Hvad kan jeg tage? (malerier) Hvad kan jeg tage? (malerier)
Jeg laver stencil art billeder og har lavet en del til venner og bekendte. Nu er der begyndt at komme forespørgsler på billeder af folks børn, hunde osv. Hvilket er rigtig fint og dejligt.
Men jeg fik en henvendelse fra en, som ville have fire stk. Et af hver hendes børn i 40 x 40. Det tager omkring 2,5-3 timer at lave et billede og så kommer materialer oven i, så jeg sagde 1000 kr for fire malerier af hendes børn. Det mente hun åbenbart ikke var en fair pris, og jeg har ikke hørt fra hende siden.
Men hvad siger I? Er mine priser for høje? Jeg har en timeløn på omkring 70 kr.
Eller hvad ville I give for et billede af jeres børn malet i stencil efter billede? (se evt mit album, hvis I ikke ved, hvad pokker jeg ævler om)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
Men ja, synes egentlig ikke, det er unfair for 4. o.o
Altså.. 2-300 kr pr styk løber alligevel op i 8-900 kr.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
300 for et stk er en nogenlunde pris og så er der lidt rabat på 4.
Sælg ikke din kunst for billigt, ønsker dig held og lykke fremover,
Er der nogle af mine billeder der kan bruges vil jeg gerne bestille et til 300 kr plus porto for at få det sendt.
Jeg kan kontaktes herinde
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
Man skal ikke undervudere sig selv og arbejde gratis bare fordi folk er nærrige- hvis de ikke vil give den pris din kunst er værd- så må de jo finde et andet sted.. Som Rotterne siger- du skal ikke bekymre dig om hvad de siger og synes- men om hvad DU har det godt med...
Jeg synes bestemt det er en fair pris..!! De skulle da prøve at gå ned i kunster butikkerne.. Så får de måske et billed for den pris...!! og fordi det kunst er der sikkert noget der ikke engang betales moms mm af lige som med tatovørene...
Så ta du bare den pris du har det godt med - du skal ikke forære din kunst væk for ingen ting ...
Folk har det med at altid at sige det mange penge- men slet ikke tænke over hvor stort et arbejde der ligges i det- og så køber de jo altså noget som de ikke selv kan lave
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Det er desværre sådan inden for denne branche at folk ofte forventer at man nærmest arbejder gratis og mange kunstere underminerer også sig selv ved netop at arbejde gratis eller alt for billigt fordi de ikke rigtig kan få sig selv til at tage en ordentlig pris, men man skal netop tænke i materiale og arbejdsløn.
For mig at se er det et spørgsmål om mentalitet og den ændrer vi kun ved at værdsætte vores arbejde og prissætte det derefter. Folk ville jo aldrig kræve at en ufaglært håndværker arbejder for 70 kr. i timen inklusiv materialeforbrug, og det samme bør jo gælde for kunstere efter min mening.
Jeg har tit folk der springer fra når de hører mine priser (som faktisk er meget fornuftige), men så må de jo springe fra. Jeg har allerede en lav timeløn og jeg gider ikke arbejde for vildtfremmede mennesker for en 20-50 kr. i timen. Sådan er det bare.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.392
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
"Mit håndværk er ligeså meget værd, som enhver anden håndværker. Murer, maler, etc.. Så regn selv timelønnen ud, deraf værkets værdi."
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 358
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jeg syntes heller ikke, at det var slemt- overhovedet- men jeg kunne ikke helt finde ud af, om jeg bare vurderede egne evner for højt.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Har selv lige haft udstillet mine malerier og det er helt vildt som folk vil være bekendt at skambyde
Resultat jeg tog dem alle med hjem igen da udstillingen var færdig.
Blev bla. budt 1500 kr for et maleri på 1x2 meter i ramme, kan jo ikke engang købe matrialerne til den pris samtidig har jeg brugt nogen og 40 timer på at lave det , så det vil jeg sgu absolut ikke sælge det for , så nu pynter det bare igen i mit køkken.
Så er der dem der foreslå de kommer med matrialerne (lærred + ramme) så kan jeg bare male gratis og selv smide malingen i , de må sgu være tossede i hovedet.
Hvis de mener de kan få det til den pris andet sted så må de gå derhen..
Hvad kan jeg tage? (malerier)