5.602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Teori til kørekort ?!? Teori til kørekort ?!?

Nåh folkens - her skal jeg se om der er nogen der kan gennemskue dette, for jeg kan altså ikke smiley

Herunder kommer 2 billeder. Ved begge billeder står de korrekte svar nedenunder.

Jeg KAN simpelthen ikke gennemskue hvorfor f... man skal være opmærksom på modkørende ved billedet med de hvide spærrelinjer, men IKKE ved de gule?!?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teori til kørekort ?!?
  • #1   30. mar 2013 ..

profilbillede
  • #2   30. mar 2013 Der kommer jo en bil imod dig, samtidig med, at der er fuldt optrukket spærrelinje. Først når den modkørende bil er kørt forbi, må der vidst overhæles smiley

• #3   30. mar 2013 Du må ikke overhale når der er fuldt optrukket..

Er for blind til at læse svaret under billedet, men mon ikke det har noget med det at gøre smiley

• #5   30. mar 2013 Hah! Nu svare jeg måske dumt, for jeg har ikke selv kørekort og har derfor aldrig været til køreprøve. For mig er det logisk, fordi at billedet med de hvide striber er en alm. vej, hvor du selvfølgelig skal være opmærksom på al modkørende trafik, cyklister osv.

De gule streger bliver tegnet når der er vejarbejde og derfor skal du jo følge det gule skilt, hvor der står hvordan vejen ændre sig. Desuden må du jo ikke overhale i sådan et tilfælde og det må modkørende jo heller ikke.

Giver det mening? Det er sådan at jeg forstår billederne smiley
    Igen, jeg har ikke kørekort, men cykler og køre ofte med andre i bil smiley

• #6   30. mar 2013 Evt fordi der ikke er nogen modkørende på det sidste billede ?

• #8   30. mar 2013 enig med ulrich

• #9   30. mar 2013 På billedet med de gule spærrelinjer står der:
    Modkørende - Nej
    Forklarende tekst: Spærrelinjer.

• #10   30. mar 2013 Liv - præcis sådan forstår jeg også billederne (og det er min almene erfaring fra når jeg cykler eller kører i bil med andre). Måske jeg bare forklarer min opfattelse noget mere indviklet smiley

Edit: hvor blev hende Livs svar af??

Jeg omformulerer lige mit svar på det øverste billede: selvom du ikke må overhale biler når der er de dobbelte hvide streger, så må du jo gerne overhale en cyklist, for der er jo ingen cykelsti, så cyklisten kører selvfølgelig på vejen. Dog skal du være opmærksom på modkørende trafik. Det var nok en bedre formulering.

• #11   30. mar 2013 Normalt skal man aldrig rigtigt være opmærksom på modkørende, når der er fuldt optrukket spærrelinje, men når du vil overhæle en langsom cyklist og bliver nød til at køre ind over linjerne, skal man jo være opmærksom for ikke at brage ind i nogle.

- Kæmper selv med de teoriprøver, og nøj hvor jeg også synes der er nogle dumme nogle til tider :b

• #12   30. mar 2013 Nej Linda, det må du ikke. Du må lige præcis krydse en spærrelinje hvis folk holder ulovligt parkeret

• #13   30. mar 2013 Jeg er også enig med Ulrich.

• #14   30. mar 2013 Camilla A, er du sikker på det? For skal bilen så bare fortsætte med 10 km. i timen, indtil det bliver "lovligt" at overhale?

• #15   30. mar 2013 jeg har heller ikke kørekort, men som jeg ser det:

1 billede: der er fuldt optrukket streger, ergo må man ikke overhale, derfor skal du være opmærksom på de modkørende når du skal køre udenom en cykel.

2 billede: stregerne er der kun fordi det er vejarbejde, på skiltet vises der at bilerne fra den modsatte bane bliver ledt over på jeres bane (der er dobbelt baner normalt) derfor må du ikke overhale. smiley

• #16   30. mar 2013 Jeg mener også, at det er blevet ændret mht. af overhale v. fuldoptrukket. Også efter det er blevet tilladt for cykler, at cykle to og to.

