{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Er jeg egoistisk? {{forumTopicSubject}}

Jep, jeg opretter endnu sådan en tråd.
Men ikke om det samme.

Okay, så basically, så har jeg lagt mig en plan for mit næste skole år - 10 klasse, hvilket er påkrævet på HF.
Så min plan er, at fokusere på skolen, lektier, Vaks og mine tegninger. Jeg vil fokusere meget mindre på at hjælpe til i hele huset, kun rydde op efter mig selv og på mit værelse, og lige hjælpe lidt mere til, hvis jeg synes jeg har nok energi og tid til det. Grundet min depression og sociale angst, dræner det meget energi at gå i skole.

ANYWAY, det her forstår min mor ikke. Det er åbenbart rigtig egoistisk, at jeg vil fokusere mere på MIN fremtid end oprydning. Fordi jeg er den eneste, der gider at hjælpe hende i det her hjem, men det bliver også for stor en byrde for mig i sidste ende - Det er prøvet før.

Er jeg meget egoistisk ved at sætte den her plan for MIT skoleår? For min hverdag?
Jeg mener, min søster er 15 og min lillebror er snart 7, de må da også kunne tage fat?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg egoistisk?
  • #1   14. aug 2011 Ja en smule egoistisk synes jeg du er. I et hjem hjælper man alle til. Måske I skulle lave en plan om hvem der gør hvad og selvfølgelig rydde op efter sig selv. Når man bor sammen hjælper man også hinanden.

• #2   14. aug 2011 Problemet er bare, at det altid ender med, at jeg laver det hele. Derfor har jeg sat det op sådan, ikke engang min mor laver specielt meget o.o vi skal gerne lave det hele for hende, og når de andre 2 ikke gider, så er det mig der får det tunge slæb.

• #3   14. aug 2011 Det er mig alene, der passer hunden. Han er faktisk mig og min søsters hund, men jeg virker til at være den eneste, der passer ham. Jeg mener derfor, at det her er hvad jeg har tid til. Træne med Vaks etc, lektier, rydde lidt op på mit værelse og efter mig selv, måske lige tømme opvaskemaskinen, og så at tegne. Det er trods alt noget jeg bliver betalt for, så det kan ikke bare.. sættes til side.

• #4   14. aug 2011 Je går ud fra at du bor hjemme hos din mor ;o)

Ja, jeg synes du er egoistisk.
    Det er fint nok at du laver en plan for dit liv og din fremtid men når du bor hjemme kan du ikke lave planen uden at involvere resten af familien...
    Fint at du stiller krav om/ har et ønske om, at dine mindre søskende hjælper til - men er det rimeligt at du bare disponerer som du gør og bestemmer at din mor skal klare ating alene..??
    Det mest rimelige var nok at i ALLE i fællesskab lavede en plan for hvem der gør hvad og hvornår - og man derigennem tager hesyn til di sygdom, dine søskendes alder/formåen, mors arnejde, jeres alles fritidsaktiviteter m.m.

• #5   14. aug 2011 Lise; Jeg bor hos begge mine forældre, min far kommer dog kun til at være hjemme hver anden weekend det næste år pga. arbejde ^^'
    Min mor arbejder ikke. Hun skal tage HF nu her, hvor hun får relativt tidligt fri. Min søster er mest hjemme foran sin computer, og min lillebror går også kun i skole. Der er ingen ''rigtige'' fritidsaktiviteter. Men vi har prøvet med skemaet en gang, og det var næsten kun mig, der overholdt det.
    Så ved ikke om det hjælper den her gang.

