{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved slet ikke om der er nogen der kan svare på dette, men jeg prøver alligevel smiley

Det er sådan, at jeg d. 15/12 flyttede ud af min gamle lejlighed, jeg havde igennem en veninde fundet en fyr der gerne ville overtage den - han virket sød osv.

Omkring sidst i Januar modtager jeg en elregning fra SEAS hvor der på dato'erne står jeg skal betale for el-forbrug fra november til dags dato som så var der sidst i Januar - altså vil det sige, der var sket en fejl fra SEAS's side af så de ikke have registreret at jeg var fraflyttet adressen, og der var flyttet en ny ind.

Jeg ringer til SEAS, og siger de har lavet en fejl - og jeg altså ikke har boet på adressen siden d. 15/12, og dette har jeg også meddelt dem. Jeg får så bare svaret, at det kan de kun beklage, men de kan ikke gøre noget og jeg skal betale regningen inden den og den dato, og så skal jeg dermed selv afregne med den nye bebore.

- Jeg kontakter så ham der var flyttet ind i lejligheden, som sagt har han virket rigtigt sød førhen og vi har også hilst og sådan når vi fx. har mødt hinanden i byen. Jeg skriver og forklare ham det hele, sender ham billede af måleren (så han kunne se, hvad den stod på i kwh da jeg flyttet ud), af regningen og hvordan jeg er kommet frem til det antal kr han skylder mig (900 kr,-).

Han vil gerne have ham der ejer lejlighederne med ind over det - hvilket jeg siger ja til, og ringer og forklare vores søde vicevært og ham der ejer lejligheder sagen - de siger jo selvfølelig, også at han skal betale og alt er som det skal være smiley Men herefter begynder ham der bor i lejligheden nu, at ignorere mine opkald, beskeder osv også dem fra viceværten osv!
- Idag får jeg endelig fat på ham, på telefon men han smækker hurtigt på igen. Herefter må jeg rode min far ind i det, og min far kontakter ham fyren og spørg om vi ikke skal finde en dag hvor Jeg og min far kan komme forbi med regningen så vi kan sætte os ned og finde ud af det hele. Men dette vil han ikke, og ignorere igen alle beskeder.


Nu står jeg her, det er mange penge for mig - jeg vil ikke betale for hans forbrug (som jeg jo har gjort nu, men vil jo gerne have mine penge fra ham) - men hvad kan jeg dog gøre, jeg har hele vejen igennem holdt en sød og rolig tone, tilbudt ham vi kunne komme forbi osv. Men intet hjælper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre?
  • #1   12. apr 2013 Sikke en idiot...
    Synes også at Seas er forkert på den og du skal stå med inddrivelsesproblemer pga. En fejl fra deres side...

    Når nu du har betalt tror jeg det eneste du kan gøre er at være stadig og blive ved med at kontakte ham tumpen.. På et eller andet tidspunkt må han da reagere


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #2   12. apr 2013 Der er ikke noget at gøre. Havde er lignende problem. Kom til at betaleekstra til DONG, sidst vi flyttede, fordi udlejere havde lavet en fejl. 5000 kr for den el der var brugt under ombygningen af lejlighed efter vi var fraflyttet den, og 3 måneder af de nye lejeres el regning. De var da ligeglade, og jeg kun intet gøre...

  • #3   12. apr 2013 Som Mathilde siger, er de virkelige ligeglade i selskaberne selvom det er deres fejl og ikke min - men alligevel er det mig, som nu står og har måtte betale for hans forbrug. Set i bagspejlet, skulle jeg måske bare nægte at betale andet end min del, men så var jeg nok endt med flere rykkere og i sidste ende noget RKi-halløj for ubetalt regning?

    Så det er super træls


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #4   12. apr 2013 Du kunne ikke nægte at betale, for selskabet vil bare have pengene og er ligeglade med hvem der betaler dem. Så ja, så var du endt med en langt større sag.
    Surt show : /


Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre?

Annonce