{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Min angst er næsten kurret {{forumTopicSubject}}

Siden jeg ikke var rart gammel har jeg altid være rigtig bange for rotwielernen.

Der hvor jeg gik i skole, var den nemmeste vej til og fra skole igennem en sti.
På stien lå der et hus hvor henget ikke var særlig godt i stand, der boede så denne rotte. Den hoppede ud over hegnet og efter os unger og bed efter os , ja en virkelig onskabsfuld hund.. Vores forældre havde flere gange sagt at det ikke kunne være rigtig at deres børn skulle frygte at gå på den sti når de skulle i skole , så de skulle til at få styr på den hund .. dette hjalp slet ikke..

Flere år efter ja selv da jeg blev "voksen" begyndte jeg at ryste græde og stivnde hver gang jeg så en rotte også selvom den gik på modsatte side end hvad jeg gjorde

Jeg bar i flere år med frygten hvis jeg skulle på uddstiling eller på en trænings plads ..

Besluttede for ca 3 år siden at nu måtte det være nok for selv hvalpe gjorde mig sindsygt bange.

Jeg skrev flere steder om denne angst og flere ville gerne tilbyde mig at møde deres dejlige rotter..

I starten var jeg ikke så sikker på om det var en god ide men var fast besluttede på at det skulle være nu hvor jeg havde chancen ..

aftalte et besøg med en ( faktisk herinde fra STOR TAK TIL DIG) og tog derud sammen med kæresten ( som iøvrigt ikke kan se forskel da han ikke er hunde menneske og første gang vi mødte en sammen grinte han , hvilket han ikke har gjort siden) mødte først deres hvalp og så voksne hunde , på afstand jeg havde det rigtig dårligt men vidste at det var det rigtig jeg gjorde.

Efterhånden begyndte jeg at tag kontakt med dem der havde den slags hunde..

Men fik desværre et "tilbagefald" i sommers .. Men er heldigvis igen på benene og er klar igen .. jeg bliver mindre og mindre bange for dem , jeg går dog stadig over på den anden side og små ryster lidt , men det er det ...

Håber snart det lykkes for mig så jeg ikke har angst for nogle hunde for det er dælme så nuttede ..

Bare lige noget jeg vil dele med jer andre

Stavefejl er gratis i dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min angst er næsten kurret
  • #1   11. maj 2011 Glad for at høre du er kommet så langt i dit arbejde mod din angst smiley
    Kan sagtens forstå at man er bange for racen grundet det ry den hr, men synes selvfølgelig det er en skam eftersom jeg har det stik modsat smiley


  • #2   11. maj 2011 Er heller ikke så glad for rottweilere.
    Men jeg er selv rimelig bange for hønsehunde, da jeg engang selv blev angrebet af en.. /:


  • #3   11. maj 2011 Susanne ..

    Jeg er heller ikke bange for dem pga deres ry men pga oplevelser

    Henritte .
    Er jeg virkelig også .. og har besluttede at den gerne sku gå helt væk inden året er omme .. Så håber på at møde flere jeg må¨pille på uden den gør noget smiley


  • #4   11. maj 2011 Flot at du tager kampen om!
    Dengang jeg var ganske lille, var jeg hjemme og lege hos min veninde, jeg sad med siden til hendes schæfer hund, og talte hvor mange gange hun nu kunne hoppe, da det var min tur (det skal lige siges at jeg på ingn måde havde haft kontakt til hunden i mellemtiden...) rejste jeg mig op for at modtage sjippetorvet, straks gik schæferen til angreb....

    Jeg har ikke været mere end 6-8 år, og min daværende veninde blev panisk og løb sin vej, og lod mig derfor være alene med en hund jeg på ingen måde kendte...

    Men fornuften snakkede heldigvis til mig, og jeg konstaterede at jeg skulle holde mig i ro, så hunden nok ville slippe på et tidspunkt... Og hunden slap da, jeg gik uden at panikke ind i huset, og først der så jeg min arm, den svømmede simpelthen i blod.. Og da hunden nærmest havde brugt mig som tyggeben var det hele min arm...

    Hunden blev aflivet, og jeg kom på hospitalet, min moster havde så også en schæfer, og jeg var rædselslagen for at gå med til at begynde med, jeg sad altid og ventede ude i bilen på at min mor skulle komme ud igen...

    men jeg overbeviste mig selv om at Citta (min mosters schæfer hund) ikke gjorde noget, så jeg tog mig sammen og gik ind, hvor jeg blod modtaget med logrende hale, så jeg er heldigvis ikke bange for schæfere den dag idag, gudsketak og lov for det!

    Det kræver meget mod, men en fantastisk følelse efterfølgende!
    så godt gået smiley


  • #5   11. maj 2011 Susanne..
    Den kan jeg følge meget bedre end du tror!
    Mine blev jo overfaldet i sensommeren sidste år og det har gjort at jeg stoler NADA på fremmede rotter..

    Jeg har så bare været nødt til at kæmpe for at få tilliden tilbage.. Nytter ikke noget jeg står i en udstillingsring, til træning eller andet og er dødsensræd for min egen race smiley

    Charliesslave..
    Vi står stadig gerne til rådighed.. Hun er dog blevet en del større nu, og temmelig påtrængende i sit kæleri så tror næsten Wictor ville være bedre for dig smiley


  • #6   11. maj 2011 Henriette

    Det er jeg glad for at høre jeg må.. Betyder meget for mig smiley


  • #7   11. maj 2011 Susanne..
    Desværre er der rigtig mange med et helt forkert sind derude smiley


  • #8   11. maj 2011 Susanne...
    Ja kommer jo så slet ikke bagpå mig..
    Ville VIRKELIG håbe at der kom tavlepåbud på dem!


  • #9   11. maj 2011 Min rotte UDEN tavle kunne aldrig finde på at bide nogle. Så sort og hvidt er det hvis heller ikke.

  • #10   12. maj 2011 Sanne..
    Siger ikke ALLE uden tavle bider, men faktum er at stort set alle overfald i aviserne har været en uden tavle..
    Derud over så tror jeg ikke der er ret mange som regner med at hunden kunne finde på at bide, før den har gjort det..

    Det var da i hvert fald noget af det første ejer til den hund der overfaldt mine sagde "det har han virkelig aldrig gjort før" Nej men det har han så NU!


  • #11   12. maj 2011 jeg tror stadig ikke på det har ret meget med tavlerne at gøre. Men folket bag, og ja der er selvfølgelig nogle hunde der får en blødning lige pludselig, og går amok. Men det tror jeg sker uanset om de har tavler, er rotter, eller gravhunde smiley

  • #12   12. maj 2011 Sanne..
    Forskellen er bare at de fleste mentaltester deres avlsdyr, og dermed har du en langt større indsigt i hvilket sind der ligger bag hvalpen allerede inden den fødes smiley


  • #13   12. maj 2011 ja, men tror der fødes lige så mange mentalt korrekte hunde uden tavlen... Bliver det andet bevist er det selvfølgelig i orden smiley

Kommentér på:
Min angst er næsten kurret

Annonce