1.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Telefonsælgere Telefonsælgere

Blev ringet op for lidt siden af en meget ivrig ung mand der indsamlede til Syrien.
Får knopper af telefon/gadesælgere og siger i princip ikke ja til noget som helst over telefonen eller midt på gågaden.
Kom dog til at grine over situationen da jeg lagde på men synes egentlig, efter at have tænkt over det, at det var en lidt ubehagelig måde at presse folk på.
Blev præsenteret for hvad 75 kr kunne gøre af forskel og efter at have forklaret at jeg er på kh så må vende hver en krone mente han så at jeg bare lige måtte spare en pizza og fadøl og så var den hjemme for det kunne han på SU......men nu skulle han selvfølgelig heller ikke gøre sig klog på min økonomi......god ide efter min mening!
Efter noget mere salgstale og forsøg på at give mig dårlig samvittighed med hvor koldt der er og at de ingen hjem, mad eller tæpper har blev jeg præsenteret for spørgsmålet....
Vil du ik være med til at redde liv?
Hvorefter jeg sagde, nej egentlig ikke men god aften,

En ting er at de taler godt for sig og presser lidt osv som sælgere jo gør men den slags form for bevidst dårlig samvittighed var bare underlig og være vidende til.
Det er i hvert fald ikke den taktik der får mig til at bidrage, nok tværtimod.
Hvordan vil/har i reageret på den slags metoder og er det i orden for at få folk til at åbne pungen?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Telefonsælgere
  • #1   28. jan 2013 Vi knalder røret på hver gang en sælger ringer. De forstår ikke altid et nej, jamen så lægger vi røret på.

• #2   28. jan 2013 Jeg takker tit nej til telefonsælgere, forstår de det ikke i første omgang, siger jeg blot farvel og afbryder....

• #4   28. jan 2013 Overhovedet ikke!!

Måbede selv over en situation en dag.... jeg blev for længe siden tilbudt at komme i en gruppe, takkede pænt nej tak da man skulle give til en blomsterkasse, lang tid efter blev jeg igen tilbudt at være med i gruppen, takkede igen pænt nej tak og begrundede det med at jeg ikke havde lyst til at være i den blomster kasse, fik så besked om at jeg godt kunne være med selvom jeg ikke ville være med i kassen, fint jeg tog imod, men sådan var det så bare ikke......

Jeg blev kontaktet om jeg ville give da en skulle havde blomst, jeg sagde nej og fandt det egentlig frækt at spørge når jeg havde meldt klart ud.... det frækkeste var dog at jeg fik at vide det jo ikke var mere end hvad en billig neglelak kostede o.O jeg havde lige haft købt nogle billige neglelakker hvilket personen kendte til, men øøøh det er jeg da i mine fulde ret til at forkæle mig selv lidt efter jeg ikke havde købt nogen i mange år.....

Jeg giver "ting" (sjældent penge) når jeg har lyst og har noget at give af, ikke når jeg bliver spurgt eller forsøgt presset til at give.

• #5   28. jan 2013 Hahaha Maj-Britt, kan jeg godt huske du har fortalt før hun gør, så sjovt ;o)

• #6   28. jan 2013 Står på Robinsonlisten så her ringer de ikke smiley

Men sikken en salgstale smiley Og nej...jeg vil heller ikke presses til at give penge...

• #7   28. jan 2013 Hvor ubehageligt!
    Jeg er flere gange blevet ringet op af Mødrehjælpen - og svaret er hver gang det samme, og hver gang bliver jeg spurgt om hvorfor, og om jeg ikke bare kan give et lille beløb. Synes det er dybt ubehageligt. For hvis jeg havde overskuddet af penge, behøvede de jo slet ikke ringe til mig, så skulle jeg nok selv henvende mig!

Men der er en løsning, den hedder Robinson. Hvis du tilmelder dig der, slipper du for alle de uønskede opkald smiley

• #8   28. jan 2013 Hvad er Robinsonlisten?

