Dårlig oplevelse - bør man sige noget? Dårlig oplevelse - bør man sige noget?
Ja, som overskriften siger havde vi en lidt dårlig oplevelse på damhusengen i går. Vi har gået deroppe i en times tid og er på vej op til cyklerne. Milo har hele fjæset nede i et musehul og er travlt beskæftiget, da en større hund, måske beagleblanding fræser op i måsen på ham. Jeg når lige at kalde hans navn så han kan se der kommer en hund. De snuser og Milo fortsætter i hullet. Men lige pludselig fuldstændig upåvirket går den på ham og ligger ham ned, og æder ham.
Ejeren kommer løbende og råber og jager sin hund væk fra Milo. Milo fortsætter heldigvis ikke, da den anden hund fjerner sig. Manden siger bare fy til sin hund og fortsætte. Jeg spørger ham om ikke det er en god ide at få en snor på den når den upåvirket går på en anden hund på den måde. Han svare ikke. Min veninde går med hendes mindre hund længere bagude og jeg råber til hende at hun skal få Oscar til til sig, men inden jeg når at blive færdig med sætningen går den lige i flæsket på ham også. Og han skriger som en stukket gris og flygter da den endelig giver slip.
Der bliver jeg sådan lidt irriteret, og råber at nu må han altså tage den hund i snor! Han tager så en snor på den men slipper den igen efter 10 meter, hvor den på ny går i flæsket på endnu en hund. Min veninde fortæller at han spurgte hende om hunden var en hanhund og om den var kastreret, hvilket den ikke er, så tænker at den måske har haft noget egenkønsaggresivitet?
Hvad gør man når sådan noget sker?! Når en ejer med sådan en hund bare opføres sig så uansvarligt?? Bør man bare tænke der kommer jeg ikke igen eller bør man henvende sig til ham. Jeg kommer tit på damhusengen og har aldrig oplevet ligende før, og har heller aldrig mødt hunden før.
Det blev lidt langt, men jeg var bare en smule chokeret.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.797
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, og denne ejer må være dum og uansvarlig.
- politiet må være den bedste løsning og selvtægt bør undgås naturligvis.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.855
Godt nok kan man blive noget flov over sin hunds opførsel i sådanne situationer, men at "flygte" og være ligeglad på den måde som du beskriver, ville jeg ikke finde mig i.
Hvis det ikke er nok, ville jeg som de andre skriver kontakte politiet.
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 135
Tja, selvfølgelig bør man sige noget til sådan et menneske, men det vil nok ikke have meget effekt, desværre. Du sagde jo noget til ham, og han fortsætter med at lade hunden løbe løs, tsk tsk!
Jeg var godt nok blevet vred, og ville nok have råbt en del, også fordi jeg var blevet skide forskrækket og chokeret, hvis det var mig og. Min hund. Jeg ville også have sparket hunden væk fra hende. Nu går Vega altid i line, da hendes indkald er temmelig ustabilt, så ville jo have været lige ved hende.
Men ellers kan man jo prøve at forklare fjolset, at han risikerer en aflivet hund hvis den en dag får bidt hul, men hvis han ikke vil lytte og ikke svarer, er der vel ikke meget at stille op. Møder du ham igen, uden snor og med aggressiv hund, kan man jo vælge at anmelde ham, ved ikke om politiet gør noget, hvis der ikke er en skade på din hund?
Hvis den er egenkønsaggressiv, er det da virkelig dumt at lade den rende løs!?!?
Håber ikke du løber ind i ham igen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.958
Tror jeg havde råbt af mine lungers fulde kraft, hvilken en uansvarlig idiot han er, og måske noget om at hans manglende snor, kan ende med at koste hans hund livet.
Chancerne for at det ville virke er nok ikke for stor, med sådan et fjols.
Her i byen har vi også mødt en der åbenbart ikke har fattet hvad en snor skal bruges til. Det var så i en gågaden en lørdag formiddag ved en 11 tiden, og dem der hund opsøgte både børn, voksne og hunde, og ejeren gik bare videre, med snoren i hånden og hunden 10 meter for an sig. Min,kæreste kom til at kalde manden for idiot eller lignende, over at det kunne være så svært at vise hensyn og holde sit kræ i snor. Resultat... Manden gjorde store øjne, og gloede, men kaldte ikke hundee til sig, og gjorde ikke brug af sin snor.
Sådan nogle mennesker sætter virkelig mit pis i kog! Kan slet ikke have at man kan være så ligeglad med andre mennesker. Der findes altså mennesker der er bange for hunde, og folk med hunde der ikke kan med andre, men det er åbenbart ligegyldigt for nogle folk.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Og at den så bare fortsætter sit overfaldstrip fordi ejer en så uansvarlig. Jeg ved ikke hvad der var med den hund, måske var den bare dybt usikker, for den lagde sig ned og vendte hovedet til siden da min venindes hund kom luntende forbi, og så springer den bare på ham også..
Jeg håber godt nok heller ikke jeg møder ham igen for min hund og hans egen skyld! Jeg bliver bare så rasende! Men ja, man kan jo selvfølgelig også bare melde ham til politiet
jun 2013
Han opsøger som sådan ikke andre hunde når han går deroppe, for han har travlt med alle hullerne, og jeg syntes ikke jeg har oplevet problemer deroppe før. Jeg vil jo bare heller ikke udsætte Milo for dårlige oplevelser på den måde, selv om han normalt er rimelig cool. Jeg kan jo aldrig vide om det slår klik på et tidspunkt
jun 2013
Han var bare så optaget af hullet og før jeg kunne nå at lave et indkald sad køteren i nakken på ham.
Jeg er bare så overrasket over at en ejer bare sådan går videre uden at tage ansvar på hans hund, og måske lige smide et undskyld på vejen. Men hans opførsel får mig også bare til at tænke at det ved han udemærket godt at den gør
Dårlig oplevelse - bør man sige noget?