{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Sag om fuld forældremyndig {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe tænkt på at spørge til råds herinde, men først nu har jeg fået taget mig sammen til det, da det jo er et meget personligt emne.

Min søn er ikke min biologisk, men ser vi bort fra det, så er han 100% min søn, jeg elsker ham som var han min egen.

Sagen er den at i 2002 blev sønnen født, faren forlod ham i starten af 2004.

i slutningen af 2005 søger han så samvær igen, og det giver statsamtet ham medhold i.

I 2007 forlader faren så sønnen igen, og først i 2009 tager han kontakt til statsamtet, denne gang for at se om han kan slippe for at betale til drengen, når han alligevel ikke vil se ham, det fik han jo så ikke medhold i.

i 2012 søger kæresten så fuld forældremyndighed, og så går faren da helt amok, nu søger han så samvær igen,

Det skal lige siges at faren har anmeldelser for vold både på sønnen og moren helt tilbage fra 2004, kun et par mdr. før han forlod ham.

Der ligger underretninger på faren på forsømmelse af sønnen.
Sønnen gennemgik psykolog behandling efter oplevelserne med hans far.

Sønnen er syg, og kan ikke klare de store forandringer i hverdagen, han er rædselsslagen for at skulle hjem til hans far igen.

Der ligger rigtig mange ting i denne sag, som gør at faren ikke er egnet, men det vil tage lang tid at skrive ned, og alt for lang tid at læse.

VI er næsten sikre på at moren vinder sagen om fuld forældremyndighed.

Men vi frygter om de også denne gang, kan finde på at give faren samvær med sønnen igen.

Hvad gør vi, for bedst at forhindre at faren får samvær, vi er ikke interesseret i at drengen imod sin vilje skal tvinges hjem til sin far.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sag om fuld forældremyndig
  • #1   26. jun 2012 tager kontakt til en advokat og få ham til at "køre" sagen!

• #2   26. jun 2012 Få speciallægernes udtalelser om sønnen
    Har i ført dagbog over forløbet kunne i tage kopier og ja hyr en advokat

• #3   26. jun 2012 Der skal ufattelig meget til før samvær bliver nægtet, rigtig meget, og ikke engang vold er et sikkert middel for at blive nægtet samvær

• #4   26. jun 2012 Vi har fået fat i en advokat, og har udtalelser fra alle fag personerne omkring ham, alle anmeldelser og underretninger der er lavet på faren, alle skole referater hvor man kan se han er udeblevet, samt billeder af drengens blå mærker.
    Vi har også selv skrevet hvordan vi ser på sagen, og hvorfor vi ikke ønsker han kommer ind i billedet, samt hvad sønnen har sagt til os omkring at komme hjem til faren igen.

Det lyder som meget, men hun havde ligeså meget med ved sidste møde, og der fik han samvær, så vi er panikslagne lige nu, for hvad der skal ske smiley

• #5   26. jun 2012 Nu er sønnen jo 10 år, kan han ikke få lov til at sige noget selv?

• #6   26. jun 2012 Jeg siger ligesom Jeanette, kan han ikke få lov til selv at sige sin mening?

• #7   26. jun 2012 Ville ønske det var så nemt, men hans sygdom gør at de ikke synes han er i stand til at udtale sig.
    Vi har forhørt skole psykologen om hun ville prøve at tage snakken med ham, og den tidligere psykolog, men de siger de ikke bare lige sådan må gå ind og blande sig i sagen, selvom de godt kan se fornuften i det.

• #8   26. jun 2012 Jeanette & luna, når barnet er 11 år må det ihvertfald selv vælge hvor "det" vil bo.

Til TS, så forstår jeg ikke altid det danske system, en far der giver blå mærker, ikke møder op, og fravælger sit barn over flere omgange osv. bør da ikke have lov til at se sit barn..
    Altså så længe det ikke gavner barnet at se den forældre der forvolder barnet psykiske og fysiske smerter.

Hvor meget samvær er det "vi" snakker om, og er det under opsyn, eller?

• #9   26. jun 2012 Jeg forstår det heller ikke, mener bestemt ikke de tog barnets tarv sidste gang, og denne gang virker det også til de kigger mere på faren end på barnet.
    Sådan en forandring vil ødelægge rigtig meget, han vil være bange, hans stabile hverdag vil blive ødelagt, han vil endnu engang gå tilbage i udvikling, og han vil miste den aflastnings familie som har er tryg ved samt er uddannet i at passe børn indenfor specialområdet.
    Sønnen er syg, og kræver derfor meget mere end andre børn, og hver dag skal være så ens som muligt for ham, ellers bliver han hylet helt ud af den, og kan ikke finde ud af hvad der sker.

