{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

Et liv uden mand? Børn? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ung pige på 22 som ikke er som de fleste. Jeg er ikke god til det med det modsatte køn, og bliver det nok aldrig . Sidst jeg kyssede en fyr er nok over 2 år siden og jeg var plakatfuld. Jeg er kan ikke forstille mig at jeg finder en kæreste og ser mig nok mere som en eneboer , og dog? Jeg elsker børn og ønsker i fremtiden at blive mor! De fleste der er tæt på mig tvivler også på jeg finder manden som jeg skal have den med.

Ville i blive alene mor hvis i ikke fandt manden i jeres liv? Mit værste mareridt er hvis jeg ikke får lov til at blive mor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et liv uden mand? Børn?
  • #1   25. nov 2012 Det er ikke svært at finde en kæreste, men det er røvsvært at finde den rette. Men jeg vil sige at ansvaret ligger hos en selv. Og med "ansvar" mener jeg at man selv er herre over hvordan man møder verden og andre mennesker. Man kommer langt med at smile og kigge folk i øjnene. smiley

• #2   25. nov 2012 tag det rooooligt 22 er da ingen alder, du har da en 8-10 år før uret tikker højt......
    jeg er en gammel kone, 63 år lever fint uden egne børn med dejlig ægtemand og vores hunde, kunne ikke have et bedre liv, din prinds på den hvide hest dukker også snart op, rigtigt dejligt at være to om forældrerollen, ....:)

• #3   25. nov 2012 Der er mange der gør det smiley Jeg kan kun sige, at det at få min datter, er det bedste der nogensinde er sket for mig smiley Det er den ultimative kærlighed smiley

Jeg troede jeg fandt drømmemanden - han viste sig at være et mareridt, da vores datter så kom til.. Så set i bakspejlet, kunne vi begge godt undvære ham i vores liv, for han gør mere skade i min datters liv - og mit, end han gør godt..

Hvis du synes det er den rigtig løsning for dig - så go for it smiley

• #4   25. nov 2012 Nej det ville jeg ikke, at være alene mor kræver et stort netværk og gerne familie i nærheden, det har jeg ikke og jeg har altid haft den holdning at jeg ikke vil have børn for enhver pris, men jeg respektere dem der vælger at få børn selvom de er alene, specielt hvis de ikke lokker en mand i fælden smiley men evt får en donor.

• #5   25. nov 2012 Jeg har det præcis ligesom dig, ang. mænd, kærlighed osv.
    Jeg er dog modsat dig, ikke vild efter at få børn - jeg har nok i alle mine dyr smiley
    Jeg ved ikke om det ændre sig med tiden - jeg er trods alt kun 19 år - og du som 22 årig, tror jeg også sagtens kan nå at ændre mening og opfattelse af tingene på senere tidspunkt - vi har jo begge forhåbentligt massere af tid smiley

Men til dit spørgsmål - hvis du har en kærlig og god familie, samt et stabilt hjem og økonomien i orden ville jeg ikke se noget problem i at du blev alene mor.

• #6   25. nov 2012 Jeg ønsker heller ikke nogen mand i mit liv, men nok af lidt andre årsager end jer smiley
    Var jeg stadig alene i en alder af 32 eller deromkring, så tror jeg nok seriøst jeg ville overveje, at blive alene mor.

• #7   25. nov 2012 Og så til spørgsmålet.... Jeg har godt nok en kæreste, men jeg er ikke typen der bare vil have en kæreste for at have en. Mht. børn har jeg det meget blandet, på den ene side vil jeg gerne have børn, på den anden side ikke. Så nej, jeg ville ikke være alene-mor.

• #8   25. nov 2012 Har en veninde der i en alder af 35, stadig ikke havde fundet
    "Manden". Hun havde på det tidspunkt været single i 10år og valgte derfor at blive mor med donersæd. Hun nu en dreng på to år og nyder at være alene mor. Hun har dog et rigtig godt netværk og en god støttende familie. Det tror jeg betyder meget.

• #9   25. nov 2012 hej har du evt tænkt om du evt bedre kan lide piger? det er der nogen der først finder ud af sent

• #10   25. nov 2012 Jeg er vist heller ikke særlig go til mænd, men det har nu ikke forhindret mig i at få 2 tøser.... Så der er håb endnu :o)

• #11   25. nov 2012 ang børn, så har jeg det lige modsat -jeg vil ikke have børn. Og det er faktisk heller ikke helt nemt at have det sådan, for så står kæresterne heller ikke ligefrem i kø. Jeg er ganske ærlig omkring det, men åbenbart tror mange mænd at man sikkert ændrer mening på et tidspunkt, og så går forholdet jo i stykker når det går op for dem at det gør man ikke (osse selvom de fra start af fandt det ok-eller det giver de da udtryk for ;))

Men HVIS jeg nu ville have børn, så ville jeg ikke have dem alene nej. Man kan self altid gå hen og blive skilt e.l. uforudset hændelse så man alligevel står alene med børnene, men for MIG ville udgangspunktet altid skulle være at vi var to om det.

