{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Argh "slog op" med veninde {{forumTopicSubject}}

Ja skal bare lige ud med det,,

Da jeg var 10 år flyttede jeg til ny skole og derfik jeg en dejlig veninde. Jeg boede i Jylland men da jeg var 12 flyttede jeg til Sjælland over til min far!
Vi holdte kontakten og fra jeg var 13 år har jeg næsten hvert år været en uge hos hende indtil jeg blev 17!
Hun fik hjemve og har aldrig taget tog derfor var det altid mig der besøgte hende!
Men da jeg blev 17 sagde jeg at jeg kun ville besøge hende hvis, hun tog sig sammen og besøgte mig, og det gjorde hun så!
Og igen da jeg blev 18 kom hun!

Nu er jeg 21 og for 16 med siden fødte jeg denn skønneste datter;0)
En lille månede før jeg fødte var jeg så igen over et døgn kun da min mand sku udstille hans bil, og det var meningen jeg sku være kørt derover med ham men ved Køge blev vi stoppet af politiet og fik afvide han ikke måtte have passagerer med! (det er en demo bil der kørte på de der prøveplader)
Han kørte mig til stationen og jeg overvejede om jeg sku tage til Jylland med toget eller til hillerød.. Jeg tig til jylland selv om det endte med en omvej omkring Kbh igen!

Jeg fødte så min datter og vi inviterede hende med til dåben! Men fik aldrig svar, en lille månede efter dåben ringer hun så og siger hun er på vej i toget til Sjælland (skal besøge en fyr) jeg bliver rigtig ked men siger ikke noget!

Hun så først min datter da jeg kom til jylland i februar( ikke for at besøge hende) og der var hun 8 mrd!

Hun har været på Sjælland 3 gange på det sidste år uden at besøge mig!

Hun har så selv fået en lille dreng for ca 4 mrd siden tror jeg. Og idag finder jeg så ud af at hun igen skal til sjælland ( til DMA i KBH)
Og det gør sku ondt!

Så jeg skrev pænt på Face

"tak for visitten"

Hende
"hvad mener du"

Mig
"Er virkelig skuffet over at du ikke har taget dig tid til at se mig og jose ud af alle de gange du har været på Sjælland siden hun blev født for 16 mrd siden! Første gang du så hende var hun 8 mrd og det var jo kun fordi vi tilfældigvis var i Jylland!

Så tak for det!!"

Hende
"Prøv da lige og slap af jeanette , alle de gange? Har været der over 3 gange eller sådan noget det sku ikk meget, og jeg kan ikk finde ud af de toge der kan finde ud af at tage toge frem og tilbage ikk andet. Jeg er ikk go til stor byen. Slå da lige kold vand i blodet. Og har os sagt hvorfor heller ikk er kommet, dine veninder! Sys det latterlig eller ej!"

Mig
"Ja det er fint undskyldninger er der nok af!! Gider det ikke!"

Hende
"luk da"

Mig
"Jeg sys det er for dårligt af dig som veninde, men ja jeg er nok bare vokset fra dig!"

Hende
" dit valg"

Mig
"Nej Maibritt jeg har sku ikke rigtig noget valg, for det er mig der bliver ked af det hvergang! Og 3 gange er måske ikke meget for dig men i forhold til de 10 år vi har været venner og du kun har besøgt mig 2 gange, så jo så er de andre 3 gange på et år meget!!"

Hende
" jeg vidste ikke du så sådan på det"



Ja undskyld det blev lidt langt;0)

Men er det mig der over reagere??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh "slog op" med veninde
  • #1   4. nov 2011 Skal lige siges at jeg tig til hendes søns barnedåb her i september også;(

  • #2   4. nov 2011 Nej, synes slet ikke du overreagere smiley
    Det er sgu tarveligt af hende - og så skriver hun ikke særlig pænt tilbage synes jeg.