Det er uden opsyn og hver anden weekend samt ferier smiley

• #10   26. jun 2012 Og efter 5 år uden at have set sin far, så kender de heller ikke hinanden mere, faren aner heller ikke hvordan det står til med knægten, og hvor vigtigt det er for drengen at alt omkring ham skal være trygt, stabilt og køre i faste rammer.

Man kan ikke planlægge at køre en tur, hvis ikke sønnen er godt forberedt og helst 2 dage før.
    En pludselig beslutning vil vælte hele hans dag.

• #11   26. jun 2012 Nu skal det ikke lyde forkert. Men efter det nye tiltag omkring at fædre har lige så meget ret som moderen i sådanne sager, rammer vidst forkert i jeres sag..

Uden opsyn og i hver anden weekend (+ ferie) er jo alt for meget hvis faderen for det første er voldelig, og at sønnen ikke kan klare at "rives ud" af sine stabile og faste rammer. Det må de da også kunne forstå, ...
    Som du fortæller det, bør han ikke få samvær igen, han er jo ikke en stabil person i barnets opvækst.

• #12   26. jun 2012 Stakkels stakkels dreng.. Håber sku ikke at hans far får samværd med ham igen.. Det vil jo ødelægge knægten fuldstændig..
    Håber at din kæreste får den fulde forældre myndighed over ham og så bio far bakker HELT ud af det og ikke kontakter ham igen.. Det andet er han IKKE tjent med

• #13   26. jun 2012 Faren er meget ustabil og han har aldrig kunnet og tvivler på han nogensinde vil, prøve at sætte sig ind i sønnen behov.
    Vi mener heller ikke han bør have noget som helst med sønnen at gøre, da det er skadeligt for ham.

Lige nu bor han hos hans mor og jeg hvor alt er i faste rammer, vi har et skema fra morgen til aften, hvor der står hvad vi skal og hvad tid, og den plan bliver overholdt, for på den måde fungerer sønnens hverdag, og hvis der skal ske ændring, så er det besked i god tid, og det skal op og hænge på skemaet så han kan se det.
    Der må ikke komme nogle pludselige indskydelser, bare fordi det lige kunne være hyggeligt at besøge mormor eller tage på stranden.

Når han er i aflastning foregår det på præcis samme måde, så han kender hver dag, og er forberedt, skal de noget fredag eller lørdag, får vi besked i god tid så vi besked i god tid, så han kan blive forberedt på det.

Så stabilt skal det være, og det vil faren aldrig kunne tilbyde ham.

• #14   26. jun 2012 Som det lyder, har drengen fået stillet en diagnose, der lyder på, at han blandt andet ikke kan tåle at blive revet ud af sine faste rammer..Det kan de vel ikke se bort fra i retten?

• #15   26. jun 2012 undskyld det nærgående spørgsmål, men kunne du ikke adoptere drengen, så bio. faren ikke skulle/skal betale, for er det mon ikke det han gerne vil slippe for....

• #16   26. jun 2012 Hej Thomas. Vildt nok at jeg går herind fordi jeg selv er i tvivl om jeg skal udlægge min sag med min egen situation.

Jeg vil dog lige sige som familien rødtop. Hvorfor prøver i ikke at få ham til at afgive forældreretten og lade dig adoptere ham? Så slipper han jo for børnebidraget - som jo ihvertfald tidligere, var det han gerne ville af med?

Jeg blev adopteret af min fars kone ( var 4) og min biologiske mor fik tilsendt papirene og havde 4 uger til at finde ud af om hun ville underskrive, under en uge efter kom de retur - underskrevet.