Jeg går udfra at hvis du valgte at blive alene-mor, ville det ikke være med en eller anden tilfældig fyr, men nærmere via donor. Og så har barnet jo reelt ikke nogen far. Det er jeg ikke vildt begejstret for, men det er heller ikke sådan at jeg dømmer dem der vælger den løsning. For mig ville det dog aldrig komme på tale.
    -men jeg synes jo så heller ikke det er en katastrofe at være barnløs, ikke bare fordi jeg ikke selv ønsker nogen. Det er ikke alle forundt at få børn, årsagerne kan være mange, men jeg mener sagtens man kan leve et got og fuldt lov uden.

Men uanset hvad jeg og andre mener, så er det jo i sidste ende dig der må gøre op med dig selv, om DU kan se dig selv have et godt liv uden børn, om du kan se dig lykkelig med børn uden far og de evt "komplikationer" det kan give osv.

Og ang kæreste, så kunne det jo tænkes at du fandt en alligevel. Man behøver såmænd ikke rende i byen hver weekend, være den mest populære pige i skolen eller... for at finde en sød fyr -de kan altså dukke op helt tilfældigt på job, i supermarkedet e.l. smiley

• #12   25. nov 2012 Har det lidt som dig - jeg har ingen interesse i at få en mand (og slet ikke en kvinde) ind i mit liv.
    Men tanken om børn strejfer mig da i ny og næ og jeg har sagt til min familie lige siden jeg var 20år, at hvis jeg ender med at få børn, bliver det nok med en donor.

Jeg ser ingen problemer i at få børn på den måde. Hvorfor skulle en person der af hele sit hjerte ønsker et barn, være en dårligere forældre end en enlig mor, hvor faren er smuttet. Så længe barnet er ønsket og man ved hvad man kaster sig ud i og at man har et netværk til at hjælpe til, så ser jeg ingen problemer.

• #13   25. nov 2012 Ginger -jeg tror da bestemt ikke man er en dårlige mor!

Men jeg synes man skylder barnet at overveje de konsekvenser det har at vælge den model. For barnet vil jo blive født uden en far (ikke bare uden en kendt biologisk far, som hvis det var et par der valgte at få barn på den måde). Og det behøver bestemt ikke være noget grimt grimt noget at gøre "mod" et barn, det er slet ikke det jeg mener.
    Men det HAR nogen konsekvenser, det viser alle undersøgelser i hvert fald, og det er, efter min mening, noget man bør sætte sig ind i og overveje om man har det ok med det -og hvordan man så ellers har tænkt sig at håndtere det når barnet er der engang.

• #14   25. nov 2012 Jeg er helt enig, self har det en konsekvens - men det har alt.
    Børn af skilsmisseforældre, børn af fædre der ikke ønsker dem, børn i sambragte familier. Børn af homoseksuelle og børn af enlige. Det er alle nye typer af familier som bliver mere og mere normale. Hvad der var unormalt for 10 år siden er mere normalt i dag og derfor tror jeg på at det bliver nemmere og nemmere at være barn af en af disse.

Og self skal man sætte sig ind i disse ting før man vælger at få børn på denne måde.

• #15   25. nov 2012 ik for noget men kan man godt få en doner sådan at man kan få en molat

• #16   25. nov 2012 Ginger -jo jo, men børn af skilte forældre, er jo, går jeg udfra, trods alt planlagt i en tid hvor de ikke var skilt;)

Som skrevet tidligere kan der self altid ske et eller andet der gør at man, mod forventning, alligevel bliver alene-mor. Sådan er livet jo. Men for mig personligt, ville det ikke kunne komme på tale at planlægge børn, uden at det i hvert fald på DET tidspunkt, er meningen at vi er to om det.
    -antaget at jeg alts ville have børn smiley

Og så er man jo, i min verden, ikke rigtigt alenemor bare fordi man er skilt. I de fleste tilfælde er der jo trods alt stadig to om det, som så bare ikke bor sammen længere..

Jeg synes der er forskel på at være skilt men dog have en far til barnet, og på at få et donorbarn alene, som så vil vokse op uden nogen far, hverken biologisk eller følelsesmæssigt.

