1.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Farvel sukker! Farvel sukker!

I går var dag 1 i min farvel-til-sukker-afvænningsperiode og jeg var meeeega optimistisk.

Jeg er ikke overvægtig, spiser meget sundt i hverdagen bortset fra at jeg altså har den her store kærlighed for slik kage og andre lækre (men usunde) sager. NU skal det være slut - hvem ved måske det resulterer i jeg taber et par kg jeg godt kunne undvære smiley

Nå.. Men i dag er det så dag to og min trang har meldt sig på banen.. Suk!

Jeg vil så mega meget gerne være vildt sej og bare holde igen så nu er jeg stædig.. Ingen sukker! Eller prøver at være stædig.. Ak og ve hvor kan det bare være hårdt! I min vilde sukker-trangstilstand har jeg følt mig NØDSAGET til at forkæle mig selv med en pepsi max og lidt nødder...

HVOR LÆNGE GÅR DER INDEN DEM HER FORFÆRDELIGE TRANG ER VÆK (og jeg kan føle mig som et nyt forbedret, sundt menneske hihi) ??

Nu vil jeg jo ikke være alt for hellig, har besluttet mig for at jeg en gang om ugen må synde - og passende er det nok at ligge det i forbindelse med begivenheder, visit og besøg som altid inkluderer sukker åååh jeg glæder mig allerede.. Måske man skulle arrangere en bio-tur? (-;

Spøg til side.. Nogen der har været MEGA seje og gået hele vejen eller måske sidder med overvejelser om a kvitte sukkeret? Så kan vi. Jo pænt holde hinanden oppe (-:

Rigtig god aften, Marlene

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvel sukker!
  • #3   6. nov 2012 Haha Christian kender det alt for godt! Sidder og hungrer efter de latterligste ting allerede nu.. Det er utroligt.. For mig tror jeg ligeså meget det handler om vane.. Elsker at gnaske. Noget og sorry men nødder og gulerødder er bare ikke helt det samme smiley

Jeg holder mig generelt meget væk fra kornprodukter og hurtige kulhydrater - de er sjældent en del af min kost (udover det lækre) Men jeg vil ikke holde mig helt væk fra det, tillader mig selv at spise banan og drikke en æblejuice i ny og næ når jeg bare trænger.. (-;

Desværre har du nok ret i at det ikke får min trang til at forsvinde - meeeen jeg vil nu oså bare knække de dårlige vaner over og smide dem i skralderen.. Er som sagt ikke overægtig eller noget der ligner og spiser normalt meget sundt(-:

• #6   6. nov 2012 Hvor er du altså mega sej "hende der" ... Og 10 kg de er virkelig flot.. Skal du tabe mere eller er du tilfreds ? (-:

Haag Christian hvor jeg dog kender det.. Heldigvis elsker jeg sund mad.. Er ikke til fastfood så ikke det der er min last.. Men altså nogengange kunne man da måske godt nøjes med én portion (-;

• #9   6. nov 2012 Det er flot. Rigtig flot.. Er det udelukkende kost eller også træning? Nu er jeg jo stor fan af styrke og konditionstræning men kosten kommer man altså alligevel ikke uden om..

Synder du så slet aldrig ? Altså hvad forkæler du så dig selv med nu?

Det virker ja, men jeg ønsker ikke (på sigt) at skære helt væk.. Blot at minimere det... Og nu kickstarter jeg det altså sådan her... Også bare for at bevise det over for mig selv!

• #10   6. nov 2012 Mmmm æble... Eller appelsin!
    Tror jeg il lave mig en kaffe... Deeeejlig varm

• #11   6. nov 2012 Er selv igang med en større kostomlægning, der indbefatter nul hurtige kulhydrater og en 33% fordeling af kulhydrat, protein og fedt... Det lød let nok, men det er det ik smiley

Har ik problemer med at spise sundt når jeg spiser - spiser kun fastfood når mit energiniveau er helt i bund, og jeg slet ik ka overskue at skulle tænke på mad.. Og bagefter fortryder jeg inderligt smiley

Mit problem ligger i at jeg spiser for lidt og for sjældent og ELSKER søde sager smiley

• #12   6. nov 2012 Hende der - sejt gået!! Tillykke med vægttabet og overvindelsen af sukkertrangen smiley