  • #3   4. nov 2011 Hm, hvis du virkelig føler dig trådt på over det, er det vel en meget naturlig reaktion. Jeg havde nok valgt at tale med hende om det i stedet og uden at det blev en anklage mod hende, men for at sætte hende ind i, hvordan JEG hvade det med det. Hun skriver jo faktisk til sidst, at hun ikke vidste, du så sådan på det.

  • #4   4. nov 2011 Hov efter jeg havde skrevet at undskyldninger var der nok af skrev hun

    "Hva fanden pisser dig sådan af? Havde faktisk aftalt med min veninde at vi skulle ind til jer men ja ja"

    Mig
    "Ja selvf havde du det! "

    Så fik jeg vidst det hele med!


  • #5   4. nov 2011 Nej, jeg synes bestemt ikke du overreagerer. Men alligevel som Marianne K siger, så skriver hun jo at hun ikke vidste at du så sådan på det.

    Personligt havde jeg nok osse valgt at droppe hende - bare uden at sige noget som helst.
    Min mor og stedfar har været og besøge os i vores gamle lejlighed 1 gang d 4/9 sidste år. Vi har været en del gang i Jylland os besøge dem, men for ca 8 mdr siden bestemte jeg, at jeg ikke kontakter min mor mere, for jeg blev så skuffet over at erfare, at de havde været til konfirmation hos en fætters søn ca 10 km fra os - og de var endda taget tidligt hjem pga afstanden. De kunne ikke engang finde ud af at ringe og spørge om de kunne overnatte hos os, så jeg var skuffet og har besluttet, at det gider jeg ikke udsætte mig selv for mere.
    Så hellere lade være at kontakte hende mere. Har ikke hørt en lyd derfra i ca 8 mdr - hører kun lidt nyt gennem min søster, men har fortalt hende, at jeg ikke gider høre det.

    Og sorry det lille sidespring


  • #6   4. nov 2011 Jeg har prøvet at snakke med hende her da jeg var der i september og der kom hun med den undskyldning som hun også skriver at hun ikke kan tage toget og at hun ikke kan lide mine veninder! Men de 3 gange hun har været her ovre har hun jo også sku tage toget!!

    Plus at hun kunne da bare spørge om jeg havde tænkt mig at mine andre veninder sku være der! Længere er den vel ikke?
    Sys bare det er dårlige undskyldninger!


    CKH

    Nej hun skriver ikke særlig pænt, og ikke for at nedgøre hende som sådan men sådan er hun!! Ærligtalt hun er som en teenager op 15 når hun bitcher over hendes veninder
    Og hun er altså 22!


  • #7   4. nov 2011 Forresten kender jeg en del jyder, som er flyttet til København og en del københavnere, der er flyttet til Bornholm. Alle er bevidste om, at i.f.t. at holde kontakt med familie og gamle venner, er det dem, der skal "trække læsset". Jeg siger ikke, det nødvendigvis er retfærdigt og jeg kan heller ikke altid se grunden til at det ender sådan, men der er åbenbart en eller anden mekaniske omkring sådan noget

  • #8   4. nov 2011 Heino- det gør ikke noget!

    Men det kan jeg også godt forstå at du reagere sådan!
    Jeg har en søster der er flyttet til Jylland og mine forældre har vidst heller ikke været deroppe endnu! Tror de har boet der 2 år og hun er nu gravid så frygter lidt hvordan forholdene kommer til at gå da min søster har det med at være jaloux (også jeg selv)

    Men nu kender jeg hende og tror desværre ikke at det at hun skriver at hun ikke vidste jeg så sådan på det betyder at hun er ked af det! Desværre


  • #9   4. nov 2011 Hun er typen der skriver sådan noget bare for at få det sidste ord!

  • #10   4. nov 2011 Hvis jeg skal være ærlig (og det skal jeg vel, nu du spørger om vores meninger), synes jeg ikke du selv taler særlig pænt til hende helt fra starten og du gider heller ikke lytte på, hvad hun har at sige.

