{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Hvilke "venner" har din hund? :) {{forumTopicSubject}}

Sad lige og tænkte på, hvor mange hundevenner Molly egentlig har lige her i nabolaget samt hvilke slags og blev nysgerrig efter at høre, hvilke venner jeres hunde har til daglig og hvor mange ( sådan ca. selvfølgelig ) smiley

Mollys vennekreds inkluderer stort og småt og en god blanding af begge køn.
I vores nabolag alene møder vi

5 Eurasiere
2 boxere
1 blanding (rottweiler/slædehund)
1 miniature puddel
3 dværgpudler
1 lab. blanding
1 Cavalier
1 Cocker Spaniel
1 fransk jagthund (af en slags)
1 Glen of Ismail
1 flatcoated retreiver
2 Japanske spids
1 ruhåret gravhund
1 terrier (af en slags)
5 chiuauaer (1 hun)
5 DSG (2 hunner)
1 sheltie (hun)
1 yorkshire terrier (hun)
2 bomuldshunde (1 hun)
2 labrador (hunner)
1 sankt bernhard (hun)
1 norbotten spids (hun)

Udover det løse vi møder, er dette de hunde, der bor lige i nærheden og som vi møder fast..(og som hun kan lide! smiley )

Af en eller anden årsag har Molly et lettere anstrengt forhold til hyrdehunde - hvilket også bor i nærheden.
Vi har endnu ikke mødt en shcæfer eller en border Collie hun kunne lide..til gengæld er hun vild med sheltier (?)
Sorte labradorer er også til tider en balanceakt smiley

Hvordan er jeres hund, når det kommer til andre hunde - ment som :
1. Foretrækker den det modsatte køn?
2. Er der racer den undgår eller ikke bryder sig om?
3. Og hvor mange hunde møder din hund på jeres gåture?...(hvilket jo varierer, men hvor mange venner har den i nabolaget, som den har muligehd for at støde ind i til daglig?)

Har aldrig ligefrem sat det op sådan før, men sidder her og bliver helt glad over at se Mollys liste over hundevenner smiley
Jeg er så glad for, at hun kan møde så mange forskellige størrelser og slags hver dag smiley
Og så ELSKER hun, når vi møder hunde!
Og endnu mere, når vi følges ad med dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke "venner" har din hund? :)
  • #2   23. feb 2013 Gaia har faste hundevenner som hun er sammen med flere timer om ugen..

    Vores venners: hunhund labrador
    Vores venners: hanhund rottweiler/labrador
    Min mands ven: hunhund engelsk bulldog
    Mine forældres: hanhund fransk bulldog
    Svigerforældre: hunhund blandingsrace af dansk svensk gårdhund
    Nabo: hunhund dværgpuddel
    Svigerfar: hanhund amerikansk staffordshire terrier
    Svigerfar: en KAT .. Hankat som Gaia elsker.. Ved godt det ikke er en hund men hun elsker den kat..

    Så er der flere som vi møder på gåturen og bekendtes hunde men det er ikke hver uge det sker...


  • #3   23. feb 2013 Uh vi har også mange, bor op til et mindre skovområde, hvor der også er en god og velfungerende indhegnet hundeskov... kan ikke dem alle .... Nova gider ikke lege men elsker at møffe rundt i skoven, mens Ipsen elsker at lege.
    Hun foretrækker store hunde, elsker labrador og den størrelse..hun leger med begge køn, men er nu mest til han hunde

    Af faste er der:

    4-6 Labradors/goldens
    3 cockere
    1 norsk bu-hund
    3 andre norske et eller andet hunde
    1 hvid slædehund agtig en
    2 cairns
    2 labrador/schæfer blandinger
    4 chi
    2 mindre blandinger med beagle og andet
    1 corgi
    1 hvid schæfer
    1 husky
    1 Mops
    1 hyrdehund af en art
    2 boxere
    og så hvad der elles dukker op af og til


  • #4   23. feb 2013 Jeg glemte
    Min mands lillebror: hunhund rottweiler/labrador.... De er mest sammen..


