{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.410 visninger | Oprettet:

KATTE!!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja mit problem er at vi har 1-2 katte rendene på vores grund, møg irriterende, men nu er jeg heller ikke et katte menneske:)Det er jo så hvad det er! Men nu er den ene kat begyndt at komme ind!! Og det er bare for ulækkert! Vi har et lille rum, hvor vores vaske maskine+ tørretumbler står, derfor bliver vi nød til at have et lille vindue åben, da det er en kondenstørretumbler ellers kommer der jo fugt. Og den hopper simptelhen ind af vores vindue! Jeg har en kasse hvor jeg lægger det rene tøj op i når det er tørt for derefter at lægge det sammen men med min travle hverdag er det ikke altid jeg får det gjort. Kan så se at katten har været der oppe og ligge da der er hvide hår OVERALT i mit RENE tøj!!!! Lige meget hvad skal de/den bare ikke gå ind!
Hvad pokker gør jeg ved det????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KATTE!!!!!
  • #1   26. maj 2011 ka du ik sætte fluenet op i vinduet?

  • #2   26. maj 2011 *Tumling *: Jo den havde jeg da slet ikke tænkt på;) Men tror du ikke bare den vil rive det i stykker? For har fundet ud af at den faktisk tit er der inde:(


  • #3   26. maj 2011 Du kan se om du kan finde ejeren og fortælle hende hvordan du har det..

    det er ikke din pligt at holde katte fra dit hjem det er ejeren af katten smiley


  • #4   26. maj 2011 DÉT er bare SÅ klamt sådan noget!!

    Fluenet kan katte sagtens ødelægge, hvis den virkelig gerne vil ind /: Men det er da et forsøg værd? det kan jo være du er heldig den ikke gør det smiley

    Håber i finder en løsning! smiley


  • #5   26. maj 2011 Line: Pas.. Herhjemme har vi hønsenet på vores altan for at kattene ik ska løbe hjemmefra så har ik selv prøvet med fluenet endnu.. Vi har dog snakket om at sætte det i vores køkkenvindue da vi nogen gange er ked af ik at ku åbne det nok for så vil kattene løbe ud haha

  • #6   26. maj 2011 Ja jeg er bare så irriteret over den/de gør det. Jeg har 2 små børn og er gravid (uge 27) og hvad nu hvis den skider og pisser der inde eller på vasketøjet!!??? Så bliver jeg nød til at smide det hele ud:( Og vi bor til leje i et virkelig lækkert stort hus og vil ikke ødelægge det fordi jeg vælger at lukke vinduet, for der kommer rigtig meget fugt fra så en. Har prøvet at finde ud af hvor den hører til men uden held....møg træls!!

  • #7   26. maj 2011 kan man ikke indlevere den et eller andet sted lige som med strejfende hunde??

  • #8   26. maj 2011 Hundeproppistoler eller små kinesere er en god måde at skræmme kattene fra vid og sans.
    Kender du ikke en knægt med et luftgevære, så kan han øve sig lidt på kattene og så kan du give en sodavand smiley
    Ellers bare plant en sikkerhedssål i kraniet af den hvis du ser den i baggangen smiley


  • #9   26. maj 2011 Jeg mener faktisk godt at du må "fjerne" katten uden at advare ejeren først.(ikke som hundeejere der skal advares først) Fang den og afliv eller aflever den på et internat. (hvis man bare kan gøre det). Hvis du synes at det er for drastisk så kan du sætte trådnet op i vinduet. Fluenet ødelægger den bare.

  • #10   26. maj 2011 Margit
    nej man skal varsle i lokal aviser osv hvis man har planer om at indfange og aflive katte, men tænkte at man vel gerne må indlevere den et eller andet sted som med en hund ?


  • #11   26. maj 2011 Du kan sætte skilte op og tage til dyrlægen og få den tjekket for chip eller tattoo og hvis den ikke har kan du vælge at aflive den smiley


  • #12   26. maj 2011 Jeg har sprøjtet vand på min nabos katte i lang tid efterhånden.

    Den ene grå og hvide angriber Buddy og river ham. Gruer for hvis den en dag rammer øjet smiley

    Og de går alle sammen rundt fra tid til anden ovenpå vores bil - vi har prøvet at fjerne de største af ridserne med en lakstift, men det er p*sse-irriterende!! Vi skræmmer dem ikke ned fra bilen for det kunne give endnu værre ridser i lakken smiley

    Og så går de gerne ind, hvis de kan komme til det. Både i huset og skuret.

    Jeg har talt med hende nogle gange, men må prøve igen for det har ikke hjulpet at sprøjte med vand (har prøvet i over 6 måneder). Man bliver jo desperat til sidst og overvejer at gå barskere til værks.

    En af vores venner foreslog, at jeg kom chilivand i vandpistolen, så det sved - efterhånden overvejer jeg det. Kan ikke være rigtigt at jeg skal gå og bekymre mig om min hunds sikkerhed i min egen have med plankeværk på 1,80 omkring.

    Jeg har også overvejet om man kunne lave strøm i hegnet. Men synes bare ikke at det burde være nødvendigt... Ved heller ikke om man må det inde midt i byen.


  • #13   26. maj 2011 Min kæreste har en luftpistol, og har jeg en knægt på snart 9år, men den får an altså ikke lov til at lege med da jeg mener man skal være 18år før og han ville så heæller ikke kunne gøre det da han elsker dyr:) men er bange for den kommer til skade ved det for vil jo heller ikke at den skal såres, men jo forskrække den kunne man måske godt gi den. På et tidspunkt havde vi lige stildt vores affaldspose uden for, den stod der i 2 timer, og da vi så kom ud lå der bare skræld OVER ALT....ihhhh altså!!

  • #14   26. maj 2011 Sarah.-

    du kan true ejeren med aflivnign hvis du ser den igen.. smiley det må du gerne


  • #15   26. maj 2011 Sarah Trebbien R: Netop, det er bare så irriterende!!! Kan ikke forstå det der med at de bare får lov til at gå hvor de vil!!!


  • #16   26. maj 2011 sæt en skål med citronsaft eller eddike i vinduet, de kan ikke lide de dufte.

  • #17   26. maj 2011 Nana -

    Det er bare så drastisk at true med aflivning af et elsket kæledyr.

    Jeg forstår ikke, at der ikke kan findes en måde, hvor de kan nyde kattene og vi kan slippe...

    At de kom ud i en sele eller en katteindhegning. Et kompromis kunne vel være, at de kom ud om natten. Der er Buddy ikke nede i haven... Stadig irriterende med bilen... Men altså et eller andet...


  • #18   26. maj 2011 Rasmus M - Jeg håber da dit indlæg er dybt ironisk ment.

    Ellers er det da en fantastisk måde at lære børn og vise hensyn til andre levende væsner.
    Er også sikker på man bliver vildt populær i nærområdet, godt gået.

    Og for der ikke skal herske nogen tvivl, kan ironi forekomme.

    Du kan godt afleverer den på et internat, hvis de ellers vil tage imod den.
    Du må ikke aflive den uden at have givet besked om dette i forvejen.
    Det er ikke lovligt at skyde på dyr med mindre man er jæger!


  • #19   26. maj 2011 Sarah -

    Ja det er drastike midler. men 6 mdr hvor ejeren ikke har forbedret sig de giver dig jo bare fingeren og er ligeglade. måske den trusle kan hjælpe smiley


  • #20   26. maj 2011 Ja, måske har du ret smiley

    Føler jo ikke at naboskabet er fantastisk, som det er nu...


  • #21   26. maj 2011 karin J: Skal jeg så bare sætte en anonnce i avisen, at vi har en hvid kat rendene, og at den oz går ind, og self hvor vi bor osv...eller hvordan?? Syns det er rigtig træls med den/de kat/katte;(


  • #22   26. maj 2011 Hanne L: Ej skyde den det kunne jeg aldrig drømme om, det er nok mere min kæreste der er til så noget, men så bliver jeg oz vred, for det er ikke fair overfor katten! Og her hjemme elsker vi dyr ( er dog ikke å meget til katte) men vil altså ikke have dem ind!:)


  • #23   26. maj 2011 Og nu må jeg så heller ikke bære våben...hehe...og har jeg heller ikke lyst til;)

  • #24   26. maj 2011 du kan skrive du har en kat i din haven en kort beskrivelse at udseende og størrelse. skrive hvad katten gør og hvis du ikke har fået svar inden en eller anden dato så tager du til dyrlægen og får den tjekket for chip og tattoo og hvis der ikke er noget at se er det en aflivning smiley det burde få ejeren til at dukke op medmindre det er en vild kat eller en ligeglad ejer smiley

  • #25   26. maj 2011 altså oplys naboerne om at hvis det er deres katte og de ikke kan holde dem væk, så vil du få dem afskaffet..
    Jeg har en enkelt gang fået skudt en kat fordi den blev ved med at pisse i barnevogne og meget andet og ingen ville kendes ved den..