• #6   14. aug 2011 da jeg boede hjemme gik jeg i skole, passede vores 5 heste, altså red dem, gjorde stalden ren osv osv. Jeg betalte for at bo hjemme, men hjalp altid min mor med aftensmaden, støvsuge, tømme opvaskeren osv, så vi alle kunne nyde aftenene sammen, og tilgengæld kørte de mig rundt til stævnene i weekenderne smiley
    Sammenholdet i familien betyder så meget, og det er så dejligt at kunne hjælpe hinanden..
    Syntes i skal tage en snak om det og finde på hvordan i kan gøre det smiley

• #7   14. aug 2011 Jeg har også prøvet at fortælle hende det, men hun er meget.. sådan, at hun altid har ret-agtig..Så kan ikke få en fornuftig samtale med hende, uden at der skal blandes alt muligt andet ind i det og det skal udvikle sig til at skænderi >_<

• #8   14. aug 2011 skemaer skal man ikke lave .. det skal ikke være en tvungen pligt at hjælpe hinanden!

• #9   14. aug 2011 Det blev det også meget her, da vi havde det.
    - Eller også blev de bare slet ikke lavet.
    Synes bare altid, at det falder tilbage på mig, og så er der ikke rigtig noget sammenhold i at holde huset.

• #10   14. aug 2011 hun hjælper jo også dig smiley hun vasker vel dit tøj og laver aftensmaden ? sørger for at der er mad i køleskabet ? - hvis i gør nogen ting af jer selv vil i føle en kæmpe glæde fra din mors side smiley

• #11   14. aug 2011 Det her er noget i er nødt til at snakke sammen om. Jeg ved ikke hvordan i plejer at diskutere, men jeg vil foreslå at du i stedet for at tage armene over kors og kræver at de andre også hjælper, stille og roligt sætter din mor ned og spørger om det evt kan lade sig gøre. Så kan i snakke om hvem der kan klare hvilke opgaver, eller evt lave en turnusplan over de forskellige opgaver (den ene dag tager du skraldet ud, den næste kan du tage af bordet, mens en anden klarer skraldet).

uden at kende dig eller din familie, så vil jeg mene at det burde kunne lade sig gøre for selv den 7-årige at overskue.

• #12   14. aug 2011 Det gør hun bestemt. Dog laver min far aftensmaden, når han er hjemme.
    Jeg er også utrolig glad for alt hvad hun gør for mig, men synes presset i, at alting skal ligge på mine skuldre, når det kommer til oprydning, er for meget, når vi er 5 i hjemmet. Nu vil vi så mest være 4, men alligevel.
    Alle må vel hjælpe til og ikke bare sidde på deres flade? Jeg tror bare, jeg ender med at stresse for meget rundt, eller at bare lukke fuldstændig af, hvis jeg får så meget ''jeg skal nå''. Netop fordi jeg har begrænset energi.

• #13   14. aug 2011 Mcluff; som jeg skrev før, er det meget svært at have en stille og rolig diskussion med min mor. Det ender næsten altid ud i at fortiden skal tages op, og så skal der ellers bare gives et par skæld ud for gamle ting, og ting som slet ikke har noget med sagen at gøre.
    Jeg har virkelig opgivet at snakke med hende, for jeg er hendes barn, og derfor tager jeg jo fejl. Sådan er det bare.

• #14   14. aug 2011 lige hjælpe lidt mere til, hvis jeg synes jeg har nok energi og tid til det. Grundet min depression og sociale angst, dræner det meget energi at gå i skole

betaler du for at bo hjemme, ellers ja, så er du egoistisk. får du medicin for din angst?

• #15   14. aug 2011 Nej, jeg betaler ikke for at bo hjemme, da jeg ikke kan holde et arbejde. På det punkt er mine forældre meget støttende. Og er også kun 17, så..
    - Nej, det gør jeg ikke, har afvist at få medicin for min depression også.

• #16   14. aug 2011 Nej det er du ikke..

Da jeg var på din alder og gik i 1.g havde jeg en lillebror på 2, og min mor kunne da på ingen måde se et problem i at jeg skulle hente ham i børnehave 4 ud af 5 dage i ugen - hver eneste uge!
    Jeg nævnte flere gange at det syntes jeg altså ikke var helt ok - for jeg havde jo også mit eget liv og nogle nye venner der skulle passes - og der smed hun også egoist-kortet.. Det endte med et kæmpe skænderi hvor jeg fortalte hende at hun skulle have overvejet at hun selv skulle passe sine børn før hun fik dem! (jaja, man var vel teenager). Det var ikke særlig kønt, men jeg slap for at hente ham til hverdag, men ville naturligvis gerne hjælpe hvis det brændte på...