• #17   30. mar 2013 Anna
    Du må IKKE køre over spærrelinjer.. Som regel er det jo kun ved sving eller dårligt udsyn at der er fuldt optrukne og de ophæver lige så snart der er bedre mulighed for at se en modkørende på lang afstand smiley

På de hvide linjer er der en modkørende, derfor skal du være opmærksom på den. På det med de gule er der jo ingen, så derfor skal du jo ikke være opmærksom på personen når den ikke er der? smiley

• #18   30. mar 2013 Vi er på ingen måde uenige om at man ikke må overhale på billederne - min undren er KUN på hvorfor man skal være opmærksom på modkørende på det ene billede, men ikke det andet.
    Den forklarende tekst til de gule striber hentyder til at man ikke skal være opmærksom på modkørende grundet spærrelinjerne - så derfor forstår jeg simpelthen ikke hvorfor jeg skal være opmærksom på modkørende ved de hvide spærrelinjer.

Jeg går lige på jagt i teoribogen efter cyklister og fuldt optrukket:P

• #19   30. mar 2013 Kicki
    Hmm okay, det kan godt være.. Det fik vi i hvert fald ikke at vide dengang jeg tog kørekort og det er 3 år siden nu smiley

• #20   30. mar 2013 Camilla
    Jamen der ER jo ikke nogen modkørende på det med de gule linjer??? Du kan jo ikke være opmærksom på noget der ikke er der

• #21   30. mar 2013 Er du sikker på det Linda?

Mener bestemt at for 100 år siden da jeg tog kørekort lærte, at man kun må overskride en fuldt optrukket linje hvis du skal passere en stationær forhindring, og det er en cykel ikke..

Ser lige om jeg kan finde noget om det på nettet..

• #22   30. mar 2013 Tine A
    Ja det mener jeg nemlig også smiley

• #23   30. mar 2013 hemmeligheden i teori er kun at forholde dig til hvad der ER på billederne. Du skal jo ikke være opmærksom på modkørende når der ikke er nogen.

• #24   30. mar 2013 Maria
    Det kan du have ret i, de fuldt optrukkede spærrelinjer er ofte steder hvor der er dårligt udsyn, hvor man selvfølgelig ikke må overhale. Men synes jeg selv har haft prøver, hvor svaret var, at det var lovligt i netop den situation. Synes heller ikke man har dårligt udsyn på det billede.
    - Men jeg har heller ikke selv kørekort endnu, og er også i gang med at lære, så jeg må nok også hellere lytte til jer mere rutinerede smiley

• #25   30. mar 2013 Jeg ved det faktisk ikke.... - og Maria, du har sikkert ret. Det er i hvert fald mere end tre år siden jeg tog mit.

Føler mig pludselig gammel når jeg tænker på, hvor længe siden det faktisk er smiley

• #26   30. mar 2013 Kicki
    Jamen det kunne jo sagtens være du havde hørt noget andet senere? smiley

Jeg ved bare at vi til teori blev snydt MANGE gange af mange billeder og lærte også KUN at skulle forholde mig til billederne og ikke tænke på alle de andre regler der måske kunne forekomme senere i situationen

• #27   30. mar 2013 Hvorfor filen skriver de så ikke som forklaring: DER ER INGEN MODKØRENDE - men skriver SPÆRRELINJE

Suuuk

Vil så sige, at jeg har bestået de sidste 10 test jeg har taget, så det skal nok gå - er egentlig mest frustreret over ikke at kunne gennemskue sammenhængen smiley

• #28   30. mar 2013 Hvornår skal du til teoriprøven?

• #29   30. mar 2013 Masser af tid, har 3x teori inden da *S*

• #30   30. mar 2013 Hehe ja, som de andre siger, du må ikke overhale på billede 1, fordi der kommer en modkørende smiley
    Teori er logik. Når du er til prøve, så følg din intuition. Ikke tænke for meget over det.