Måske er faderen villig til det, hvis han kan se en økonomisk fordel i det smiley

• #17   26. jun 2012 Marie-louise
    Han fik stillet sin diagnose da han var 14 mdr. diagnosen så de igennem fingre med første gang smiley

Rødtop og Helena
    Vi har forsøgt os med det, men han vil ikke underskrive adoptions papirer.
    Faren tænker mere på hvordan han kan provokere moren, han tænker overhovedet ikke på at det i sidste ende ikke er moren han rammer, men at det er drengen, og drengen som bliver helt ødelagt smiley

• #18   26. jun 2012 hvor jeg dog føler med jer og jeres søn..
    jeg står i den anden ende som den "dårlige" forælder.. jeg ser ikke mine dreng mere..
    i vores sag, var statsamtet meget fokuseret på børnene.. den børnesagkyndige var pænt ligeglade med os voksne og meget dygtig til sit job..
    håber i får fingrene i sådan en som hende.. som virkelig tager barnet i fokus..

og det med at forelægge ham en adoption er en glimrende ide.. han slipper for at betale og i slipper for hans tilstedeværelse..

håber på alt det bedste for jeres dreng..

• #19   26. jun 2012 Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig hjem og ligge på knæ for kæresten smiley Jeg mener nemlig at i skal have været gift et stykke tid før du kan adoptere drengen… Hvis du kan få lov til det er det sikkert den letteste løsning smiley

Men hvis i ikke kan forhindre faderen i at se drengen, kan i så ikke få presset igennem at samvær skal ske under opsyn så han i det mindst ikke forvolder yderligere skade på drengen?

• #20   26. jun 2012 Når i har en aflastningsfamilie, så må der jo også være en sagsbehandler. Jeg ved ikke hvor meget hun er involveret i sagen, men sagsbehandleren skal varetage barnet, og hvis faderen slår ham, så kan hun afgøre, at han ikke må se sin far mere, eller kun under opsyn... Det er hun faktisk forpligtet til, hvorimod statsamtet ikke rigtig virker gearet til at håndtere disse sager

• #21   26. jun 2012 Elin B
    Håber også hende der har sagen, vil kigge fornuftigt på den og så tænke på barnet.

Anja F
    Puha, synes at blive gift er lidt for drastigt, og da sagen er der nu, så hjælper det heller ikke så meget.
    Selv overvåget samvær vil skade drenge, da han er bange for sin far og dybt såret helt ind til benene af den mand, samt det er en kæmpe forandring for ham.

Camilla C
    Sagsbehandleren kender ikke så meget til sagen, her hvor jeg bor får vi ny sagsbehandler hele tiden, alene i 2011 havde vi 5 forskellige sagsbehandlere, så det er næsten umuligt for dem at sætte sig ind i sagen.
    hende vi har nu, har vi haft i 2½ md. og har ikke engang mødt hende smiley

• #22   26. jun 2012 Jeg synes, I skal ringe og bede om et møde med hende. Det kan godt virke nyttesløst, men hun kan altså virkelig gøre en forskel...

• #23   26. jun 2012 Vi prøver at give hende et kald i morgen, og høre om hun kan hjælpe os, tak for tippet, håber det hjælper bare lidt vil være dejligt smiley

• #24   26. jun 2012 Thomas: Puhaa hvor jeg dog håber for jer at det kommer til at gå til drenges bedste smiley

Desværre er det bare SÅ ofte set at det er forældrenes RET til samvær, fremfor barnets tarv der bliver taget højde for smiley

Har selv lige skrevet et laaaangt indlæg ang. lidt alla din historie. Min datter er dog kun 9 mdr.

• #25   26. jun 2012 Thomas jeg håber og krydser for at statsamtet /retten er lydhøre overfor jer så ikke drengen ødelægges, desværre var de ikke lydhøre i min søns sag selvom både speciallæger og sagsbehandler var inde over, min sag var meget lig din bortset fra det kun var mig der havde fuld forældremyndighed, men derfor SKULLE faderen stadig se barnet for enhver pris
    Men som jeg skrev tidligere skal der rigtig meget til før modparten ikke får samvær smiley

• #26   26. jun 2012 jeg tænker bare han har lavet nummeret 2 gange, slået og truet, prioriteret alkohol højt (så højt så moren har hentet sønnen på værtshus) og nu har han haft 5 års udeblivelse, de kender slet ikke hinanden, forstår slet ikke hvordan den man kan have ret til samvær, synes det er langt ude smiley

Der er så mange grunde til at han ikke bør have sønnen, så det er dybt forkasteligt at vi ligefrem skal slåsse, for at han ikke skal have samvær med drengen smiley

Vil lige se dit indlæg smiley

• #27   26. jun 2012 Thomas.

Desværre er det en fuldstændig grotesk form for sagsbehandling vi har fået med den nye lov om fædres lige ret til samvær.