Mht. dine søskende giver jeg dig også ret. Ihvertfald et stykke hen af vejen. Igen, jeg tror ikke det er af ond vilje, men når man er den ældste får man bare flere pligter - jeg selv, og adskillige veninder, havde nøjagtig den samme problematik da vi boede hjemme.

Men jeg vil anbefale dig at sætte dig ned med din mor og forklare hende hvorfor du har prioriteret som du gør - at det ikke er for at være egoist, men for at kunne klare dig bedst muligt i skolen. Måske skal I lave en arbejdsplan med opgaver for dig og dine søskende, for selvfølgelig skal du hjælpe til, men det synes jeg da også de andre skal..

• #17   14. aug 2011 Ja, jeg er nemlig den ældste, hvilket hun også tit har sagt, gør at jeg får flere opgaver.
    Jeg kan ikke klare mig specielt godt i skolen, som sagt, det er prøvet, hvis jeg skal tænke på, at nu skal jeg hjem for at rydde op, og kan ikke nå de ting, som er vigtige for mig. Fordi mine søskende, specielt min lillebror, rydder aldrig op efter sig selv, og det er altså virkelig slemt nogengange.
    Så skal jeg rydde det op, hvilket jeg heller ikke synes er fair, når det er DEM, der har rodet det. Jeg har flere gange foreslået, at alle rydder op efter dem selv, og så kan ting som, at tømme opvaskemaskinen, støvsuge, og rydde op efter aftensmaden ellers fordeles, men sådan bliver det bare ikke, for det er kun mig der er med på den.
    Jeg er barnet, så derfor ''må jeg ikke komme med indskud'' .. eller, de bliver i hvert fald ikke rigtig lyttet til.

• #18   14. aug 2011 Har du overvejet bare at lade være med at gøre de ting? Kun rydde op efter dig selv, eks..

For mig lyder det som om det bare er blevet en behagelig vane at det er dig der klarer alt muligt i hjemmet, og det er jo heller ikke hensigtsmæssigt...

• #19   14. aug 2011 Der var Maja lige hurtigere end mig smiley

• #20   14. aug 2011 Maja; Well, personligt har jeg det sådan, når mit værelse bliver for rodet, så går jeg bare amok og rydder det hele op på 10 minutter, lol.
    - Ved ikke, om de andre har det sådan, men tvivler stærkt på det. Du skal bruge en skovl for at finde gulvet på min søsters værelse.

Sophie; Ja, det er det nemlig. For min søster ''lytter jo ikke''.
    Det er også derfor, jeg vil prøve at sætte det op sådan. Jeg vil gerne have mit eget liv nu, til et vist punkt.. Synes jeg er meget fanget i vores hjem, fordi jeg altid skal blive hjemme for at rydde op.

• #21   14. aug 2011 Nej, men er tit blevet bedt om det.
    Og så sent som i dag, blev jeg bedt om at rydde op på min lillebrors også, fordi min søster jo ''havde nok med sit eget''. De har bedt hende om at rydde det værelse op i en måned nu.

• #22   14. aug 2011 afviser du at blive hjulpet med din sygdom, og det betyder du melder dig ud af familien, synes jeg ikke det er i orden.
    en 17 årig bør som minimun rydde op efter sig selv.
    hvor er dine forældre i dette har?

• #23   14. aug 2011 Ja, det gør jeg også. Jeg vil bare ikke rydde op efter alle de andre.
    - Nej, jeg afviser ikke hjælp, men jeg vil benytte mig af min skoles psykolog, når jeg begynder i morgen. Jeg hader piller, og har svært ved at sluge dem, derfor har jeg afvist dem.
    Min far er i kbh 2 uger ad gangen, og så hjemme en weekend, og så tilbage. Min mor skal i skole, og jeg er holdt op med at snakke med dem, fordi de altid skal begynde at rode i, at jeg droppede mit arbejde i fakta, fordi jeg ikke psykisk kunne holde til det, og det gør mig bare endnu mere ked af det, så er holdt op med at snakke med dem om mine tanker osv.