    Generelt tror jeg, det fungerer meget bedre at forklare folk, at man savner dem og hvorfor, man bliver ked af det, end at anlægge en "aggressiv" eller forurettet stil.

    Ligesom hun kunne have spurgt, om dine andre veninder skulle være der, kunne du jpó også have lagt ud med at invitere hende og nævne, at veninderne så ikke ville være der, du ville hente hende på Hovedbanen og hvad der ellers er i vejen for, at hun har lyst til at komme.

    Det virker som om, beslutningen ER taget fra din side, så du kunne egentlig bare have ladet være med at kontakte hende.


  • #11   4. nov 2011 Marianne k- sådan har jeg det også tildels! Men familie og venner er noget andet sys jeg!
    Nu var jeg 12 da jeg flyttede fra min mor selv om det virkelig gjorde ondt indeni at forlade alt!


    Men jeg gjorde det for min skyld hvem ved hvad jeg ville have ridset mig ud i hvis jeg var blevet!

    Og det er jo åbenbart kun mig hun har et problem med at besøge herovre


  • #12   4. nov 2011 Marianne k- kan godt se hvad du mener men kan ikke se jeg skriver grimt til hende!?

  • #13   4. nov 2011 Du skriver heller ikke ligefrem grimt, men du lægger ud med både at være forurettet, ironisk og meget kort for hovedet. Så prøver hun faktisk både at forstå, forklare og få lift ro på, til du svarer hende med "Ja det er fint undskyldninger er der nok af!! Gider det ikke!". Derefter prøver hun endnu engang både at forstå og forklare og du svarer "Ja selvf havde du det! "

    Så er den ligesom ved at være lukket



  • #14   4. nov 2011 Jeg skal lige på arbejde. Kigger ind senere smiley

  • #15   4. nov 2011 Må så også ærligt sige at hun er en person der er virkelig svær at trænge igennem til så det er virkelig svært at holde sig på et niveau over hende!!

    Men kan godt se hvor jeg skriver grimt nu!


  • #16   4. nov 2011 Hun skal til KBH idag og påstår at hun havde tænkt sig at komme forbi!

    Sorry men jeg kender hende, hun siger det kun fordi nu behøver ikke! Hun havde aldrig skrevet eller noget hvis ikke jeg havde skrevet!
    Hun kan jo ikke bare forvente at jeg er hjemme og har mulighed for at se hende! Og det ved jeg det gør hun heller ikke!

    Tro mig hun er en åben bog!


  • #17   4. nov 2011 jeg syntes faktisk du er lidt tarvelig, hun SKAL da ikke besøge dig når i ikke har en aftale, måske er hun stresset og har ikke lige overskud, jeg har mange rigtig gode veninder som bor langt væk, men det er da ikke ens betydene med at jeg SKAL se dem hvis jeg kommer i nærheden af hvor de bor, hvis jeg er kommet for noget andet.

  • #18   4. nov 2011 Frederikke det er overhovedet ikke det der er problemet?

    Problemet er at hun i 10 år spurgt og forventet at jeg kommer og på 10 år har hun selv været herover 2 gange

    Og hendes undskyldning er at hun ikke kan tage toget og at hun ikke kan lude mine veninder!!

    Men hun kan godt tage over til andre venner ??


  • #19   4. nov 2011 Jeg forventer ikke at hun også kommer og besøger mig når hun ER herover. Men jeg kunne da godt tænke mig at hun også tog sig tid til at komme og besøge mig! Er det formeget forlangt?

    Og jeg invitere jo også men der sker bare ikke noget! Og nu er undskyldningen jo så at hun ikke kan tage toget med hendes søn! Som hun stod og sagde til mig da jeg lige var kommet over til hende på samme måde?!?


  • #20   4. nov 2011 Jeg forstår dig såååå godt!

    Og jeg havde reageret på nøjagtig samme måde!