Jeg forstår vitterligt ikke - at når man gentagende gange får bevist at barnet får det skidt og det IKKE er til drengens bedste, hvordan en evt. dommer kan få sig selv til at tildele samvær..

Jeg synes det er SÅ alarmerende at hører om samtlige historier som er så langt ude - ligesom din.. Det gør virkelig ondt - og giver ikke mig meget håb smiley

• #28   26. jun 2012 Thomas du kan bare håbe de er meget forståelige og kan se det fra barnets side og ikke kun fra faderens side

• #29   27. jun 2012 Havde en meget lettet mor i røret i dag, og det vil jeg gerne dele med jer smiley

Hun tog kontakt til statsamtet igen igen, og denne gang fik hun fat i en rigtig sød dame, som gav sig tid til at lytte og svare på spørgsmålene smiley

Min kæreste fik af vide at i det faren ikke har været der i 5 år, så skal hun tage det stille og roligt, da hun så ikke vil miste den sag.
    Det havde været noget andet hvis barnets far, havde været med til alle de vigtige møder om drengen trivsel, velfærd og udvikling, men det har han ikke, dermed har han ingen interesse vist for drengen, så hans forældremyndighed har han intet at bruge til, derfor er hun helt sikker på den tilfalder moren smiley

Ang. samvær, faren kan ikke tage det op i en sag om forældremyndighed, det er en helt anden sag, som kræver han søger om det, det har han ikke gjort, så det ligger et godt stykke frem, før han kan det, da forældremyndigheds sagen i første omgang skal være færdig.
    De vil se på om barnet er i stand til selv at vidne, men det vil hun ikke mene han er pga. hans sygdom, og så vil det være mor og far som skal kæmpe.
    I statsamtet skal hun nægte alt form for samarbejde med barnets far, på baggrund af hans udebliven i 5 år, og da der stadig er fastsatt samvær og denne ikke er ophævet, så vil det ses som 5 års udebliven fra fastsat samvær, som der ikke bliver set pænt på.
    De vil så ende i retten, der skal moren komme med alle beviserne på at han ikke har været der, samt de underretninger, politi anmeldelser osv. som hun har på ham, og papir på det fastsatte samvær som han har misligholdt i 5 år, udfra det så er hun også ret så sikker på at moren også vinder denne sag, da det bedste for drengen så er at blive hvor han er tryg, og ikke smide ham hjem til en mand der har svigtet ham gang på gang, og som drengen ikke længere kender smiley

Nu er der kun tilbage at håbe på at går som hun har sagt, men håbet og troen står højt nu smiley

Ville bare lige dele vores nuværende glæde med jer smiley

• #30   27. jun 2012 Orh jeg kan godt forstå at i er glade.. Håber du holder os løbende opdateret..
    Og vi krydser alt hvad vi kan for at hun vinder den (selvfølgelig gør hun det)

• #31   27. jun 2012 Tak for de søde ord Line, de er dejlige at få med smiley

Vi skal i statsamtet d. 12/7, så skriver jeg lige hvordan det er gået smiley

• #32   27. jun 2012 Åh det er da fantastiske nyheder! Er glade på jeres vejne..

Håber bestemt I vinder ... Som jeg da også tror smiley Andet ville da være uhørt

• #33   27. jun 2012 Uh held og lykke med sagen, i skal nok regne med den ryger i retten, men så er det en dommer der skal se på sagen, og da hun er inde for det med rettigheder skal hun se på sagen og tage alt med i der er relevant...
    Håber på en opdate når i er kommet igennem statsamtet... smiley

• #34   27. jun 2012 Der er da heldigvis ikke lang tid til i skal afsted.. smiley
    Utroligt at nogle forældre bare SKAL være på tværs for at gøre livet sur for deres eks partner.. smiley Utroligt at han ikke tænker på barnets bedste.. Kan slet slet ikke have sådanne mennesker.. Ville simpelthen slå min drengs far ihjel hvis vi går fra hinanden og han bliver sådan.. tsk tsk

• #35   27. jun 2012 For vores skyld så smider de bare sagen i retten, hvis de leder efter opl. så vil de på faren finde en masse snavs smiley

På moren vil de finde at hun altid har været der for ham, altid har tilsidesat sine egne behov og sønnens behov først, en mor der altid har været meget opmærksom på sønnens trivsel, ved den mindste tvivl eller usikkerhed har hun altid kontaktet kommunen. Hvis hun har følt kommunen ikke kunne råbes op, så har hun benyttet sig af underretninger, for hvis kommunen ikke vil lytte, så kan man altid få en personale i barnets dagtilbud til at hjælpe med en underretning, og den skal de nemlig tage seriøs smiley

