1.693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Veterinærsygeplejerske Veterinærsygeplejerske

Er der nogen af jer herinde der uddannet som dette eller har erfaring med studiet? Jeg overvejer kraftigt at søge ind her til februar. Problemet er at man skal have aftalt omkring praktikplads inden start... Jeg arbejder dog til dagligt ved en dyrlæge, hvor jeg hjælper til med de daglige rengørings-opgaver. Jeg har været ved denne dyrlæge de sidste 4 ½ år og håber derfor på evt. at kunne få en praktikplads på klinikken, eller de måske kender nogen.

Men som sagt.. Nogen af jer der har erfaringer med denne uddannelse - godt og skidt?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veterinærsygeplejerske
  • #1   5. jan 2013 Det er også min største drøm, jeg har dog søgt praktikplads de sidste to år og kan ikke finde en smiley men jeg følger lige med her smiley

• #2   5. jan 2013 Jeg er i gang med uddannelsen smiley
    Du skal have indgået aftale om praktik plads for at kunne starte på skolen, det er en af betingelserne smiley Der er kun skolestart en gang om året, og det er her i januar smiley De tager dog en lille håndfuld ind hvert år som ikke har praktikplads, jeg var en af de heldige i 2010 smiley
    Men der er ansøgningsfristen i oktober mener jeg smiley

• #3   5. jan 2013 Da jeg gik på grundforløbet til dyrepasser, var det mange vet'er der tog det, for at få noget erfaring til MÅSKE at kunne blive taget i betragtning til en læreplads.. Men det er enormt svært at få en..

Så hvis man fandt en skulle man holde godt fast i den smiley

• #4   5. jan 2013 mange dyrlæge kliniker holder en slags åbendag hvor man kan komme og søge praktikplads hos dem, det gælder bare om at holde øjne og øre åbne smiley
    når du har en underskrevet praktikaftale med et sted sender du den bare til skolen sammen med en ansøgning om optagelse smiley

• #6   5. jan 2013 Skolen er rigtig fin smiley Vi har blandt vsp'erne et fantastisk sammenhold smiley

Men det er svært at finde læreplads jeg søgte i 1,5 år trods 6 års erhvervserfaring på dyreklinik, var så heldig at få det der hed en kvoteplads og fik så min praktikplads der efter smiley

• #8   5. jan 2013 Starter de op her i januar? Jeg troede da først uddannelsen startede efter sommerferie.

• #9   5. jan 2013 TS: Nop grundforløbet starter i januar smiley Vi kører lidt skævt i forhold til andre smiley . men de fleste praktikpladser skriver kontrakt med start omkring august, så har du nogle måneder i praksis inden smiley

Finkaninus: Der sender du en ansøgning, nøjagtig som du ville til en arbejdsplads smiley også kommer du til samtale der nede hvis du kommer i betragtning smiley

• #10   5. jan 2013 Malene J
    Hvordan gjorde du det? For jeg søgte også for et par år siden uden en praktikplads, men der sagde de, at de ikke tog imod ansøgninger uden praktikplads. Og det var på skolen jeg snakkede med dem..

• #11   5. jan 2013 Så hvis jeg egentlig havde forventet at kunne starte på uddannelsen i år, så er jeg allerede for sent ude?

• #12   5. jan 2013 R:
    jeg fandt dette den gang jeg kom frem til at det var VSP jeg skulle være:
    (link fjernet)

også søgte jeg bare, sendte en ansøgning, fuldkommen som jeg ville have gjort til praktikpladsen, også var jeg en af de heldige smiley

• #13   5. jan 2013 TS: du kan jo nå at starte i lære i år smiley men du kan ikke nå at starte på skole i år, det vil højest sandsynlig først være næste år i januar du ryger afsted smiley
    Og selvom du først starter på skole i januar, er din udlært dato jo 3 år og 10 uger fra den dag du skriver kontrakten smiley

• #14   5. jan 2013 Malene: Synes skisme det er lidt forvirrende.. Men det vil sige at du sendte uopfordrede ansøgninger rundt for at få en praktikplads for at kunne starte på studiet?

• #15   5. jan 2013 Tak for det smiley det vil jeg da forsøge.

• #16   5. jan 2013 Malene: Hvordan forstås dette?