• #9   28. jan 2013 En liste som du kan tilmelde dig via borgerservice. Så bliver det noteret (og repsekteret) at du ikke ønsker at blive ringet op af sælgere smiley

• #10   28. jan 2013 https://www.borger.dk/Sider/Robinsonlisten.aspx

En liste virksomheder skal kigge i før de bruger telefonsælgere osv smiley

• #11   28. jan 2013 Også adresseret reklame går ind under denne liste. Bliver aldrig kontaktet af andet end mit teleselskab smiley

• #12   28. jan 2013 Smart smiley

• #13   28. jan 2013 Jeg er super glad for det...vil hellere selv have mulighed for at henvende mig istedet for at blive ringet op og nærmest påduttet et eller andet...eller at deltage i kundeundersøgelser...jeg aner aldirg hvad jeg skal svare alligevel smiley

• #14   28. jan 2013 He he

profilbillede
  • #15   28. jan 2013 Det ku godt være man skulle opveje den robinsonliste igen, tænker på det hver gang jeg får sådan et opkald men kommer fra det hver gang.
    Synes godt nok også han var lidt for "frisk" men godt det ikke bare er mig der er sensitiv smiley

• #16   28. jan 2013 Haha smiley

• #17   28. jan 2013 R LOL

Ikke så nemt hvis man ikke længere har små børn i hytten ;o) men nu også meget nemt pænt at sige man ikke er interesseret, så de må havde en god dag også slut af, man er jo kun en tast fra at slutte af ;o)

• #18   28. jan 2013 Magter ikke telefonsælgere.....
    Ønsker jeg at købe noget, eller støtte noget, kan jeg godt selv finde ud af, at henvende mig.....
    Blir rasende, hvis en telefonsælger ringer og forstyrrer mig ved fx aftensmadstid (åbenbart deres klare favorit)

• #19   28. jan 2013 Jeg gider dem heller ikke.

• #22   28. jan 2013 har selv prøvet telefonsælger job, og det er altså hårde odds, når man skal have lavet min. 5 abonnementer på 4 timer - det har virkelig givet mig respekt for det hårde og til tider utaknemmelige og barske job det er at skulle sælge ting over telefonen, så jeg snakker altid pænt til sælgere, for jeg ved hvor træls det er at få lort i hovedet fra den danske befolkning, fordi man har været så "heldig" at slippe gennem nåleøjet og har fået sig et job, og egentlig bare gerne vil tjene ind til dagen og vejen...
    Og hvis en telefonsælger ikke forstår et hint, så falder en venlig lille hvid løgn altid i god jord smiley

Det koster ikke noget at tale ordentligt smiley

• #23   28. jan 2013 Jeg har intet imod at tale pænt til telefonsælgere og sige pænt nej tak. Men jeg bliver fandme stram i masken når de bliver ved og ved.

• #24   28. jan 2013 Marlene, kan godt forestille mig det ikke må være drømmejobbet, men slutter nu alligevel hurtigt af, ingen grund til at de spilder mere af deres tid på mig og jeg på at lytte til dem hvis jeg meget hurtigt kan høre jeg ikke er interesseret, ønsker da også en god dag :o)

• #25   28. jan 2013 Hahaha Solstråle, det har min mand også tit sagt, også til avis sælgere smiley

Men han har heller ingen skam i livet når det kommer til måder at skræmme sælgere væk på smiley

• #26   28. jan 2013 Nu som...: det er så der den lille hvide løgn falder ind, og afslutter samtalen prompte smiley
    Aino: det er også fair at afslutte sådan en samtale hurtigt, men jeg ville bare frem til at det ikke koster noget at gøre det på en pæn måde - det var ikke ment som en kommentar til nogen, bare min personlige holdning smiley

• #27   28. jan 2013 Malene, det har du ret i :o) men koster heller ikke noget at respektere et nej også samtalen stopper der, så man ikke ender ud i en ubehagelig situation hvor man føler man bliver presset og bliver fortalt hvad man skal bruge sine penge på, der sætter jeg altså grænsen, for det kommer da overhovedet ikke et andet menneske ved, hvad man bruger sine penge til og hvad man vil give til og ikke ;o)

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #28   28. jan 2013 Nu har jeg selv ernæret mig som sælger der ringer og jeg dig aldrig fattet de af mine kære provisionslønnede kollegaer der gilder spilde tid, og dermed penge, på at sidde og prøve at overtale folk der ikke gider købe deres produkt. Videre i programmet...

Og til dem der flipper fortalte jeg om robinsonlisten, så de slipper for fremtiden. Så er der ikke andet for end at håbe på at de ikke selv giver deres numre ud, for så er de lige vidt.

Og så har det da aldrig fungeret at forsøge at give folk dårlig samvittighed...

• #29   29. jan 2013 Jeg er altid høflig, men jeg bliver irriteret når telefonsælgeren ikke accepterer et venligt, men bestemt "nej tak", især når vi har frabedt os reklamer og lign. både som privatpersoner på Robinson listen og som virksomhed i det omfang vi nu kan.