  • #26   26. maj 2011 DKK Tavlesnob med DKCH basse : Det er rigtig og kunne man oz gøre men hvorfor er det lige mig der skal gøre en hel masse for at holde den kat væk??!

    .
    Nana O: nu ved jeg ikke lige hvem den var til;) men det må jeg gøre så...


  • #27   26. maj 2011 Jeg kan godt se problemet i at du skal lave en ramme i dit vindue.. det er ikke dit ansvar at holde katten væk det er ejeren og hvis der inden ejer er så kan du aflive den eller give den væk til en gård som mangler en mussefanger.

  • #28   26. maj 2011 Line - Ja den var til dig smiley

  • #29   26. maj 2011 Nana O: Det tror jeg at jeg gør:)


  • #30   26. maj 2011 men hvis du ikke vil skyde den, så find en hund som ikke kan fordrage kat ( vi har lært vores ældste at tage mus og kat) også send hunden efter.. så lære den lynhurtigt (hvis den overlever) at holde sig væk


  • #31   26. maj 2011 Som de andre skriver...En ramme med net for vinduet.....Og så snak med div. naboer om det er deres kat.....Det gør vi her hvor jeg bor....
    Jeg får ikke selv katte ind i huset, det sørger hundene for, men hvis mine egne katte begyndte at opsøge naboer og hoppe ind, så ville jeg meget gerne vide det...
    Ps. Jeg har aaldrig helt forstået hvorfor man godt kan lide hunde men ikke katte.


  • #32   26. maj 2011 er virkelig chokeret over nogle af de forslag der kommer her smiley

  • #33   26. maj 2011 Majse Bartels J: For det første skal min hund ikke lære at jage andre dyr, da han ikke gør det. Og ville oz være meget bange for der skete noget med min hund da katte kan blive meget sure og ende med at gøre skade på øjne osv... Og ikke mindst katten....vil ikke have en skambidt kat liggende i min have! smiley


  • #34   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *

    Det er jo ikke en trang. jeg har aflivet flere katte dog for det meste har de været syge. men alligevel. den ene kat gik ind og spiste at min kats mad og urineret på gulvet og en enkelt gang i min stof sofa.. når en kat er sådan et stort problem så vil jeg ikke se den på min grund. og hvis der ingen ejer er så bliver den aflivet. smiley


  • #35   26. maj 2011 Så meget hader jeg heller ikke katte, men vil bare ikke have dem ind, og tror bare at når de først har fået "smag" for det bliver de ved med at komme rendene:) Så noget må og skal der gøres.

  • #36   26. maj 2011 Susanne
    ja man kan undrer sig over at være på et forum der (i hvert fald i store dele) omhandler kærlighed til dyr


  • #37   26. maj 2011 Ditte....Det samme er jeg....Tænk at de mennesker overhovedet har dyr????

  • #38   26. maj 2011 Line -

    jeg har hørt om sager hvor det har hjulpet at hunden skræmte katten. selvfølgelig skal den ikke have lov til at æde den. men lige gø af den ja skræmme den kan jeg ikke se noget forkert i. smiley


  • #39   26. maj 2011 Altså nu er jeg både katte og hundemenneske - og synes folk burde skamme sig med nogle af de forslag der kommer .....

    Gå dog over til naboen, forklar dem problemet - forslå ham at skaffe nogle lister og noget voiliere net (flunet ødelægger katte altså ikke) men voiliere net er da nemmere at arbejde med ...

    Det koster vel maks 100 kr - og så er i gode venner ....

    Dårligt naboskab er noget lort, og vi må da alle tilpasse os ....... !


  • #40   26. maj 2011 Håber da ikke det er mig i hentyder til....

  • #41   26. maj 2011 Nana
    min hund kan da godt finde på at rende efter katte i vores have og brumme lidt af dem, det har ikke hjulpet på at nogen af dem ikke er kommet igen smiley


  • #42   26. maj 2011 Betina
    som jeg har forstået det ved TS ikke hvem der ejer kattene


  • #43   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *

    Jeg har fået den aflivet hos dyrlægen..

    Jeg har virkelig spurgt alle i omegn sat annoncer på i de lokale butikker.. så jeg syntes jeghar gjort mit før jeg afliver en kat. smiley desuden så er det deres ansvar at holde deres kat på egen grund ikke min..

    men jeg hader ikke katte har selv kat. men jeg vil ikke se syge katte gå rundt og jeg vil ikke finde mig i en kat kommer ind i mit hus og laver ballade smiley


  • #44   26. maj 2011 så tror jeg da ikke i har prøvet at bo på landet.. det er sku sådan det foregår.. på landet (hos folk som ikke vil ha kat) der har man hund til at tage kat og mus/rotter i staldene osv.. for mig er en kat lige så meget et skadedyr som en rotte eller en mus er.. kat er så ulækkert et dyr og folk kan ikke finde ud af at styre det..

  • #45   26. maj 2011 Majse
    jo jeg er opvokset på landet, med hundekennel
    der er sgu ikke nogen af vores hunde der har fået lov at tage katte


  • #46   26. maj 2011 katte er desuden nyttedyr

  • #47   26. maj 2011 Ditte -

    Jeg skrev også at jeg har hørt sager. det betyder jo ikke det med garanti vil hjælpe smiley


  • #48   26. maj 2011 jamen så må hun jo selv betale de maks 100 kr - hvis man vil være fri for kattene ....
    Fjerner man en kat fra området, kan man være sikker på at få 3-4 nye ind på området, da de vil ha det ledige terretorie ...

    Her hos os har vi lige fået kastereret 2 vildkatte - så bliver de i området, holder andre væk, men formere sig ikke - SMART IKK ???? smiley


  • #49   26. maj 2011 Betina * Nico *: Nu ved jeg så ikke hvem der ejer denne kat:( Men kan ikke forstå jeg skal bruge penge på at den ikke går ind af mit vindue osv??! Det er ikke mig der har valgt at få kat så det burde da ikke være mit ansvar! Det med at slå den ihjel eller "pudse" hunden på den er jeg heller ikke med på men jeg må jo sætte en annonce i avisen og skrive at hvis den ikke bliver hentet inden deen og den dato må jeg køre den på internat:(


  • #50   26. maj 2011 så tror jeg da ikke i har prøvet at bo på landet.. det er sku sådan det foregår.. på landet (hos folk som ikke vil ha kat) der har man hund til at tage kat og mus/rotter i staldene osv.. for mig er en kat lige så meget et skadedyr som en rotte eller en mus er.. kat er så ulækkert et dyr og folk kan ikke finde ud af at styre det..
    Majse.....Jeg er mundlam----


  • #51   26. maj 2011 Her på gaden er min flok af katte snart helt populære, vi har SÅ mange rotter - bare ikk i mit hus, og tit kommer kattene ind med en rotte eller 2 - så naboerne er snart kattemennesker allesammen - så katte som skade dyr - nok næppe .....
    Kun menneskene er skadedyr, fordi folk ikk kasterere og sterelisere deres katte INDEN de lukker dem ud ....... !


  • #52   26. maj 2011 Vi har også et problem med mindst 3 katte. Og de skider i vores have. Det er jeg fanme sur over. Men jeg har desværre ldrig set dem gøre det, så vi ved ikke om det er den med halsbånd eller dem uden. Men når jeg ser der har jeg tænkt mig at gøre noget ved det. Hvis det er den med halsbånd, får ejeren et brev fra os.

  • #53   26. maj 2011 Køb minkhegn, klip det til så det passer til vinduet og hæft det fast.

  • #54   26. maj 2011 Line - SÅ LUK VINDUET ... køb dig en tumbler med aftræk og bor hul i muren og sæt ventalition i .....
    (tror rammen med net er billigere)

    Du kan jo ikk holde nogen til ansvar hvis ikk du ved hvem ejer katten - og internaterne tar ikk dyr ind, med mindre du betaler 500 - eller falck kommer med tilskade komne dyr......


