636 visninger
|
Oprettet:
At fodre sit dyr med et dyr der er syg. {{forumTopicSubject}}
Tager et rovdyr skade af at spise et dyr som er syg?
Der hvor jeg er i praktik vil ejeren fodre sine ræve og genetter med marsvin som har skab, tager de ikke skade af det?
Han har 30-40 marsvin med skab, og de skal selvfølgelig aflives, men han vil stadig bruge dem til foder - kunne I finde på at give jeres rovdyr et dyr som er syg? Hvorfor/hvorfor ikke?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
Men jeg synes bare det lyder underligt at fodre sine dyr med syge dyr.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Hvis ikke det kan smitte fra den ene til den anden, så ser jeg ikke noget problematisk i det.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
jun 2008
Tak for svarene.
jun 2008
Vi afliver dem alle idag, og dem der ikke bliver spist bliver lagt i fryseren så rovdyrene kan få dem løbende.
jun 2008
Jeg ved sgu godt at det er synd for dem, men jeg kan ikke gøre noget ved det, da det ikke er mig der ejer dyrene i zoo'en.
Selvom jeg ikke selv har marsvin, synes jeg det er utrolig synd at de går og er syge - lige meget hvilket dyr det er, er det synd, hvis der ikke bliver gjort noget ved det.
Marsvinene var rigtigt kæledyr, de var meget kontaktsøgende og venlige overfor gæsterne, så det er en skam at de bare skal aflives, men det er der desværre ikke noget at gøre ved.
Jeg forstår dig godt, men jeg føler at du skælder mig ud, som om det er min skyld at der ikke er blevet gjort noget ved det. Jeg har intet med de dyr at gøre - jeg skulle bare give dem til rovdyrene, og undrede mig over deres tilstand.
At fodre sit dyr med et dyr der er syg.