Jeg var sikker på at jeg ville dumpe, men bestod første gang, med 3 fejl

• #31   30. mar 2013 Spørg din kørelære/teorilære næste gang så smiley

• #32   30. mar 2013 Jeg er tydeligvis ualmindelig dårlig til at formulere mig her til aften *GG*

Ja, selvfølgelig spørger jeg min kørelærer i morgen til teori - men jeg vil jo bare gerne have svar - NU smiley

• #33   30. mar 2013 Camilla
    Vi har jo kommet med vores bud, den eneste der kan give dig endeligt svar er vel kørelæren smiley

• #34   30. mar 2013 Nå fandt ikke lige noget helt konkret, men er næsten sikker på jeg har ret smiley Haha andre der kan finde ud af hvad loven præcis siger om det?

• #35   30. mar 2013 Okay, ja så er der jo masser af tid! Du skal nok klare den, hvis bare du har styr på det grundlæggende, og som mange siger, så skal der tænkes logisk og kun forholdes til, hvad der er på billedet smiley

• #36   30. mar 2013 Altså....... Da JEG fik kørekort, der lærte vi at starte automobilerne med håndkraft og dengang måtte man IKKE overskride 2 fuldt optrukne linier uanset hvad.

Men det kan jo være lavet om 240 gange siden smiley

• #37   30. mar 2013 Ja, jeg er nu heller ikke bekymret for den - bare irriteret når der er svar jeg ikke forstår smiley
    De fejl jeg ellers har kan jeg sagtens se formålet i - og jeg laver dem sjældent 2 gange, så det er bare at få kørt en masse teori"prøver" igennem *S*

• #38   30. mar 2013 Jeg er altså temmelig sikker på at du kun må krydse fuldt optrukne linjer hvis du skal forbi en der holder ulovligt parkeret...

• #39   30. mar 2013 Camilla, der er heller ingen gund til bekymring! Kan sgu godt forstå irritationen, når svaret på spørgsmålet er totalt ulogisk smiley

• #40   30. mar 2013 Kan du ikke spørge din kørelære og så give os et svar? Men tror du har ret, de må ikke overskrides..

• #41   30. mar 2013 Kicki
    Du får lige en ENIG smiley Jeg ser heller ikke logikken i det

• #42   30. mar 2013 Svar fra min kørelærer:
    " Jeg vil til enhver tid sige at der er en fejl i billedet med de hvide striber, der skal du ikke være særlig opmærksom på modkørende da der er spærrelinje!...og det skal man stort set aldrig når der er spærrelinjer..."

• #43   30. mar 2013 Camilla
    Måske har personerne tænkt at nogle KUNNE finde på at overhale cyklisten og man derfor skal være opmærksom?? Nå men ellers fik du da dit svar smiley

• #44   30. mar 2013 Og
    " Nej til den med cyklisten, du må kun krydse spærrelinjen i 2 tilfælde, ved ulovligt parkeret køretøj og ved vejarbejde...:0)"

• #45   30. mar 2013 Dælme rart når alting alligevel giver mening *GG*

• #46   30. mar 2013 Tak Camilla, så fik vi opklaret det - så er min hukommelse ikke helt ringe smiley

• #47   30. mar 2013 Og min mangel på evne til at gennemskue det havde så en årsag ;O)

• #48   30. mar 2013 Ja det må man sige.. Husker næsten ikke min teoriprøve, havde 39 i feber, var snottet og øjnene løb i vand - men bestod med 5 fejl smiley Jeg var helt ligeglad med hvor mange fejl jeg havde..

Pøj pøj med prøven..

• #49   30. mar 2013 På billedet med de gule linier skal du være særlig opmærksom på modkørende fordi du via de gule striber bliver gennem over i modkørendes vognbane og der kunne jo være en der havde overset at det var trukket gule striber og dermed kom kørende imod dig.

Ved de hvide skal du ikke være særlig opmærksom på modkørende for der skal du ikke overhale cyklen, det må du jo ikke. Så du har intet at gøre ovre i modkørendes bane.

• #50   30. mar 2013 Håber du forstår.

• #52   30. mar 2013 Til min køreprøve.
    Der kørte jeg bag en bus som skulle samle passagerer op.. Bussen holder ind til siden..Der er spærrelinje..
    Jeg kan ikke køre forbi uden at komme over spærre linjen så jeg venter og bliver bag ved bussen til den begyndte at køre igen..
    Netop fordi man kun må overhale ved fuldoptrukken ved ulykke, ulovlig parkeret samt vejarbejde..