  • #55   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *: Okay vidste ikke at det kostede penge at aflever et dyr der ikke er mit....hmmm...ja så bliver den jo svær....for syns ikke det er ok det er mig der skal gøre en hel masse fordi der er folk der ikke kan finde ud af at holde dem inde dører


  • #56   26. maj 2011 Line - ved du overhovedet om det er en vild kat ? eller er den tam ??


  • #57   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *

    Jeg går ud fra der ikke var nogen ejede de katte når de går rundt syge ret alvorligt med de fleste.. og hvis der var en ejer regner jeg med de er ret ligeglade. og når jeg ikke har hørt fra nogen så går jeg også udfra de er ligeglade.. smiley men ja det ville da være ærgeligt at aflive en sund og rask kat fra en ejer som elsker sin kat. men så gør de vel også noget for at finde den når de har været væk 2 uger. smiley desuden så er det fuldt ud lovligt den måde jeg har gjort det på så jeg ser det ikke som forkert smiley


  • #58   26. maj 2011 Betina * Nico *: Vær venlig at skrive pænt til mig! Du er vel et voksent menneske:) Nej jeg vil ikke købe en ny tørretumbler så jeg kan lukke vinduet pga folk ikke kan finde ud af at holde deres dyr inde og hvorfor skal jeg til at sætte alt muligt op pga den kat...nej det er ikke mit problem!:)

    Hanne L: Tak for det, så må vi gøre det efter vi har haft annonce i avisen:)


  • #59   26. maj 2011 Jeg har da overhovedet ikk skrevet grimt til dig, forklare da bare de forskellige muligheer - og forstår sku ikk problemet er så stort ??

  • #60   26. maj 2011 Nu hader jeg ikke katte, men jeg elsker dem heller ikke, og så er jeg allergisk over for dem. Før jeg flyttede boede jeg på amager i en lille lejliglighed med have, og når min havedør stod åben, kom der tit en kæmpe klam kat ind, og lagde sig i min seng.
    Min hund var pisse bange for den så han var ikke meget hjælp, prøvede at kaste vand efter den, men det ville den sku skide på.
    Jeg måtte jage den ud hver gang, og så ellers i gang med at gøre rent.
    Til sidst stoppede jeg med at åbne døren og det er altså træls i en 1-værelses uden vinduer i værelset.
    Jeg kan godt forstå at i syns nogle af de ting folk skriver er dratiske og lidt onde, men man bliver altså lidt desperat når man ikke selv vil ha de dyr på ens grund eller i sit hjem. Så må folk sku holde deres katte hjemme


  • #61   26. maj 2011 Betina: Det virker som om den ikke er helt "vild", Men har virkelig gået rundt og spurgt folk, og der er ikke rigtig nogle der melder sig som ejeren af den kat:)

  • #62   26. maj 2011 Betina -

    jeg vil også sige du skriver ret muggent. men kan godt være det ikke var ment sådan smiley


  • #63   26. maj 2011 Altså... Jeg kan egentlig godt lide katte og stort set alle andre dyr med undtagelse måske af mus, rotter og slanger i nærheden...

    Men selv om I holder meget af katte og har katte selv, kan I vel nok forstå, at det er et problem at leve op af en nabo, der er ret ligeglad med hvad kattene foretager sig?

    At katten skider i baghaven, at sandkassen skal dækkes til hele tiden, at jeg har set hankatten strinte på min bil 2 gange, at de laver ridser i min bil, at de går ind i skur og hus hvis de kan komme til det. Det er irriterende og der er materiel skade.

    At katten angriber min hund. DET er et stort problem! Hvis han bliver kradset i øjnene, er det måske mig, der skal forbi dyrlægen for at aflive MIN hund, der var i MIN have, hvor hendes aggressive kat trængte sig på.

    Det er der, jeg synes, at grænsen går! Så er det altså ikke nogen spøg længere...

    Alternativet er jo at man skal overveje hund i forhold til at den skal kunne modstå angreb fra kat? Eller hvordan? Det virker bare også meget forkert!

    Buddy er glad for katte, mine svigerforældre har kat og min svigerinde har kat. Det syntes vi var et stort plus. Det ved jeg snart ikke om jeg synes mere smiley


  • #64   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *

    Så jeg skal finde mig i at en kat kommer ind i mit hjem hos min kat og skide og pis og æde min kats mad...
    Og jeg skal bare kigge på når katte går rundt alvorlig syge..

    og hvor er du dog ubehagelig at skrive med. jeg skriver pænt og forklare på en pæn måde,. og så kommer du med sådan en kommentar.. Jeg som troede vi alle var voksne mennesker. smiley

    hvis katten har været væk 2mdr så tror jeg de færeste regner med den kommer igen smiley


  • #65   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *: tak den vil jeg lige kigge på:)


  • #66   26. maj 2011 der må bare gælde de samme regler for katte som der gør for hunde.. jeg lader jo heller ikke mine hunde rende rundt i hele kvarteret, gå ind i folks hjem, pisse på folks biler, angribe deres dyr, skide i deres sandkasser, og lader dem ridse deres biler?

    Jeg hader katte fordi folk ikke kan holde styr på dem og opdrage dem! derfor ser jeg lortet som skadedyr!!


  • #67   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *

    Jeg har ingen hund.. det kan heller ikke samlignes fordi hunden er chippet og du må ikke bare aflive en hund som er et problem.. det siger loven..

    Ja det er da sket før ja. men jeg tvivler på folk regner med den kommer hjem efter et år eller et halvt..

    Jeg har faktisk ret til at aflive en kat som er syg eller giver problemer på min matrikel så længe jeg har gjort det jeg kan for at få fat på ejeren.. at du så har en anden mening end jeg og du mener jeg skal lade kattene smitte mine katte og jeg skal lade kattene urinere i mit hjem.. det er jo bare din mening.. men jeg syntes folk skal passe deres dyr og holde dem på egen matrikel sådan er min mening bare.


  • #68   26. maj 2011 Så må du be hende om at spærre den tilpas inde så den ikke kan komme ind til jer.. der er fanme forskel på at en hund hopper ud og løber ude på vejen og at en kat pisser på alting og går indenfor hos folk osv..

    desuden sagde jeg til at starte med at man skal sige til folk at hvis de ikke kan holde deres dyr inde, så er det bare ærgeligt for dem.. så har de jo fået en advarsel..


  • #69   26. maj 2011 Majse..

    Du er virkelig grunden til at jg skammer mig over at være menneske..
    Du kan da bare ikke se udover din egen næse..
    Kan slet ikke fortå at man tillade sin hund at sætte efter en kat..


  • #70   26. maj 2011 Det andet er irriterende, men vel nok til at leve med, hvis det var. Men irritationen bliver jo bygget af det samlede billede.

    De mener, at de to individer (Buddy og katten) bare ikke kan sammen. Men faktum er jo at han bliver angrebet på vores grund - ejendomsret...

    Jeg havde ham med ude og skovle sne i vinters, Buddy er i snor. Katten prøvede at angribe ham, hvor jeg var der. Jeg hamrede en sneskovl ned i jorden foran den og blokerede dens vej over mod ham og råbte af den. Den er et aggressivt lille bæst smiley


  • #71   26. maj 2011 Susanne -

    Altså, kræet angriber min hund!


  • #72   26. maj 2011 Det kunne være jeg skulle beholde katten, mine unger elsker nemlig katte....ej gas..hehe...jeg må finde en ordentlig løsning;)

  • #73   26. maj 2011 Susanne/fatsvag * Max's mor *

    Okay nu syntes jeg snart det er kommet på folkeskole plan. så lad os bare holde den her smiley

    du har din mening jeg har min..


  • #74   26. maj 2011 Nana O jeg kan kun give dig ret, jeg ville ikke som det første aflive en kat, men havde jeg gjort mit for at finde ejeren og hvis katten var syg så ville jeg nok også vælge den løsning. var katten ikke syg ville jeg nok prøve at indfange den og aflevere den på et internat, eller køre den langt væk fra mig af og så sætte den af. og hvis det er ondskabsfuldt, ja så må jeg jo være ond, der skal ikke ske skade på min egen hund fordi andre ikke holder styr på deres.... og og og var min hund stukket af, jamen så ville jeg skam også gøre alt for at finde ham og derfor fik jeg ham også chippet da jeg fik ham så man kan finde ejeren. det må katte ejere jo så os gøre hvis de elsker deres katte

  • #75   26. maj 2011 Flot susanne hvis det er nboen hund ved du jo godt hvem ejeren er så må du jo t problemet op med dem. og j hvis de ikke vil gøre noget ved det så må du jo aflevere den på et internat.