• #24   14. aug 2011 Hvis du sagde blankt nej til overhovedet at hjælpe bare lidt til derhjemme, så ville jeg synes du var egoistisk, men.....

Min søn siger det samme som dig, at han prioritere sit sidste skole år højest. Det er jeg glad for at høre, da hans fremtid jo afhænger af hvordan han klare skolen, er stolt af ham, han har knoklet meget bogligt de sidste 2 år på efterskole.
    Han stresser nemt, men aftaler man f.eks. han slår græsset 1 gang ugeligt og måske tømmer skraldespanden 1-2 gange om ugen, så er det også en hjælp ;o) og han ved hvad han har at holde sig til.
    Han er også 17, har heller ikke noget fritidsjob, får lidt lommepenge hjemme. At åbne døren så hundene kan rende ud i haven og besørge hvis vi er oppe og handle, kan man jo nok uden de store anstrengelser ;o) jeg er næsten altid hjemme er den der har mest med hundene at gøre, så det høre til sjældenhederne der er behov for det.

I mine øjne skal du ikke tage hele slæbet, din søster bør bestemt hjælpe til derhjemme! Din lillebror bør kunne rydde op efter sig når han har leget på sit værelse, tager han noget at drikke og sidder foran tv'et i stuen, så bør han kunne sætte koppen i køkkenet.

I unge har også brug for at se jeres venner, det prioritere jeg højt, at han har tid og ser sine venner.

• #25   14. aug 2011 *Host* -da jeg var 15 blev jeg introduceret til vaskemaskinen, støvsugeren og opvaskebørsten kendte jeg i forvejen -så måske der snarere skulle laves et skema for hele familien så opgaverne blev fordelt.
    Vi fik ganske enkelt kun lommepenge hvis vi hjalp til, samt det er almindelig pli at rydde op og eks. tage af bordet efter sig selv (og selvfølgelig sige tak for mad!). Min mor flejnede fuldstændigt, hvis vi troede, at det var et hotel vi boede på...
    Den dag i dag er jeg glad for, at vi lærte de ting hjemmefra...

• #26   14. aug 2011 måske du sku kontakte din kommune. dine forældre forsømmer jer, ved at overlade voksenarbejdet til jer.

som du beskriver det.

• #27   14. aug 2011 Ja, vil nemlig virkelig gerne have de karakterer, som jeg ved, jeg kan få.
    - Får 12 i mange fag, men det viser sig aldrig på slut-papirerne, pga. enten fravær eller mangel på opmærksomhed i timerne. Det er grundet det her ''stress'.. Jeg får så ikke lommepenge, så jeg tjener dem ved at tegne tegninger på bestilling. Jeg passer selv hunden, så han er faktisk kun mit ansvar. Så synes da heller ikke, at jeg har vildt meget tid til at slappe af, så hvis jeg også får det her, så ender det med at jeg ikke kan leve op til de krav, som jeg selv har sat mig for at tegne, Vaks og lektier. Det er for meget for mig, og det ved mine forældre godt, for jeg har sagt det til dem utallige gange.

• #28   14. aug 2011 Maja; Jeg har ikke penge til at flytte hjemmefra. Desuden skal jeg have Vaks med, hvis jeg skal flytte, hvilket nok ikke er understøttet af kommunen.

Trine; De ting lærte jeg også, da jeg var mindre, derfor holder jeg fast i det. Men de har været mere ''sløsede'' med at lære mine søskende det, så derfor er de ligeglade.
    Tror også, det er derfor, jeg er den eneste, der bliver bedt om ting herhjemme.

