{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  halsbånd vs sele
  • #1   17. feb 2012 Sele bruger vi kun. Så er der bedre styr på hunden, synes jeg smiley det må også være rarere for hunden, tænker jeg.

  • #2   17. feb 2012 Burger også sele. smiley

  • #3   17. feb 2012 Hvis det er en tur hvor han primært er løs bruger vi halsbånd ellers sele..

  • #4   17. feb 2012 Jeg bruger aldrig andet end snor og gerne retrieverliner eller lignende. Det er i mine øjne den eneste måde at kunne have kontrol over hunden. Der vil altid være delte holdninger til denne type line og jeg har tit hørt folk udtale det er ondt mod hunden. Og ja hvis man misbruger det, så er det. Hunden lærer lynhurtigt hvordan man går pænt i en snor og at det er ubehagligt hvis den begynder at trække.
    En sele er i mine øjne kun noget man bør bruge hvis man har 100% styr på sin hund. Med en sele har du ingen mulighed for at "styre" hunden. Jeg ser så tit folk gå med en hund i sele som nærmest trækker ejeren efter sig, mens ejeren råber efter hunden at den skal gå pænt. Det er nærmest dyremishandling da hunden ingen chance har for at vide hvad der er forkert.
    (gad vide hvor mange huk jeg for for det indlæg)


  • #5   17. feb 2012 Carsten: nu ved jeg ikke hvad en retriever line er, så kan du uddybe det?

  • #6   17. feb 2012 Jeg bruger også retriverline eller halsbånd. Vi brugte sele i starten og jeg føler den giver hunden endnu mere lyst til at trække fordi når man så trækker den tilbage for at irettesætte den så er den fuldstændig ligeglad fordi det er meget svært med en sele.
    Vores venner har også en golden retriver og den er to år, den trak som en hest med sele og nu er de skiftet over til halsbånd og den går 100% bedre.
    Så er helt enig, en sele er en god ide hvis man har helt styr på din hund og den går rigtig pænt.
    Men ellers fortrækker jeg halsbånd eller retriver snor.


  • #7   17. feb 2012 det er en snor der laver en lykke, så den strammer sammen når hunden går for langt frem.. Men den skal kun bruges som et værktøj, så hvis hunden ikke hører efter irettesættelse når man siger det, så laver man et hurtigt ryk i snoren. Så det er ikke noget med at den går og bliver kvalt.

  • #8   17. feb 2012 Sele, Enzo trækker endnu mere i halsbånd end han gør i selen. Og jeg ved hvilke skader hans nakke kan få i halsbåndet. Dog går han ligeså pænt i kvælerhalsbånd som i sele.

  • #10   17. feb 2012 Jeg går med sele. Louie trak af helvedes til med halsbånd- det gør han ikke med sele. Og så ødelægger den ikke pelsen

  • #11   17. feb 2012 ^^ min bedste ven & mig ^^ >Som Janni skriver er det en type snor er danner en løkke, prøv evt. at søge på google efter retreiverline.

    A&D - Enzo SBT - > Hans nakke vil kun få skader hvis linen anvendes forkert. Enten ved at du tillader hunden at trække i linen uden at være konsekvent, eller misbruger snoren til unødige ryk

    Hvis linen anvendes korrekt vil jeg næsten påstå at enhver hund, uanset alder og hvordan den er vandt til at blive ført, på under en time vil kunne lære hvordan man går pænt.


  • #12   17. feb 2012 Ahh jeg er helt med nu ^^



  • #13   17. feb 2012 Carsten - ville det ikke vœre bedre at lœrer hunden det på en ordenlig måde istedet for et trœk så lœrer hunden at det er bedst at gå her ved mig fordi her kan du føle dig sikker (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare)

  • #14   17. feb 2012 Jeg har altid selv vœet meget imod når min bror tog snoren I halsbåndet pga jeg netop er bange for konsekvenserne af de trœk smiley så her hos os får vores hund seler

  • #15   17. feb 2012 Halsbånd til gåtur og træning.
    Sele til spor.

    Jeg føler ikke jeg har nogen som helst kontrol over hunden i en sele


  • #17   17. feb 2012 Min ko går faktisk sjældent i line... men når han gør er det kædehalsbånd eller retrieverline =)

    Han trækker aldrig, det er indlært ganske tidligt =)

    Sele har vi, og smart ser han ud - men den er åh så besværlig at håndtere... jeg har ingen følelse med hvor hunden befinder sig.. i line går han altid på plads, se line i sele gør, at jeg har fæstningspunkt bag mig frem for ved siden af mig... træls er det *GG*


  • #18   17. feb 2012 ^^ min bedste ven & mig ^^ > Der vil altid være forskellige måder at træne en hund på og man vil aldrig kunne blive enig om hvad der er det mest korrekte. Du er langt fra den første der synes min metode virker hård og ja det er den også hvis ikke man har kontrol over det. Jeg har altid et øje på hundens ører og hale for at se om den er tryg ved situationen .
    Man skal jo ikke hænge eller kvæle hunden i linen så snart den trækker men blot signalere at det kan man altså ikke. Hunden vil hurtigt finde ud af at det rareste sted er i slap line ved venstre fod.
    Det kan virke ubehageligt for hunden ind til den finder ud af hvad det drejer sig om men det tager sjældent mange minutter hvis man er konsekvent og ikke tillader fejl.
    Retreiverliner er også nemme at misbruge for hvis man render og trækker i dem uden grund vil hunden aldrig lære hvad der er rigtig og forkert.

    Det er rigtigt der er mange ligeså relevante metoder, men jeg har stadigvæk første gang til gode at se en hund lære at gå pænt i snor ligeså hurtigt som ved denne teknik.

    beklager hvis jeg har fået denne tråd til at løbe lidt af sporet


  • #19   17. feb 2012 Halsbånd indtil i sidste uge hvor jeg fik deres nye seler hjem. Men afprøver vi nu. Må dog indrømme at halsbånd stadig er min favorit

  • #20   17. feb 2012 Carsten N: Jeg skriver jo også at han trækker a helved til.

    Og ja vi er dumpet i det fag der hedder "lær din hund at gå pænt".


  • #21   17. feb 2012 A&D - Enzo SBT - > Det er aldrig for sent at lære en hund at gå pænt men jo flere "fejl" man tillader hunden, jo mere er der at arbejde med.


  • #22   17. feb 2012 halsbånd nu hvor hun går pænt , sele når hun har dækken på eller hvis hun har glemt sin gå pænt træning smiley

  • #23   17. feb 2012 Begge dele alt efter hvad vi skal

  • #24   17. feb 2012 Carsten N: Det behøver du skam slet ikke at fortælle mig. Hvis jeg gad at bekymre mig var jeg nok gået i skarp træning.

  • #25   17. feb 2012 A&D - Enzo SBT - > Det tvivler jeg såmen heller ikke på. Alle hunde kan lære at gå pænt, de skal bare have at vide hvordan man gør. Har man det fint med at hunden trækker og vil styre, ja så er der jo ingen grund til at foretage sig yderliger.


Kommentér på:
halsbånd vs sele

Annonce