  • #76   26. maj 2011 Fredsfyldt - skam du dig bare.. det helt okay..
    Det er min holdning, min mening, jeg kan ikk li kat og slet ikke når de pisser i barnevognene hvor ungerne ligger og sover osv.. når man har prøvet at nå igennem til ejeren, men der ingen reaktion er, så vil jeg satme skide på om der er nogen der ejer den eller ej..
    Folk tager ikke en skid ansvar idag..
    muskelhundene idag skal være nærmest ikke eksisterende, hvad så med de alt ødelæggende og plagende katte? Stik dem en mundkurv og bind lortet fast.. så kan de se hvordan det er..

    jeg har det fint med den holdning jeg har, og sådan er det bare.. vi er alle forskellige..


  • #77   26. maj 2011 Betina -

    Terriere og gårdhunde er også fantastisk gode til at fange mus og rotter, mange tager også muldvarpe. Sådan et nyttedyr skulle så også have fri adgang til andres haver og huse??

    Nej, det er for sjov. Men jeg synes overhovedet ikke at det er et argument at katten er et såkaldt nyttedyr.


  • #78   26. maj 2011 Amalie S -

    Jeg er delvist enig. jeg tror dog ikke jeg ville køre væk med katten. jeg tror ikke det vil ændre på problemet. smiley


  • #79   26. maj 2011 Susanne -

    Den er kastreret, da den netop er en bisse.

    Og de synes, det er synd at spærre kattene inde, de er frie dyr og skal kunne færdes uhindret ind og ud af havedøren gennem en kattelem.

    Hvis det er synd at have indekatte, jamen så stemmer jeg for at man flytter på landet et godt stykke væk fra trafikkerede landeveje og får en udekat.


  • #80   26. maj 2011 Susanne/fatsvag (xD)
    Så kan du jo melde ham.. men at du ikke har gjort noget ved det er jo dit problem.. vi andre tør bare godt tage en konfrontation..


  • #81   26. maj 2011 det er sn svær situation men jeg tror nu jeg havde ofret de 50-100 kr på noget hønsehegn og sat det i vinduet

    jeg vil aldrig kunne aflive et dyr pga den kom ind af et vindue jeg ville blot sikre mig at det ikke skete igen og så måtte den 100 kr seddel være brugt på det.. Hvis jeg skulle køre på internat med en kat ville jeg hurtig bruge de 100 kr i brændstof alligevel


  • #82   26. maj 2011 Rotterne

    ENIG!


  • #83   26. maj 2011 Rotterne -

    Jeg er meget enig smiley


  • #84   26. maj 2011 Mine naboer mener faktisk at deres katte er til stor gavn for os alle. Der er rotter fra tid til anden, fordi vi ikke bor ret langt fra McDonalds, Shell og Kvickly.

    Der er rottebekæmpelse ved containerne, men har da set en enkelt rotte og en lille mus.

    De mener, at kattene udøver samfundsgavnlig virksomhed ved at bekæmpe gnaverne.

    Hvis det var et stort problem med gnavere, ville jeg kontakte skadedyrsbekæmperen fra kommunen eller evt. overveje at få en terrier.

    Må indrømme at min lyst til at få kat engang er kommet ned på et køligt nulpunkt efter at have naboens så tæt på...


  • #85   26. maj 2011 Majse_ Havde egentlig skrevet lidt om at dit sprog og dine holdinger sagde en del om din IQ, men så gik jeg ind og så på din alder...

    Man må jo håbe at du bliver lidt klogere når du bliver voksen, teenagere tror jo tit de har styr på hele verden.

    Heldigvis er der også nogen der faktisk er i stand til at bruge den indvendige side af hovedet, også dem der bor på landet.

    Men hvor ville jeg dog ønske at folk gad passe på ALLE deres dyr, så vi andre slap for den ene gang efter den anden, at skulle overtage folk uønskede, uneutraliserede katte, men det er en anden historie.


  • #86   26. maj 2011 Karin
    Kan godt være du syntes det ikke er så modent, men det er sådan mine holdninger er, og jeg er gammel nok til at stå ved dem.. at jeg så formulere mig på en anden måde end i gammelnokkere gør, det er jo bare som det er..
    og at du kalder MIG teenager, det siger endnu mere om dig.. bare fordi du er ældre en mig, gør det dig ikke hævet over mig.. overhovedet.. men det er bestemt ikke den diskussion der skal tages nu eller her..


  • #87   26. maj 2011 Majse -

    du er faktisk teenager til du er 20 smiley det er der da heller ikke noget i vejen med smiley


  • #88   26. maj 2011 Jeg er glad for jeg har mine egne katte til at fange de mus på min grund smiley

  • #89   26. maj 2011 Majse
    Vikipedia:
    En teenager er en person i alderen 13 til 19 år. Udtrykket stammer fra engelsk hvor netop tallene fra 13 til 19 ender på "teen".

    Sorry


  • #90   26. maj 2011 det er jo lige meget hvor gammel hun er, hun har jo heldigvis ret til at ha sin egen mening.

  • #91   26. maj 2011 det blev bare brugt i en meget negativ forbindelse her.. derfor følte jeg mig en anelse truffet på den konto

  • #92   26. maj 2011 Hanne -

    Jaja ok, point taken...

    Kræ = kat smiley

    Men jeg er stadig irriteret på lige den grå/hvide mis. Den er altså ikke særlig solidarisk over for andet end den selv smiley Som brødre vi dele - den tager det hele *GG*

    Og jeg har for øvrigt heller aldrig sagt/skrevet at jeg ønsker at slå den ihjel smiley


  • #93   26. maj 2011 Tror jeg havde forsøgt med hønsetrådhegn i første omgang. Det er ikke lige at ødelægge for katten, og samtidig er det blødt nok til du kan forme det så det passer i vinduet. Du kan sætte det fast i vindusrammen med alm. clips eller bukkesøm, og det kan hurtigt fjernes igen uden at ødelægge en masse..

  • #94   26. maj 2011 Føj for satan nogle klamme svar, I skulle satme ikke have lov at have dyr eller gå rundt på denne jord uden opsyn! I ved selv hvem I er.

  • #95   26. maj 2011 Hanne -

    Ja, det må du nok sige *GG*

    Og helt i orden - tror nu kun, der er mig, der har refereret til katten som et kræ smiley


  • #96   26. maj 2011 Hanne L

    så se de andre tråde der handler om katte .
    og se nogle svar der kommer der . du ville krumme tæer
    og især når man tænker at det er folk med kærlighed til dyr der er herinde. eller det skulle man mene det var .
    en hund der har det dårligt alle er oppe og køre over hunden og hunden brude fjernes . men en kat . der er ikke grænser for hvor langt folk ville gå for at komme af med en fremmede kat på deres grund .. se de tråde der handler om katte og du ville gå grædene i seng ..


  • #97   26. maj 2011 Har der virkelig været så mange forfærdelig indlæg i denne tråd ?

    der er da et par stykker men rolig nu..


  • #98   26. maj 2011 Jeg ville gøre som Rotterne. Sæt en god gang dåser i vinduet, og som rotterne siger, når katten hopper op, vil den få et chok.

    Og så må jeg stemme i med Ditte. Hvad er det for syge tanker nogle herinde har? Jeg hader katte, er faktisk hamrende bange for dem smiley Men de er dyr, og de aner ikke hvad der er rigtigt og forkert.



  • #99   26. maj 2011 Hanne L - Ja det er rigtigt der er nogen sygelige ider omkring hvordan man skilder sig af med katten..

    med en hurtig gennem læsning af tråden finder jeg kun 2 ( skyde med små "bomber" og lade hunden dræbe ) som har en ubehagelig måde at få katten væk. andre gør jo egentlig humant nok smiley


  • #100   26. maj 2011 Hanne L

    ENIG smiley


  • #101   26. maj 2011 Jeg syns oz det var nogle rigtig gode forslag (ikke alle) men syns bare ikke det skal passe at jeg skal sætte hegn op, dåser op osv... syns godt nok det er træls, når det ikke er mit ansvar at folk ikke kan finde ud af at holde deres dyr inde! Og desværre er katten begyndt at blive et "skadedyr"...de skider hvor over alt, æder andres mad, går i skrald, kommer ind i huset osv....synd at folk ikke bare kan finde ud af at holde dem inde eller bygge i bur til dem udenfor, nu er det ikke os der har valgt at få kat!