    Man er to om et venskab, og hvis hun har tid til at besøge en fyr på sjælland, men ikke dig - så var jeg saftsusemig blevet tosset!


  • #21   4. nov 2011 Jeg har også lige ''dumpet'' en veninde.

    Kan ikke snkke til hende eller se hende i øjnene længere, vil aldrig se hendes søn.

    Kan ikke så på den stakkel og tør slet ikke tænke på hans fremtid!

    Det er fnt at hun tager de valg hun tager, men vil ikke være en del af det.


    Vi var meget tætte som børn men det ændre sig en del.
    Vi må finde nye venner engang imellem smiley



  • #22   4. nov 2011 Jeg kunne være din veninde.

    Jeg er så grov at prioritere... Og det gør jeg med oprejst pande og god samvittighed.

    Jeg kan ikke have venskaber med milimeterdemokrati, og de venskaber, hvor det har været en præmis, de er gået i sig selv eller blevet afbrudt.



  • #23   4. nov 2011 Ch så du forventer at folk vil bruge massevis af rid og penge på dig men du vil ikke give noget igen?

  • #24   4. nov 2011 Jeanette, er det det, jeg skriver?

  • #25   4. nov 2011 Det kan jeg ikke rigtig tyde??

  • #26   4. nov 2011 Ch- er nok træt for du bliver nødt til at uddybe hvad du mener så??

    At jeg har overtagelser og det er hende der burde droppe mig??


  • #27   4. nov 2011 Hov sku stå overreageret ikke overtagelse

  • #28   4. nov 2011 Fredsfyldt- ved hvordan du har det, da min veninde fortalte hun var vild med en rocker;(

  • #29   4. nov 2011 Jeg skriver, at jeg personligt ikke kan være i et venskab, hvor der bliver holdt regnskab med, hvem der besøger hvem hvornår, hvem der gør hvilke tjenester og hvor meget de er værd, hvem der giver hvad...

    Venskab for mig foregår på et helt andet niveau.


  • #30   4. nov 2011 Okay!

    Men sys nu bestemt heller ikke jeg holder regnskab men føler mig ikke værdsat som veninde når hun ikke gider at besøge mig? Forstår i det? Eller er jeg bare helt hen i vejret?

    Jeg bruger jo netop en masse tid på hende men for ikke noget igen med mindre jeg selv besøger hende!


  • #31   4. nov 2011 At få noget igen er noget, der for mig foregår på det mentale plan og ikke når det kommer til geografi.

    Hvem der flytter sig for at se hvem, det finder jeg personligt ligegyldigt. Hvis den følelsesmæssige tilknytning som udgør venskabets grundstamme er i orden, så finder jeg de praktiske ting som noget, man finder ud af fra gang til gang... Og i det store billede fuldstændig uvigtige.


  • #32   4. nov 2011 Nu kommer det måske til at virke som om jeg kun har negative ting at sige men det er ikke tilfældet..

    Men bliver nødt til at sige at pratisk (specielt nu når vi begge har børn) vil det være bedst hvis vi kunne ses her!

    Jeg bor med min mand i stor lejlighed hvor hun vil have plads til sig selv og hendes søn!

    Hun bor hos hendes forældre som hun ikke rigtig gider være ved men der bare ikke andre muligheder for hende!

    Sidst jeg var hos hende, der havde jeg som sagt min datter på 14 mrd med, og vi tilbragte rigtig meget tid på at køre rundt! Og det fungere bare ikke når man har en lille pige der skal spise og sove og som hellere vil bruge tiden på at lege!


    Men som sagt jeg føler ikke hun gider bruge tid på mig! Men at jeg gerne må bruge tid på hende!


  • #33   4. nov 2011 Ch- vi er bare et stykke fra hinanden også på det mentale plan;0(

    Desværre! For jeg elsker hende jo som en søster selv om vi aldrig snakker sammen faktisk!


