{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

katte? {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har været til dyrlægen for et par uger siden, fordi min kat, opførte sig mærkeligt.
hun fik taget blodprøver, og vi fik afvide at alt var iorden, og at vi skulle se tiden an.
hun har fået ormekur.
hun kaster op ca. 1-2 gange dagligt.
jeg ved ikke hvad hun fejler, og det har snart stået på længe.
ellers virker hun rask nok.
er der nogen der kender til de symptomer?
vh Jose.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte?
  • #1   26. okt 2009 Hvor gammel er katten? Er det en kat som er kommet tiløbende, eller en du har haft fra killing?

    Grunde til jeg spørg er, at jeg har købte et par katte på internater, og taget en del tilløbende til mig, og problemet er at katte fra internater ( hvis ikke de er født der) og tilløbende katte, kan ha gået uden mad, i flere dage, og en kat kan kun tåle at gå uden mad, i meget få dage ( 1-2 dage) før deres nyre og lever tager skade, min erfaring er at der typisk komme tegn på skaden når katten er fra 6-7 år gammel, hvor den kan begynde at hoste og gylpe, din dyrlæge burde dog kunne se det på en blodprøve. Men ellers vil jeg sige som Susanne at det kan være foderrelateret.


  • #2   26. okt 2009 Susanne *med frække Mainecoons * ham jeg har tilbage fungere fint på RC, da jeg havde 3 katte for en del år siden begyndet hele flokken dog pludselig at kaste op af deres Specific foder, som de ellers havde fået gennem flere år, men pludselig kunne de ikke tåle det mere, af en eller anden grund.

  • #3   26. okt 2009 vores kat er 11 år,og får kun Hills for dårlige nyrer + Specific kidney support,gr. sine dårlige nyrer,og siden vi er startet på det for 1/2 år siden har han ikke kastet op,hvad han ellers gjorde hele tiden,men hvis han går ud og fanger mus eller småfugle,så begynder han at kaste op i gen,så han er så gammel at hanikke kan tåle frisk protein,selv 3 rejer er nok til at han kaster op.
    Så dårlige nyrer kan også være et bud.


  • #4   26. okt 2009 Kaster den op kort efter den har spist, for så kan det være fordi den spiser for hurtigt og når foderet så udvider sig i maven kaster katten op... sådan er det ind imellem med nogle af mine ædedolke...

  • #5   26. okt 2009 Mine får kun c/d og s/d fordi de har problemer med krystaller.... alt andet er no go....

  • #6   26. okt 2009 Min gamle hankat spiste de sidste 3 år, fra han var 14 til han var 17 år mest Hill nyreskånsomme mad, men han snød sig også til at stjæle maincoon-kattens store "foderpiller". Det fungere rigtig godt, men det sidste halve år var han ikke så meget værd. Han havde lidt svært ved at holde på urin og afføring og kastede en del op. Jeg var jævntlig ved dyrelægen for at være sikker på, at han ikke havde ondt - det havde han ikke, var temmelig frisk af sin alder, alle organer var velfungerende i forhold til alder, men han var da gammel. Han døde af sig selv (var dog ved dyrelægen og få ham aflivet, men han døde "rigtigt" af den beroligende sprøjte) dagen før vi fik King - et perfekt tidspunkt. Men jeg vil faktisk tro, at det er alderen "der trykker", uden at det dermed skal forståes sådan, at han hænger på kanten. Han skal selvfølgelig ikke kaste op hele tiden og være lidende af det, men prøv at få ham vurderet af en anden dyrlæge. En second opinion kan nogen gange være en god ting smiley

  • #7   26. okt 2009 TS: hvor blev du af?

  • #8   26. okt 2009 katten er 11 år.
    jeg tror ikke hun spiser for hurtigt, hun spiser stille og roligt. og ja hun har lige fået ormekur..
    min kat får whiscats foder.. en der også nogen der har dårlige erfaring med det foder?


  • #9   26. okt 2009 Jeg ville aldrig fodre min kat med Whiskas....

  • #10   26. okt 2009 ja,blodig diarre,da jeg tog til dyrlægen med min kat,var det første han spurgte om,om den fik Whiskas,et års tid senere ville jeg lige afprøve det med Whiskas bare en gang til,så en lørdag og søndag fik han Whiskas igen--og han elskede det--og han sked omgående blod igen,så vores kat får aldrig Whiskas mere,og jeg er ikke den eneste der har oplevet det.

  • #11   26. okt 2009 Jeg solgte engang en killing, den fik foder med til et par dage og utryggelig besked om ikke at fodre med whiskas... et par uger senere var jeg ude hos min dyrlæge i anden anledning og hun blev ringet op af denne killingekøber der sad med en killing der var ved at skide sig selv ihjel... og som var sikker på det var fordi der var noget galt med den killing de havde købt... da dyrlægen gik dem på klingen, fortalte de at de fodrede med whiskas... De fik en kæmpe skideballe og besked om at fodre den med et ordentligt foder som den var vant til...

  • #12   26. okt 2009 ok.. det vidste jeg slet ikke.. så vil jeg prøve at købe noget andet foder. tak for hjælpen smiley

  • #13   26. okt 2009 Hvis hun er 11 år ku du evt. købe noget seniorfoder...

  • #14   26. okt 2009 hvad hedder det hills produkt som ville være godt at købe ? smiley

Kommentér på:
katte?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce