hvad kan man tillade sig når man låner hvad kan man tillade sig når man låner
noget?
Ja det er måske lidt underligt at spørger om, men jeg har undret mig over hvad nogen af vores venner tillader sig og nu må jeg høre jeres mening om det.
Vi har en barnevogn som vi ikke bruger, vores venner er gravide med deres første og lånte så derfor vognen. Nu køber vores venner så en ny barnevogn men vælger at købe en kombi vogn som har et mindre ligge mål og vil så beholde vores stadig.
Min svigermor passer ofte vores børn og hendes andre børnebørn og ville gerne have den barnevogn hvis de ikke skulle bruge den, det skal de jo egentlig ikke men pigen vil nu ikke af med barnevognen fordi deres kombi vogn jo er mindre i ligge mål.. Men kan de godt tillade sig at sige de nu ikke vil af med den?
Og kunne vi tillade os at sige vi faktisk gerne vil have den igen nu hvor de alligevel køber en ny?
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
Og så er det jo bare at jeg tænker, de kan vel i bund og grund ikke tillade sig at ville have vores barnevogn stående i tæt på 2 år, uden de skal bruge den og uden at vi kan/må få den igen af dem? Hun skal først føde til september og i det første år til halvandet kan barnet sove i den nye barnevogn. Og først når barnet er for stort vil de begynde at bruge vores
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.349
sep 2005
Min kæreste sagde sådan her, Øhh forresten den der barnevogn der, min mor spurgte om hun ikke kunne få den hvis i ikke skulle bruge den, fordi den hun har er ved at falde fra hinanden og hun bruger den jo meget når hun passer børn. Vores venner der svarede sådan her. Manden: jamen så kan hun jo bare låne den og så kan vi få den tilbage når vi skal bruge den, og pigen sagde straks, jamen vi skal jo bruge den sååå..
Men jeg tror min kæreste må snakke med manden om det når hende pigen der ikke er i nærheden fordi hun er totalt grisk hvor han godt vil kunne se at det ikke er helt rimeligt
sep 2005
men jeg syntes bare ikke det er okay at de beholder noget de har lånt når de ikke har behov for det alligevel.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Man skal naturligvis være large overfor sine venner, men jeg synes nok i er LIGE ydmyg nok :o)
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 57
Da jeg nogle år efter fortæller at nu vil jeg gerne have stolen igen da jeg selv skal bruge den, fortæller hun at hun faktisk troede at jeg ikke ville have den igen, men ok det var jo min, men jeg skulle lige være obs på at der nok var kommet nogle ridser.
Ja det er vel ok, da den jo er brugt og jeg møder glad op for at hente min trip trap i kirsebær. Til min store overrraskelse er den malet sort.
Spørg mig lige om jeg tante mælet. Forklaringen lød på at hun ikke troede jeg ville have den igen og den passede bedre med hendes møbler hvis den var sort. Der var så også de der ridser der skulle være under malingen.
Jeg tog bare stolen og tog den med hjem. Så gik vi ellers igang med at fjerne maling og under malingen var der gamle madrester men ingen ridser.
Jeg låner ikke ud mere, for jeg vil ikke have ødelagt mine ting, som jeg ellers selv går og passer på.
Mit råd er at man skal tænke sig godt om og har man sagt ja, så er det helt ok at fortryde.
sep 2005
Ch ja vi er måske lidt for ydmyg men vi vil bare helst ikke træde dem over tæerne. Men ja føler at de udnytter os lidt
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
Kære Minnie ;o) det er Hende der træder jer over tæerne, begynder man først at finde sig i sådanne, hvad bliver det næste så osv. Stop det på en pæn måde også tænk jer en ekstra gang om hvis de spørger om der er noget de kan låne, lyder ikke som det er en god ide at låne noget til dem mere, hvis venskabet skal holde. Pøj pøj med det :o)
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
sep 2005
sep 2005
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Sig den er gået i stykker, så hun har ingen vogn, og hun har jo altid små børn i huset.
Derfor har I altså brug for at få JERES vogn igen..
Som alle de andre siger er det jo jeres, og det vennepar har ikke brug for den.
Man kan få en have-barnevogn for 500 kr på den blå avis, så det problem når de nemt løst da..
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Men lad være med at spørge om det er muligt I kan få vognen tilbage - det giver dem jo muligheden for at svare nej.
Ikke så meget spørgeri - I skal selv bruge vognen og så er den ikke længere :-))
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.019
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
Pøj pøj med at få barnevognen :o)
hvad kan man tillade sig når man låner