Tezza; Ej, så langt vil jeg heller ikke gå. Vil heller ikke skabe unødigt had til mig herhjemme, eller ødelægge min families liv, det vil jeg ikke.

• #29   14. aug 2011 Og nå ja, så ved jeg desværre også lidt om det med depressioner, og hvor vigtigt det er, ikke at tro man kan overkomme mere end man kan, så går man da først ned med flaget...

• #30   14. aug 2011 efterskole?

• #31   14. aug 2011 Trine; Nej, det er nemlig også det. Man er vildt drænet af depression.

Tezza; Er undersøgt, kan ikke få det betalt, når det er 10. klasse, og mine forældre har ikke råd.

• #32   14. aug 2011 Synes rigtig godt om det Trine Nina J skriver :o)

For selvfølgelig er det ikke hotelophold at vokse op, og rarest er det da at vide de unge kan forskellige ting når de en dag flyver fra reden, men en ting er at lære dem de forskellige ting og de hjælper lidt til, en anden at de skal tage hele slæbet, det er total uhørt hos mig.

• #33   14. aug 2011 ja, men ved ikke, om jeg ville kunne holde til sådan en kæmpe omvæltning.. Det er mest dét, der bekymrer mig ved sådan nogen ting o.o Ved ikke lige, om det er løsningen, det kan godt være, jeg ville have det nemmere sådan. Men så kommer den igen; Hvad med min familie.

• #34   14. aug 2011 Jeg synes, at skema'er er en genial idé - Især nu hvor alle ikke gider hjælpe til!
    Lav en fast plan om hvem der gør hvad om mandagen, tirsdagen, onsdgen mv. og kør efter den plan HVER uge.
    På den måde ved man hvornår mn skl være i hjemmet og hvornår man ikke kan lave planer eller have fritidsinteresser.
    Det er aldrig noget vi har haft brug for derhjemme, men ved at der er en del familier der har brug for det.
    Selvfølgelig skal man hjælpe til i dagligdagen når man bor hjemme, særligt når man ikke betaler for det.
    SÅ hårdt er det altså ikke at tage af bordet, løbe en tur med støvsugeren eller ligende. Man skal passe på med at se alt som et problem, og hellere se lyst på det.
    Glæd dig til du bor alene og SELV skal sørge for det hele! ;o)

• #35   14. aug 2011 Aino; Nu er jeg jo begyndt at sige nej, efter at lægen faktisk direkte konstaterede mig med stress, fordi jeg fik for mange opgaver, og ikke kunne nå dem alle, og så byggede det sig op.
    Min mor laver self noget, såsom at vaske tøj, hænge det op og lægge det sammen, køber ind og laver aftensmad, men rodet bliver liggende, fx. min lillebrors legetøj og sådan noget, og det hober sig jo hele tiden op.

• #36   14. aug 2011 Ann-sophie; Når man bor alene, er det heller ikke mange om at rode, så det ville nok være meget mere overskueligt.

• #37   14. aug 2011 Dér fandt du løsningen Sandra - Flyt hjemmefra! ;o))
    Du bliver overrasket over hvor mange ting der er at ordne, når du bor alene.. Det er det rene luksus at bo hjemme, jeg savner det tit! Hehe!

• #38   14. aug 2011 Sandra: Der er også stor forskel på mig og min søster, men det er "desværre" lige så meget af sind -hun roder og jeg rydder op smiley
    Det har altid været svært for hende at gøre bare lidt ekstra, det ligger bare ikke til hende, min mor tolererede det ikke, men sådan er min søster desværre bare. (Den dag i dag er hun gift og har barn -og de RODER og har en masse halvfærdige projekter hele tiden. Jeg kan ikke leve sådan, men det kan hun åbenbart.)
    Jeg pålagde hende en overgang, tror det var i en sommerferie, at vi hver især skulle lufte en hund dagligt, vi havde to derhjemme, så vi gjorde det på skift, men det holdt hårdt for hende. Jeg stod også gerne op og fodrede køer og mugede for min papfar for at tjene lidt ekstra i weekenderne, osv osv.
    Men, pointen er jo, at som 15-årig kan man altså godt gøre bare lidt derhjemme, det er en fejl at servere alt på et sølvfad for de unge mennesker, der skal bestemt også være tid til andet, venner eller lign., man er kun ung en gang smiley
    Som sådan tog min mor jo det største slæb, men vi lærte så sandelig også at hjælpe til, især efter min mor blev mere og mere syg pga hendes sukkersyge (ikke gammelmands, den anden mere agressive form.)

