458 visninger
|
Oprettet:
29. dec 2004 Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Er det bare mig (dagplejemødre) {{forumTopicSubject}}
Hver mandag morgen, når jeg handler i REMA
vælter det ind med dagplejemødre og alle deres
børn, der skal handle, selvfølgelig :o)
.. Men jeg tænker bare, er det et naturligt udflugtsmål,
eller hvad? Eller syns i, at det er helt ok, at ungerne
måske een gang mere dén dag skal slæbes igennem
en butik?
En helt anden ting: skal de ikke være spændt fast i
barnevognen? Jeg ser dem tit hænge, 3 stk. ud over
kanten UDEN sele, hmmmm syns ikke godt om..
Hvad er jeres holdning?
God dag på HG
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Det er muligt at der har været mange skræk historier på det sidste, men vi har både haft barn i dagpleje og vuggestue og har aldrig oplevet noget vi ikke kunne acceptere... Har været rigtig glade for begge dele.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
om de skal spændes fast afhænger af hvor gamle de er.....
jeg har aldrig set en barnevogn med plads til mere end en sele.
jeg synes måske man i stedet skulle diskutere hvor mange børn det er ansvarligt for en person at have ansvaret for.
mon ikke børnene trods alt er mere sikre i barnevognen end hvis de skulle gå ved siden af barnevognen?
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
at de ligesom lærer "hverdagens pligter" Men mandag morgen
i min REMA er der bare mange mennesker, og tja, jeg ved det ikk.
Jo, selvfølgelig tager de ikk skade af det
er ærgeligt, hvis det skal erstatte en udflugt
dec 2004
og jeg mener, at alle børn, der ikke kan gå selv,
SKAL spændes fast
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
dec 2004
de er jo store som limosiner *S*
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Men det var slet ikke det, spørgsmålet gik på
Begge mine unger, blev passet hos en dagplejer.
Både jeg og ungerne, var glade for det.
Og jeg tror faktisk at ungerne sådan har godt af, at blive slæbt med rundt i butikker. Jeg synes ikke jeg nogen sinde havde de helt store problemer med plageri (af slik), når jeg købte ind, sammen med ungerne, da de var små.
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 41
jeg kan godt lidt føle på min mors vegne at dagplejerne bliver sat meget ud på sådanne sider her, og jeg forstår det slet ikk..
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
Der sket meget siden hen. Men hvis du ser på de børn der nok altig hænger ud, kan selen evt. Være under jakken og dyne ellers er et et stort barn som normalt går, men er kommetop fordi de er trætte. Vis børne er uden opsyn i længere tid skal de have sele på, men en dagpleje morede også godt hvem hun kan sætte i barnevogne uden sele og hvem der skal havde på..
Jeg siger ikke her med at alle dagplejmødre er lige gode. Men mange af dem, prøvet at give børne en god dag og hvis det et er handle i rema synes jeg det er okay. Mine mores børne elskede når de skulle ud og handle eller foder ænder. Bare det at komme på tur var det bedste.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.002
Så mon ikke også de børn vi snakker om her også har det.
Vi kom ALLE steder........ vi kom i Centre.... på Landbohøjskolen og så på dyr..... vi gik tur på Kirkegårde ( og nød freden og roen )....... vi var i ZOO...... i Frederiksberg Have....... vi kom i Tivoli.... på Dyrehavsbakken.....på forskellige Legepladser....
Men vi kom bestemt også i NETTO....Rema 1000...Kvickly....Spar ...osv.
Ungerne har godt af , at opleve så meget som muligt , hvad der sker en alm. dag.
Så jeg ser ikke noget forkert i de kommer i Rema 1000......... dagplejeren skal jo også selv handle ind til ungernes mad osv.......
dec 2004
De børn, jeg ser - Har ikke seler på... De har ikk jakker på,
så jeg trivler på at de har dem inde under t-shirten :o)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
For mig er det helt fint at de går en tur i REMA..
Det der kan få mig op af stolen er når de har de større børn til at gå ved siden af barnevognen og 2 dagplejemødre går ved siden af hinanden.. For så går den ene ikke på fortovet, hvilket betyder at de store børn går midt på kørebanen
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Jeg tror ikke at nogen med erfaring med børn ville undlade at spænde fast. Min søn ville i hvert fald ryge ud, på under 5 minutter!
At de går i Rema er de helt fint, og jeg tror ikke det erstatter nogen udflugt overhovedet
Det er mit indtryk at de fleste DP-mødre er rigtig gode til at komme ud med "deres" børn, og at komme ud at handle er da også sjovt for ungerne. Der noget at se på, og det er sikkert en fast rutine.
Endvidere skal DP-mor jo holde sine udgifter adskilt, så det er nok nemmere at handle tingene til hendes arbejde af en omgang, frem for at handle det når hun handler ind til sig selv.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.002
Så det er ikke nødvendigt at adskille det , da hun jo ikke skal komme med kvitteringer.....
Sådan var det i alt fald , da jeg var Dagplejer....
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
min søn har ALTID sele på i både barnevogn og klapvogn, og sådan har det været siden han var 4 mdr.
Når han er på tur med vuggestuen sidder han i klapvogn og har også sele på. Han er simpelthen sådan en vild dreng som aldrig er i ro, og som læner sig ud over kanten for at se og røre ved alt.
Hvis de vovede ikke at give ham sele på, ville der godt nok falde brænde ned!
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 649
Er det bare mig (dagplejemødre)