I alle papirer står der at hun er en god, kærlig og omsorgsfuld mor, og jeg kan kun tilslutte mig fag folkene, hun gør virkelig alt for den dreng smiley

Min kæreste læser til pædagog, dette valg har hun faktisk truffet for at kunne hjælpe sin søn bedst muligt, med noget pædagogik så får hun en bedre forståelse for mange ting, og nemmere ved at hjælpe, samt kæmpe for at han får den hjælp han er berettiget til, og selvfølgelig er hun gået ind på specialområdet smiley
    Hun er ved at have rimelig godt styr på alle fagbegreberne, dem vil hun selvfølgelig benytte sig af i retten, da en dommer godt kan forstå dem, men det vil være meget forvirrende for faren, så han fatter nok ikke så meget, hvilket han ville have gjort hvis han havde været med til de forskellige møder om sønnens trivsel, velfærd og udvikling smiley

Jeg forstår heller ikke hvorfor nogle vælger at blive så modbydelige mod sine ekser, som min kæreste siger, "Hvis han vil genere mig, så er det fint, men han må lære at genere mig og kun mig, det er ikke drengens skyld, og det skal på ingen måde ramme ham".
    Hun kan sagtens tage at han er sur og tvær på hende, men hun kan ikke tage at det går udover sønnen, det er så tarveligt når det er de uskyldige det skal gå udover, og børnene er altid uskyldige i disse sager.

• #36   27. jun 2012 Jeg kan godt lide din kæreste.. Thumbs up til hende.. smiley Og lige med børn skal man kører den derud hvor man ikke kan komme længere.. Alt for børnenes bedste..
    Hans surhed og tværhed (er der overhovedet noget der hedder det?) må aldrig gå ud over knægten.. Han kan jo IKKE gøre for det..

• #37   27. jun 2012 Thomas>>> Det var det jeg mente med at den ryger i retten, at det er godt da en dommer kan lidt mere end en som sidder på statsforvaltningen...
    Kan så bare ikke forstå de vil tillade at faderen får samvær med denne dreng... smiley

• #38   27. jun 2012 Line
    Elsker hende også både som kæreste men specielt også som mor, hun er en fatastisk mor smiley

Anika
    Håber også vi vinder den sag, hende fra statsamtet mente ikke vi havde noget at frygte, så vi tror på det bedste smiley

• #39   27. jun 2012 Syntes osse i skal tro på det bedste... smiley

• #40   27. jun 2012 Dejligt.. Jamen jeg glæder mig til en forhåbentlig fantastisk opdatering.. hihi...

• #41   27. jun 2012 Sikke en dejlig opdatering smiley
    jeg krydser for jer i det videre forløb smiley

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 109
    #42   27. jun 2012 Kontakt dem her, de er helt igennem fantastiske smiley
    http://www.advolaw.dk/

Jeg er ret sikker på at din kæreste kan få fri proces. Og så skal du/I huske at drengen er så gammel at han selv har noget at skulle have sagt smiley

• #43   27. jun 2012 K/B J
    Tak skal du have smiley

Han bliver ikke inddraget pga. hans sygdom, så det vil være en kamp mellem moren og faren, og jeg støtter selvfølgelig min kæreste alt det jeg kan smiley

• #44   27. jun 2012 K/B J : Tak for linket, dem tjekker jeg da også lige ud smiley

Thomas: Hvor er det FEDT at hører - så er der endelig håb forude smiley Både din kæreste og bestemt hendes søn fortjener noget medgang OG medhold nu.. Han har lidt NOK!!!!

Ja jeg ville ønske ligesom din kæreste, at han bare ville straffe mig - istedetfor at bruge Emely til at straffe mig med smiley

Hun lyder som en fantastisk mor smiley Håber på at andre vil se mig som en ligeså fantastisk mor til Emely - det er ihvertfald min mission her i livet - at være det bedste forbillede, støtte og tryghed og en kilde til evig kærlighed for min datter smiley

• #45   27. jun 2012 Helena - var lige inde og se dit album.. Nååååååårh hvor er din datter nuttet.. Hihi..

• #46   27. jun 2012 Line: Hihi ja hun er altså bare lige til at smelte over smiley

Kommentér på:
Sag om fuld forældremyndig

Annonce