Husker bedst engang, de havde været i byen, og for at overraske hende, havde jeg gjort rent og støvsuget, og lige som de kommer hjem, smuttede en af kattene ind ad døren -lige ind og væltede fugleburet med foder osv ud over hele stuen. Jeg var godt nok lidt nedslået, men min mor kunne heldigvis godt se det komiske i det smiley

• #39   14. aug 2011 Det dur slet ikke du stresser, for så kommer ud ingen vegne, det bliver man nød til at se på som forældre, for mig er det vigtigst at min store søn ikke stresser, at han har tiden til at knokle på så han kan få et okay resultat ud af det sidste år han har at gå i skole, det er jo hans fremtid!

Siger som Ann-Sophie, I må få lavet et skema så I ved hvad I har at holde jer til.

• #40   14. aug 2011 Jeg ved godt, at der er mange ting, der skal ordnes, når man bor alene. Jeg ved også, at jeg ikke er klar til det psykisk o.o
    - Og jeg har ikke råd til at flytte hjemmefra allerede nu.

• #41   14. aug 2011 Trine; Se, sådan noget gør jeg også tit for min mor. Eller, gjorde.
    Men hver gang jeg gør, så kommer den altid ''Ej, det der kunne du godt lige have gjort lidt bedre''.
    Ikke engang et tak, får jeg. Så jeg er holdt op med at gøre sådan nogen ting.

Aino; Præcis, det er nemlig ens fremtid. Jeg vil virkelig gerne have gode karakterer, så jeg kan komme på HF. Jeg vil simpelthen ikke nøjes med dårligere end jeg kan mere.

Men vi har jo prøvet skemaet. Ingen overholder det.

• #42   14. aug 2011 Suzy; Det er faktisk en svær form for depression, men det er lettere end at blive mobbet hver dag, så derfor mener jeg, at jeg kan klare det uden medicin.
    Hun gør det faktisk ikke altid selv, nej. Min far er nu lidt værre til at bare smide tingene, der hvor han står >_< Tror det er der, min søster har det fra.

• #43   14. aug 2011 Stinne; Har også sagt til hende, at jeg sagtens kan tømme opvaskemaskinen eller fylde den, når jeg kommer hjem. Men det er jo ikke nok, så det møder ikke hendes krav.

• #44   14. aug 2011 Hun vil nemlig ikke på kompromis. Det skal være på hendes måde eller ingens måde. Hvilket jeg så synes er en meget forkert tankegang, men jeg er ikke min mor.

• #45   14. aug 2011 Aino: Jeg er helt enig, det skal IKKE være børnene der tager det tunge slæb -men man må dog godt lære, hvordan man fx bruger en støvsuger/vaskemaskine osv. smiley

• #46   14. aug 2011 Præcis, men det kan jeg godt, så det er ikke for at lære mig det, at de beder mig om de ting. De burde bede min søster om det, for hun kan ikke engang finde ud af at sætte i opvaskemaskinen. Siger hun.

• #47   14. aug 2011 Jeg er begyndt at sige nej til hende, faktisk. Hvis jeg er i gang med at tegne, fx. så er det begrænset, hvad jeg vil i gang med. Self, hvis jeg bare lige skal tømme opvaskemaskinen, så bruger jeg lige 10 minutter på det, men hvis jeg pludselig skal støvsuge hele huset eller støve alting af på mit værelse, så siger jeg altså nej, og siger at det kan jeg gøre senere.

