{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

At fodre sit dyr med et dyr der er syg. {{forumTopicSubject}}

Tager et rovdyr skade af at spise et dyr som er syg?

Der hvor jeg er i praktik vil ejeren fodre sine ræve og genetter med marsvin som har skab, tager de ikke skade af det?

Han har 30-40 marsvin med skab, og de skal selvfølgelig aflives, men han vil stadig bruge dem til foder - kunne I finde på at give jeres rovdyr et dyr som er syg? Hvorfor/hvorfor ikke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At fodre sit dyr med et dyr der er syg.
  • #1   2. nov 2011 Vildt? Det er bare ganske alm. kæledyrs marsvin smiley

Men jeg synes bare det lyder underligt at fodre sine dyr med syge dyr.

• #2   2. nov 2011 De er jo ikke som sådan syge, de har parasitter.

Hvis ikke det kan smitte fra den ene til den anden, så ser jeg ikke noget problematisk i det.

• #3   2. nov 2011 Marsvineskab smitter kun marsvin smiley

• #4   2. nov 2011 Nårh okay, så er der da masser af mad til rævene smiley

Tak for svarene.

• #6   3. nov 2011 Hm.. Du kunne jo spørge hvordan vi har tænkt os at gøre, i stedet for at regne med at marsvinene bare går og er syge.

Vi afliver dem alle idag, og dem der ikke bliver spist bliver lagt i fryseren så rovdyrene kan få dem løbende.

• #7   3. nov 2011 Ja, nogle af marsvine begyndte at tabe hår i foregårs, så de har gået i ca. to dage med det. Det var ikke dem alle der viste tegn på det, men det smitter jo, så de alle er aflivet og deres burene er gjort godt rene, så vi håber at det er væk.

Jeg ved sgu godt at det er synd for dem, men jeg kan ikke gøre noget ved det, da det ikke er mig der ejer dyrene i zoo'en.

Selvom jeg ikke selv har marsvin, synes jeg det er utrolig synd at de går og er syge - lige meget hvilket dyr det er, er det synd, hvis der ikke bliver gjort noget ved det.

Marsvinene var rigtigt kæledyr, de var meget kontaktsøgende og venlige overfor gæsterne, så det er en skam at de bare skal aflives, men det er der desværre ikke noget at gøre ved.

Jeg forstår dig godt, men jeg føler at du skælder mig ud, som om det er min skyld at der ikke er blevet gjort noget ved det. Jeg har intet med de dyr at gøre - jeg skulle bare give dem til rovdyrene, og undrede mig over deres tilstand.

Kommentér på:
At fodre sit dyr med et dyr der er syg.

Annonce