  • #5   23. feb 2013 Gaia kan godt lide det modsatte køn.. Men hun bryder sig ikke om små racer hvis de knurrer eller gør af Hende.. Det vil hun ikke have..

  • #6   23. feb 2013 1 Golden (Charlie herinde fra..)
    1 mix af FB og westi (Delly herfra også)
    1 gravhund (som er min mors)
    1 cocker spaniel (min kærestes onkels hund)
    1 Berner sennen

    og 4 Huskyer.. (Jamies far, søster og 2 niecer)

    5 hanhunde og 4 tæver smiley Og der skal garanteret nok være flere, men det her er dem hun leger mest med..


  • #7   23. feb 2013 En bedsteven - hans fætter.
    En god veninde, der også er schæfer.
    Og så tror jeg der kan udvikles et godt venskab til hans kusine også, det må vi se hvad tiden bringer.
    Han vil også gerne være sammen med sin moster, men det er mere til parallelleg.


  • #8   23. feb 2013 Tjalfe, som er Cocker spaniel, har kun 2 fast venner:
    Chivas - rotteweiler og Alonso - labrador.
    Engang imellem leger han så med Jamas - cairn terrier og så de hunde vi møder hist og her smiley


  • #9   23. feb 2013 Vores har hinanden udover det Har de en wheaten terrier, 2 Jack russells, en håndfuld labradors og en række dobere, en kongepudel, 2 dansk svenske, en rohdasian, 2 berner sennen, en ambull, 2 eaurasiere, en malamut og en sibirian husky og lidt blandings racer.
    vi sætter stor pris på vores hundevenner.


    profilbillede
  • #10   23. feb 2013 Tak for indput..det er meget spændende at se smiley

    Molly er fuldstændig VILD med Eurasier-hanner. Det skiller sig helt ud fra, når hun møder alle andre slags hunde..
    Det synes jeg er meget skægt..

    Hanne
    Nå ja! Beagle..glemte da helt Mollys to gode beaglevenner smiley


  • #12   23. feb 2013 Tucker har ikke så mange faste venner, men det er også yderst sjældent at vi møde andre hunde når vi går tur. Og så er han jo heller ikke helt så gammel endnu.

    Hans yndlingsveninde er mine svigerforældres blandingstæve Zilla (af 4 racer, minder mest om borderen).
    Han fungerer også super med min søsters blandingshvalp, en hanhund som er 10 dage ældre end Tucker og på præcis samme størrelse. Hun har desuden en Weimaranertæve som han gerne løber rundt med.
    Der udover er han også begejstret for en Amstaff (kastrat) vi kender og min mors dværgschnauzertæve (hun er dog ikke så glad for ham endnu smiley )

    Ellers leger han med de 7 andre som er med til hvalpetræning, her er han især begejstret over en Islandsk fårehund, tæve.


  • #13   23. feb 2013 Mickey har sin "best buddy" ven i byen. En af de få hanhunde, han kan med, men de har tilgengæld også virkelig en fed kemi sammen.
    Da vi er tilflyttet for nogen måneder siden, kender vi endnu ikke så mange. Vi hilsner lidt på søde dame hunde, men ikke noget leg eller noget


  • #14   23. feb 2013 Åh, det er begrænset hvad venner Lulu har, da mange ikke vil lade deres hunde hilse på en "pitbull". Hun omgås dog min fars tæve en del, og hun er Amerikansk Bulldog. De var perlevenner, da Lulu var yngre, men Ambullen er gammel og slidt nu efter mange års medicinering, til Lulus store fortrydelse.

    Ellers leger hun rigtig godt med en Labradortæve, og helt generelt har hun bare rigtig god kemi med de labradors, hun har leget med.


  • #15   23. feb 2013 Danielle
    Æv det er så synd..Jeg er selv lidt forsigtig, når det kommer til visse racer, men det er også fordi, vi har haft flere overfald med lige de hunde involveret.