  • #102   26. maj 2011 Line J -

    Ja nemlig..
    jeg syntes også folk skal tænke lidt over det altså er dem der har valgt kat og ikke alle de andre som katten går ind til smiley


  • #103   26. maj 2011 Nana O. Oz selvom jeg aldrig ville kunne slå et dyr ihjel og lade min hund bide den osv.....ja så kan jeg godt forstå at nogle folk går til drastiske midler, hvis det er slemt for hva pokker skal man ellers gøre


  • #104   26. maj 2011 Line.... Du har et problem, så forhold dig til det og lav en løsning som forhindre katten i at springe ind ad dit vindue.....
    Suuuk ---Hvor svært kan det være.
    Jeg tænker på hvordan mit liv skulle se ud, hvis jeg ikke handlede og løste mine små problemer hen ad vejen....I stedet for fastholder du stædigt, at folk skal holde katte inde på matrikl.
    Ja det skal de, men de gør det ikke...Ergo kom videre-




  • #105   26. maj 2011 Nana O... Det er da godt nok drastisk bare at aflive en kat fordi den skaber problemer på ens matrikel... stakkels kat, den aner ikke engang hvad den gør forkert.

    Jeg har nu ikke noget imod katte, nu er jeg også meget dyreglad, og kan da godt se at det er et problem at katten kommer ind i huset, men så kan man vel også tage sig sammen og sætte et net op.
    Det er jo ikke verdenens største problem vi snakker om....


  • #106   26. maj 2011 man kan da ikke indhegne alle sine vinduer, eller jo kan man godt, men det er vel begrænset hvem der har lyst til det

  • #107   26. maj 2011 Amalie S, der står kun at det er et lille vindue... det står i ental.

  • #108   26. maj 2011 Snow K: jeg har et problem, så løs det!!...hmmm ja men nu har VI ikke valgt at have kat og kan virkelig ikke passe at jeg skal sætte net på alle mine vinduer fordi der er en kat der går ind!!! Jeg må gå rundt igen og hører om der er nogle der ejer den kat, ellers må jeg aflevere den et sted!! Det kan godt være der er mange der mener at sådan er det jo bare men NEJ for det er faktisk ulovligt at den render hos mig! Og så SKAL jeg ikke hegne mine vinduer ind!!


  • #109   26. maj 2011 Mic A: Ja pt er det kun et vindue, men når jeg så lukker det til finder den da helt sikkert et andet sted at komme ind! Jeg vil og kan ikke gå rundt og katte sikre min grund fordi folk ikke kan holde dem i bur elller inde døre!:)


  • #110   26. maj 2011 En kat er sin egen, og den har sine egne instinkter. Derfor kan man ikke lære en kat ikke at gå ind på en grund, men mindre man selv tager et initiativ.
    Jeg synes heller ikke man skal hade selve katten, i og med at det ikke er katten der er problemet, men ejeren.

    Majse, ja du har din egen holdning... men du lyder næsten som de hundeejere i grækenland som dræber deres egne hunde, som du vil dræbe katte. I grækenland ser de hunde som skadedyr...


  • #111   26. maj 2011 Line J

    du laver en tråd om hva du skal gøre .. folk skriver ting du kan gøre .
    men nu er det så lige pludslig ikke problemmet mere .
    nu er det bare at katten skal væk .
    så gør dog hva du mener er bedst . gør som folk har skrevet med dåser eller net . eller skyd katten eller find en hund der kan æde den .
    fang den og aflevere den på en pension.

    held og lykke . men husk katte har også følelser ligsom hunde og andre dyr .

    ja folk skal holde sine katte hjemme ja . og gør de ikke det skal de bare skydes eller mere . utroligt .
    men er det en hund der er rendt hjemme fra er der jammer om bare den finder hjem bare den ike bliver kørt ned den arme hund .
    men når der er tale om en kat ja så bare læs denne tråd eller andre tråde om katte .

    gør virkelig ondt at læse..


  • #112   26. maj 2011 Bonnie L: Jeg kunne aldrig finde på at gøre katten noget ondt:) For som jeg oz har skrevet rigtig mange gange er det træls at ejerne af katten ikke kan finde ud af at holde den inde eller lave sådan en gård til den udenfor:) Og har oz taget imod folks råd...feks at sætte en annonce i avisen og hvis der så ikke er nogen der ringer må vi kører den på internat eller kattesværn:)


    Mic A: ja katte er deres egne men så er det ejers ansvar at bure den inde eller holde den inde døre:)


  • #113   26. maj 2011 Mic A -

    Den kat der ikke var syg som kom og åd min kats mad. lagde afføring på gulv og sofa. kom ind med lopper og havde sikkert også nogen kattesygdomme. blev aflivet fordi ingen ville kendes ved den og jeg vil ikke have en kat løbende hos mig.. jeg vil have lov til at kunne åbne min dør uden jeg skal sætte et eller andet grimt net op fordi der kommer katte rendende smiley kattene må gerne være i haven jeg har ikke haft nogen problemer med det endnu. de løber alligevel når vi går ud. men inde i mit hus du kan tro nej. Jeg vil hellere aflive katten end den gik hen til nogen andre her i byen som bestemt hader katte ville gøre noget meget værre mod den fordi den så ville søge et andet sted hen at få mad når den ikke kunne her kunne jeg forstille mig smiley


  • #114   26. maj 2011 Mic A -
    Desuden så mærkede den nok ikke rigtig noget.. den fik sprøjten mens den spiste.. jeg syntes jeg har gjort en god gerning.. jeg betalte en formue for at dyrlægen kunne komme herhjem og aflive den fordi jeg ikke troede den ville være til at fange og ind i en transport kasse..


  • #115   26. maj 2011 Desuden skulle jeg købe ny sofa fordi en fremmed kat kom ind i mit hjem! tænk at man ikke kan have sit eget hjem i fred..

    og ja det kan da godt være det går ud over den forkerte. men sådan er det altså bare tit.. hvis i virkelig syntes det er så synd for katten så næste gang jeg ser en alvorlig syg kat eller en kat i mit hjem så køre jeg den bare ud til jer smiley


  • #116   26. maj 2011 hvis jeg ikke kan finde dens ejer vel at mærke smiley

  • #117   26. maj 2011 Line J: Hvis du læste hele min kommentar står der et sted: I og med at det ikke er katten der er problemet men ejeren. så det kan jeg altså godt selv tænke mig til :b
    Det var bare for at sige at selv ikke en katteejer kan bestemme hvor katten må gå og ikke gå, hvis katten er en ude-kat.

    Men du kommer altså ikke videre hvis du ikke finder kattens ejer eller hvad du nu vil gøre ved den...


  • #118   26. maj 2011 Nana O. Tjaa det ville sikkert være billigere at aflevere den hos internatet end at aflive den. Men jeg skulle ikke nyde noget af at aflive en kat når den nu var sund og rask, og så villle jeg være fuldkommen ligeglad med mine møblers velbefindende, jeg sætter mere pris på et levende væsen smiley
    Og jeg ville være glad for at få en kat bragt hjem, men det er desværre ikke en beslutning jeg kan tage her i familien.


  • #119   26. maj 2011 Mic A - tja en kat har ikke ondt af at være død smiley en kat ville være meget trist af at bo på internat især hvis det var en vildkat som det godt kunne ligne. smiley

  • #120   26. maj 2011 Mic A: Jo man kan godt betemme hvor katten skal være....man kan holde den inde og så lave en gård, hvor den ikke kan stikke af:) Ligeså vel som oz hundeejere har et ansvar mht at holde den inde eller i forsvarligt indhegnet have og snor ja så har katte ejerne oz!:)


  • #121   26. maj 2011 Nana O, Ja det ved du jo enlig ikke noget om, og det gør jeg heller ikke. Men nu ved du jo heller ikke om katten rent faktisk kunne have fået en ny ejer og hvor meget glæde den kunne få ud af det. Jeg synes enhver har fortjent chancen for leve livet fuld ud. Det er jo ikke alle som får den chance!

    Men det er sket, og jeg kan ikke ændre på det du gør - end of discussion


  • #122   26. maj 2011 Rasmus det var da et sygt forslag :-((((


    Du kan godt bruge fluenet, da jeg boede i lejlighed havde jeg fluenet i et vindue for at kunne have det åbent uden at mine katte hoppede ud og de rørte det aldrig.


