruge den, fordi den hun har er ved at falde fra hinanden og hun bruger den jo meget når hun passer børn. Vores venner der svarede sådan her. Manden: jamen så kan hun jo bare låne den og så kan vi få den tilbage når vi skal bruge den, og pigen sagde straks, jamen vi skal jo bruge den sååå..

Men jeg tror min kæreste må snakke med manden om det når hende pigen der ikke er i nærheden fordi hun er totalt grisk hvor han godt vil kunne se at det ikke er helt rimeligt

• #7   4. maj 2011 det er bare lidt uheldigt, det er nemlig nogen af vores tætte venner, og faktisk også blevet vores naboer smiley

men jeg syntes bare ikke det er okay at de beholder noget de har lånt når de ikke har behov for det alligevel.

• #8   4. maj 2011 Det er da en kedelig situation - men barnevognen er Jeres. Den er til jeres fulde råderet, og hvis I siger, at I skal bruge den, så skal de jo aflevere. I skal ikke bede om at få den tilbage, men meddele at det er sådan det bliver.

Man skal naturligvis være large overfor sine venner, men jeg synes nok i er LIGE ydmyg nok :o)

• #9   4. maj 2011 Jeg havde engang lånt en næsten ny trip trap stol ud til min daværende mand, brors kærste.
    Da jeg nogle år efter fortæller at nu vil jeg gerne have stolen igen da jeg selv skal bruge den, fortæller hun at hun faktisk troede at jeg ikke ville have den igen, men ok det var jo min, men jeg skulle lige være obs på at der nok var kommet nogle ridser.
    Ja det er vel ok, da den jo er brugt og jeg møder glad op for at hente min trip trap i kirsebær. Til min store overrraskelse er den malet sort.
    Spørg mig lige om jeg tante mælet. Forklaringen lød på at hun ikke troede jeg ville have den igen og den passede bedre med hendes møbler hvis den var sort. Der var så også de der ridser der skulle være under malingen.
    Jeg tog bare stolen og tog den med hjem. Så gik vi ellers igang med at fjerne maling og under malingen var der gamle madrester men ingen ridser.
    Jeg låner ikke ud mere, for jeg vil ikke have ødelagt mine ting, som jeg ellers selv går og passer på.
    Mit råd er at man skal tænke sig godt om og har man sagt ja, så er det helt ok at fortryde.

• #10   4. maj 2011 Charlotte det lyder simpelthen til at være toppen af frækhed det der.

Ch ja vi er måske lidt for ydmyg men vi vil bare helst ikke træde dem over tæerne. Men ja føler at de udnytter os lidt

• #11   4. maj 2011 Jamen det er da lækkert de kan købe nyt, så de ikke skal bruge den de har lånt, hvis de vil have en i en stor størrelse til at stå i haven, så må de jo få fat i sådan en som kan bruges til det ;o) Barnevognen er jeres og den skal bruges i jeres familie, længere er den ikke ;o)

Kære Minnie ;o) det er Hende der træder jer over tæerne, begynder man først at finde sig i sådanne, hvad bliver det næste så osv. Stop det på en pæn måde også tænk jer en ekstra gang om hvis de spørger om der er noget de kan låne, lyder ikke som det er en god ide at låne noget til dem mere, hvis venskabet skal holde. Pøj pøj med det :o)

• #12   4. maj 2011 Det er også yderst sjældent jeg låner ting ud, folk passer bare ikke på det som de gør med deres egne ting...

• #13   4. maj 2011 aino du har ret.. De vil ikke købe en alm barnevogn fordi de syntes det er for dyrt at skulle ud og købe en klapvogn bagefter. Og ja vil de have ungen skal sove ude længe må de købe en ordenlig barnevogn færdig slut.. Hun er sådan en type som altid for rigtig mange penge tilbage i skat så kan hun jo bruge nogen af de penge på enten en klapvogn eller en anden brugt barnevogn til haven

• #14   4. maj 2011 og tak for alle jeres svar rart at det ikke er mig/os som der er galt på den

• #15   4. maj 2011 Du kan evt. overdrive en smule med den vogn din mor har.

Sig den er gået i stykker, så hun har ingen vogn, og hun har jo altid små børn i huset.
    Derfor har I altså brug for at få JERES vogn igen..

Som alle de andre siger er det jo jeres, og det vennepar har ikke brug for den.

Man kan få en have-barnevogn for 500 kr på den blå avis, så det problem når de nemt løst da..

• #16   4. maj 2011 Hvis I kun har lånt vognen ud og nu står selv at skulle bruge den, så skal I selvfølgelig have den tilbage.

Men lad være med at spørge om det er muligt I kan få vognen tilbage - det giver dem jo muligheden for at svare nej.

Ikke så meget spørgeri - I skal selv bruge vognen og så er den ikke længere :-))

• #17   4. maj 2011 bare se at få hentet den, det kan I sagtens tillade jer da!

• #18   4. maj 2011 Minnie: Det er jo det ;o) Mener man i "gamle" dage kaldte de barnevogne som bare stod og ikke blev kørt med for "altanbarnevogn" ;o) De kunne være med rust, falmede i farven, men fine indeni, så derfor brugte man dem til bare at stå "fast", og kunne da nærmest få dem "kastet i nakken" altså til meget billige penge hehe
    Pøj pøj med at få barnevognen :o)

Kommentér på:
hvad kan man tillade sig når man låner

Annonce