• #48   14. aug 2011 Sandra: Det var heller ikke fordi, jeg mente du skulle lære det, det var mere generelt... smiley

• #49   14. aug 2011 Ja, det ved jeg. Ville bare lige.. pointere, at det ikke var derfor, de bad mig om det xD

• #50   14. aug 2011 *Host -igen* "Jamen jeg kan ikke finde ud af det."
    Jamen, så må du jo lære det???

Mht din søster og opvaskemaskinen... Hun er 15, ikke 5...

• #51   14. aug 2011 Nemlig, det plejer jeg også altid, at sige til hende.
    Så må hun jo lære det.

• #52   14. aug 2011 hm tænker lidt, hvad synes du selv er rimeligt du gør hver uge? for så kunne du jo sige de ting til hende, at dem gør du også ellers passer skolen - hunden - tegningerne, hvad andre gør kan du egentlig være lige glad med, men når der ikke kan snakkes om det, så har du meldt sådan ud, ellers kunne det være at der skulle være en mindre i huset (at du søger hjælp til at bo for dig selv), så kan de derhjemme selv finde ud af hvad de vil? ;o)

• #53   14. aug 2011 Jeg synes da, det er rimeligt, at jeg passer hunden, min skole og min tegninger, rydder op efter mig selv, eksempelvis, hvis jeg tager noget at spise, rydder op på det lille badeværelse som så er blevet til Vaks' værelse, og så ellers lige.. rydder op på bordet, tømmer opvaskemaskinen eller lignende en gang om dagen. Det ville jeg synes er fair, for så har jeg da vist også fået dagen til at gå på mit energi niveau i hvert fald.

• #54   14. aug 2011 Han er i kbh, og jeg skal gå i skole her i Esbjerg.
    - Og det er vist en arbejder lejlighed, så tror ikke, jeg må bo der >_<

• #55   14. aug 2011 Christina; Nej, men alle hans ting, kurv osv er derinde ^^ Og førhen, da han ikke var 100% renlig, sov han derinde om natten, hvis nu uheldet skulle ske.

Ved ikke, om jeg ville kunne klare det psykisk, som situationen er nu. Har tænkt på det, men ved ikke helt om jeg har nok grund til det.
    - Og hvis Vaks ikke kan komme med, så er det ikke en mulighed.

• #56   14. aug 2011 Synes også det lyder fint som du beskriver i dit indlæg fra kl. 18:56:10 så må din søster f.eks. slå græsset hvis der er en have eller lave noget andet.

• #57   14. aug 2011 Suzy; Har også overvejet medicinen igen for noget tid siden.
    Nej, det er også svært for mig, at klare en normal hverdag ligesom andre teenagere. Det at have et fritidsarbejde efter skole, er fx. slet ikke noget, jeg kan overskue.

• #58   14. aug 2011 Aino; Det kan hun jo heller ikke finde ud af.
    Siger hun. Med vilje kan hun sikkert godt, men altså, hun gider vel bare ikke.

Christina; Nej, tror jeg heller ikke.

• #59   14. aug 2011 snadra OT hvad tager du for en tegning ???

• #60   14. aug 2011 Det er meget forskelligt, men det højeste jeg har solgt for, er 2 for 250.
    Og får 150 for en snart, så..

• #61   14. aug 2011 Jeg vidste, det her skænderi ville komme.

• #62   14. aug 2011 Ja.
    Om at jeg er egoistisk, at jeg siger nej, fordi jeg ikke har LYST til at hjælpe dem på nogen måde, og bare gør det for at gøre det svært for dem, at jeg ikke hjælper nok til, at jeg sidder og lyver for folk etc.

Bare fordi min mor blev sat til at rydde alting op hjemme hos hende, kan det da ikke gå ud over mig. Hvor er hun ikke endt, hvis man kan sige det sådan?