    Men Molly hilste for nogle måneder siden på en hvalp..hmm måske amstaff - kan ikke huske det. En lille hvid pige .. åh så sød og Molly sagde nærmest intet til hende. (Hun opdrager meget gerne hvis det er behov smiley )

    Men hende har vi nu ikke mødt i meeget land tid..og ejerens forrige hund blev hentet af politiet og aflivet, da den kom farende gennem en hæk og dræbte en af Mollys gode vennerpå stedet uden den kære hund så det komme eller nåede at forsvare sig smiley

    Og da det jo ofte er ejeren, den er gal med og ikke racen, så er jeg ikke så meget for at Molly skal hilse på den nye hund (selvom hun hilste på den flere gange, da den var hvalp)

    Din lille marcipangris ser forresten bedårende ud smiley


  • #16   23. feb 2013 De har hinanden smiley

  • #17   23. feb 2013 Pernille: Ja, det er rigtig ærgerligt - især fordi Lulu ikke forstår et klap af hvad der foregår, men bare gerne vil i kontakt.
    Men jeg forstår jo også godt, at folk ikke tager nogle chancer, når det kommer til deres hunde. Jeg går jo også selv udenom nogle hunde, når jeg har Lulu med.

    Men ærgerligt for Lulu, det er det bestemt. Jeg håber på, at vi snart kan udvide familien, så de kan have hinanden, og hun ikke skal mangle kontakten til artsfæller længere.


  • #18   23. feb 2013 Danielle
    Ja det kan jeg godt forstå..åårh kan lige se hende stå der som et stort spørgsmålstegn over, at hun ikke må hilse smiley

    Ja og kontakten til artsfæller er jo også det, der holder hende sund og rask sindsmæssigt.. smiley


  • #19   23. feb 2013 Aslan har en del han engang imellem møder i den lokale hundeskov.. der kommer lidt af hvert, men især mange labradore både hunner og hanner og i alle aldre smiley
    Men af faste venner har han;
    Broholmer Blanding på ca 1½ år der kommer flere gange om ugen og leger fast (Hun)
    Gravhund på 4 år der også kommer flere gange om ugen (Hende og broholmer blandingen har samme ejer) (Hun)
    Cairn terrier på 1½ år ca (Han)
    Samojede på 3 år (Hun)
    Og så havde han også fået en rigtig sød Samojede ven herindefra som kun var et par uger yngre end ham selv, men han er desværre blevet aflivet smiley

    Aslan kommer dog ikke såå voldsomt tit i hundeskoven mere da han efter en uheldig oplevelse med min søsters hund er blevet lidt sær og temmelig dominerende (Ikke at han bider de andre hunde, men han knurre lidt i starten, kan godt finde på at vise bisser og hopper på ryggen af samtlige hanhunde) smiley


  • #20   23. feb 2013 Asti har ingen faste legevenner, og der er pt kun en hund hun får lov at rende løs og lege med - min venindes malinois Cujo smiley

    Hun har ikke den store interesse i fremmede hunde, og ville absolut ingen glæde have i at hilse på alle mulige... Hun hilser dog ofte på sin gode ven, mopsen Flæske smiley Men kun i snor, da hun er for vild og voldsom til frileg med ham..


  • #21   24. feb 2013 Luka har nogle få venner her i kvarteret, som han hilser på når han er i snor...

    Det er en Cairn, en Westie og en retrieverblanding, som han er ufattelig vil med og danser rundt om....

    Når han er løs hilser han på dem vi møder, undtagen muskelhunde, som han af en eller anden grund altid skal spille smart overfor....


  • #22   24. feb 2013 Ginga kan men både hun og hankøn, dog har hanner det med at snuse hende meget i numsen og det gider hun bestemt ikke!

    Vi har faktisk haft mange hundevenner men er flyttet ud på landet så nu er der kun de faste er der

    Mine forældres kleiner münsterlænder(staves?)
    Min søsters boxer og Pomeranier
    Min venindes lab/schæfer blanding
    Rotterne herinde fras rotter
    Min svigerindes lab

    Hmm ser sølle ud men mere behøver vi nu heller ikk!



Kommentér på:
Hvilke "venner" har din hund? :)

Annonce