{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Unge søges til landkollektiv! :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere smiley

Jeg er blevet træt af byen og alt dens pladsmangel og bilos og gråhed og vil flytte på landet, eller dvs. til et naturskønt område med længere mellem naboerne og plads til sig selv og sin hund (får en hvalp om ca. 3 måneder, en borzoi, russisk mynde <3). Men har ingen intentioner om at opgive det sociale liv af den grund. Min plan er at være 3-7 stykker, dejlige mennesker, med en husleje på omkring de 2000 (SU-venlig). Og ja nu sagde jeg SU, og flytte på landet; min plan er at tage hf enten i klasse eller på enkeltfag, så det skal også være et sted med ikke aaaalt for langt på cykel til en by med hf-muligheder. Jeg kan godt betale indskuddet smiley

Lidt om mig: jeg er en pige på 18 år, der sidste år droppede ud af 2.g fordi jeg blev involveret i en masse Occupy aktivisme (jeg er en af de der ustyrlige bidløse vegetar anarkist permakultur pippi man-skal-have-det-skæg-uden-regler-(men-være-ordentlig) piger)- Siden da har jeg aktivistet, demonstreret, arrangeret, organiseret, skraldet, sunget, levet, blaffet, rejst, filmet, udgivet, mødt, SNAKKET, tænkt og drømt. Jeg har levet sigøjnerlivet og tjent penge ved at spille musik på gaden, boet hist og her, udgjort den lille del af avantgarder, hippier, bohemer, aktivister, der tager sig af alt det, de andre ikke lægger mærke til. Jeg har fået lyst til at læse biotek på uni samt at bo et smukt sted i 2-3 år med tid til at tage studentereksamen, læse, male, skrive, synge, træne - kort sagt: til at øve, sammen med dejlige personer! smiley

Eventuelle muligheder til et hus (hurtig søgning, bare for at hjælpe fantasien lidt på vej):
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1250917/bindingsvaerkshus
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1250899/forpagterbolig-ved-holstenshuus-gods
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1257038/super-soe-vila-med-stor-grund-til-knudsoe
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1278397/ny-istandsat-bolig-med-panoramaudsigt-til-storebaelt

Så kom! Flyt med! Vær med til at skabe et awesome sted! Jeg søger nogle nice, friske, sjove, cool unge mennesker (eller whatever :D) med mod på landlig/skovlig/strandlig idyl, evt. med mulighed for hestehold. Det kunne fx være at du har haft et vildt liv (eller ikke) og også gerne vil tage studentereksamen ligesom mig, måske hvis du er kunstner og vil bo et billigt inspirerende sted med indbygget atelier og let til koncentration, arbejder hjemme, vil være selvforsynende eller noget andet. Det ville være superfedt hvis du har/tænker på at anskaffe dig en hund, så de kan nyde hinandens selskab. Whatever your reasons; findes der nogle på HG?

Du kan eventuelt skrive til mig på roesles@hotmail.com eller ringe på 41109131

smiley Røsle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge søges til landkollektiv! :)
  • #1   5. aug 2012 PS: det er IKKE en annonce - jeg har ikke noget sted endnu - det er bare for at "slynge noget ud i luften" smiley

  • #2   5. aug 2012 årh ville have ELSKET dig da jeg var 18:) smiley :) håber du finder nogen, det kan KUN blive sjovt. Boede i noget lignende, dog et stort byhus. det var mega skægt.. (pænt klamt i køkkenet af og til, men igen jeg boede også sammen med flest drenge som bekendt virkelig kan være nogen svin med sådan nogen ting af og til;)) men super cool og fed ide.

    held og lykke med projektet.


  • #3   5. aug 2012 haha tusind tak folkens!!! smiley

  • #5   5. aug 2012 har jo lavet lidt research, og det er faktisk helt vildt hvad man kan få for pengene når man bor på landet - især når man er mange der kan deles om et stort hus! Der er nogle viiiiirkelige smukke boliger som ligger virkelig naturskønt, super betalbart - endda på SU! smiley

  • #7   5. aug 2012 ja enig, det er et super nice sted xD men der dukker hele tiden flere af sådan nogle op! smiley

  • #8   5. aug 2012 Hvor I landet?