  • #123   26. maj 2011 Min kat forsvandt sporløst for 3 uger siden.
    Uvisheden om hvad der er sket er frygtelig, og så læser jeg denne tråd smiley


  • #124   26. maj 2011 Altså rent juridisk skal katteejer jo holde sin kat på egen matrikel, og hvis ikke han/hun kan finde ud af det kan katten blive aflivet/skudt (af jæger - ikke tosse med luftbøsse!), hvis man laver et opslag i lokalavisen.
    Men man må jo også spørge sig selv om det virkelig er det værd, når nu problemet kan afhjælpes af en ramme med hønsenet i vinduet? Den ligger jo trods alt "bare" i vasketøjet, den er ikke agressiv overfor dine børn eller hund, og generer jo ikke på andre måder... Jeg ville nok overveje hvor meget energi jeg gad bruge på at hidse mig op over det, når løsningen er forholdsvis enkel.


  • #125   26. maj 2011 Laila -

    du har vel meldt den savnet ?


  • #126   26. maj 2011 Sophie V: Det kan godt være du ikke har noget imod en fremmede kat lægger sig i dit RENE vasketøj, men det har JEG:) Nu bor vi til leje og det er et virkelig flot hus vi bor i, så tror ikke lige vores udlejer er enig i at vi sætte en ramme med hønse net op i hans vinduer, for han går nemlig meget op i at det hele ser pænt ud, oz udvendigt, det er faktisk ham der holder det udvendigt, fordi han vil have det på hans måde:) Det kan godt være den ikke er agressiv overfor børn osv men det er sgu da ulækkert, nu er det jo oz en ude kat, så hvad den ikke kan slæbe med ind af klamme ting så som orm osv....NEJ TAK!!!! Men ja jeg tror jeg vil sætte en annonce i avisen og der efter køre den væk ( altså internat osv)


  • #127   26. maj 2011 Line J - det syntes jeg bare du skal gøre. jeg finder mig heller ikke i at der kommer katte ind i mit hjem. smiley

  • #128   26. maj 2011 Jeg siger på ingen måde at jeg ikke selv ville blive edderspændt rasende - det ville jeg uden tvivl. Men jeg ville nok "bare" sætte det net i når vinduet skal være åbent, det skal det vel ikke 24/7? Og så ville jeg nok snakke med udlejer om det er okay I laver sådan et net.. Det virker bare som så meget at gøre ud af det at skulle have sat annonce i avisen, fange katten og køre den væk, når der er en lettere løsning..

  • #129   26. maj 2011 Min kat er efterlyst samt kastreret og øremærket. Desværre er han ikke den eneste kat der er forsvundet her i området.

    Hvis man ikke kan finde ejeren, er det for mig den bedste løsning at køre katten på internat. De kontrollerer forhåbentlig evt. chip og øremærke.


  • #130   26. maj 2011 Laila -

    Puha, det må være frygteligt smiley især uvisheden...

    Håber du snart får den hjem igen...


  • #131   27. maj 2011 Anita O: Øhhh nej jeg har snart 4 og de er i hvert fald ikke lige så klamme som katte...spænd hjelmen!!!!


  • #132   27. maj 2011 Ja jeg bliver sgu sur når du skal skrive så noget, for jo når det er en ude kat vi snakker om er de sgu klamme!!!

  • #133   27. maj 2011 Anita O

    enig en omstrefferne kat eller flere der køre mange folk helt af sporet og der er ikke grænser for hva de er i stand til at gøre ved det arme dyr .
    men en omstrefferne hund så er der tale om noget helt andet .
    så tænker man bare hunden ikke bliver kørt ned bare den kan finde hjem bare jeg kunne fange den så der ikke sker den noget .

    kan godt forstå at folk der mangler sin kat er nervøs efter at have læst de tråde om katte herinde ..


  • #134   27. maj 2011 det kan ikke samlignes det med katte og hunde. fordi for det første så skal du stoppe for en hund ( men der er vidst noget med man ikke må stoppe for en størrelse mindre end gravhund ) en kat må du ikke stoppe for hvis du kan være til farer for andre kørende..

    Hunde skal ved lov chippes eller tattoveres.. så lige meget hvad hvis en fanger din hund så kan de finde ud af hvem ejeren er og hvor ejeren bor.. ikke alle katte er chippet eller tattoveret og så må dem der finder den gå ud fra den ingen ejer har. så hvis folk vil være på den sikre side så chip og/eller tattovere jeres katte, så kan folk da finde frem til jer. så er der også den mulighed at den er kørt ned men der kan man altså godt se chippen selvom den er flad.. smiley

    Jeg tvivler på der er nogen der bare sige død kat ( medmindre de selvfølgelig er ligeglade med ejeren og katten ) De fleste tjekker for chip eller tattvering for at kunne finde ejeren og hvis den ikke har det så kan ejeren da takke sig selv for at katten bliver aflivet, solgt til en andet eller noget helt 3..

    Så chip og/eller tattover din kat så er du på den sikre side hvis nogen velfungerende mennesker finder din kat smiley og hvis den bliver kørt ned kan du også finde den, hvis den bliver tjekket vel at mærke smiley


  • #135   27. maj 2011 Jeg skulle lige meddele der er nogen som ikke kan skrive her længere.. smiley



  • #136   27. maj 2011 Nana O

    jeg snakker ikke om hvordan loven er ang dyr .
    jeg snakker om folks holdninger . når en hund render løs på vejen eller andre steder , tænker folk stræks åhhh nej den arme hund . lad os fange den så der ikke sker den noget . eller åhh bare der ikke sker den noget . bare den finder hjem .
    men en kat ja så læs alle de tråde der er herinde ang katte og nogle svar i denne tråd her . så er der ikke grænser for hva folk er i stand til ..
    undskyld jeg gentager mig selv ...


  • #137   27. maj 2011 Bonnie L

    Jamen, inde i byerne strejfer hundene jo ikke bare frit rundt. De er i huset/haven eller i følge med ejeren - der er jo noget galt, når en hund så går rundt på egen hånd.

    Men katte... ja, altså der er det jo helt normalt, at de selv går rundt, desværre også midt i byen. Hvis katten var meget opsøgende og ikke virkede til at høre til, ville jeg se efter øretatovering og spørge i nabolaget efter ejeren. Det hænder da også en sjælden gang, at der er katteejere, der er bekymrede for katten, der sætter et opslag med billede og beskrivelse op på lygtepælene.

    Min nabos store røde hankat troede jeg først havde tilhørsforhold her til huset, da den satte sig i vinduet og mjavede efter os. Jeg troede, den måske var stukket af fra de tidligere ejere ved flytning og søgt tilbage. Den er så død nu, ved ikke hvorfor/hvordan - det er bare endnu en udekat, der ikke kom hjem igen smiley Den var ellers sød. Min nabos hunkat har også for nylig været borte en måneds tid.


  • #138   27. maj 2011 Sarah Trebbien R

    det ved jeg godt smiley
    men det var nu også bare for at forklare folks holdninger når det gælder en kat . end når der er tale om en hund smiley


  • #139   27. maj 2011 Miriam S: Bare rolig kunne aldrig finde på at gøre katten noget....jeg VED at min udlejer ikke vil have ramme med net i( har spurgt ham) så længere er den ikke, men det med dåserne kan jeg måske prøve:)


  • #140   27. maj 2011 Og hvis det ikke hjælper gør jeg det loven siger man skal:) For ville da heller ikke bryde mig om at der var nogle der skød mine hunde fordi de stak af MEN det gør de så heller aldrig

  • #141   27. maj 2011 Line J har overhovedet ikke skudt alle forslag i bunden.. det eneste hun ikke vil er jo at lave om på sit hjem fordi en ejer ( hvis den har en ejer ) ikke kan holde sin kat på egen grund.. som jeg syntes alle katteejere som bor i byen skal gøre.

    Og så vil hun selvfølgelig ikke volde skade på katten..


  • #142   27. maj 2011 Har sgu kun lige læst halvdelen af tråden.. Men jeg er opvokset på landet, og at komme og sige at hunde på landet bliver trænet til at æde katte er noget værre fis.

    Tilgengæld er der rigtig mange katte rundt omkring. I visse tilfælde kan jeg ikke se problemet i at skyde en kat. Eks. hvis den tager et kuld killinger på 5, river hovedet af dem og spreder dem ud over hele gården.. (Ja det har vi kommet hjem til)... Så må lortet godt skydes.


  • #143   27. maj 2011 så en hund der flæser et andet dyr så skyder man også bare lortet ???

  • #144   27. maj 2011 Bonnie - Hvis det var til mig.... Så hvis en hund flænser en anden hund.. så ja.. så skyd lortet.

