{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  av min arm.. (hvalpepriser)
  • #1   10. jun 2006 var det den lille chihuahua hvalp?

• #2   10. jun 2006 det kan jeg desværre ikke udtale mig om da man ikke må "hænge nogen ud", nævne navne osv.

Men ligegyldigt hvilken "ægte - uden stamtavle" hvalp man har er det sgi lidt af en voldsom pris!!

Forstår ikke folk vil betale så meget for et glorificeret gadekryds!

• #3   10. jun 2006 hvis det var chihuahuaen så er det fordi lige netop denne race er meget populær i øjeblikket :o) ( alle de kendte har en, alle køber en) hvis den var ægte kunne den nemt havet kostet 12000 kr :o)

jeg ved ikke om i har set paris hilton med hendes lille tinkerbell og de to andre chihuahua hun har...jeg synes det er så synd. de går nogle gange i sko og de får neglelak på kløerne...føj..

• #4   10. jun 2006 Ja det emne har jo været oppe mange gange, men det må jo være et spørgsmål om udbud og efterspørgelse.

Personligt synes jeg også de priser er helt hen i skoven........

• #5   10. jun 2006 jeg ville nu ikke have samvittighed til at kræve så mange penge for så lidt.. forstå mig ret, det har ikke noget med størrelsen at gøre, men at den er uægte til den pris.
    og det er uanset hvor poppulær en race er.

• #6   10. jun 2006 rene: ja hunde skal ikke være for dyre synes jeg heller :o) der går snart mere forretning op i hunde end der går: håber bare vi finder et godt og kærligt hjem til hvalpene.

• #7   10. jun 2006 Vicky :
    Hvordan går det derhjemme nu når i har fået det lidt på afstand??

• #8   10. jun 2006 godt du har hænderne fulde der så kan "tvinge" dig til en normaliseret hverdag.

Selvfølgelig savner du ham, han udfyldte jo en plads i familien.. men så må de andre brede sig lidt mere, og på et tidspukt er "hullet" helet og du sidder med en masse dejlige minder!!

• #9   10. jun 2006 Men på den anden side, så er der også folk der bliver forargede hvis man sælger hvalpe (blandinger eller uden stamtavle) til 500 kr eller under.... Selvom det er en lav pris, så kan det da godt være, at sælgerne sætter sig ind i, at finde gode hjem til dem, og tænker så kun på, at de vil få det godt :o)

• #10   10. jun 2006 Og for søren: Jeg mener også det er mange penge, når den er uden stamtavle... Øv at der går mode i det...

• #11   10. jun 2006 jeg synes også det er lidt synd for alle dem der gerne vil have chihuahua som familie, hygge og sådan hund. for det er mest dem der vil bruge chihuahua som pyntedukker der mener det er en rimelig pris 12000 hehe

• #12   10. jun 2006 Vicky: Det synes jeg bestemt også. Det samme gav vi for Mille og hun er renracet uden stamtavle. Du kan se, at hun ikke ligner sin race, men for mig, så er hun den bedste hund i verden *SS*

• #13   10. jun 2006 nej jeg tør sgi heller ikke rigtigt at deltage i det lotteri igen.

Nu er Moniques historie indtil videre en solstråle historie, men jo mere jeg tænker over det jo mere ka jeg se HVOR stort et sats det var at tage hende med hjem.

Så herhjemme er vi blevet enige om at næste hund bliver MED stamtavle.. bare for en sikkerhedsskyld!

Mode burde ikke includere dyr, syns det er forargeligt!!

• #14   10. jun 2006 Ja, jeg har jo set MEGET værre eksempler, hvad angår priser, men nej, man må jo ikke hænge nogen ud......

Men jeg har da set priser på hunde uden tavle, der kostede mere end jeg vil give for en hund med tavle...

• #15   10. jun 2006 Nu sidder Rocky og jeg og er lidt uenige i at der ikke skal gå mode i hundeverden, for han har netop brugt næsten 200 kr. af hans egen opsparing på et super cool halsbånd, for at være med på moden, så det vil han altså godt udtrykke sin tilfredshed med ;oPPP

Han er iøvrigt købt for 2000 kr. som værende ægte uden stamtavle, hvor vi har set begge hans forældre. Han fik konstateret HD i en alder af 11 måneder . Det ville meget sikkert ikke være sket, hvis han havde haft papirer, for så havde forældrene været tjekket.
    Det ved vi til en anden gang, men det er en meget hård måde at lære det på!

• #16   10. jun 2006 Jeg har givet 6000kr for min, han er ren beagle og med stamtavle. Og selv 6000kr synes jeg er meget for en hvalp, det er jo vildt så stor fortjenesten er.

Jeg ka kun tænke mit om hvorfor "populære" hundehvalpe ska være så dyre?! nemme penge måske?
    Synes da at det er synd når det lader til at handle om penge og ikke så meget andet. . .