• #17   25. nov 2012 Maria -hvorfor skulle man ikke kunne det? Jeg går da stærkt udfra det ikke kun er hvide mænd der donerer sæd smiley

• #18   25. nov 2012 Har du overvejet kvinder..? smiley

Jeg er selv i noget alla samme situation, nu 21, ingen fyr eller kvinde i mit liv men en voksende lyst til børn..
    Jeg har dog besluttet mig for at det ikke skal stå i vejen for mine muligheder for at blive mor.. og en ting der også gjorde den beslutning nem var også tanken om at selvom man har barn betyder det jo ikke at der ikke er nogle der vil have en, man finder måske ligefrem en der også selv har barn..:)

Håber du får nogle gode råd og sådan her inde fra, for det er en ting jeg ved kan skabe nogle triste tanker og sådan, så håber du kommer til at kunne se en form for løsning..:)
    Og du kan bare skrive til mig hvis du vil hører mig om noget eller bare snakke..:D

• #19   26. nov 2012 Sad også og tænkte, har du overvejet en kvinde istedet for en mand ?? smiley

Men, man kan hvad man vil smiley
    Og igen du har masser af tid endnu, så bare rolig ...

• #20   26. nov 2012 kan man os vis man er et par mand og kone få en doner selv om man godt kan få børn

• #21   26. nov 2012 Jeg ville ikke stresse over det. Måske dukker han op? smiley Hvis han ikke gør, og din drøm er at få børn ville jeg ikke lade en manglende mand stå i vejen for mig.
    Jeg ved 100% med mig selv at jeg ikke ville undvære den oplevelse at få børn smiley

• #22   26. nov 2012 Ja det ville jeg
    Jeg har aldrig ønsket andet for mit liv end at blive mor, og det er det mest fantastiske der er sket i mit liv (er så heldig at have 3)
    Men selv om jeg og deres far lige er gået fra hinanden er jeg glad for at jeg fandt en god mand og far at få dem med. Og du er kun 22 der er masser af år til at møde MANDEN og få børn

• #25   26. nov 2012 Hvis du har et godt netværk, så der jeg intet problem i at du vælger at være enlig mor - jeg havde bestemt gjort det sammen, hvis jeg ikke havde fundet mig en mand.

• #26   26. nov 2012 Hej alle sammen , tak for svar .... Det kan jo godt være jeg finder en, men jeg tvivler meget kraftigt, medmindre der sker en radikal ændring af mig selv. Nogle mennesker er ikke skabt til at være i forhold, og jeg er nok en af dem. Jeg møder tit spørgsmålet om jeg er til piger, og det kan jeg sige meget sikkert at det er jeg ikke. Nogle gange vil jeg ønske jeg var, for så ville folk bedre forstå mig ... Jeg er kun 22 ja, men årene flyver afsted og lige pludselig har man ikke masse af tid. Jeg har EKSTREMT svært ved at forelske mig, og føler ikke jeg skal finde sammen med en jeg ikke er forelsket i, fordi jeg har en fremtidsvision om at blive en "normal" familie med Mor, far og børn... Jeg tænker mere på min måske kommende børn, hvordan vil de have det med at deres far bare hedder nummer 547 i sædbanken? Hvordan vil det påvirke den følelsesmæssigt at de aldrig kan møde 50% af deres genetiske ophav ...

• #27   26. nov 2012 Der findes da åbne donationer, hvor barnet senere har mulighed for at tage kontakt - eller husker jeg helt forkert ?

• #28   26. nov 2012 Platugler: Jo det har du nok ret i , ;-D men håber jeg finder en mand, for vil gerne have mine børn skal have en god tilstedeværende far, ligesom jeg selv har

• #29   26. nov 2012 husk på, at finder du ikke det, så er der altså mange velfungerende børn, der vokser op uden en far. Bare fordi man finder en mand og får et barn, betyder det ikke at han har tænkt sig at være en del af barnets liv, gennem hele opvæksten. Så intet er sikkert - gør hvad der føles rigtigt for dig og så skal det nok gå. Heller skulle fortælle barnet, at dens far er en donor, end at skulle fortælle at faderen er en vatnisse, der har valgt barnet fra.

• #30   26. nov 2012 Undskyld mit lettere sure opstød, der kommer nu.

Men kæft hvor er det uretfærdigt at kvinder kan blive insemineret - bare fordi de ikke gider have en mand i deres liv eller gå ud og blive knaldet tyk af en eller anden tilfældig fyr.
    Unfair så det gør noget, når vi mænd ikke engang kan få lov at adoptere, leje en rugemor eller lign.
    Dybt uretfærdigt.
    Stod det til mig, så skulle det der med enlige mødre, der ikke gider have en mand i deres liv, simpelthen forbydes.
    Hvis de vil have børn, så find en mand, hav forhold i en periode og så skrid når der er gået et stykke tid og SÅ opforstrer dit barn - men med faren som "aflastning" når du ikke gider ungen en dag eller 2.

Så kan det være at vi mænd osse kan få lov at få børn til låns ihvertfald.

Men hvor er det bare unfair at en enlig mand ikke kan få lov at adoptere eller have en rugemor til sit barn.