  • #9   5. aug 2012 Super ide.. smiley Prøv at se denne udsendelse med Søren Ryge (jaaa, jeg ved godt hvad nogen vil tænke).. Det er om 7 fyre der har gjort det samme.. De fortæller lidt om fordele/ulemper og hvor svært det kan være at finde nogen der vil leje ud til så mange unge.. http://www.dr.dk/TV/se/soeren-ryge/soeren-ryge-praesenterer-28

  • #10   5. aug 2012 åhhh det lyder perfekt - jeg og 3 af mine venner (en pige og to fyrer) søger nøjagtig det samme!!! En af os læser på uni, og 3 på seminariet.
    3 af os er vegetarer/veganere og har været det mellem 10 og 15 år. interreseret i musik, politik, kreativitet, dyr, natur og alt muligt andet. Vi søger 1-3 andre som vil være med til nøjagtig det samme. Vi bor dog alle i nordjylland :o(


  • #11   5. aug 2012 For pokker da nogle dejlige steder du har fundet smiley

  • #12   5. aug 2012 Nå for søren, det går jo nok ikke når du er vegetar, og jeg er i gang med landbruguddannelsen. smiley

  • #13   5. aug 2012 Simone
    Altså jeg selv er 100% åben for location, så længe det er i DK. Min eneste ting er at det skal være i overkommelig offentlig transport-/cykelafstand til et vuc-hf-sted, men det er langt de fleste steder smiley da jeg hurtigt lige kiggede på udlejede huse var der overload af nice steder på Fyn og øerne, så det kunne evt. være en mulighed for sted smiley
    og nej landbrugsmennesker og vegetarer kan godt get along, det kræver bare til tilvænning (taler af erfaring xD)

    Miniovnen
    MEGA nice! Tusind tak for linket!!

    CMP .
    AWESOME!!.. Så kan vi jo lægge vores "kollektiver" sammen! xD Men vil det sige at I er "stavnsbåndet" til Nordjylland? smiley Jeg kunne da godt finde på at flytte helt derop hvis det perfekte sted findes der.... smiley PS: jeg er også veggie, siden jeg var 14 smiley


    Laila Ny Snob smiley
    Jaa det er helt vildt hvad der er muligt, når man er flere, og flytter på landet! Nogle rigtig awesome steder er der!


  • #14   5. aug 2012 Røsle
    Så programmet ved et tilfælde hos min mor, da hun ikk har så meget at vælge imellem.. smiley Gider normalt ikk glo på Søren Ryge, men lige det program var faktisk lidt fedt.. Ku godt selv ha fundet på det hvis jeg ikk havde haft mand og barn og endnu en på vej.. smiley


  • #15   5. aug 2012 Fedt initiativ! smiley

    Jeg ville rigtig gerne det samme, med en 3-4 stykker, finder et hus, hvor der er plads til alle og dyr. Nyder det sociale, men hvor man samtidig kan gå ind til sig selv og lukke døren lidt, hvis man har lyst til det.

    Dog synes jeg at det er svært at finde nogen, hvor kemien er der og hvor man tænker at det kunne være fedt at dele hytte sammen.

    Har du andre steder, du har smidt dette op? Evt.kan anbefale nogen sider?


  • #16   5. aug 2012 Røsle

    ja det kunne være greate! nope vi er ikke decideret bundet til stedet her oppe - bortset fra at vi jo alle er tilkl´nyttet studier her oppe, venner, omgangskreds og familie. Så der hvor vi søger nu er i nordjylland en ja man skal jo aldrig sige aldrig. men vo kan lige lige snakkes samen hvis en af os finder det perfekte sted - vi er som sagt 4 som søger :o)


  • #17   5. aug 2012 Miniovnen
    Ja så det også efter du postede det, det er jo lige sådan, det skal være! smiley fedt at vide at andre har fået det til at lykkes smiley

    Jeanett
    Ja, jamen kunne du tænke dig at bo med mig? smiley Kemien kommer efter min erfaring automatisk når man bruger tid sammen og bor sammen, så længe det er nogle gode, respekterende mennesker der er der smiley jeg har posted på hundegalleri, hestegalleri, kattegalleri, www.kollektiv.dk, vegetarkontakt, en kunstnersideting og forskellige steder på facebook (får mine venner til at dele). Og så smutter jeg ind til byen i imorgen med nogle flyers smiley

    CMP
    Ja det er studier jeg tænker på, der binder én smiley men lad os lige se hvad der sker, jeg holder dig i hvert fald endelig opdateret, og skriv til mig hvis I finder ud af noget! smiley


Kommentér på:
Unge søges til landkollektiv! :)

Annonce