{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759

Ansvar og katte {{forumTopicSubject}}

Lige pt har vi en debat kørende på den vej jeg bor ang folks katte som løber frit rundt og genere folk.

I forbindelse med den debat kom jeg til at tænke på.
Hvis en kat kommer ind i min have og kradser en af mine hunde i øjet, så øjet skal fjernes. Hvem hænger så på regningen?

Katte har vel ingen ansvarsforsikring, så kan man stille ejeren til ansvar? Eller ville jeg selv hænge på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ansvar og katte
  • #2   4. sep 2011 Tak for det. Den tror jeg lige jeg vil printe ud og tage med til beboermøde på onsdag. Katteejerne mener at vi herude køre hetz mod dem og mener at de er i deres fulde ret til at lade deres katte strejfe, selvom der i vores kontrakt står at de skal føres i bånd ligesom hunde - fordi at der ikke er nogen lov om katte. Men det kan jeg så se at der er smiley

• #3   4. sep 2011 Der er bare ikke noget værre end andres katte inde i ens have.. Jeg jager dem altid ud, da de katte vi har bestemt ikke er hundeglade - jeg ønsker heller ikke at Silje skal have dårlige erfaringer med katte, bare fordi en dum hankat skulle strejfe ind i hendes have.

• #4   4. sep 2011 Noget helt andet er jo så, om du kan bevise, hvilken kat der kradsede din hund i øjet... Det kræver jo nærmest, at du fanger katten inde i din have efter den har kradset hunden.

Og dernæst om ejer har øremærket/chippet sin kat, så der er bevis for at det ikke er en omstrejfers værk.

Men i teorien skal kattens ejermand erstatte.

• #5   4. sep 2011 Ja, så skal man være "heldig" at det er en der er glad for sin kat og gerne vil have den tilbage.
    Synes det er super træls med strejfende katte når man bor så tæt som vi gør - men vil heller ikke ty til metoder som jeg har hørt nogle herude gør med kattefælder og gift i kød og sådan. Synes det er noget svineri.

• #7   4. sep 2011 Ja, gift i kød og den slags er virkelig noget svineri. Lidt det samme som at ens hund var strejfet en tur, og naboen giver en stor skål bacon med gift i. Good bye dog. Forskel er der intet af.

• #9   5. sep 2011 Hvordan er det nu lige loven er hvis katten er i din have og din hund får fat på den og den ikke overlever?

• #10   5. sep 2011 Ja, at lægge gift eller lignende ud er noget svineri.

Jeg synes nu ikke vand er særlig effektivt. Katten holder sig væk fra mig, ikke min have og er stadig ude med riven efter Buddy...

Til Wilhelmina: I den situation er det bare ærgerligt for kat/katteejer. Hvis din hund er i din indhegnede have, har katten ikke noget at gøre der.

• #11   5. sep 2011 Okay, det er da meget godt at vide. smiley

Kommentér på:
Ansvar og katte

Annonce