• #53   30. mar 2013 Man skal være opmærksom på cyklisten fordi den er en forhindring på din side af vej...

• #54   30. mar 2013 Mit bud er at der er en cyklist på billede et, derfor skal du være opmærksom på modkørende, fordi du skal passere den "forhindring" på det første billede, og ikke det næste..

• #55   31. mar 2013 Sarah har ret (har ik læst resten af svarene).. Jeg fik 0 fejl i teori (og køreprøve), og er altså sikker på at du ikke skal være obs på noget der ik er der...

• #56   31. mar 2013 Jeg har ikke læst alle svarene igennem men om det er gule eller hveíde spærrelinjer er ligegyldigt. De betyder det samme (de gule er midlertidige, f.eks. under vejarbejde o.s.v.)
    Billede 1: Du skal være opmærksom på modkørende, fordi der ER en modkørende.
    Billede 2: Der er INGEN modkørende, derfor skal du ikke være opmærksom på noget, som ikke er der. Men ja, du skal være opmærksom på vejens forløb jfr. skiltet.
    Simpelt men logisk, siger hende der har bestået teori 3 gange uden fejl.
    (MC, bil og bil igen)

• #57   31. mar 2013 Uddybende til billede 1: Selvom der er fuldt optrukne linjer , må du gerne lave en forbikørsel (cykel knallert, og vist også traktor, hvis den er mærket 30km), så derfor skal du selvfølgelig være opmærksom på modkørende, hvis du overvejer en forbikørsel - hvilket ikke er det samme som en overhaling. (ved forbikørsel må man faktisk godt overskride spærrestriber)

Og til den sidste - Der er spærrelinjer = overhaling forbudt eller hold dig inden for linjerne, og du skal IKKe forbi en cykel el. lign, så derfor skal du holde dig bag den forankørende bil og IKKE tænke på modkørende.

• #58   31. mar 2013 Jeg poster lige igen smiley
    Svar fra min kørelærer:
    " Jeg vil til enhver tid sige at der er en fejl i billedet med de hvide striber, der skal du ikke være særlig opmærksom på modkørende da der er spærrelinje!...og det skal man stort set aldrig når der er spærrelinjer..."

Og
    " Nej til den med cyklisten, du må kun krydse spærrelinjen i 2 tilfælde, ved ulovligt parkeret køretøj og ved vejarbejde...:0)"

• #61   31. mar 2013 Nu forholder jeg mig ikke til hvad man gør i praksis - blot hvad teorien siger :O)
    Det koster 2000 og et klip i kortet at krydse spærrelinjer smiley

• #62   31. mar 2013 Hvid = Permanent afmærkning
    Gul = Midlertidig afmærkning

Når der er hvid ændres vejen ikke i forhold til hvad den gør normalt, derfor er det den modkørende

Når den er gul betyder det vejen ikke er som den plejer så der skal du holde øje med vejen (derfor ikke sagt du ikke skal holde øje med modkørende)

• #63   31. mar 2013 http://www.fartboeder.dk/klip-i-koerekort.htm

Her står hvad der udløser klip, dog er der kun takster på fartbøder

• #64   31. mar 2013 Og fandt lige det her:

<b>Overskridelse af spærrelinjer ved overhaling</b>

Du får et klip, hvis du overskrider spærrelinjen, når du overhaler. Derudover får du en bøde på 2000 kr.

En spærrelinje betyder, at du ikke må overskride eller krydse adskillelsen mellem vognbaner. Det gælder også ved vending, svingning i vejkryds, hvis du kører ind i en indkørsel eller lignende. Er det nødvendigt, f.eks. fordi der er vejarbejde, må du gerne overskride spærrelinjen med forsigtighed.

Færdselsloven § 4, stk. 1

http://www.sikkertrafik.dk/hvadgiverklip

• #65   31. mar 2013 smiley

Kommentér på:
Teori til kørekort ?!?

Annonce