Jeg ka ik se at det sku være en "dårligere" hund fordi den ikke koster det hvide ud af øjnene, så længe den ik fejler noget. Vigtigst af alt er vel at den kommer til et godt hjem? ikke at man tjener godt på den. . .

Og hvor meget er et hundeliv værd hvis den bare ska sidde i en taske og se pæn ud?

• #17   10. jun 2006 Jeg bruger da også mange penge på tilbehør til min hund, har lige givet 500kr for et army-halsbånd til magnus og køber da hele tiden nye ting til ham, det er jo okay så længe det handler om simpelt tilbehør til hunden, det er synd når det handler om at det er selve hunderacen der er på mode, hva vil de dog gøre med deres hunde når de går af mode? smide den ud, som man gør med tøj der går af mode?

• #18   10. jun 2006 Så er vi tilbage til det med fortjenesten. Når alle vores udgifter i forbindelse med hvalpene, så vil jeg nødig regne vores timeløn ud, for det er s.. ikke noget at råbe hurra for.

Det at de populære racer som chihuahua er blevet så dyre, selv uden stambog, er jo p.g.a. moden og udbud og efterspørgelse. Men man må vel også formode at den så ikke lige bliver impulskøbt fordi man skal ligene Paris Hilton.

• #19   10. jun 2006 Ja Monique var gratis, og tibehør?? tja... halsbånd (2) snor(3) kurve/tæpper/dyner(4) mad/vandskåle(3)div legetøj og ben(?) og så lige et par dyrlægetjeks og foder, det er hvad Monique har kostet os indtil videre, og intet af det vi har er "fancy" men alm udstyr.

Men jeg syns det er groft at en hund uden tavle til en pris i det leje er for vanvittigt!

Det handler ikke om at en billig hund er en dårlig hund og en dyr en god hund, men om alt det der ligger inden paringen osv af en ægte i forhold til uægte.

7500 for en uægte virker som en rigtig god fidus for sælger, håber bare at hundene (uanset pris og baggrund) får nogle gode værdige hundeliv!! med eller uden tavle!!

• #20   10. jun 2006 Jeg kan kun sige, at man støtter disse priser samt deres opdrætter ved at købe sådan en hund. Og jeg håber da at man istede vælger at købe en med bog så de seriøse opdrætter støttes.
    Sige ikke at disse hunde er dårigere end hunde uden bog, og opdrætter der avler uden bog er useriøse, men at når man tager den pris for en hund uden bog og kun med ormekur ja så er det udelukkende profit og jeg ville aldrig støtte en sådan avler!

• #21   10. jun 2006 Prisen for en stambogført hund er vist ikke noget som opdrætteren spinder guld på når man gør det op i tid og regninger i forbindelse med vaccinationer m.m.m.

• #22   10. jun 2006 HAY que: om hunden er med eller uden bog er ikke noget med at spinde guld. Arbejdet er det samme hvad enten hunden er med eller uden bog. deuden er det ingen garanti for at din hund ikke fejler noget fordi der er stambog på.

• #23   10. jun 2006 ikke for alle Linda!!

Hvis din hund er uden stamtavle, kan den ikke udstilles hvordan kan du så være SIKKER på den lever op til standardkravene, hvordan kender du dens genetiske baggrund, baglandets sygdomstilfælde (af den arvelige art) og jeg har svært ved at tro at ALLE uden stamtavle får deres hunde tjekket for div arvelige sygdomme og mentalitet.

I mine (ukyndige) øjne er der en verden til forskel på arbejdet og udgifterne ved at avle med og uden stamtavle.

• #24   10. jun 2006 Er der ikke udstillinger o.s.v krav om HD billeder o.s.v i forbindelse med bog ?

• #25   10. jun 2006 øh fortår ikke helt hvad du mener? Læs hvad jeg skriver:
    en hund der kun har fået ormekur og til sådanne priser kan kun betyde et, nemlig profit der er ikke lagt det samme arbejde i avlen af lige netop denne hund og det virker på mig useriøst. Nej jeg har ingen garantier for at en stambogsført hund kan blive syg, men jeg har i det mindste muligheden for at undersøge dens aner langt tilbage inden jeg beslutter mig for et evt. køb. Jeg har selv en af hver og har givet 600,- for den uden bog hvilket var udgift til vaccination dengang. Dem som solgte den har ikke haft fortjenste da de blot ville have dækket deres udgift. Så tænk dig at give 7000,- for en hvalp der kun har fået ormekur og så skal du selv sørge for vaccinationer og chipning osv oveni hatten - det er sørme da kun med profit for øje.

• #26   10. jun 2006 men du har ret i at det ikke bør handle om profit når man vælger at avle, være det med eller uden tavle.