  • #145   27. maj 2011 Hanne -

    Det gælder jo så kun de katte, der har et hjem. Der er desværre frygtelig mange katte, der er vildkatte og ikke hører til nogen steder smiley

    Min grandmoster satte altid mad og vand ud til de vilde katte og tog sig af dem. Hun differentierede så ikke mellem de vilde og dem, der havde et hjem i nærheden. Det var ikke altid lige populært blandt katteejerne.

    Man bliver jo nødt til at prøve at begrænse antallet af uønskede katte. Dvs. sterilisering af vildkatte og indlevering af katte, der ikke hører hjemme i området.


  • #146   27. maj 2011 Jeg vil dælme heller ikke have katte på min grund....!
    har skrevet det før herinde og skriver det gerne igen....
    mine hunde (de 2 af dem) kan ikke lide katte... og hvis de tager en kat i haven, så er det "bare ærgerligt".. så kan folk holde deres katte hjemme......

    ærgrer mig bare over, at hundene ikke går hvor bilen er, så de også kunne holde kattene væk fra den... for DAMN! hvor er det surt at få bilen ridset, når man ikke selv har valgt at anskaffe sig sådan en...!


  • #147   27. maj 2011 Miriam -er du ordblind?
    vis mig lige HVOR jeg har skrevet at jeg bevidst får mine hunde til at æde katte?

    for det første, så NEJ gu vil jeg ej have træer i min have... min have er indrettet efter mine hunde og mig.... IKKE andres kæledyr....!

    og for det andet.... hvis de katte virkelig var så højt elskede, burde ejeren så ikke holde dem hjemme????

    den kunne lige så vel blive ædt af naboens hund, eller blive kørt ned, som at ende i min have....


  • #148   27. maj 2011 uhyggeligt læsning må jeg nok sige .
    laika jagter også katte men hun får da så også en skideballe for det skal hun ikke ..

    håber ikke endag jeres kæledyr smutter fra jer og en idiot får nakket eller mishandlet jeres kæledyr.


  • #149   27. maj 2011 Miriam - undskyldning accepteret...

    jeg vil sq ikke have skudt i skoene at være så modbydelig at sende mine hunde efter en kat....

    nu du henviser til fort knox..... så skulle du se vores grund.... der er hegnet med 180 hele vejen rundt.... JO hele vejen.... så jeg mener at jeg tager mine forholdsregler for at holde hunde inde, og andre dyr ude...

    og ja jeg mener sq at det er "bare ærgerligt" (læg mærke til "")
    jeg har gjort mit til at hegne som kan ses ovenstående...
    og mener ikke at det nogensinde kan blive mit problem, at andre vælger at holde kat....
    her er haven hundenes... det er deres fristed... og det er da mildest talt pisse irriterende, at katte kommer og skaber ravage...

    til jer med katte kan man så spørge:
    syns i det er helt okay at jeres katte er til gene for andre?
    at de skider i haver?i børns sandkasser?
    at de kravler ind i andres huse og pisser og fælder?
    er det okay at de ridser ANDRES biler??

    og synes i selv at det er fair, at vi andre skal skrabe jeres katte af vores biler, når vi kører dem ned? tror i vi synes det er sjovt?


  • #150   27. maj 2011 Bonnie - min hund har skam været stukket af... EEN gang.... og der fulgt een gedigen undskyldning i røven, overfor de få der var stødt på ham i de 20 min...
    for jeg var virkelig ked af, hvis han havde været til gene for andre mennesker....

    andre skal ikke belemres med mine kæledyr....


  • #151   27. maj 2011 Min kat har ofte opholdt sig på min bil. Jeg har ikke set ridser på bilen af den grund.

    Det lyder mest af alt som om folk er bange for katte.
    De er tilsyneladende klamme, ulækre og farlige - det er sådan jeg har det med edderkopper.


  • #152   27. maj 2011 Laila - synes ikke katte er klamme osv... jeg gider dem bare ikke...
    men jeg kan da så fortælle dig at vores tidligere bil havde en DEL ridser på tag og kølerhjelm efter katte.... og jo det var katte.... så dem mange gange...

    men du svarede ikke på alt det andet?

    forstår ikke helt hvordan det kan forsvares?


  • #153   27. maj 2011 alfisten: Jeg vil give dig ret. MEN der findes SÅ mange vildkatte som ikke hører til nogen steder, i stedet for at lade stå til, burde man måske tage del af ansvaret om at få disse katte udryddet.

    Katte kan avle min. to gange på et år og det giver utrolig mange katte...

    Hvis jeg havde uønskede katte på min grund(Hvilket jeg har og hunden skræmmer dem væk. Han ville stoppe så snart kattene gjorde, han er nemlig en værre piveskid) ville jeg ringe til kattens værn og få dem til at komme ud og sætte fælder op så de kunne blive indfanget og aflivet eller andet.


    Er katten chippen som jeg mener alle katte burde være, så er der ingen ko på isen og katten kan komme hjem til ejer igen, men er den ikke, så burde den aflives eller sendes på internat hvis den blev vurderet til at kunne blive en kælekat.

    Desuden har jeg også kattepoter på min bil, men har altså aldrig set en ridse fra katte smiley


  • #154   27. maj 2011 indfør - den er også FED den der ynder at sidde på bilen smiley
    ej... ku ikke lade være... kunne forestille mig, at de er blevet skræmt gentagende gange, ved at hundene gøer af dem...og derfor har lavet "hjulspind" på vores kære bil smiley


  • #155   27. maj 2011 T&M Hysted: Jeg vil godt prøve at "forsvare" det. Jeg synes heller ikke det er fair, men jeg ville personligt have rigtig svært ved at skulle spære min kat inde. Jeg har hørt massere af gange at det er uansvarligt og til gene for andre osv(Altså generelt, har aldrig fået klager over min egen kat) men det kan stadig ikke få mig til at spærre den inde.

    Med hensyn til at katte skider i sandkasser og bede, det er der jo råd for og det koster ikke alverden... Om det er en kælekat eller en vildkat der kommer og skider i blomsterbedet er der jo ingen der ved, så for at undgå det ville jeg sørge for min datters sandkasse var overdækket og så smide hjortetakssalt rundt om bedene.

    Og så kommer det: Jamen hvorfor skal JEG ofre penge... osv osv... Men igen, det kunne i princippet ligeså godt være en vildkat som naboens fede hankat og i stedet for at blive sur og tvær over en lort i en sandkasse, så tag den forholdsregel at der lever rigtig mange katte udenfor og hvis det er et problem, så må man også nogle gange selv gøre noget...



  • #156   27. maj 2011 T&M: ha ha en rigtig garfield kat? Jeg kan sagtens se det er super trist, især hvis man har en bil af nyere dato... Men kunne man evt. ikke købe sådan et nylonbeslag at lægge over bilen? Så beskytter man også bilen mod vejr og vind smiley

  • #157   27. maj 2011 Nej jeg svarede ikke på det hele. Men jeg skal forsøge.
    Det er ikke ok at de er til gene, men hvad med den støj der generer mig? Nå nej det er menneskeskabt maskinstøj, så er det ok.

    At de skider i haver mv er ikke rart, men jeg har haft hunde til at skide i min indkørsel, og de havde nok også gjort det i haven hvis de kunne komme ind.
    Kravler ind i andres huse og ridser andres biler, Jeg har ikke selv haft problemer med det. På trods af at jeg har haft kattedør, så alle katte kunne have gået ind, men det er sket meget få gange for mange år siden.


  • #158   27. maj 2011 Indfør - yep! indbegrebet af garfield, for rød er den også ;o)
    man kunne sikkert godt købe sådan et beslag... men igen er vi ude i... "det er ikke min kat" og jeg gider ærligt talt ikke det besvær... af/på af/på af/på... for det er jo HVER gang man parkerer den.....
    du ved sikkert hvad jeg mener smiley

    dejligt at du gider svare....
    mangler bare lige noget ;o)
    hvordan vil du forsvare den VIRKELIG ubehagelige oplevelse mange bilister får ved, at skrabe katterester af vej og bil?

    og jeg forstår dig ikke må jeg nok tilstå... fik du hegnet din have, eller lavet en voliere, ville katten da hygge sig fint der ?
    hellere det end at risikere at miste sit kæledyr?


  • #159   27. maj 2011 jeg er fuldstændig målløs - i min verden er der kun en ting at gøre.. enten lever man med det som et at naturens luner - kan man ikke det - så indfanger man dyret og aflevere det enten hvor det hører til - eller på internatet.

