558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Rasmus K
Rasmus K
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746

Hvor bør man lede efter bortløbet hund? Hvor bør man lede efter bortløbet hund?

Hej.

I går aftes løb en af mine kammeraters hund væk under lufteturen. Han løb væk midt inde i Budapest i et område der er et virvar af små gader med lidt trafik, og større gader med masser af trafik. Der er desuden en gågade og masser af mennesker overalt. Et travlt storbymiljø.

Hunden løb med retning på lejigheden, men den fandt ikke hjem. Den har kun boet der 14 dage.

Vi har ledt siden kl 10 i går uden held. Den blev spottet i nærheden af lejligheden to timer efter den løb, men var for skræmt til at kunne blive kaldt ind af en fremmed.

Vil hunde generelt blive i området de forsvandt, eller er det meget forskelligt? Budapest er en kæmpe by med masser af små baggårde og lignende så det er næsten en umulig opgave.

Politi, shelters og dyrlæger er kontaktet uden held.

Mon den vil prøve at finde et roligt sted i en baggård og gemme sig, eller vil den løbe forvildet rundt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor bør man lede efter bortløbet hund?
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#1   3. maj 2012 Han blev reddet fra "gaden" (en psykisk syg dame ejede ham, men han løb frit rundt i byen) i en mindre by udenfor Budapest i december, og har boet i Budapest i nogle måneder, så han kender lidt til miljøet. Han er normalt ikke en skræmt hund.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#2   3. maj 2012 Angelique: der er ikke nogen skov. Det er midt inde i Budapest

• #3   3. maj 2012 Umiddelbart ville jeg lede i det område hvor den blev spottet - baggårde osv i nærheden...
    En enden mulighed er i det område, hvor den holdte til ved tidligere ejer.
    Tror det er meget forskelligt hvor hunde søger hen. Nogle bliver i området, andre flygter. Nogle opsøger folk - andre er for skræmt.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#4   3. maj 2012 Det er mig der er tidligere ejer. Eller han var i pleje hos mig indtil for 14 dage siden da han fik sit nye hjem. Vi bor ikke SÅ langt fra hinanden, men han har kun gået den vej en gang, så han finder nok ikke her hen. Han er heller ikke de steder vi plejede at gå.

Vi har så småt opgivet at lede nu, han kan simpelthen være så mange forskellige steder. Hvis han har løbet omkring hele natten istedet for at slå sig ned et sted kan han være i den anden ende af byen. Han er meget glad for andre hunde så forhåbentligt opsøger han nogle af de populære luftesteder. Men det kan selvfølgelig også være han er blevet kørt ned. vi må bare håbe på nogen søde mennesker måske finder ham og ringer til og afleverer ham på internat. Det kan også være han kommer frem i aften/nat når der ikke er 30 grader, og gaderne ikke er propfyldt med mennesker.

• #5   3. maj 2012 Flere af de hunde jeg har hørt om, der er blevet væk efter kort tid i deres nye hjem, er søgt tilbage til det sted, hvor de blev væk.

Så jeg tror også det er vigtigt at holde øje med den, hvor den slap væk.

Krydser fingre for, i snart har den hjemme i god behold.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#6   3. maj 2012 Han blev måske set i en anden del af byen her til aften. Et sted hvor den har været nogle gange, men alligevel et godt stykke fra hvor den forsvandt. Vi har søgt i tre timer her til aften uden held desværre.

Desværre er hele min omgangskreds engelsktalende og ungarerne er meget dårlige til engelsk, så vi kan ikke engang spørge andre hundeluftere om de er stødt på ham.

Kommentér på:
Hvor bør man lede efter bortløbet hund?

Annonce