Og den der med at spille på folks dårlige samvittighed. Den er altså ussel. En telefonsælger kender jo intet til folks økonomi og hvad de giver i forvejen til velgørenhed.

Derudover så er det et forfærdeligt spild af min tid. Jeg gør som regel det, at jeg spørger om jeg lige må afbryde dem så jeg spare os begge tid og forklarer så, at jeg ikke er interesseret og at de må have en god dag. Det skal så siges at det accepterer 9 ud af 10 helt fint. smiley

Nægter de at acceptere det, så siger jeg nej tak en gang til og efter det, så jeg må indrømme at snakker jeg henover dem, siger pænt farvel og lægger på. Ja, det er uhøfligt, men jeg har altså bedre ting at tage mig til.

Vi har i ekstreme tilfælde boycottet firmaer med virkelig påtrængende sælgere også selvom vi var kunder i forvejen. Vi har også to gange anmeldt sælgere for chikane (og det var virkelig chikane) til de pågældende virksomheder som de solgte for, så det kan altså være ris til egen røv hvis man er for aggressiv.

• #30   29. jan 2013 M. I *Klik* herfra "Bamsedamen *Griner* ;oP

• #31   29. jan 2013 Hahaha... det navn hænger ved!

• #32   29. jan 2013 Det syntes jeg faktisk ikke. For uanset om jeg siger at jeg ikke har tid, ikke er interreseret eller andet, ja så fortsætter de.

• #33   29. jan 2013 Jeg ignorere os folk på gaden, i butikker og så videre som forsøger at sælge mig alt muligt. Jeg syntes det er SÅ provokerende ikke at kunne gå i fred.

• #35   29. jan 2013 Mens jeg boede hjemme , fik min far og jeg en søndag morgen kl. meget tidligt, besøg af et par Jehovas vidner, et par vældig søde damer, i øvrigt. Min far åbnede døren, og straks spurgte de om de måtte læse noget op for ham. Det fik de lov til, de læste og de læste, kiggede på min far og ventede han skulle sige noget, da han ikke gjorde det måtte de jo fortsætte med at læse for at det ikke skulle blive pinligt......Efter laaaaang tid stoppede de endelig, og sagde til min far, at dette blad kunne han erhverve sig for nogle få kroner (sådan var det den gang), hvortil han svarede: Nej tak, nu har I læst det for mig, jeg køber heller ikke en avis jeg har læst, i kiosken.

Behøver jeg at sige, at vi aldrig fik besøg af damerne igen?

• #37   29. jan 2013 Ved Jehovas Vidner har jeg altid bare bedt om at blive sat på deres liste med folk der ikke ønsker besøg. Det har virket hver gang, både her og da jeg boede i udlandet. Listen er tilknyttet adressen, så jeg har haft 1 besøg pr. adresse jeg har boet på. Det kan jeg sagtens leve med. smiley

Og... apropos, så er jeg lige blevet ringet op af en telefonsælger der a) ikke vidste hvilket firma han skulle snakke med, b) havde ringet op før og fået et nej tak, c) ikke accepterede det første nej tak idag og d) herefter blev småtvær (med suk og træls stemme).

• #38   29. jan 2013 Hov og angående det med at sige "det bruger vi ikke" - den virker ikke altid. Jeg bruger vitterlig ikke mobiltelefon, men der er ikke en sjæl der tror på det (udover familie, venner og bekendte, der synes det er noget mærkeligt noget).

Det resulterede forresten i en sjov samtale:

Mig: Nej, jeg er 100% ærlig med dig. Jeg bruger ikke mobiltelefon
    Sælger: Jamen hvorfor ikke.
    Mig: Det er en principsag. Jeg ønsker ikke at stå til rådighed konstant.
    Sælger: Jamen hvis du ikke har en mobiltelefon, så skal du da have en.
    Mig: Og give afkald på mine principper?

• #39   29. jan 2013 Aino K: det kan sagtens komme til at koste en jobbet, hvis man ikke klør på, hvis man ikke får kunder i hus, så skal man ikke regne med at blive ved med at være ansat.. Dem der sidder i den anden ende er ofte mere pressede end dem som bliver ringet op, sælgerne har altid en deadline der skal nås, men jeg har fuld forståelighed for at man ikke gider snakke med telefonsælgere, det gider jeg heller ikke selv jo smiley

• #40   29. jan 2013 Malene G: Men har man en deadline så er det vel også mere hensigtsmæssigt ikke at bruge tid på dem der bare konsekvent siger nej tak?

• #42   29. jan 2013 Du er heldig. Vi har i perioder været oppe på 4-5 opkald pr. dag og hvor sælgere for samme firma ringer flere gange om ugen.

