10.661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Modernisere palisander skænk? Modernisere palisander skænk?

Heeeeejsa HG :)))

Er der nogen af jer der har forstand på at sætte møbler i stand?
Jeg VIL have en retro skænk og gøre den moderne i hvid/pastel farver. Har ikke helt bestemt mig endnu.
Men kan man male en palisander skænk eller ville det være håbløst grimt?

Det er denne jeg har kig på:

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modernisere palisander skænk?
  • #1   24. jan 2013 Det er ikke palisander men teak, heldigvis da hvis du vil male det, det ville godtnok være synd at gøre ved palisander

• #2   24. jan 2013 Synes nu det ser lidt mørkere ud en teak. Står også palisander på hjemmesiden smiley Synes nu godt nok palisander er grimt smiley

• #3   24. jan 2013 Aahh nu ved jeg hvorfor. Selve skænken er palisander mens skydedørerne er teak
    http://www.retrosiden.dk/vare.asp?id=1421#billeder

• #4   24. jan 2013 Ej det ville være en skam at male den slags møbler helt hvid. Kan dog til nød forslå at male benene og så give teak olie så den får gløden tilbage.

• #5   24. jan 2013 Giv den gas. Jeg er enig med dig. Den er godt nok ikke køn.
    Jeg havde nok både malet og tapetseret, når nu der er sådan nogle store fine flader foran smiley

• #6   24. jan 2013 Jeg ville også give den gas, hvis du vil have det der "antikke" look på, kan man købe noget lak (eller hvad det nu er) Der får det til at få den finish smiley

• #7   24. jan 2013 Nu har jeg lige fundet en på samme side som kun er i teak. Jeg synes det ville være SUPER fedt at modernisere den for man kan bare ikke få den slags møbler mere, med barskab og bestikskuffer, det synes jeg er så sødt smiley
    Tror I man skal slibe den før man kan male? Pyh det bliver noget af et arbejde.

• #8   24. jan 2013 http://www.retrosiden.dk/vare.asp?id=1621
    Den må jeg bare eje! Tænker på at lave den lidt i det look som på billedet.
    Nogle gode råd? smiley

profilbillede
  • #10   24. jan 2013 Jeg ville tage på loppemarked i stedet. Den er dyr den side

• #11   24. jan 2013 Julie - Jeg har holdt øje med dba, guloggratis, lauitz og alle mulige andre sider og det der er faktisk det billigeste smiley

• #12   24. jan 2013 Really? Jeg synes, at jeg har luret en del der inde, og de var dyrere end de fleste andre steder. I hvert fald da jeg kiggede på kommoder

• #13   24. jan 2013 Rikke - jeg tænkte faktisk på dig da jeg skrev indlægget og tænkte at du måske vidste det :))
    Puha, slibe, grunde og male så stort et møbel - jeg får travlt! Men hvis det bliver gjort ordenligt, så tror jeg altså også at det kunne blive sindsygt flot.

• #14   24. jan 2013 Julie - Lige med den slags skænk ja smiley har set dem til 2000 og derover. Selvfølgelig også billigere, men så er de ikke i god stand. Hvor har du kigget efter kommoder henne?

• #15   24. jan 2013 Dba, g&g, div. Loppemarkeder og genbrugsbutikker. Jeg fandt så den helt rigtige ude i min fars rode-stald og den står og venter på mig smiley

• #16   24. jan 2013 "Jeg syntes nu ikke det er nogen skam at male gamle møbler"
    Hvem har sagt det da? Jeg maler selv gamle og antikke møbler men synes stadig det ville være en skam at male skænket hvi smiley
    Synes der går så mange fine gamle ting til i fint træ fordi man bare hælder en spand hvid maling på, så kan man lige så godt bare gå i ikea hvis man vil have en hvid moderne skænk.
    Ctc. Det billede du linker til ser fint ud, er godt nok ikke lige til blå men bare at male lågerne ville s pænt ud.

• #17   24. jan 2013 Det med kvaliteten er faktisk helt vildt!
    Vi har renoveret hele vores lejlighed, og der var to indbygget skabe i, og et rigtigt snedkerkøkken. Godt nok var ingen af delene særlige kønne, men holdbare var de satme! Bare det ene skab, som fyldte en hel væg, havde jo kostet 15-20.000 at få lavet i dag! Alt var træ, det var jo helt ned til bitte bitte små detaljer der i dag ville være lavet i plastik. Køkken lågernes knoppe var af porcelæn.. Det var helt vildt! Men ned skulle det, og køkkenet røg på en halv time! smiley Sådan så det ud før:

profilbillede
  • #18   24. jan 2013 Er af præcis samme overbevisning som Rikke smiley Det er kvaliteten og det unikke jeg går efter smiley Ved heller ikke om det lige skal være blå, men mere måden den er malet på jeg tænkte smiley
    Maria - super fed farve I har malet der! Modigt smiley Og det ser sikkert endnu bedre ud irl

• #19   25. jan 2013 CTC, du skal huske at vaske den godt af i grundrens, da den højst sandsynligt har fået en del olie i tidens løb, og så mal med en spærrende grunder, så evt. rester ikke kan trække op i malingen - det ser ikke så kønt ud:)

• #20   25. jan 2013 Der var et program i DR, som jeg mener hed noget med "antikvitetshandlerne".
    To hold af deltagerne kom fra Fyn.
    Den ene havde et auktionshus (måske i Svendborg) og de andre havde en gård, hvorfra de solgte alverdens ting.
    Er der ingen, der kan huske dem?
    Ellers som Julie skriver loppemarkeder, Rødekors butikker.
    Og ja, huske at vaske møblet grundigt af, inden du begynder at slibe eller male.
    Nikotin trænger gennem maling, hvis ikke det bliver vasket væk smiley
    Taler af erfaring smiley

• #21   25. jan 2013 Okay tak for rådene, det vil jeg gøre :))

Kommentér på:
Modernisere palisander skænk?

Annonce