  • #160   27. maj 2011 T&M Hysted: Jeg har selv kørt en kat over og det er nok noget af det mest ubehagelige jeg nogensinde har prøvet! Især fordi katten ikke var død omgående...

    Men grunden til jeg ikke svarede, er at det ikke kan forsvares...! Jeg bor i et villakvarter og min kats "runde" er heldigvis ikke særlig lang, hun holder sig meget inde på hendes teritorium og er stort set inde altid. Så jeg er ikke bange for at hun bliver kørt over på samme måde som hvis jeg boede ud til en større vej.

    Men min helt personlige meninger er at katte er nogle selvstændige dyr og jeg ved godt at mange katte lever i voilere osv. men jeg synes ikke at en kat skal spæres inde på den måde. (Åhr kan godt høre hvor hyklerisk det lyder når man så har hund, men der er bare meget forskel på en hund og en kat i mit hovede)


  • #161   27. maj 2011 med hensyn til det der med det ikke er din kat osv smiley Jeg kan sagtens se det er irriterende at man skal investere i en masse ting for at holde ANDRES dyr ude fra sin grund, men når det nu er realiteterne, hvorfor så ikke bare lave de få køb og så skal man ikke rende og bryde sit hovede med det og blive sur/irriteret på omstrejfende katte?

  • #162   27. maj 2011 Ja det er ubehageligt når man kører en kat ned. Jeg har prøvet. Det kunne så lige så godt have været en hund, en fasan eller alle mulige andre dyr.

    At en kat bliver kørt ned ved et uheld er en ting, som kan ske. At mennesker dræber dem fordi de ikke bryder sig om dem en ganske anden.


  • #163   27. maj 2011 Alt det med at dræbe disse katte, vælger jeg lige at springe over.. det er ud over min fatteevne at man tænker og handler sådan.

    Men derudover, så forstår jeg ikke hvorfor det er synd for kattene at være lukket inde? også ude indhegninger.. er det instinker at rende rundt og komme op og slås og parre sig med andre lokale løse katte der gør deres liv så fedt?

    Noget andet er - hvis jeg en dag skulle have kat igen.. så kunne jeg da aldrig drømme om bare at lade den rende som den ville... ville da bekymre mig gul og blå over om den nu var ok...

    Ja jeg forstår det virkelig virkelig ikke...

    Ville da 1000 gange hellere leve med tanken om at mit valg af anskaffelse gik imod dens instinker, end at efterlade den til skæbnen...

    Nåh men bortset fra det, så synes jeg heller ikke det kan være rigtigt at mennesker som ts og andre skal barikere deres indgange, for at undgå at få pisset i deres hjem... og at nogle synes det er bare er noget man så bliver nød til fatter jeg så slet ikke...

    Læste engang en tråd om en kat som hoppede ind og hyggede sig i en nabos barnevogn... jeg synes simpelhen det er total over grænsen!


  • #164   27. maj 2011 Hold da op - hvis man undrede sig før over at verdenen og menneskerne i den, er blevet mere og mere kolde, kyniske og afstumpet, og der er stigning af lemlæstede, og mishandlede dyr, så undre man sig da ikke mere :o( Øv sikke syn på levende væsner, og sikke signaler at sende til børn.

    Vi bor så også på landet, og har bondemandens vildkatte rendene, men det genere os nu ikke, sådan er livet på landet. Og også en del steder i byerne.

    Der hvor vi ikke vil have dem sætter vi pinde dyppet i hjortetakolie rundt i kanterne og vi ser dem storts set ikke ved de områder. Men man skal huske at dyppe pindene 1 gang om måneden og efter regnvejr. Havde vi ikke bondemandens katte have vi rotter og mus alle vegne. Katte er ikke skadedyr, men nyttedyr.


  • #165   28. maj 2011 Justitia - hørt! smiley

  • #166   28. maj 2011 Nu har jeg ikke læst det sidste....der er godt nok meget!:) men kan altså heller ikke rigtig forstå at hvis folk holder så meget af deres katte, hvorfor holder de dem så ikke inde! Man VED jo at der er nogle hunde der ikke kan li katte og kan finde på at hapse dem og så er der bilerne og unger der åbenbart syns det er skide sjovt at være onde ved dem osv;( Nej det med net i vindue har vi spurgt om og det vil han ikke ha! Og jo jeg har da taget imod de forslag, har endda spurgt udlejer ang net..

  • #167   28. maj 2011 Willemoes: Har du den holdning fordi du sammenligner dyr med mennesker? Fordi en hund som dræber sine hvalpe eller går til angreb på en anden hund, er jo bare et dyr som har sine instinkter og gør som den gør netop fordi den er en hund. Den kan ikke føle medlidenhed over et drab, den kan ikke tænke som et menneske. Der er en grund til at et dyr handler som det gør, og det skal man tage højde for, da dyret ikke er et menneske, og ikke tænker som et!
    Så at sige man bare skal skyde lortet fordi det har dræbt et andet dyr, er det dårligste argument jeg nogensinde har hørt. Og det er ikke engang et rigtigt argument hvis det stod til mig.


  • #168   28. maj 2011 Jeg tror nu godt en hund kan føøle tab

  • #169   28. maj 2011 En hund er ikke i stand til at føle de samme ting som mennesker, og andre dyr (altså jo din kan jo være glade, og triste osv.). Men ja en hund og andre dyr kan godt føle sorg af et tab, men den er ikke i stand til at føle medlidenhed, som jeg sagde. Selvfølgelig ville en hund da kunne føle sorg hvis dens hvalpe blev aflivet eller dens ejer døde.
    Men hvis en kat eller et andet dyr selv dræber sine unger, eller vælger ikke at tage sig af ungen så den dør fordi den ikke kan klare sig selv, ja så er det altså naturens gang, og det skal et dyr vil ikke skyde for? Fordi det hjælper da ikke at skyde dyret, det ændrer ikke på dyrets instinkter eller andre dyrs instinkter.
    Eller hvis en hund beskadiger en anden hund, skal den jo ikke skydes af den grund? Det kan jo være hunden følte sig truet, eller det var en form for "underkastelseskamp" eller hvad det nu hedder, endnu værre hvis det var den form for kamp hvor det er "survival of the fittest", men sådan gør dyr altså.
    dyreverdenen er ikke det samme som menneskeverdenen!


  • #170   28. maj 2011 Mic A: Nej dyreverden er bestemt ikke det samme som menneskeverden:) Jeg vil nu sige at hvis min hund umotiveret løb hen og skambed et dyr, ja så var det altså en aflivning...men vil ikke have en hund der bider uden grund!!! Om det så var en lille hund


  • #171   28. maj 2011 Line J: Nu er det jo lidt svært at vide hvad grunden er, hvis en hun´d bare skambed en tilfældig forbi passerende. Men det er jo aldrig uden grund en hund gør hvad den gør, da en hund altid har sine grunde, eller det kan jo også være pga. problemer som hunden har der får den til at gøre det.
    Hundes signaler bliver ofte tolket forkert, eller også ser man slet ikke signalerne.





  • #172   28. maj 2011 Mic A: Jeg ville self få undersøgt min hund godt og grundigt, hvis den bare bed. Men hvis dyrlægen ikke mente der var noget, altså smerte osv, ja så kan JEG altså ikke have en hund der bare bider, og slet ikke når jeg har børn.....Problemer? Altså hvis der er noget galt med den oppe i hovedet, ville det da være totalt uansvarlig hvis man ikke fik den aflivet! Nu feks min hund, han har aldrig gjort noget, elsker børn, kan godt li andre dyr osv...han er 4år, hvis han så begyndte at bide andre mennesker, dyr osv...og det ikke var pga smerte....ja så turde jeg ikke have ham! Og ville slet ikke finde et nyt hjem da det ville kunne gå gruligt galt (må man så heller ikke nu) og så ville det være min skyld.....


  • #173   28. maj 2011 Line J: Jeg snakkede ikke noget om hvornår man skal aflive den. Men ja den skal da aflives, hvis dens hjerne ikke fungerer optimalt! Men hvis der var en grund som kunne rettes op på, synes jeg det er synd bare at aflive hunden så snart den bliver en smule besværlig. Det er jo det ansvar man automatisk får så snart man anskaffer sig en hund!

  • #174   28. maj 2011 Mic A: Helt enig:)


  • #175   22. mar 2012 Jeg gider heller ikke andre folks katte, men problemet er ikke så stort. Bor op af trafikeret vej, så den sørger for og regulere dem.

Kommentér på:
KATTE!!!!!

Annonce