Kunne satme være lækker at have tabt 10 kg om 2 måneder smiley Eeej, nu bliver jeg jo helt skuffet og muggen hvis ik det sker smiley

• #14   6. nov 2012 Michelle vi har det hårdt men er sikker på at hvis vi holder ved sidder vi om 3 uger og er mega meget ovenpå! smiley

Har du vejet dig inden start? Jeg ejer ikke en vægt og har heller ikke kunne finde en i fitness... Burde nok finde målebåndet frem.. Men ååååh så står man der og tænker "fååårk så meget?!??" alt imens man tjekker om det nu også vender rigtigt smiley

Spiser du for lidt? Uhhh gid det var så vel her!

• #15   6. nov 2012 Du er alt også bare mega sej Christian Poulsen!!!
    Lige nu gad jeg have en vægt .... Bare fordi..

• #17   6. nov 2012 Det tæller jo også som motion og så er det bare skønt at komme ud med hundene (-;

Hullaringen er super synes jeg - den giver dejligt ømme mavemuskler.. Men hvordan kan du dog tælle svinninges uden at blive helt svimmel? smiley

Skidt pyt med kirurgi bare man føler sig godt tilpas i sin krop - og tøj samt det rigtige undertøj kan gøre underværker. I dag findes der jo alverdens stram ind og op ting man kan tage på indenunder (-:

• #18   6. nov 2012 Og i øvrigt hatten af for et vægttab på 50.. Det må have krævet viljestyrke!

• #20   6. nov 2012 Ja det er altid nemt at tage på desværre.. Jeg vejede 63 sidst jeg vejede mig (men har på fornemmelsen der er røget lidt på siden, da jeg ikke har kunne træne så meget) og er 170 høj. Men er ikke tilfreds og så må jeg jo gøre noget ved det.

Uanset om du har taget lidt på igen synes jeg du er sej! Det kræver også lidt at finde den rigtige balance! (-:

Forstår dig godt - det handler om at have det godt med sig selv.

• #21   7. nov 2012 Jeg har taget en "kold tyrker" da jeg virkelig var / er afhængig af chokolade/sukker..

Det resulterede desværre i et vægttab på knap 6kg på meget kort tid (2-3uger) og jeg må IKKE tabe mig.. Jeg kæmpede en kamp for at tage på igen, spiste ekstremt meget, men vægten steg ikke..

Efter nogle mdr, gav jeg op og begyndte at spise "sukker" som før, dvs, chips, chokolade og alt i den dúr... Spiste også mad selvfølgelig og vupti, 2kg røg på..

Jeg kan stadig ikk få alle mine kg tilbage og fortryder det bittert at jeg stoppede med det usunde dengang..

Men ja, skal man tabe sig, så kan de fleste gøre det ved at stoppe med det usunde smiley

Btw, er 176,5cm og vejer omkring 54-55kg... Har lært at acceptere min vægt og er idag rigtig godt tilfreds, dog er jeg opmærksom på at spise meget, så vægten ikk smutter igen smiley

• #23   7. nov 2012 Hejsa smiley
    Jeg lever på liv stilen Lavkarbo (Lav Kulhydrat ), og har ikke spist "rigtigt" sukker på 1,5 år, måske lidt den seneste tid når vi har været på familie besøg ol.
    Jeg startet med det som kur for at tabe mig noeget jeg hurtig gjorde, men har blevet ved livs stilen, da den giver mig andre positive virkninger. Men det jeg egentelig ville frem til var at i starten drak jeg frugt te eller lignende når sukker trangen kom, og og lavet eget slik med Stevia og sukrin som er gode alternativer til sukker, da det er et naturlig sukker uden kalorier, ikke farlig for blodsukkeret, lavt GI, og påvirker ikke insulinet i kroppen og er heller ikke farlig for tenderne smiley

Mvh

• #24   7. nov 2012 Det er faktisk slet ik det manglende sukker, der gør denne kostomlægning svær - det er svært fordi der er mange 'normale' ting man ik må spise og jeg skal hele tiden tjekke sammensætningen af mine måltider..

Normalt ville jeg spise en del rodfrugter her om vinteren, men ak nej smiley og heller ingen ris - ik engang brune ris...

