583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Er jeg egoistisk? Er jeg egoistisk?

Hej hg smiley
Jeg håber i kan hjælpe mig. Undskylder for længden smiley
For at gøre en lang historie kort så boede min kæreste og jeg til leje i en skøn lejlighed med have indtil d. 1.2 i år, der blev den desværre solgt smiley vi har siden søgt med lys og lygte efter et nyt sted at bo hvor vi må ha Louis, da jeg ikke vil flytte et sted hen hvor han ikke må være. Nå men, vi flyttede så ud til min kærestes forældre som bor på landet, og har selv en anden hund. Ham og Louis er blevet aller bedste venner og elsker hinanden overalt smiley og vi har det super sammen, men vi vil jo selvfølgelig gerne snart ha vores eget igen. Nu er de så begyndt at snakke om vi ikke bare lader Louis bo hos dem, nok mest for sjov, men de er virkelig også blevet vildt glad for ham. Louis har det jo super derude, og har en frihed vi selvfølgelig ikke kan gi ham inde midt i byen, men han bryder altså bare alt for mig, han er min øjesten, så vil selvfølgelig ikke undvære ham! Men er jeg egoistisk at tage ham væk derfra når vi finder et sted at bo? Eller kan han sagtens indfinde sig igen? Han er jo heller aldrig alene hjemme nu, så jeg har allerede sagt til min kæreste at jeg måske synes vi skal ha en mere. Jeg har altid gerne villet ha to, for de har så meget i hinanden, og kan køre hinanden trætte på en måde vi ikke kan, og gi hinanden noget vi mennesker ikke kan. Jeg elsker virkelig min hund, og vil ham kun det bedste! Er det ikke bedst for ham at blive hos sin mor og far? Og besøge bedsterne en gang imellem eller er jeg forkert på den?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af hul i betonvæg 1.200 kr.
  • Ophæng af gardiner 890 kr.
  • hænge to lamper op 350 kr.
  • Montere lampe 500 kr.
  • Opsætning af tre rullegardiner, en knagerække og hjælp til to døre der binder lidt 1.100 kr.
  • Rengøring sommerhus akut 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg egoistisk?
  • #1   24. mar 2011 Hvis du kan opfylde hundens behov og ønsker og have hunden hos dig, så tag den med.
    Om i skal have en mere skal det være fordi i ønsker det og ikke fordi Louis skal have en legekammerat. Vi vil så stå med to der kræver jeres tid. Begge skal kunne være alene hjemme uden den anden og regningerne er dobbelt op . De skal trænes hver for sig, og det bliver endnu sværede og finde bolig med to hunde.
    Så hellere besøge svigerfamilien en gang imellen hvor han kan lege med deres hund.

• #2   24. mar 2011 Hvordan var han da han boede alene hos jer ? Kan du virkelig mærke en forandring i hans sind ? Hvis ja, synes jeg at du skal droppe dine følelser og lade ham blive der.. Har selv " videreformidlet" en hund af samme årsag... At give hunden det den fortjener og droppe egne følelser, er nok den største kærlighedserklæring man kan give sin bedste ven

• #3   24. mar 2011 Hej! Forstår i princippet godt dit dilemma, men hvis det var MIG, ville jeg tage min hund med mig, og så ellers tage ud og besøge de andre indimellem, for det lyder jo til at det er alletiders sted for din hund. Jeg synes bare, at hvis man skal lade sin hund blive, alle de steder man kommer, hvor man kan mærke at den trives, ja så ville JEG i hvert fald aldrig nå at have hund ret længe ad gangen.

I øvrigt synes jeg kun du skal få dig en hund mere, hvis det er fordi du har lyst til at have 2 hunde, med alt det ekstra-arbejde det vil give dig.

Mange hilsner
    Lone

• #4   24. mar 2011 Enig med Suzy & Plette smiley .

• #5   24. mar 2011 Inden vi flyttede trivedes han også, han har altid været en glad hund og vi har også altid kunnet opfylde hans behov, der har aldrig været problemer med ham. Han har ikke været vant til så meget motion som han er nu, eftersom de løber rundt og leger dagen lang, hvor jeg selvfølgelig godt ved at der skal lægges en stor indsats, som jeg også er villig til smiley
    Inden vi flyttede har vi haft problemer med at han blev ked af det når han var alene hjemme, og efter mange måneders intens træning som ikke hjalp fandt vi ud s han bare skulle være i vores værelse med fjernsynet tændt smiley så det håber vi kommer til at gå igen. Angående nr to hund er det også noget jeg vil for min egen skyld. Det har jeg villet siden vi fik Louis, men havde ikke overskuddet på davæende tidspunkt til to hunde. Og med træning går vi ikke så meget op i det, Louis har gennemført hvalpemotivation og det er det smiley han gad det ikke rigtig. Og han er en meget lydig hund alligevel smiley

• #6   24. mar 2011 Hvis I lader ham blive vil I så have en anden hund?

• #7   25. mar 2011 Det har bestemt ikke tænkt over. Pt er Louis hunden i mit liv, og han betyder alt, så kan slet ikke forestille mig at han ikke skulle være en del af min hver dag. Han kommer heller ikke til at blive derude. Nu har jeg hørt herinde også at jeg godt kan tage ham med mig.

Kommentér på:
Er jeg egoistisk?

Annonce