Og nej der er ingen garantier, og så alligevel, hos en ordenlig opdrætter vil der være mulighed for at "forhandle" hvis det viser sig at der alligevel er noget galt med hvalpen, det er om ikke andet så en lille trykhed!

• #27   10. jun 2006 Rene - det er vist kun ved de racer der er disponibel for fx hd.
    Tatrahunden som jeg har har man i specielklubben vedtaget at stille som krav at få hunden undersøgt for HD for at blive avlsgodkendt, men DKK har ikke denne regel hvorfor det er op til avleren at vurdere og beslutte om det er noget man ønsker at få fortaget - og mon ikke alle seriøse avler ønsker det for man vil jo ikke tilføre racen noget negativt...

• #28   10. jun 2006 har også selv en med stambog og en uden. Har også lavet et kuld hvalpe og for min side er arbejdet 100 % det samme om jeg laver hvalpe med eller uden bog. Bare med den undtaelse at jeg vil tjene bedre på at lave med bog ca. det dobbelte. Jeg vil bruge den samme tid på at lege med dem, give dem det samme foder (royal Canin), give dem samme antal ormekur o.s.v.

• #29   10. jun 2006 men hvad med ustillingerne, indkøbet af hunden?? Der må da have været en stor forskel på udgifterne??

• #30   10. jun 2006 men syns det er flot du har fået BEGGE hunde HD/AA tjekket inden parring, det er ikke alle uden bog der gør sig den ulejlighed med rottweilere.

• #31   10. jun 2006 tanja. Nogle opdrættere der laver hvalpe uden bog har faktisk en bedre garanti end opdrættere der laver hvalpe med bog. Hvor mange købsaftaler ved opdrætter med bog står der ikke i at du får så og så meget tilbage( eller lidt) hvis hunden har hd af den en grad eller hd af den anden grad. Og hvis du ikke får skrevet i din købsfatle at du vil udstille og du så gør det og det viser sig at hunden ikke lever op til racestandarden, tja så er det bare synd for dig fordi så er hunden købt som familie hund.Der hvor jeg har købt min hund uden bog, giver 2 års garanti uanset hvad der er galt, hvis det altså har betydning for hundens helbred. Så Tillid og gode købsaftaler er hvad det hele drejer sig om når man skal ud og købe hund

• #32   10. jun 2006 Linda igen læs hvad jeg skriver. Det er ikke avler som dig der tales om her for hvis man er seriøs og i forbindelse med avlen sørger for de ting der skal være i orden så er arbejdet næsten det samme. Jeg skriver næsten fordi en opdrætter med bog bruger megen tid og energi på at finde lige netop den helt egenede hund der skal indgå i avlen og rejser ofte til udlandet for at tilføre racen nyt blod - en uden bog har ofte en smuk og dejlig hanhund lige om hjørnet som de synes det kunne være dejligt at få parret deres hund med - der er en stor økonomisk forskel.

• #33   10. jun 2006 Tanja. tak tak men jeg gør det - som jeg har sagt før- heller ikke for pengenes skyld, men fordi jeg synes det er hyggeligt at have små hvapser :O) Men ja der er selvfølgelig uheldige typer som bare avler løs uden at få tjekket deres hunde fysisk og så også bruge hunde der er blæst i hovedet.

• #34   10. jun 2006 og det er bestemt heller ikke de gode og reelle opdrættere jeg er forarget over, det er dem der (tilsyneladende) kun kigger efter proffitten, og (igen tilsyneladende)er interesseret i at få hvalpene ud af huset inden de bliver for dyre i drift.

Og ja, der er skruppelløse mennesker overalt.. det er så småt gået op for mig, men det forarger mig stadig!!

• #35   10. jun 2006 Hay que. Okay men det lød bare lidt som en generalisering af alle opdrættere som laver hvalpe uden bog. Nogle opdrættere tager jo bare deres egen hanhund fordi det er nemt, men ja jeg er enig i at det kan være sindsygt dyrt for en opdrætter (med bog) når de både rejser til det en og andet land for at parre og så viser det sig at tæven går tom eller kun får 2 hvalpe. Så er pengene for indtjeningen allerede brugt :O(

• #36   10. jun 2006 tanja: er fuldstændig enig med dig , der findes alt for mange folk der kun går op i kr. og ører og er villig til at gøre alt så snart de kan lugte penge. Se bare vores "gode ven" Geroge Olsen. Føj for satan siger jeg bare, så tænker man ikke på dyrenes ve og vel.

• #37   10. jun 2006 Jeg synes nu ellers at jeg har forsøgt at pointere at det ikke er alle opdrætter som er useriøse med eller uden bog, men i dette specifikke tilfælde kunne jeg kun se det var profit som var drivkraften... Men vi er tilsyneladende enige selvom vi blev det ad omveje!