• #25   7. nov 2012 Nå ved jeg ikke helt vad spiser, men på Lavkarbo spiser jeg ikke hvede, sukker, ris, pasta eller brød (laver mit eget brød på kerner) og Ikke grønsager der vokser under jorden, MEN jeg spiser masse af det sunde fedt og æg smiley Og sukker behovet falt efter 1 uges tid. Har tabt mig 14 kg. Jeg har osse fundet alternativer til ris og pasta uden meget kulhydrat i(Kulhydrater omdannes jo til sukker i kroppen) Her kan du finde ris og pasta + meget andet: http://dialife.eu/

• #26   7. nov 2012 Jeg var ude at rejse i foråret i 2½ måned i mellemamerika - der var der ringe mulighed for at få slik mv - og da jeg kom hjem havde jeg hverken lyst til slik eller kage i flere måneder, jeg skulle nærmest tvinge det ned, men det er ovre nu desværre... Så sukkeret har fået mig igen. og jeg har også været på "sukkerafvænning" i efteråret, men det er svært. når det er så let at få fat i slik mv.

da vi var afsted havde de fleste sukkerkriser helt op til tre uger efter vi var taget afsted fra danmark - så der kan godt gå lang tid før du ikke føler trang til det, især når det er så tilgængeligt her i danmark smiley

• #27   7. nov 2012 Årh jeg vil så gerne på sukker-afvænning!! Har altid været lidt af en slikmund, men har dog holdt det til rimelige niveauer.. Du ved, fredags slik, biffen, fødselsdag osv.. Men SÅ mødte jeg min kæreste. Ikke han var slem til det med slik..

Men vi hiver hinanden ned! "Arj nu sidder vi lige her og hygger.. Jeg er lidt slik sulten, nå er du også det, ej men så vi så ikke liiiiige..." Og vupti, var der slik. Eller et desperat øjeblik i supermarkedet.. eller på jobbet.. eller...
    Bare overalt..

Min rygrad er ikke-eksisterende til at stoppe, someone help me! ;O)

• #28   7. nov 2012 Katrine - Det lyder som min historie smiley Vi er også super gode til at hive hinanden ned... Selv når vi er på 'kur' og forsøger at ændre de dårlige vaner... Man sku have været forblevet single smiley ;)

For at komme sukkertrangen til livs er man ik kun nødt til at stoppe med at spise sukker, men også de hurtige kulhydrater, da de giver ustabilt blodsukker og dermed er med til at øge sukkertrangen... Kroppen er desværre sådan bygget at den ved hvad der giver et hurtigt sukker-kick smiley

• #29   7. nov 2012 Linda P - hvad spiser du som tilbehør til aftensmad?? Jeg synes det er svært at finde på noget udover grønne bønner, broccoli, råkost og alm salat som pt er ret intetsigende smiley

• #30   7. nov 2012 Jeg spiser meget broccoli og blomkål, også laver jeg saus ud af piskefløde som kommer i panden efter stegning af kød smiley men jeg skal sende dig en side med mange opskrifter når jeg kommer hjem fra år arbejde smiley

• #31   7. nov 2012 Det ville være skønt - TAK smiley

• #33   7. nov 2012 Tog 3 måneder uden sukker i foråret. Som et forsøg :o) Er normalt sukkerjunkie. Det var faktisk ok nemt, da der lige var gået de første 14 slemme dage.... Jeg cuttede ALT sukker i den periode... Ingen 'syndere'... Det har jeg prøvet med før, og det gik galt smiley

Overvejer at cutte sukker igen, pga. det jo er dyrt det sukkerstads... Men... Kan ikke lige overskue de første 14 dage med stor sukkertrang :o( Og nu er dte jo snart jul :b

• #34   7. nov 2012 Linda p vil du ikke være rigtig sød og sende de opskrifter til mig også
    jeg elsker broccoli og blomkål men mangler simpelhen ide til forskellige måde og samsætninger man kan lave med dem :o)

• #36   7. nov 2012 Broccoli er en af mine favoritgrønsager - og så er den samtidig mege sund... What is not to like ;)??

• #37   7. nov 2012 Broccoli er skønt!

Kommentér på:
Farvel sukker!

Annonce