• #43   29. jan 2013 M. I, det kan du tro, men "kært barn" har også mange navne ikk ;o)

Takker for grinet Sofaschæferen og Lillian! :oD

Malene, gav M. I et *Klik* for hendes svar til dit sidste indlæg :o)

• #44   29. jan 2013 Ah...tre dage i træk med den slags opkald. Yousee med telefonabb i forgårs, nødhjælpen igår og et eller andet hjemmeside firma idag....har det ingen ende???
    Heldigvis har jeg aldrig haft besøg af jehovas vidner så det er da en trøst smiley

• #45   29. jan 2013 De må havde slået sig sammen og venter på du knækker og betaler lol
    JK din stakkel ;o) du må ind på den der liste så du kan undgå dem alle ;o)

• #46   29. jan 2013 Aino. Har ikke været på toppen i et par dage nu så der må været blevet sendt et memo rundt med at det var nu de skulle slå til mens jeg var svag smiley

• #47   29. jan 2013 Hehe kan tænkes eller nowet ;oP Vil ønske dig god bedring!! vi lå ved juletid, den bette har lige haft noget igen, og jeg har reddet mig et eller andet igen så har ikke været på dupperne de sidste mange dage, vinteren er smuk, men for dælen det er træls med virus - influenza.....

• #48   29. jan 2013 M.I.: man kan sagtens være ude for at dem der siger mest hårdnakket nej til at starte med, alligevel er dem som gerne vil have abonnement, og bare det at folk tager telefonen kan noglegange virke som et mirakel smiley
    - men folk som virker rigtig sure og lægger ud med "hvorfor ringer du midt om natten?" når man ringer kl. 7 om aftenen, altså dem får man sjældent noget ud af smiley

Er der nogen som har været ude for dørprædikanter for mormons bog? det er lidt nogle creepy typer?

• #49   29. jan 2013 Okay, jeg vil så sige at når jeg siger nej, så mener jeg nej (og det i alle situationer), og så synes jeg det er respektløs at man ikke kan "få lov" til at lægge på og komme videre med sit liv, men det forklarer vel hvorfor nogle bliver ved.

Mormoner har jeg lidt blandede oplevelser med, nogle har været søde og rare, andre gange har det været børn og det var lidt mærkeligt, en enkelt gang for mange år siden har jeg været nødt til at true dem med hunden, da de satte foden i døren og prøvede at skubbe sig indenfor. Det gik bare langt over min grænse, især da jeg var alene hjemme.

• #50   29. jan 2013 M.I.: ej, det lyder da godt nok uhyggeligt! :s ang. mormoner oplevede jeg at der kom et par fyre og ringede på, en aften jeg var alene, og de var sgu uhyggelige i deres lange sorte frakker, handsker og hatte... pyyh jeg var så glad for at jeg havde kæde på døren, for de ville ikke gå igen før de fik en dag hvor de kunne komme igen.. De er så heldigvis ikke kommet tilbage smiley synes det er en del værre ikke at f¨å respekteret sine grænsrer face to face i forhold til over telefonen smiley

• #51   29. jan 2013 Ja, det var meget ubehageligt. Jeg skulle nok have haft en kæde på døren. smiley

• #52   29. jan 2013 Jeg havde en telia sælger i røret for en uges tid siden, han spurgte hvilket abonnement jeg havde på min mobil og hvad jeg betalte om måneden.

Jeg svarede, at jeg var glimrende tilfreds med mit nuværende abonnement, at det ikke vedkom ham, hvor jeg havde det, men at jeg havde en samlet regning på mobilen på 0 kr. om måneden.

Han spørger hvordan det kan være så lavt og jeg svarer, at det kan det nemt for det eneste jeg bruger mobilen til er, at svare på opkald fra sælgere som ham.

Han ønskede mig herefter pænt god dag smiley

• #53   29. jan 2013 hehe Kirsten ;o)

Min gemal har også været ringet op af sælgere af mobil abb. han fortæller dem han max bruger for 50,- taletid om måneden, så slutter det også hurtigt af for de kan ikke tilbyde noget billigere ;o)

Jeg har en mobil liggende i skuffen, bruger den kun når jeg f.eks. skal til Sjælland, så det er meget lidt taletid der kommer på den ;o)

• #54   30. jan 2013 Når jeg fortæller at jeg har CBB til sådan en telesælger, afslutter de selv samtalen ret hurtigt... Endnu har intet firma kunne hamle op med det.

Kommentér på:
Telefonsælgere

Annonce