  • #34   5. nov 2011 Altså min "bedste veninde" som jeg boede med for 1år siden, ser jeg heller ikke tit nu. Hun er lige flyttet til jylland og jeg bor på sjælland nu. I denne her weekend er jeg i jylland og jeg har ingen planer om at se hende. Ikke fordi jeg ikke vil, men aftalen var at se min familie. Vi har hvert vores liv nu, dog deler vi da historie og oplevelser over telefon ofte smiley Men jeg behøver ikke at se mine veninder 5-10 gange om året, en sms eller bare en bytur en sjælden gang er nok for mig smiley ' Kan godt forstå du er skuffet over det med din barnedåb. Men igen, jeg kender selvfølgelig ikke jeres venskab smiley

  • #35   7. nov 2011 Emne altså!

    Lige en lille opdatering.

    Inden jeg angreb min veninde( som hele indlægget handler om) havde jeg skrevet og spurgt om hun ville sende mit h&m kort da jeg glemte det hos hende i september!

    Hun vælger så ikke at svare!
    Og jeg skriver så til hende idag, og hun har tænkt sig at sende det..

    Og får så dette svar

    "Slap dog af for fanden med det kort. Har sku andet i hovedet "

    Og så kan jeg ikke holde kæft!

    "Prøv lige og opfør dig som en på 22 i stedet for en lille fornærmet pige på 14!!

    Jeg spørg dig stille og roligt du ku bare skrive nej!"

    Hun
    "jaja godt med dig"

    Mig
    "Det er så rart med voksne mennesker"

    Hun
    "Jeanette hvad du vil, vi har hver vores meningen lm hinanden"

    Mig
    "Hvad har det med mit kort at gøre?"

    Hun
    "Orker dig ikke lige nu. Lad være at skriv"

    Mig
    "jamen så ha det godt"


    Det er definitivt slut nu! Det p.. Det gider jeg ikke!


  • #36   7. nov 2011 Altså jeg skriver ikke OG men OM hun har tænkt sig at sende det!

  • #37   7. nov 2011 Enig med Marianne K og CH.
    Sådan som du lægger ud er samtalen jo dømt til at ende sådan. Jeg ville ikke finde mig i at blive "angrebet" på den måde hvis jeg var din veninde.


  • #38   7. nov 2011 Det er også fair at i synes det er mig der er galt på den!
    Det er jo netop derfor jeg ikke ligger finger imellem hvad der er blevet sagt og skrevet!

    Men CH skriver. At hun? Kunne være min veninde.. Hun gider ikke venskaber med præmisser!

    Men det er da en præmis fra min venindes side at vi åbenbart kun kan have et venskab hvis jeg besøger hende!!


    I skriver jeg angriber hende, ja det sys jeg ikke selv jeg gør, men hvordan sku jeg så have taklet det??

    Det er jo ikke første gang jeg nævner det for hende!


  • #39   7. nov 2011 Og ja har nok på forhånd dømt forholdet da vi på det mentale plan bare ikke klikker længere!!

    Hun er en god mor, men på det mentale veninde plan er hun virkelig ikke ældre end en 14årig!

    Hun er konstant uvenner med nogen og så skal de høvles ned til ukendelighed, for så at blive gode venner igen, og finde et nyt offer! Og det gider jeg bare ikke!


    Og nej jeg sys ikke det er at bagtale hende herinde for det er virkelig fordi jeg er mega ked af at hun åbenbart ikke synes jeg er vigtig i hendes liv, så havde brug for at snakke med nogen.


  • #40   8. nov 2011 Jeanette

    Jeg syntes ikke du er helt galt på den, jeg ville bare ikke have sagt det på den måde - især ikke hvis jeg ønskede at venskabet skulle fortsætte!


  • #41   8. nov 2011 Hmm men jeg har nok bare bestemt mig så;(

  • #42   8. nov 2011 Det tror jeg også du har, men træls når et venskab slutter på den måde :o)

Kommentér på:
Argh "slog op" med veninde

Annonce