Hrmf, en lille bøvs.

• #31   26. nov 2012 Jeg vil ikke sige, at andre skal gennemgå det, vi går igennem med diskrimination hvad børn angår.
    Jeg kan bare ikke se hvorfor der skal være en så tydelig forskel på at være mand eller kvinde.
    Kvinderne kan sagtens adoptere, blive insemineret og blive gravis på anden måde, men for mænd er det forbudt at have en rugemor til at føde sit barn. Den kvinde vil jo pr automatik være mor til det barn. I England og USA er det tilladt. Bare se Elton John, der snart skal have barn nr 2 med samme rugemor, som ellers intet har emd Elton og David at gøre. Og Elton er endda langt over 50 år. I Danmark kan selv et heteroægtepar ikke adoptere hvis de er over 40, for så er der en øget risiko for at de vil dø før barnet et voksen, det samme gør sig glædende hvis parret er overvægtige. Det er osse lig med afslag på adoption.

Kvinder råber på ligestilling i samfundet og få støtte af mange mænd, men det sker ikke den anden vej rundt. Mænd skal bare ikke have lov at være enlig far - uden at der har været en kvinde ind over - som mor i et evt forhold.
    Det er den eneste måde, det kan lade sig gøre at få børn for os mænd. Og en stor hjælp er, hvis kvinden melder ud at hun ikke gider barnet og overlader forældremyndighed til faren.
    Men så kan kvinden efter nogle år fortryde og få lov at komme ind i billedet igen, for et barn skal jo have en mor - det gælder bare ikke den anden vej rundt.

Jeg er bare frustreret over det, jeg kender flere bøssepar, hvis største drøm er at få børn, men det lader sig ikke gøre medmindre de flytter til England eller USA og får statsborgerskab der.
    Argh, unfair til langt ud over fingerspidserne.

Kan bare ikke forstå hvorfor det skal være nemmere for kvinder end for mænd - udover den åbenlyse forskel.

• #32   26. nov 2012 Ebenezer Scrooge resten af året jeg forstår dig fuldt ud;O(
    ja jeg vil godt ha en muladt men ved ikke om man må når man har en fyr

• #34   26. nov 2012 Maria.. Du har en kæreste, men han er ikke god nok til at være far til dit barn, fordi han har den forkerte farve ??

Vildt alligevel... Den tror jeg aldrig jeg har hørt før.
    Hvad synes din kæreste om at blive disset på farven ?

• #35   26. nov 2012 Ebenezer : at du bliver behandlet uretfærdigt, retfærdiggøre ikke dit bøvs. Synes heller du skulle bruge krudt på at kæmpe for din ret, end at bruge den på at fratage andre den ret, du selv ønsker.
    men jeg er enig med dig i, at om man er mand eller kvinde, burde ikke være afgørende for om man må blive forældre.

• #36   26. nov 2012 nej det er ikke det jeg mener vi har en skøn datter og har nu prøvet i 3 år på at få den næste

• #37   27. nov 2012 Maria. Okay på den måde.
    Så beklager jeg.
    Håber I får jeres ønske opfyldt ( Virkelig... smiley )

• #38   27. nov 2012 Platugler
    Jeg kan godt se hvad du mener, at vi skal kæmpe for vores ret, men lige det med børn, det kommer ikke til at ske i min livstid, da samfundet ikke er klar til at lade det ske. Og så kan jeg kæmpe nok så meget for at det vil ske.
    Tænk på hvor længe det tog for homoseksuelle at få fjernet begrebet fra listen over sindsygdomme og tænk på hvor længe det tog for os at få lov at blive gift i kirken.
    Vi fik lov at blive registreret i 1986 og det er først nu 26 år senere at vi kan blive viet i kirken.
    Så vi tager lige mindst 26 år oveni før vi får lov at adoptere og yderlige 26 år inden vi får lov at bruge rugemor.
    Meget lange udsigter, som jeg ser det.

• #39   27. nov 2012 Ebenezer
    Ikke lige så længe som det har taget kvinder at blive ligeværdige mennesker smiley det er en kamp der stadig kæmpes
    Men jeg kan sagtens følge dig

• #40   27. nov 2012 Ebenezer: jeg kan godt følge dig i, at det har laaange udsigter og de frustrationer det giver dig og andre. Men at angibe kvinder giver ikke sympati på området. Der er også kvinder der er ramt af lovgivningen - at de ikke må modtage æg fra en de kender, hvis de ikke selv kan lave æg der dur, men man må gerne benytte donorsæd ... hvor gak er det lige?
    Der er nu engang forskel hos køn - på nogle områder er det mere øv at være kvinde og på andre at være en mand - træls, men sådan er det.

Kommentér på:
Et liv uden mand? Børn?

Annonce