Før du kan begynde på skolen, skal du finde en praktikplads på et dyrehospital eller en dyreklinik og indgå en uddannelsesaftale. Den indgås almindeligvis til start 1. august eller 1. januar og det følgende år begynder skoleopholdet

• #17   5. jan 2013 TS: Ja bla. det lykkedes så ikke det første år jeg søgte. Jeg sendte +100 uopfordrede ansøgninger til diverse klinikker rundt i landet.
    Så fik jeg det der hedder en kvoteplads, den søgte jeg om på skolen, det er nogle enkelte der får lov at starte uden praktikplads, og hvis jeg så ikke finder praktikplads efter grundforløbet, kan jeg ikke forsætte før den er fundet (der står mere under linket til R).
    Jeg fandt så min praktikplads i maj, efter at have afsluttet mit grundforløb, og så var det op til min praktikplads hvornår de syntes jeg skulle afsted på 1. hovedforløb, kom dog afsted så jeg fulgtes med pigerne fra grundforløbet..

Er den dyrlæge du er hos nu ikke godkendt til elever? Så er det bare at tage fat i dem og sige du er interesseret i uddannelsen om de kan tilbyde dig en plads smiley Og ellers bare send en masse ansøgninger smiley

• #18   5. jan 2013 TS: Det vil sige: at du skal have en praktikplads & underskrevet kontrakt med en dyreklinik for at du kan starte på skolen (det er ikke som eks.vis mekanikeren hvor du bare starter op også finder du en plads bagefter hvis du er heldig)
    Hos veterinærsygeplejersken er et af optagelseskravene en praktikplads.
    Den indgås så som regel til start 1. august eks. 1. august 2012 med skole start januar året efter 7. januar 2013 smiley
    Nogle indgås 1. januar og enkelte starter så op direkte på skolen smiley

• #19   5. jan 2013 Malene: Så du sendte en ansøgning til Hansenberg og fik via dem en kvoteplads?

• #20   5. jan 2013 Så det vil sige at jeg kunne indgå en aftale med start 1 august 2013 og så med skolestart januar 2014?

• #21   5. jan 2013 TS ja til begge dele smiley

Til kvoteoladsen skrev jeg bare uopfordret ansøgning om kvoteplads i stedet for praktikplads smiley hehe

• #22   5. jan 2013 Nu er jeg da helt frustreret over at de starter op i januar - var jeg faktisk ikke klar over... Men det vil sige jeg sådan set godt alligevel kan forsøge at finde praktikplads og ansøge om kvoteplads nu? Men at jeg så først kan starte på uddannelsen næste år?

(Undskyld mine mange spørgsmål) smiley

• #23   5. jan 2013 TS du skal skam ikke undskylde dine spørgsmål forstår godt du er lidt frustreret smiley

Yep søg endelig nu smiley Og hold statestik med hvem du får svar fra, den du ikke høre fra sender du til igen smiley Det gjorde jeg og det gav bonus smiley
    Og ellers så søg til kvoteplads fristen i oktober, hvis ikke du finder praktikplads inden smiley

• #24   5. jan 2013 Malene: Okay smiley Men findes der virksomheder som vil indgå aftale om praktikplads på dette tidspunkt? Altså når de er klar over jeg først kan gå i gang med uddannelsen i januar 2014?

• #25   5. jan 2013 Det skader ikke at begynde at sende ansøgninger nu smiley mange begynder at finde deres kommende elever allerede nu smiley

• #26   5. jan 2013 Er skolen mega svær ?

• #27   5. jan 2013 Nej det har du nok ret i smiley Jeg tror evt. jeg vil trække en af vsp'erne oppe fra klinikken til side og høre hende ad hvordan og hvorledes det hele lige hænger sammen. Jeg overvejer at starte på grundforløbet som dyrepasser indtil da, da det må være et lille plus i bogen.. Men jesus hvor er det svært at finde rundt i det hele.

• #28   5. jan 2013 Det lyder som en god plan sabina smiley

Gizmo's ejer sofie: Jeg syntes ikke det er svært, tværtimod mega spændende, men ved nogle af mine klassekammerater syntes det er lidt svært

• #29   5. jan 2013 Malene ved du hvordan den er til dyrlæge da det er det jeg MEGA gerne vil være smiley

• #30   5. jan 2013 Gizmo ved fra en veninde at rigtig meget foregår på engelsk og de har mange eksamener hver 7 uge ca..

• #31   5. jan 2013 Malene: Har du nogle gode råd til ansøgninger? kunne du evt. lokkes til at sende din? smiley

• #32   5. jan 2013 Sabina: Min er desværre sunket i jorden smiley
    Men fortæl om dig selv, hvorfor de skal vælge lige præcis dig! Undlad alt for meget om at du elsker dyr ih og åh så meget, for selvfølgelig gør du det, når du søger i det fag smiley
    Fortæl om dine stærke sider, der kan være en fordel i jobbet smiley

Kommentér på:
Veterinærsygeplejerske

Annonce