• #63   14. aug 2011 Og så har jeg jo heller ikke angst, for det ved jeg jo sikkert ikke engang, hvad er.
    *suk*

• #64   14. aug 2011 Sandra du åbner selv en debat og spørger om folk syntes du er egoistisk. Og du får svar hertil. Du har jo selv besluttet dig for at det er det ikke og så er det jo sådan det er.
    Du er nødt til selv at tage ansvar for dine beslutninger.

• #65   14. aug 2011 Jeg mener ikke selv, at jeg er egoistisk. Men spørger om andres meninger alligevel, da jeg ikke ved, om jeg er helt forkert på den. Synes bare lige, at min mors beskyldninger er lidt overkanten, derfor er jeg sur i de sidste indlæg.
    Jeg tager da ansvar for mine beslutninger?

• #66   14. aug 2011 Jamen du søger at blive bekraftiget her i at du har truffet din beslutning, og når du ikke helt får det så vender du og så er hele verden pludselig i mod dig.
    Du har besluttet dig for at sådan skal det være for at du kan klare din kommende skolegang og så er den jo ikke længere. Så kan det da være fløjtende ligegyldig hvad HG tænker.

• #67   14. aug 2011 Nej, det kan nemlig ikke være fløjtende ligegyldigt. Jeg har brug for at få flere meninger, da jeg ikke har andre at få meninger fra. Jeg har ingen i det virkelige liv, så derfor har jeg kun internettet. Ja, det er meget forkert, men sådan er det altså for mig lige nu. Derfor skriver jeg det herinde. Søger ikke bekræftelse, søger meninger, om så de er lig min egen eller ej.
    Jeg ved, at den her beslutning ikke bliver ændret, men jeg ved ikke, hvorvidt jeg skal synes den er egoistisk eller ej. Derfor beder jeg om meninger.

• #68   14. aug 2011 Når du bliver 18 kan du faktisk godt få udeboende SU selvom du bor tæt på hjemmet, eks. i ungdomsbolig... Jeg havde en veninde der slet ikke kunne med sin mor og blev smidt ud på sin 18-års fødselsdag, og hun fik udeboende SU.. Men man skal fortælle kommunen at det er fordi det ikke fungerer i hjemmet..

• #69   14. aug 2011 Hm, har bare hørt, at man ikke får nok SU til at bo for sig selv? Ikke specielt meget i hvert fald.. I dunno, ved det ikke, men det er da værd at undersøge.

• #70   14. aug 2011 Det at du ikke har nogen udenfor nettet er jo noget der måske kan blive ændret på når du kommer igang med skolen. (har du prøvet at kontakte nogle af de ting jeg havde forslået, der er også Ventilen).
    Hvis det er den rigtige beslutning for dig og din fremtid, er der jo ikke nogen grund til at høre om andre syntes den er egoistisk, du bliver jo bare oprørt over at nogen mener at det er egoistisk og er nødt til at sidde at forsvare dig selv over for mennesker som ikke kender dig, din familie eller din situation.

• #71   14. aug 2011 En udeboende SU er vistnok på 4500 om måneden, så i en lille ungdomsbolig burde det kunne lade sig gøre, vil jeg tro smiley

• #72   14. aug 2011 Ja, regner også med skolen vil hjælpe på det, men der er jeg jo ikke begyndt endnu.. Jeg har besluttet, at jeg vil tale med skolens kontaktperson, og så begynde at gå til noget på skolen, da det også er Esbjergs ungdomsskole. Evt noget sang eller billedkunst, bare for at have noget at lave.
    Og det hjælper mig mere, at jeg får snakket det igennem, både negativt og positivt, end at jeg skal sidde med det indeni mig selv. Derfor laver jeg de her emner, og derfor betyder meningerne så meget for mig.

Sophie; Vil da undersøge det ^^'

• #73   15. aug 2011 du har det simpelthen bare som alle andre 17 årige. det er et stadie i dit liv, hvor du vil frigøre dig fra dine forældre, og mener at alt de siger og gør er forkert.
    du er ikke speciel i den henseende.
    kom videre, og brug din energi på at ordne dine ting i skolen.

Kommentér på:
Er jeg egoistisk?

Annonce