{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

ulv --- får {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være at det er fedt at der er ulv i DK igen, men det gør ondt i min mave med de overfald på får, jeg føler simpelthen hvor rædselsslagne de må være ... og synes det er forfærdeligt at de bides ihjel...

da den ikke spiser dem må det jo ikke bare være sult der får den til at angibe dem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulv --- får
  • #1   27. feb 2013 Det er deres natur, så jeg ser ingen fejl i det.

  • #2   27. feb 2013 næe, det ved jeg godt, stadig gør det mig ondt for fårene.... tænker ikke så meget på når det er overstået med den angst, stress og smerte de oplever inden døden...

  • #3   27. feb 2013 Nu har den/de jo også spist noget af fårene smiley Men de havde så slået flere ihjel end den/de kunne spise smiley

    Nu hvor man ved at der er ulve i Danmark, så burde man gøre, som de gør i andre ulvelande, bedre indhegning af dyr, så de ikke går i bondemændenes dyr, og kommer for tæt på menneskerne.


  • #4   27. feb 2013 Jeg syntes det er fedt med ulve i DK igen smiley

  • #5   27. feb 2013 Så vidt jeg kunne forstå det på den kloge ulve mand der var på TV2 kan landmanden selv gøre simple ting for at forhindre det.

    Så som en ekstra hegnstråd og plastik stykker på tråden.

    En mulig årsag til den bliver ved er at ulven i naturen vil gå til og fra en bytte som den ikke kan flytte, og da de flytter maden vil den blive ved i stedet for at lade 1 eller 2 får ligge


  • #6   27. feb 2013 Som jeg har forstået det "regulere" ulvene selv, hvor mange der er plads til smiley

  • #7   27. feb 2013 Jeg ser dette som en god ide, til at få flere hunde med speciale i ulve til Danmark.
    Der findes mange store hyrde/vogter racer som i mange århundrede har beskyttet får og andre landbrugsdyr. Kunne da være fedt med feks. 4-5 Kuvasz hunde løbende på heden om en fåreflok.
    Nu har man da muligheden, for at tilbyde disse racer optimale vilkår.
    Jeg tror nu nok der skal være plads til ulve i DK, de har været her længe uden vi har opdaget dem.
    Spørgsmålet er hvor mange der er plads til, og hvad man vil gøre for at beskytte dem.


  • #8   27. feb 2013 Hanne m tror du musen der bliver jaget af katten er mindre bange end fåret? Eller haren der løber for livet for at undslippe ræven? Eller den lille spurv der møder en høg? Eller.......ja find selv på flere. Naturen ER bar grusom nogle gange. Uanset om det er ulve eller huskatte der angriber.

  • #9   27. feb 2013 @ Margit, nej det tror jeg ikke... det kan sørme også få min mave til at slå knuder....

  • #10   27. feb 2013 Jeg ser gerne natur programmer, men når den slags kommer på skærmen er jeg typen der zapper væk .... er her tråde med links hvor jeg udaf ordlyden/overskriften eller kommentarene kan regne ud af at der mishandles dyr, så åbner jeg ikke linket...

  • #11   27. feb 2013 Det lød bare lidt som om du havde "glemt" det smiley

  • #12   27. feb 2013 uh nej, forsøger nok bare at fortrænge det...

    Ved såmænd også der er en naturlighed og sundhed når naturen regulerer sig selv ... men de her får er jo så i indhegning og ikke helt på lige vilkår, ikke at de kunne løbe fra ulven, men kunne de sprede sig mere så kunne den måske trods alt ikke skade så mange....
    Var jeg landmand lige nu i det område kom de sgu med i soveværelset ... : ) Ha ha, eller slog telt op midt i flokken....


  • #13   27. feb 2013 Hanne M, jeg synes det er rigtig spændene med ulve i Danmark. Og jeg vil rigtig gerne være så heldig at fotografere en:-)
    Men det gjorde også ondt på mig, da jeg så de døde får smiley Jeg har det præcis ligesom dig, jeg kan rigtig godt li´ at se dyrefilm, lige indtil tigeren angriber zebraen. Så bliver der slukket smiley


  • #14   27. feb 2013 Jeg vil meget hellere kunne se så smukt et dyr i den fri natur frem for bag et hegn i en zoo. At jeg så endda måske er så heldig, at kunne opleve det i dk er da fedt. Er de kommet for at blive må vi jo bare indrette os efter det smiley

  • #18   28. feb 2013 Danmark er jo igang med at få flere skove, og ulve tilhører jo oprindeligt i Danmark, det var jo mennesket der var de brutale og dræbte dem fordi de ikke forstod at vilde dyr IKKE kan forstå vores verden. Det med at proppe dem i Zoo er jeg personligt heller ikke begejstret for, men så længe det er godkendte zoologiske haver er vilkårene jo noget af det bedste de kan få i fangenskab, og grunden til at komme dyr i bur er jo pga at de lære af dyrene, og genetablere næsten udryddede dyr. Der er jo dyr den dag i dag der udelukkende findes i zoologiske haver da mennesket endnu en gang har været inde og 'myrde' hele bestanden i det vilde. Men jo selvfølgelig er det da synd at ulven(e) dræber får, men de følger deres naturlige instinkter og dræber for at spise. Det er da mere synd med mennesker der slagter mange dyr årligt, hvor mange af dem stadig bare bliver smidt ud fordi kødet ikke blev solgt, eller at det ikke er op til de standarder vi vil have. Når man ser på slår vi også dyr ihjel og jo det er måske mere 'humant', men i det mindste har de andre dyr fået et liv på græs og med rådighed i det fri til at gøre hvad de vil, mange grise, kommer aldrig ud af deres bure, mange køer kommer heller ikke ud af stalden, og endnu flere høns sidder altid inde. Husk nu på, at vi gør det samme, vi spiser også kød og vi slår også dyr ihjel for morskaben, føden, eller pengenes skyld.

  • #20   28. feb 2013 Wow er han så klog at han NU har regnet ud at fårene skal flyttes... Hvad med at tage dem ind til han har sikret markerne ordenligt...så mister han ikke flere dyr...

    Og mon ikke ulven bare følger efter... Helt kloge er mennesker sgu ikke


  • #21   28. feb 2013 Lobar - tænkte det samme... Men den kloge narer den mindre kloge - og i det her tilfælde er det så landmanden der er den mindre kloge.. Bare ærgeligt for fårene smiley

Kommentér på:
ulv --- får

Annonce