• #38   10. jun 2006 hay...: jep men det er sgu ogsånemt at misforstå hianden når man ikke sidder face to face. Lidt lige som på sms, der kan det jo også været svært at bedømme tonen i ordet . ha ha

• #39   10. jun 2006 Kender det godt og synes nu selv jeg er meget opmærksom på hvordan det skrevne ord kan virke og især på mennesker man ikke kender...

• #40   10. jun 2006 nå men tak for en god debat. Logger af nu skal ud til et hold venner som har inviteret på grill. uhmm ikke dårligt.

• #41   10. jun 2006 men der skal nu også være plads til uenighed og diskussion men i en ordentlig tone... Så er det vist sagt. kan i have en god Eftermiddag/ aften!

• #42   10. jun 2006 I lige måde og rigtig god fornøjelse!

• #43   10. jun 2006 Tjah, egentlig kan man jo sige, at de virkelig gode avlere er dem, der ikke tjener en krone på deres kuld, men udelukkende opdrætter hunde, fordi de mener at de har noget godt at tilføre deres race..
    Dem, der sætter priserne op så snart de mærker den mindste stigning i efterspørgsel bør efter min mening ikke handle med hunde.

• #44   10. jun 2006 De skal sgu da også have noget for arbejdet/besværet. Chip, ormekur osv. koster også.

Som regl får man hvad man betaler for mht. biler, tøj osv. Så mon ikke der er en grund til ægte hunde, med stamtavle har den pris.

I skal jo også tænke på, hvad nu hvis de ikke kommer af med alle hundene fra kuldet. Så har de måske 4 hunde, hvor der betalt chip osv. Han hunden er også blevet betalt. De har vel også fået mad?

Det mange penge, ja - men er man ikke interesseret, behøver man ikke kommentere det. Det giver en negativ stemning, og når i alligevel ikke skal købe?

Pas jeres, så passer de også deres, og jo selvfølgelig må man sige sin mening, men i kunne vel bruge tiden på at gå med jeres hunden, eller andet bedre end at bruge tid på hvad andre gør, og sælger til.

• #45   10. jun 2006 jeg syntes " aldrig" hundepriser kan blive for høje, syntes personligt ikke at nogen hund i hele verden skulle koste under 5.000, så var der sikkert ikke så mange der skulle ende deres dage med aflivning eller komme på internat.
    så ville folk tænke mere over om det er rigtigt og få hund og tænke mere over hvilken race der passer dem.
    og hvis man syntes 5.000 er for mange penge skal man ikke have hund for tænk hvad det kan koste og skulle til dyrlægen med den hvis den skulle komme til og fejle noget alvorligt.

• #46   10. jun 2006 Jeg gav 7000 for Babett. hvilket er normal pris for schæferhvalpe, og der er ydet 2 års garanti, for HD / AD - Burgsegenskaber - psyke - belastningsbar - og at opdrætter har forkøbsret, hvis jeg ikke kan have hunden. Samt at hvis hunden opnår Avlskåring kan den ingdå i avlen, og skal have 2 kuld hvalpe..

Prisen på Babett er nu oppe på 25,000 kr. men hun er ikke til salg, og bliver det heller ikke.

• #47   10. jun 2006 Thomas

Nu er der jo stor forskel på at spare op til en hund og få en uforudset dyrlægeregning smiley

Man kan jo forsikre sig mod meget bl.a dyrlæge regninger, de dækker så ikke HD, men der giver opdrætter vel en "garanti".

Og må ærligt indrømme at jeg tror ikke på at fordi en hund koster 7-8000, så tænker folk sig mere om og slet ikke med de små "modehunde".....

• #48   10. jun 2006 Daniel>
    de hunde jeg øverst omtaler er UDEN stamtavle og KUN med ormekure!!

passe vores...
    jo tak, ligesom dem der er omtalt passer mere på pungen end andet??

Måske du skulle have læst det een gang til inden du farede op, der er INGEN her der har været på nakken af stamtavle opdrættere!!

det er de mennesker der ser mulighed for at tage overpris for en "uægte" hund bare fordi der er efterspørgsel på dem, det er det jeg syns er forargeligt!!

• #49   10. jun 2006 det tror jeg nu de gør, for jeg tror der er hvis ikke mange så nogen der går ud og køber en hund til 1500 for de den ser sød ud og det er weekend og vejret er godt.

• #50   10. jun 2006 Daniel hvad er egentligt dit problem - hvis du mener at man hver især skal passe sit og ikke kommentere et indslag med et emne man måske finder amoralsk, burde du så ikke selv efterleve dit eget udsagn og gå med din hund?

• #51   10. jun 2006 ja Thomas hvis det var de eneste kriterier for at anskaffe sig en (ny) hund... så var vi vidst flere der havde riiiigtig mange hunde, solen skinner jo!!

Kommentér på:
av min arm.. (hvalpepriser)

Annonce