Farvel sukker! Farvel sukker!
I går var dag 1 i min farvel-til-sukker-afvænningsperiode og jeg var meeeega optimistisk.
Jeg er ikke overvægtig, spiser meget sundt i hverdagen bortset fra at jeg altså har den her store kærlighed for slik kage og andre lækre (men usunde) sager. NU skal det være slut - hvem ved måske det resulterer i jeg taber et par kg jeg godt kunne undvære
Nå.. Men i dag er det så dag to og min trang har meldt sig på banen.. Suk!
Jeg vil så mega meget gerne være vildt sej og bare holde igen så nu er jeg stædig.. Ingen sukker! Eller prøver at være stædig.. Ak og ve hvor kan det bare være hårdt! I min vilde sukker-trangstilstand har jeg følt mig NØDSAGET til at forkæle mig selv med en pepsi max og lidt nødder...
HVOR LÆNGE GÅR DER INDEN DEM HER FORFÆRDELIGE TRANG ER VÆK (og jeg kan føle mig som et nyt forbedret, sundt menneske hihi) ??
Nu vil jeg jo ikke være alt for hellig, har besluttet mig for at jeg en gang om ugen må synde - og passende er det nok at ligge det i forbindelse med begivenheder, visit og besøg som altid inkluderer sukker åååh jeg glæder mig allerede.. Måske man skulle arrangere en bio-tur? (-;
Spøg til side.. Nogen der har været MEGA seje og gået hele vejen eller måske sidder med overvejelser om a kvitte sukkeret? Så kan vi. Jo pænt holde hinanden oppe (-:
Rigtig god aften, Marlene
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 341
Jeg holder mig generelt meget væk fra kornprodukter og hurtige kulhydrater - de er sjældent en del af min kost (udover det lækre) Men jeg vil ikke holde mig helt væk fra det, tillader mig selv at spise banan og drikke en æblejuice i ny og næ når jeg bare trænger.. (-;
Desværre har du nok ret i at det ikke får min trang til at forsvinde - meeeen jeg vil nu oså bare knække de dårlige vaner over og smide dem i skralderen.. Er som sagt ikke overægtig eller noget der ligner og spiser normalt meget sundt(-:
jan 2009
Haag Christian hvor jeg dog kender det.. Heldigvis elsker jeg sund mad.. Er ikke til fastfood så ikke det der er min last.. Men altså nogengange kunne man da måske godt nøjes med én portion (-;
jan 2009
Synder du så slet aldrig ? Altså hvad forkæler du så dig selv med nu?
Det virker ja, men jeg ønsker ikke (på sigt) at skære helt væk.. Blot at minimere det... Og nu kickstarter jeg det altså sådan her... Også bare for at bevise det over for mig selv!
jan 2009
Tror jeg il lave mig en kaffe... Deeeejlig varm
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Har ik problemer med at spise sundt når jeg spiser - spiser kun fastfood når mit energiniveau er helt i bund, og jeg slet ik ka overskue at skulle tænke på mad.. Og bagefter fortryder jeg inderligt
Mit problem ligger i at jeg spiser for lidt og for sjældent og ELSKER søde sager
apr 2006
Kunne satme være lækker at have tabt 10 kg om 2 måneder
jan 2009
Har du vejet dig inden start? Jeg ejer ikke en vægt og har heller ikke kunne finde en i fitness... Burde nok finde målebåndet frem.. Men ååååh så står man der og tænker "fååårk så meget?!??" alt imens man tjekker om det nu også vender rigtigt
Spiser du for lidt? Uhhh gid det var så vel her!
jan 2009
Lige nu gad jeg have en vægt .... Bare fordi..
jan 2009
Hullaringen er super synes jeg - den giver dejligt ømme mavemuskler.. Men hvordan kan du dog tælle svinninges uden at blive helt svimmel?
Skidt pyt med kirurgi bare man føler sig godt tilpas i sin krop - og tøj samt det rigtige undertøj kan gøre underværker. I dag findes der jo alverdens stram ind og op ting man kan tage på indenunder (-:
jan 2009
jan 2009
Uanset om du har taget lidt på igen synes jeg du er sej! Det kræver også lidt at finde den rigtige balance! (-:
Forstår dig godt - det handler om at have det godt med sig selv.
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
Det resulterede desværre i et vægttab på knap 6kg på meget kort tid (2-3uger) og jeg må IKKE tabe mig.. Jeg kæmpede en kamp for at tage på igen, spiste ekstremt meget, men vægten steg ikke..
Efter nogle mdr, gav jeg op og begyndte at spise "sukker" som før, dvs, chips, chokolade og alt i den dúr... Spiste også mad selvfølgelig og vupti, 2kg røg på..
Jeg kan stadig ikk få alle mine kg tilbage og fortryder det bittert at jeg stoppede med det usunde dengang..
Men ja, skal man tabe sig, så kan de fleste gøre det ved at stoppe med det usunde
Btw, er 176,5cm og vejer omkring 54-55kg... Har lært at acceptere min vægt og er idag rigtig godt tilfreds, dog er jeg opmærksom på at spise meget, så vægten ikk smutter igen
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 160
Jeg lever på liv stilen Lavkarbo (Lav Kulhydrat ), og har ikke spist "rigtigt" sukker på 1,5 år, måske lidt den seneste tid når vi har været på familie besøg ol.
Jeg startet med det som kur for at tabe mig noeget jeg hurtig gjorde, men har blevet ved livs stilen, da den giver mig andre positive virkninger. Men det jeg egentelig ville frem til var at i starten drak jeg frugt te eller lignende når sukker trangen kom, og og lavet eget slik med Stevia og sukrin som er gode alternativer til sukker, da det er et naturlig sukker uden kalorier, ikke farlig for blodsukkeret, lavt GI, og påvirker ikke insulinet i kroppen og er heller ikke farlig for tenderne
Mvh
apr 2006
Normalt ville jeg spise en del rodfrugter her om vinteren, men ak nej
aug 2012
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
da vi var afsted havde de fleste sukkerkriser helt op til tre uger efter vi var taget afsted fra danmark - så der kan godt gå lang tid før du ikke føler trang til det, især når det er så tilgængeligt her i danmark
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Men vi hiver hinanden ned! "Arj nu sidder vi lige her og hygger.. Jeg er lidt slik sulten, nå er du også det, ej men så vi så ikke liiiiige..." Og vupti, var der slik. Eller et desperat øjeblik i supermarkedet.. eller på jobbet.. eller...
Bare overalt..
Min rygrad er ikke-eksisterende til at stoppe, someone help me! ;O)
apr 2006
For at komme sukkertrangen til livs er man ik kun nødt til at stoppe med at spise sukker, men også de hurtige kulhydrater, da de giver ustabilt blodsukker og dermed er med til at øge sukkertrangen... Kroppen er desværre sådan bygget at den ved hvad der giver et hurtigt sukker-kick
apr 2006
aug 2012
apr 2006
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Overvejer at cutte sukker igen, pga. det jo er dyrt det sukkerstads... Men... Kan ikke lige overskue de første 14 dage med stor sukkertrang :o( Og nu er dte jo snart jul :b
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
jeg elsker broccoli og blomkål men mangler simpelhen ide til forskellige måde og samsætninger man kan lave med dem :o)
apr 2006
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Farvel sukker!